HGS hatası ve hergün gelmeye baslayan cezalar / yardım

Katılım
12 Nis 2015
Mesajlar
154
Arkadaşlar Merhaba,

Artık neredeyse hergün ceza gelmeye başladığı için beni telaşlandıran bir konuda yardımınıza ihtiyacım var.

2017 yazında HGS'ye 20,30,50 tl gibi yüklemeler yapıyordum akabinde 1 hafta içinde bitiyordu, kontrol ettiğimde 7 TL üzerinden ücretlendirildiğimi gördüm, bu onuda itiraz etmeye hazırlanırken içinde bakiye bittiği için de ceza kesilmişti.

Bknz alınan ücret.


Konu ile alakalı mail attığımda gerekli incelemeler yapıldıktan sonra tarafınıza dönüş yapılacaktır denildi. Geri dönüş yapılmadı yeniden
kontrol ettiğimde resimdeki gibi fiyat revizeleri gördüm.


Hafta başından beri 2017 yaz dönemine ait ceza tebliğ edilmeye başladı ( 6 adet ihlal gözüküyor) ve yine 7 TL üzerinden işlem görmüş ve ceza kesilmiş olarak gelmeye başladı. Hatta geçmediğim 2 tarih üzerinden de ceza yemişim.



Sanıyorum revize yaptıklarında alınan parayı bölmüşler bu yüzden 0.00 ücret gözüken yerler var..


Az önce kontrol ettiğime göre de:
  • HGS.ptt.gov.tr üzerinde herhangi geçiş ihlalim gözükmüyor.
  • HGS üzerinde güncel olrak 6.sınıf olarak bulunuyorum ve son geçişlerim 3.5 tl gözüküyor ama cezalar 7 tl.
  • HGS kartımda halen 117 TL bulunuyor.

Bu nasıl bir sistem anlayamadım, kontrol eden ve düzelten bir mekanizma yok mu? Belliki mutlak bir hata var. HErgün kapıya birinin cezanız var diye gelmesi de pek keyifli değil tahmin edersinizki. Telefonla da ulaştım mail atmam gerektiğini söylediler. Mail bekliyorum, beklerken de bir sürü ceza gelmesinden korkuyorum malum bu cezaların bir de ödeme süresi var...

İşin hızlana bilmesi ya da en azından birilerinin birşey açıklaması adına başvurabileceğim başka bir yer var mı? ya da bu sırada ne yapmalıyım başına böyle bir şey gelen var mı?

öneriler için şimdiden teşekkürler!
 
Katılım
3 Ağu 2005
Mesajlar
1,191
Motosikleti
Yamaha Tracer 9 GT+ Honda Activa
Babam mayıs ayında arabayla köprü yol üstünde şerit ihlali yapmış, 6 ay sonra 108 TL olarak tarafımıza göndermişler, herkesin dikkat etmesi gerekir, trafik eşkiyaları çekiciler en uzak noktalara gidip en ufak hatalı parkta araları gasp edip kaçırıyorlar, ülke bu halde işte.

Hgs konusunda ben de aynı sorunları yaşadım ancak hep önce fazla alıp sonra düzeltiyorlar, bu aralar köprüden sık geçmediğim için kurtuldum bu olaydan, en iyi yöntem sık sık geçişleri kontrol ettirmek.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Babam mayıs ayında arabayla köprü yol üstünde şerit ihlali yapmış, 6 ay sonra 108 TL olarak tarafımıza göndermişler, herkesin dikkat etmesi gerekir, trafik eşkiyaları çekiciler en uzak noktalara gidip en ufak hatalı parkta araları gasp edip kaçırıyorlar, ülke bu halde işte.

Hgs konusunda ben de aynı sorunları yaşadım ancak hep önce fazla alıp sonra düzeltiyorlar, bu aralar köprüden sık geçmediğim için kurtuldum bu olaydan, en iyi yöntem sık sık geçişleri kontrol ettirmek.

6 ay olması, postada meydana gelen gecikme nedeni iledir. cezanın geldiğine sevinin zira ceza size ulaşmasaydı ceza 'ilanen tebliğ' edilip kimlik numaranıza haşırt the bilekbord olacaktı. ceza ile seneler sonra karşı karşıya kalacaktınız.

e-devlet'te vergi borcu ve trafik para cezası kısımlarını mütemadiyen ya da peyderpey kontrol etmenizi tavsiye ederim. saygılarımla..
 
Katılım
12 Nis 2015
Mesajlar
154
e-devletten hgs gecis ihlali sorguladıgımda da herhangi bir şey çıkmıyor. Hatta plakaya yazılan ceza da gozukmuyor, nasıl bir karışıklıktayım an lamadım dogrusu :/

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:02 ----------

Babam mayıs ayında arabayla köprü yol üstünde şerit ihlali yapmış, 6 ay sonra 108 TL olarak tarafımıza göndermişler, herkesin dikkat etmesi gerekir, trafik eşkiyaları çekiciler en uzak noktalara gidip en ufak hatalı parkta araları gasp edip kaçırıyorlar, ülke bu halde işte.

Hgs konusunda ben de aynı sorunları yaşadım ancak hep önce fazla alıp sonra düzeltiyorlar, bu aralar köprüden sık geçmediğim için kurtuldum bu olaydan, en iyi yöntem sık sık geçişleri kontrol ettirmek.

ya peki bankalarında hgsleri var sanrım, onları kullansak? Burada kimse iletişime geçmiyor benimle en azından bir bilgi verirlerdi.
 
Katılım
15 Mar 2018
Mesajlar
823
Bana kalırsa devletin yeni gelir kapısı bu durum. İki sene önce sattığım aracım için kaçak geçiş cezası geliyor. Hiçbir zaman kaçak geçiş yapmadım halbuki. Bence gişelerde oyun oynanıyor, sonra sana katlaya katlaya gonderiyorlar.. 3 liralık geçiş 115 lira olarak geliyor.. 30 yıldır aynı adreste oturuyorum, telefonum belli, yani ulaşamamaları mümkün değil.. Bence nitelikli dolandırıcılık ama kimse iki sene önceki olayın peşine düşemedigi/hatırlamadığı ve sözkonusu devlet olduğu için oynanıyor bu oyun..
 
Katılım
20 Tem 2014
Mesajlar
547
Benim anlamadığım bir nokta da şu örneğin, ceza geldi eyvallah -ki bazen bakiye olmadığı halde geçiyroum nasıl olsa bakiye yüklüyorum düzenli her ay diye ceza geliyor ama sonrasında bakiye yüklediğimde herhangi bir ceza kesintisi olmuyor yani devletin muhasebeciliğini de biz yapacak değiliz sistemden para düştüğü anda çeksin ceza tutarı neyse onu da yapmıyor ne iş anlamak çok güç.
 
Katılım
12 Nis 2015
Mesajlar
154
ulaştırma ve altyapı bakanlığına telefon açtım herkez mail atın ilgil birim orası diyor, bakalım ne olacak gerçekten merak ettim, pek bilgi veren de yok. Beklemedeyim stressli bir şekilde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------

Benim anlamadığım bir nokta da şu örneğin, ceza geldi eyvallah -ki bazen bakiye olmadığı halde geçiyroum nasıl olsa bakiye yüklüyorum düzenli her ay diye ceza geliyor ama sonrasında bakiye yüklediğimde herhangi bir ceza kesintisi olmuyor yani devletin muhasebeciliğini de biz yapacak değiliz sistemden para düştüğü anda çeksin ceza tutarı neyse onu da yapmıyor ne iş anlamak çok güç.

kesinlikle katılıyorum bunun muhasebesinden sorumlu ben olmamalıyım, hayır bunu kontrol eden bir mekanizma ya da bir direktör yok mu arkadaş? bölge müdürü ercan yüceel sanırım mailini bulsam ona atıcam maili.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:53 ----------

Bana kalırsa devletin yeni gelir kapısı bu durum. İki sene önce sattığım aracım için kaçak geçiş cezası geliyor. Hiçbir zaman kaçak geçiş yapmadım halbuki. Bence gişelerde oyun oynanıyor, sonra sana katlaya katlaya gonderiyorlar.. 3 liralık geçiş 115 lira olarak geliyor.. 30 yıldır aynı adreste oturuyorum, telefonum belli, yani ulaşamamaları mümkün değil.. Bence nitelikli dolandırıcılık ama kimse iki sene önceki olayın peşine düşemedigi/hatırlamadığı ve sözkonusu devlet olduğu için oynanıyor bu oyun..

valla insan biraz şüpheye düşüyor gerçekten geçen sene geçmiş düzeltilmiş olan birşeye neden insan ceza yazar, hadi diyelimki eksik para var, telefoonum, adresim herşeyim elinde bir haber ucursan düzeltmezmiyiz?
 
Katılım
2 Nis 2016
Mesajlar
212
İşte bu yüzden almıyorum hgs..
Zaten köprüden falan da geçmiyorum...
Kafam rahat...
Daha önce çok param gitti bu hgs ye..
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
2010 senesi sonuna doğru köprüden kaçak geçiş ve otoyolda ücret ödemeden geçiş cezası geldi.

Kaçak geçişler 2005 yılı Şubat ayına ait. Üzerinden beş buçuk yıl geçmiş.
Ben dün ne yediğimi hatırlamıyorum.
5,5 yıl önceki köprü geçişini nereden hatırlayayım.

Ardından saatlere baktım.
Köprüden sonra TEM'e giriş yapmışım. Yanılmıyorsam Düzceden çıkmışım.
Benim Teme giriş Düzce arasını belirtilen saatlerde yapmam için
saatte 180 km hız yapmam lazım. Zaten araba anca 160 yapıyor.

Tam yapacak bir şey yok mecburen ödeyeceğiz derken farkettim.

Benim aracın trafiğe çıkış tarihi Mart.2005.
Kaçak geçişler Şubat.2005 te yapılmış.

Durumu karayollarına ruhsat fotokopisiyle bildirdim.
Cezayı düştüler.

Kimbilir benden başka kaç kişinin başına gelmiştir benzer durum...
 
Katılım
5 Ağu 2015
Mesajlar
197
Sattığım motosikletin 8 ay sonra cezası geldi. O motorla hiç istanbula gitmemiş olmama rağmen 6 kere köprüden geçmişim ceza yemişim :D cezayı ödemezseniz satışı veremezsiniz diyor bildiride... ben satalı 8 ay olmuş motoru halen duruyor ceza :D ödemezsem motoru satamam tabi. :D
 
Katılım
12 Nis 2015
Mesajlar
154
bir çok yerde şikayet gördüm, bellik çalışmayan bir sistem yapılmıi, yine karga tulumba gidiyor hersey.
 
Katılım
12 Nis 2015
Mesajlar
154
ya ne arayan ne de maillere dönen var, cezanın zamanı geçiyor ben böyle çalışan bir bölüm görmedim arkaadaş devletsin devlet senden büyük çalışma organı olmamalı... Kime sesimi duyuracağım bilemiyorum gerçekten.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
benzer durumda cimerden yazıyorum,
cevap geliyor,
bunun dışında bir yol var ise bilmiyorum,

başlığa da sayın reisim diyerek giriyorum.
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
645
Bende aynı sorunlar ile karsılastım. Neyseki günü gelmeden HGS yükledim. Fakat fazla alınan ücret iade edilmedi. Ben devlete haram yediremem. Şimdi plakayı kapatıp geçiyorum. 1 hakkım kaldı. ☺

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:29 ----------

Sistem arızası varsa neden hiç kimse benden az ücret aldı demiyor. Benden az ücret alınmadı. Kasıtlı yapılıyor.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
başbakan olursam hds kgs ogs tks ne var ne yoksa hepsini kaldıracağım. bizzat köprüye gidip cihazlari balyozlarla paramparça edeceğim.

ulan bi tane muhalefet partisi de şunu diyemiyor ya yapacaginiz işi.. neyse.

varsa yoksa ideoloji ve kimlik siyaseti yapıyorlar. kardeşim milletin sorunlarına eğilsene sen.

muhalefeti de mi biz öğretelim sana? senin derdin sıcak koltuk mu? hey allahim...
 
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
560
Motosikleti
Forza 250
Bana da ceza geldi. Yalnız sistemde gözükmüyor eve kağıt geldi. Hem de 7 lira 7 lira geçirmişler.

Hatta muayene zamanı geldi. Randevu alabiliyorum. Vergi borcu , trafik cezası , HGS/OGS cezası bulunmamaktadır randevu alabilirsiniz diye yazıyor bir de..
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Nis 2015
Mesajlar
154
halen hiç bir yerden ses seda yok CİMER'e de yazdım, bakalım ne olacak, ya gerçekten başlarındaki amirler hiç mi kontrol etmiyorlar?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst