Hiç motosiklet tecrübesi olmayan birine ne önerirsiniz?

Katılım
25 Haz 2020
Mesajlar
47
Motosiklet tecrübem sadece artçı olarak var. Bir kez de vitesli bir motosiklet sürmeyi denedim ama bana çok ağır geliyor. Durma esnasında ayağımı yere koyduğum an yan devriliyorum. Gücüm yetmiyor. :)

Scooter sürmeyi de denedim bir sorun yaşamadım düşmedim 25 dakika boyunca da sürdüm ama scooter sürmek istemediğim için vitesli bir motosiklet sürmeye kafayı taktım.


Hata mı yapıyorum? Ne önerirsiniz?
Marka model önerisi de alabilirim.
Fiyatlar uçmuş bulunmakta. Çok para veremem çünkü zaten motosikletin içinden geçeceğim içim acisin istemiyorum.
Teşekkürler şimdiden.
 
Katılım
22 Ağu 2005
Mesajlar
641
öncelikle eğitim almanızı şiddetle öneririm sonra motosiklet konusuna gelince 125 - 150 cc 2. el piyasası olan bir commuter sınıfı vitesli motosiklet almanızı öneririm marka model soracak olursanız honda,yamaha,ktm,bajaj olabilir
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
bence vazgeç.

trafik, caddede ilerlerken indirim mağazası görüp, mağazaya bakarken kaza yapan kadınlarla dolu.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
africa twin kullanan bayanlar var. ayagını yere koydugunda motoru taşımak değil de dengede kalmasını sağlamak gerekir

150 kg + bir aleti tek ayak ile taşımak zaten zor.

İyi bir eğitim alıp, boyunuza uygun bir motosiklet alırsanız sıkıntı yaşamazsınız.
 
Katılım
25 Haz 2020
Mesajlar
47
Eğitimden kastınız sürücü kursu dışındaki mı?
Ayrıca vitesli isteme sebebin de neye alisirsam o şekilde devam ederim ve scooterdan sonra vitese geçmek beni epey zorlar.

Bir arkadaşım vitesli ve küçük olduğu için honda msx önerdi ama o da aşırı gereksiz pahalı. Ve lifan pony 100 var ama küçükler trafikte vs zaten acemiyken ezilip giderim öyle diye düşündüm

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:05 ----------

Dikkate alacağım teşekkürler. Durursa denge sorunum var demek ki
 
Katılım
23 Ağu 2018
Mesajlar
780
Başlangıç için 100-130kg arasında bir motor tercih etmen hem kontrol edebilmen hem de pratik yapabilmen için yeterli olacaktır. Ben ilk motorumu bu zam furyası başlamadan önce 2018'de almıştım. ötv indirimleriyle ilk motoru kaldırmaya çalıştığımda gerçekten de ağır gelmişti fakat 1-2 gün içerisinde dengesine alışınca bu sorun ortadan kalktı. Ayaklarım yere değmiyordu :D. Boyunuza kilonuza göre uygun bir motor seçerseniz bu süreci çok kısa sürede atlatırsınız o kadar korkulack bir durum söz konusu değil.

Bütçeniz elveriyorsa iyi bir motosiklet eğitimi alın.

İhtiyaçlarınızı karşılayacaksa rn180 bakabilirsiniz msx tarzı ufak tatlı ve keskin bir tasarımı var.Msx'e göre fiyatı da oldukça uygundur.
 
Katılım
25 Haz 2020
Mesajlar
47
Başlangıç için 100-130kg arasında bir motor tercih etmen hem kontrol edebilmen hem de pratik yapabilmen için yeterli olacaktır. Ben ilk motorumu bu zam furyası başlamadan önce 2018'de almıştım. ötv indirimleriyle ilk motoru kaldırmaya çalıştığımda gerçekten de ağır gelmişti fakat 1-2 gün içerisinde dengesine alışınca bu sorun ortadan kalktı. Ayaklarım yere değmiyordu :D. Boyunuza kilonuza göre uygun bir motor seçerseniz bu süreci çok kısa sürede atlatırsınız o kadar korkulack bir durum söz konusu değil.

Bütçeniz elveriyorsa iyi bir motosiklet eğitimi alın.

İhtiyaçlarınızı karşılayacaksa rn180 bakabilirsiniz msx tarzı ufak tatlı ve keskin bir tasarımı var.

Teşekkürler dikkate alacağım. Korktugumdan değil de ne bileyim ya yıllardır artciyim artık kendi motorum olmalı :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:09 ----------

bence vazgeç.

trafik, caddede ilerlerken indirim mağazası görüp, mağazaya bakarken kaza yapan kadınlarla dolu.

Her erkeğin aynı olmadığı gibi her kadının aynı olduğunu da düşünmüyorum. Hayat bu kadar ucuz değil ve bunun farkındayım. Bence vazgeç diyerek heves kırmak yerine motosiklet sürerken ilginin yol dışına kaymamasi gerektiğine daha ılımlı bir yorum yapabilirsin.
 
Katılım
13 Eyl 2013
Mesajlar
3,093
Nicksizabla, mutlaka bir sukuter ile başla. Nmax falan gibi absli bir sukuterle trafiği iyice öğren. Daha sonra işi kapınca vitesliye geçersin.
 
Katılım
7 Ocak 2019
Mesajlar
326
Max 250 cc bi motor alıp sürün. Ne kendinize ne başkasına zarar vermeden ,eğitim alın , keyfinize bakın
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,543
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Aslında eğitimi bir kereye mahsus birşeymiş gibi değerlendirmemek gerek. Ben mesela kapalı alan hakimiyet eğitimini her yeni motor alışımda 1 kere ya da aynı motoru sürmekteysem de senede bir muhakkak tekrarlarım. Bunun dışında trafiğe kapalı alanlarda bu eğitimi ara ara pekiştirmek, antrenman yapmak faydalıdır. Bu eğitimlerde motosikleti sabah ilk çalıştırmadan önce yapmanız gereken rutin kontrollerden bakış kavramına, frenlemeden, slaloma, engelden kaçmadan dar dönüşlere pekçok konuyu öğrenir, becerinizi arttırırsınız. Kapalı alan eğitimi iyidir,hoştur ama trafik dediğimiz gerçek dünya daha farklıdır. O nedenle adı yol eğitimi olur, güvenli sürüş eğitimi olur, ileri sürüş eğitimi vs olur mutlaka iyi bir eğitmen nezaretinde birebir çalışın. İnanın daha iyi kullanmaya başlayınca motosikletten aldığınız zevk de artıyor. Başlangıç motoru olarak da bütçenizi bilmiyorum, ben 2016'da 4500 TL.ye aldığım sıfır çinli motosikletle başlamıştım. (Rks Tİtanic 150-S). Bunu tercih etmemdeki sebepler; fiyat avantajı, hafif ve güçsüz olması, vursam kırsam parçalasam bile parçasının o dönem için bol ve ucuz olması, motoru çalsalar bile çok da önemsemeyecek olmam vs.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Motosiklet tecrübem sadece artçı olarak var. Bir kez de vitesli bir motosiklet sürmeyi denedim ama bana çok ağır geliyor. Durma esnasında ayağımı yere koyduğum an yan devriliyorum. Gücüm yetmiyor. :)

Scooter sürmeyi de denedim bir sorun yaşamadım düşmedim 25 dakika boyunca da sürdüm ama scooter sürmek istemediğim için vitesli bir motosiklet sürmeye kafayı taktım.


Hata mı yapıyorum? Ne önerirsiniz?
Marka model önerisi de alabilirim.
Fiyatlar uçmuş bulunmakta. Çok para veremem çünkü zaten motosikletin içinden geçeceğim içim acisin istemiyorum.
Teşekkürler şimdiden.

Bütçe ne kadar ? Ayrıca bahsettiğiniz kadarıyla hiç tecrübesiz değilsiniz, sadece kendinize güvenmediğinizden dolayı denge sorunu yaşıyorsunuz.
 
Katılım
14 Mar 2019
Mesajlar
493
sevgili kardeşim, bu illete aşağı yukarı 11-12'li yaşlarında vuruldum. 13-14'lü yaşlarda da kullanmaya başladım. karım " ya beni bırakırsın yada motosikleti " dese avukatımı ararım. o derece bağımlısıyım. öncelikle bu illetin uyuşturucudan daha lanet bir bağımlılık yaptığını bilin ve ona göre kararınızı verin.

illa başliyacağım diyorsanız öncelikle ufak 125-150 cc civarında bir scooter alın ve arkadaşların dediği gibi iki tekerli bir aracın trafikte ki konumunu öğrenin. trafiği okumayı, motosiklet kullanmanın inceliklerini öğrenin. daha sonra vitesli modellere geçersiniz.

ha illaki ben vitesli ile başlamak istiyorum diyorsanız da, yine aynı hacimde ki honda ya da yamahanın modellerine (ybr 125 esd, cbf 150, cb125e vb.) bir bakın. hem uygun fiyatlılar hemde ustası bol ve parçası ucuz. sağı solu kırılınca da içiniz çok yanmaz.

ve kesinlikle ehliyetsiz ve tam ekipmansız yollara çıkmayın. bu tavsiyelerimin hepsi tecrübeyle sabittir.
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Sıfır sürüş bilgisi ve motorun ağırlığını kontrol etme sorunu olan bir kişi için skuter en ideal başlangıç motorudur.

Skuterle başlanır, denge sorunu çözülür, trafiği okuma, motorun trafikteki yeri konusunda yeterli tecrübe oluşunca vitesliye geçilir. Bu en güvenli yol ama illa ki ben vitesliyle başlamak istiyorum, kafama bu fikri koydum vazgeçmeyeceğim derseniz;

2. el bir Ybr125, cbf150, veya bunlara muadil sayılabilen uygun fiyatlı 125-150cc çinli veya hintli commuter tarzı motorlar başlangıç için ideal olacaktır. Bu motorlara koruma demiri takıldığı için motoru yana yatırırsanız size masraf çıkarmaz, ayağınız motorun altında kalmaz. Ayrıca yedek parça fiyatları da uygun olacağı için kırılan çizilen parçaları çok uygun fiyata değiştirebilirsiniz.

Bu arada ilk iş olarak motosiklet ehliyeti almanızı da öneririm.

Ardından da bütçenizin elverdiği en iyi koruyucu ekipmanları alın. Kask+mont+eldiven vs gibi.

Gerisi kolay, acele etmeden yavaş yavaş deneyim kazanarak ileride yüksek cc motorlara geçersiniz.

Kazasız günler dilerim...
 
Katılım
4 Mar 2020
Mesajlar
501
Aynı durumdayım. Tabii denge vesairede sorunum yok. Genel olarak sorunum yok çok şükür fakat trafik esnasında nasıl hareket etmem ve trafik kullanımıyla alakalı bilgim fazla yok. Ehliyet kursunda öğretilen vasat eğitim ile slalom vesairede sorun yaşamasam da trafik esnasında napmam gerektiğini bilmiyorum. Bana bu konuda önerebilceğiniz pdfler, kitaplar veya linkler varsa çok memnun olurum. Kusura bakma konundan faydalanma gibi oldu ama yeni konu açsam daha yeni bu konu açıldı diye sıkıntı yaşardım.
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Bence hiç başlama.Sonra bizim gibi her ay motor fiyatlarındaki güncellemeleri görüp durduk yere sinir olursun.

Bizim sitede çıtıpıtı bir kız var 50cc motor aldı kırmızıda bir şey.Bazen görüyorum girer çıkarken kendisinede söyledim sana gıpta ediyorum diye.Niye abi diyor.Valla ayağında spor ayakkabı altta tayt üstte kolsuz body elde eldiven yok.Kafada çene açılır kask.Onuda eve çıkarmıyor motorun üstünde bırakıyor.

Ben brandayı kilidi zinciri sökene kadar ter botun içine iniyor.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Sayın Abla, "artçı" kelimesine literatür olarak yabancı olmayan biri, bence en az bizim kadar biliyor nerede ne yapılacağını ya da yapılmayacağını...
 
Katılım
25 Haz 2020
Mesajlar
47
Teşekkürler. :) Belkide kendime güvenemeyişimdendir. :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:12 ----------

Yazın çok sıkıntı oluyor evet. Ben kask ve montlar zaten ışıklarda bile ediyorum yeşil yansa da esse diye. :)
Ama 50 cc olsa bile kask mont olmadan binmem, ben iyi sursem bile başkaları sürmeyebilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:14 ----------

Nicksizabla, mutlaka bir sukuter ile başla. Nmax falan gibi absli bir sukuterle trafiği iyice öğren. Daha sonra işi kapınca vitesliye geçersin.

Scooterda denge vs gayet iyi aslında scooter mı alsam kafam karıştı iyice
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst