Hero Hero Karizma R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
150 cc modellerin titreşimin Thriller'dan bir farkı yoktur. Bana göre Thriller'ın titreşimi fazlaydı fakat selesi de çok sertti. Bunlarda ise sele konforu titreşim etkisini kısmen azaltabilir. Bu tip motorlarda titreşimin olmaması mümkün değil, önemli olan rahatsızlık verip vermeyeceğidir. Eğer siz motoru sürerken devir yükseltmekten korkuyorsanız o titreşim çekilmez anlamına geliyor. Yoksa hiçbir motorda sıfır titreşim diye bir şey yok tabi ki. CBF'te bile son devirlerde vızıltı şeklinde sağ ayak peginde oluyor ama asla ayağın pegde kaymasına sebep olacak düzeyde değil, sadece hissediyorsunuz o kadar. Ellerdeki titreşim ise bana göre hiçbir devirde tahammül edilecek bir şey değil. Ben titreşimi videolardaki sesten de çoğunlukla anlıyorum. Motorun çalışma sesi dışında bir tırtlama sesi geliyor. Mesela belirli bir devirden sonra (takriben 6 bin devir) Thriller'da o ses duyuluyor. Keza Bajaj'larda da var. Mesela TNT 25'te, RTR 200'de, Lifan KP 150'de, CFMoto 150 NK'da yok, RTR 150'de, 150F'de ise facia durumda var. RTR 150'de 4 bin devirde ellerde başlıyor, 6 bin sonrası ayaklarda da çekilmez oluyor. Hala da o motoru alanlar var ya hayret ediyorum. TVS bir de utanmadan 7900 TL'ye 180 cc olanını satıyor ki bedava verseler binmem. Ama motor iyi gidiyorsa titreşimi çok kafaya takmıyorsunuz. Örneğin Duke 390'da bunlar kadar titriyor ama insan takılmıyor çünkü motor fişek gibi...
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
150 cc modellerin titreşimin Thriller'dan bir farkı yoktur. Bana göre Thriller'ın titreşimi fazlaydı fakat selesi de çok sertti. Bunlarda ise sele konforu titreşim etkisini kısmen azaltabilir. Bu tip motorlarda titreşimin olmaması mümkün değil, önemli olan rahatsızlık verip vermeyeceğidir. Eğer siz motoru sürerken devir yükseltmekten korkuyorsanız o titreşim çekilmez anlamına geliyor. Yoksa hiçbir motorda sıfır titreşim diye bir şey yok tabi ki. CBF'te bile son devirlerde vızıltı şeklinde sağ ayak peginde oluyor ama asla ayağın pegde kaymasına sebep olacak düzeyde değil, sadece hissediyorsunuz o kadar. Ellerdeki titreşim ise bana göre hiçbir devirde tahammül edilecek bir şey değil. Ben titreşimi videolardaki sesten de çoğunlukla anlıyorum. Motorun çalışma sesi dışında bir tırtlama sesi geliyor. Mesela belirli bir devirden sonra (takriben 6 bin devir) Thriller'da o ses duyuluyor. Keza Bajaj'larda da var. Mesela TNT 25'te, RTR 200'de, Lifan KP 150'de, CFMoto 150 NK'da yok, RTR 150'de, 150F'de ise facia durumda var. RTR 150'de 4 bin devirde ellerde başlıyor, 6 bin sonrası ayaklarda da çekilmez oluyor. Hala da o motoru alanlar var ya hayret ediyorum. TVS bir de utanmadan 7900 TL'ye 180 cc olanını satıyor ki bedava verseler binmem. Ama motor iyi gidiyorsa titreşimi çok kafaya takmıyorsunuz. Örneğin Duke 390'da bunlar kadar titriyor ama insan takılmıyor çünkü motor fişek gibi...

Haklısınız, elleri uyuşturacak kadar titreşim varsa o motor çekilmez hale gelir bence de. Bu sebeple ben bilhassa tipini çok beğendiğim Bajaj Pulsar ns150 ve tsportu test etmeden almayacağım. Açık söyliyim, cbf150'yi benim için titreşimsizliği ve yakıt ekonomisi dışında cazip kılan hiç bir şey yok, onları da (sıfır alacağım için) o fiyatı görünce umursamaz hale geliyorum, ybr'de cbf'de fiyatça gerçekten uçmuş halde. Şayet hintililerden titreşimi katlanılır bir model denk gelirse direkt alacağım. Ama dediğim gibi hakkınız var, elleri, ayakları kısa sürede uyuşturacak titreşim de (benim gibi uzun yıllar kullanmayı düşünen ve sıfır alacaklar için) çekilmez. Bajaj ns200 kullanıcısı bir kuryeye sorduğumda bunda titreşim var ellerde bilhassa dedi. ns150'yi sordum, bilmiyorum ama kuryelik yapmayacaksan rahatsız etmez o titreşim, bizim gibi uzun süre kullananı rahatsız edebilir, ama bu da iyi gidiyor dedi ns200 için. cbf150 başka bi motor bunlar spor motor sayılır cbf'le alakaları yok dedi. Alınır mı dediğimde, düşünme al, işe gidip gelme ve gezinti için alıyorsan dedi. Tabii bu onun kişisel düşüncesi ama yine de bir kuryenin tecrübesidir. Herolar şu an kapalı kutu, yakında testler ve alıp kullananlardan çıkar gerçek titreşim durumu. Yalnız bu konuda ilginç olan şu, bazı test edenler de dahil titreşimi net olarak bir türlü anlatmıyorlar çoğunlukla. var mı diyorsun, kişiye göre değişir diyor. Arkadaş anladık küçük titreşim kişiye göredir de, adamın ellerini ayaklarını zangırdatan, aynalardan arkayı görmeyi engelleyen titreşimin de gizleyecek yanı yoktur. Hyosung gv250'de belli devirlerde ciddi ciddi aynalarda görüntü tamamen bulanıyordu. Aynı şekilde ayak peginin birinde de çekilmez haldeydi. Hadi cruiser motor deyip bi süre katlandım ama distribütörün de ilgisizliğiyle(o zaman Global motordu) tamamen soğuyup sattım ve ybr125 alıp dünya varmış demiştim.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
142
Karizma r modelini alırken cbf kullanan iki arkadasimla baktık hava şartlarından dolayı sadece motosikleti durduğu yerde çalıştırıp demedik bayi motosiklete güveniyordu ki motosiklet biz istemedigimiz halde biz motosiklete bindigimizde çalıştırıp bol bol gaz verdi ; cbf'ci arkadaşlar satabil durumda yaptıkları kiyaslardan memnun kaldıki hemen motosikletini takasa vermeyi konuştu.

Tabi bunların hepsi bana gore farazi tespitlerdir en az 1000 km yı tamamlamış rodajı güzel yapılmış bir motosiklette yolda ve belli bir süreçte test edilmelidir.

Karizma için teknik veriye bakarsak en yüksek bg gücüne 19.2 bg e 7500 devirde ulaşıyor , en yüksek torku olan 19.35 N-m ye 6000 devirde ulaşıyor ben buradan motosikletin çok yüksek devirlere çıkmadan maksimum gücüne ve torkuna ulasabilecegine işaret ediyor ,kullanım tecrübelerine gorede devir yükseldikçe yakıt sarfiyatı ve titresimin arttığını düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:40 ----------

Mesela yukarıdabir aarkadaşımızın almayı düşündüğü bajaj 150ns modeli en yüksek beygir gücü olan 16.8 bg e 9500 ddevirde ulaşıyor yüksek devir cevirmeninde belirttiğim gibi daha fazla yakıt ve titresim olduğunu düşünüyorum.

Bajaj keşke pulsar As modelinin 220 cc veya 200 cc olan modelini getirseydi (baya umitliydim bunun geleceginden) fakat fiyatı 9bin kusure yaklaştırdı .

Sonuçta 6.200 liraya 223 cc 19.2 bg makina aldık piyasada ne kadar ekmek o kadar köfte durumu mevcut .

Kıyaslama yaparken titresim , son hız, motor cc, beygir ,tork , bunlara hangi devirlerde ulaşıldığı , boyutlar gibi bir çok etmen var ve bunların sonucunda fiyat \performans oranı en önemli etkendir.
Benim motosikleti almamda bu oranlama sonucu yaptığım muhakeme etkili oldu ve aldım gerisini kullandıkça göreceğiz ;)
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Karizma r modelini alırken cbf kullanan iki arkadasimla baktık hava şartlarından dolayı sadece motosikleti durduğu yerde çalıştırıp demedik bayi motosiklete güveniyordu ki motosiklet biz istemedigimiz halde biz motosiklete bindigimizde çalıştırıp bol bol gaz verdi ; cbf'ci arkadaşlar satabil durumda yaptıkları kiyaslardan memnun kaldıki hemen motosikletini takasa vermeyi konuştu.

Tabi bunların hepsi bana gore farazi tespitlerdir en az 1000 km yı tamamlamış rodajı güzel yapılmış bir motosiklette yolda ve belli bir süreçte test edilmelidir.

Karizma için teknik veriye bakarsak en yüksek bg gücüne 19.2 bg e 7500 devirde ulaşıyor , en yüksek torku olan 19.35 N-m ye 6000 devirde ulaşıyor ben buradan motosikletin çok yüksek devirlere çıkmadan maksimum gücüne ve torkuna ulasabilecegine işaret ediyor ,kullanım tecrübelerine gorede devir yükseldikçe yakıt sarfiyatı ve titresimin arttığını düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:40 ----------

Mesela yukarıdabir aarkadaşımızın almayı düşündüğü bajaj 150ns modeli en yüksek beygir gücü olan 16.8 bg e 9500 ddevirde ulaşıyor yüksek devir cevirmeninde belirttiğim gibi daha fazla yakıt ve titresim olduğunu düşünüyorum.

Bajaj keşke pulsar As modelinin 220 cc veya 200 cc olan modelini getirseydi (baya umitliydim bunun geleceginden) fakat fiyatı 9bin kusure yaklaştırdı .

Sonuçta 6.200 liraya 223 cc 19.2 bg makina aldık piyasada ne kadar ekmek o kadar köfte durumu mevcut .

Kıyaslama yaparken titresim , son hız, motor cc, beygir ,tork , bunlara hangi devirlerde ulaşıldığı , boyutlar gibi bir çok etmen var ve bunların sonucunda fiyat \performans oranı en önemli etkendir.
Benim motosikleti almamda bu oranlama sonucu yaptığım muhakeme etkili oldu ve aldım gerisini kullandıkça göreceğiz ;)

Haklısınız, ve o dediğiniz 9500dev. de maksimum gücü vermesi beni de düşündürdü, bu sebeple test etmeden almam. Ama Herolarda sizin de bahsettiğiniz gibi bu oranlar ve beygir güçleri daha makul gibi. Ben alırım dedim ama sadece görüntüsü ve kalite kokan haline bakarak, yoksa sürüş tecrübe edince fikir değişebilir. Yarın Heroları yakından görüp test edince belki de sizin yaptığınızı yapacağım. Belli olmaz. Benim kafamda Sadece tip olarak Son bi kaç haftadır Bajaj pulsar 150ns ve Hero Tsports modelleri var. Heroyu henüz yakından görmedim ama Bajaj'ı bugün görünce (sadece tip ve kaliteli işçilik olarak söylüyorum) alınabilir bir motormuş dedim ve fotolarından da güzel geldi gözüme. Bakalım yarın Heroları da görüp test de edeceğim. Belki de yarın Hero daha iyimiş diyebilirim. Bu motosiklet alma işi böyledir işte. Her seferinde sanki ilk motorunuzu alıyormuş gibi sürekli soruşturuyor insan. Benim gibi uzun bir aradan sonra kısıtlı bütçeyle motor alacaksanız, geçmiş motosiklet tecrübelerinizde cbf ve ybr gibi iki tane sorunsuz (bilhassa benim için ybr) varsa o zaman diğer tüm küçük cc'lere acaba? gözüyle bakıyorsunuz. Uzun süreli de kullanacağım için ve keyiften ziyade gündelik işler ve işe gidip gelme için kullanacağım için daha ciddi inceliyorum. Hintlilerin tasarımları da güçleri de gerçekten oldukça iyi, ama sürüşteki durumları nedir bilemiyorum. Hiç kullanmadan bugün gördüğüm Bajaj'ı ve cbf 150'yi yanyana görseydim ve ilk motosikletim olsaydı(yani bu tecrübeye, titreşimin ne demek olduğuna filan vakıf olmasaydım) cbf150 ya da ybr 125'in yüzüne bile bakmazdım. Ama şu anda o tipsizliğe rağmen o konforu biliyorum bu sebeple de her şeye rağmen büyük konuşmayayım yazmıştım yukarıdaki bi yorumda. Çünkü gidip yeniden bir cbf150'de alabilirim, haa gönlüm razı mı o paraları o alete vermeye, hayır değil. Bütün arayışım da bundan sebep zaten. Mesela Bajaj'da cbf1507nin karşılığı olan motorlar bence pulsarlar değil(sırf görünüm, teknik veriler ve malzeme kalitesi olarak söylüyorum) ona rakip olacak motorlar Bajaj Discover 150f ve 150s modelleridir, ki kişisel görüşüm tip, malzeme kalitesi ve teknik veri olarak onlarda üstün.(Sürüşlerini bilmiyorum).Zaten sizin arkadaşınız da cbf150'yi bırakıp Herolara yöneldiğine göre Heroların da belli ki görünüm ve işçilik kalitesi daha iyi. Teknik verileri zaten iyi. kaldı ki Hero bir de üstelik Hindistanda Honda üreten bir firma. Bu sebeple arkasındaki Asya Motor gerçekten ciddi hizmet verirse(ki servisler müdürüyle yaptığım mailleşmelere göre bunu önemsiyor gibiler) ve motorlarda görünüm ve teknik verileri gibi iyiyse o zaman satılmamaları için sebep kalmaz.
Yarınki test sürüşlerimden sonra son kararımı vereceğim büyük ihtimal, zira acilen ulaşımımı sağlamak için bir küçük cc motosiklete ihtiyaç duyuyorum.
Uzun zamandır bu forumlarda yoktum, son günlerde çok bile yazdım. Sanırım test verilerini de paylaşır sonra yine kaybolurum. :)
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Mar 2016
Mesajlar
56
Dün bahcelievler deki cengiz motordan gri
karizmayı almış bulunmaktayım. Motoru henüz teslim almadım işten fırsat bulamıyorum sigorta araştır
ması içindeyim. Halk sigorta için bi arkadaş uygun olduğunu söyledi onun dışında AXA 718 TL fiyat verdi en uygun. Motoru aldığımda en kısa zamanda yorumlarımı bildirecegim

hayırlı olsun allah kaza bela vermesi güle güle kullan
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Bu arada Hero karizma 10bin devir çevirip maksimum gücü 7500'de veriyor ama Pulsar 12bin çevirip 9500'de veriyormuş bunu da şimdi fark ettim, maksimum torklar için de hemen hemen bu geçerli, eklemeden geçemedim.
Bu durumda her şey test sürüşüne bakıyor. Kim daha titreşimsizse daha konforluysa benim gönlümü o kazanacak(ki Pulsar tip olarak kazandı sayılır), bu arada 6200lira fiyata her ne kadar granajlı motor düşünmesem de 19,5 beygirin hatrına Karizmayı da düşünebilirim, yakından da göreyim hele. Yarın ola hayrola diyelim. İyi akşamlar herkese.
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
142
Bu arada Hero karizma 10bin devir çevirip maksimum gücü 7500'de veriyor ama Pulsar 12bin çevirip 9500'de veriyormuş bunu da şimdi fark ettim, maksimum torklar için de hemen hemen bu geçerli, eklemeden geçemedim.
Bu durumda her şey test sürüşüne bakıyor. Kim daha titreşimsizse daha konforluysa benim gönlümü o kazanacak(ki Pulsar tip olarak kazandı sayılır), bu arada 6200lira fiyata her ne kadar granajlı motor düşünmesem de 19,5 beygirin hatrına Karizmayı da düşünebilirim, yakından da göreyim hele. Yarın ola hayrola diyelim. İyi akşamlar herkese.

Hocam siz gibi bende foruma 10 senedir uyeyim aynı şekilde fazla yazıp cizmem ama iyi bir okuyucuyum 10 senede irili ufaklı bir çok motosiklet kullandım , en sonunda cebime 20-23 bin koydum bir chopper crusier aliyim diye yola çıktım fakat yaptığım araştırmalar sonucu 10-15 senelik makilara o parayi vermeye gönlüm el vermedi güncel bir makina içinde en az 27-28 bin gerekiyordu bende size benzer sebeplerden ve butcemi biraz daha artırmak için beklerken motosikletsiz kalmamak adına bir fırsat olarak gordugum Heroya yoneldim bunda da 5 yıl garantide etkili oldu sonuçta diğer motosikletin garantisi bittiğinde Hero'nun daha 3 yıl daha garantisi olacak;)

Bence Hero Karizmayada bir şans verin sonuçta fiyat olarak bajajin 150 cc motosikletiyle Hero'nun 223 cc motosikleti şuan aynı fiyat( illaki bajajin bu parayi hak eden daha güzel yanları olabilir)olduğunu ve 5 yıl garantiyide göz önünde bulundurun ;) en azından bizim için bir inceleme yapın
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Bu gün bir bayiye Karizma test aracı varsa sürmek için gittim bana 24 tane Karizma sattığını sattığını:) elinde 1 tek siyah kaldığını söyledi. Israr etti siyahla bir tur at diye müşteriye satılacak motor olduğu için ben istmedim. 3 gün sonra test motoru gelicek dedi.

Orta ayakta motoru çalıştırıp 3 bin devir 5 bin devir yaptım. Benim için sonuç biraz korkutucuydu. 3 bin devirde aynalar dans etmeye başlarken(belkide sıkılı değildi iyi bilmiyorum ama) 5 bin devirde uzun stroktan dolayı motorum kafası sağa sola sallanmaya başladı.

Baya gözüm korktu giderken durum nasıl bilmiyorum ben şoka girdim:p

Dedim karizmayı kullanamadık bajaja uğrayım as150 nin 17 beygirine bir bakıyım gerçekmi diye:p test aracı satılmış. Pulsar 200 ns vardı. dedim geçen yıldan zaman geçti bide burda kullanıyım. Gayet tahammul edilebilir bir titreşim var ve performans iyi bunlarda sorun yok ama motor konfor olarak Honda cbr125 ve cbr250 ye göre kütük gibi rahatsız ve konforsuz bir motor. debriyaj taş gibi dar dönüşler odun gibi. süspansiyon Hondanın yanından geçmiyor. devir sayacı tiril tiril titriyor. aynalar göstermiyor ufak olması bir yana fulu görüntü bükülüyor. inip benim honda cbr a bindim oh dünya varmış diye allah japondan şaşırtmasın diye. Hintliye giremiyeceğimi anladım. Ve sıkıntı oranı istatisliği çok yüksek bir motor. Anlatmıyım 1 saatte arızalı motra doydum görmediğim dinlemediğim sıkıntı kalmadı. Herkezin başka biyerden motoru pörlemiş. Kime ne çıkacağı belli değil. sayısal gibi.

Bu arada TNT 25 sürmeyede gittim. Test motorunda sıkıntı çıkmış:) Beni kimse yanlış anlamasın ama çinlisi hintlisi daha çok fırın ekmek yemesi lazım. Fiyat performansmotoru diye alıp türlü türlü dertle uğraşmak bana göre değil:farao:

Karizma süreken idare ederse benim hissettiğim gibi zangır zangır sallanmıyorsa performansına göre fiyatı çok cazip alanlar güle güle kullansın ama ben amaç ulaşım sorunsızluk ve konforsa 75cc fazla için CBF ten vazgeçilirmi geçilmez dedim. Herşey motor hacmi değil. Servis, 2. el, sorunsuzluk , konfor bunlar önemli...
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Haklısınız, ve o dediğiniz 9500dev. de maksimum gücü vermesi beni de düşündürdü, bu sebeple test etmeden almam. Ama Herolarda sizin de bahsettiğiniz gibi bu oranlar ve beygir güçleri daha makul gibi. Ben alırım dedim ama sadece görüntüsü ve kalite kokan haline bakarak, yoksa sürüş tecrübe edince fikir değişebilir. Yarın Heroları yakından görüp test edince belki de sizin yaptığınızı yapacağım. Belli olmaz. Benim kafamda Sadece tip olarak Son bi kaç haftadır Bajaj pulsar 150ns ve Hero Tsports modelleri var. Heroyu henüz yakından görmedim ama Bajaj'ı bugün görünce (sadece tip ve kaliteli işçilik olarak söylüyorum) alınabilir bir motormuş dedim ve fotolarından da güzel geldi gözüme. Bakalım yarın Heroları da görüp test de edeceğim. Belki de yarın Hero daha iyimiş diyebilirim. Bu motosiklet alma işi böyledir işte. Her seferinde sanki ilk motorunuzu alıyormuş gibi sürekli soruşturuyor insan. Benim gibi uzun bir aradan sonra kısıtlı bütçeyle motor alacaksanız, geçmiş motosiklet tecrübelerinizde cbf ve ybr gibi iki tane sorunsuz (bilhassa benim için ybr) varsa o zaman diğer tüm küçük cc'lere acaba? gözüyle bakıyorsunuz. Uzun süreli de kullanacağım için ve keyiften ziyade gündelik işler ve işe gidip gelme için kullanacağım için daha ciddi inceliyorum. Hintlilerin tasarımları da güçleri de gerçekten oldukça iyi, ama sürüşteki durumları nedir bilemiyorum. Hiç kullanmadan bugün gördüğüm Bajaj'ı ve cbf 150'yi yanyana görseydim ve ilk motosikletim olsaydı(yani bu tecrübeye, titreşimin ne demek olduğuna filan vakıf olmasaydım) cbf150 ya da ybr 125'in yüzüne bile bakmazdım. Ama şu anda o tipsizliğe rağmen o konforu biliyorum bu sebeple de her şeye rağmen büyük konuşmayayım yazmıştım yukarıdaki bi yorumda. Çünkü gidip yeniden bir cbf150'de alabilirim, haa gönlüm razı mı o paraları o alete vermeye, hayır değil. Bütün arayışım da bundan sebep zaten. Mesela Bajaj'da cbf1507nin karşılığı olan motorlar bence pulsarlar değil(sırf görünüm, teknik veriler ve malzeme kalitesi olarak söylüyorum) ona rakip olacak motorlar Bajaj Discover 150f ve 150s modelleridir, ki kişisel görüşüm tip, malzeme kalitesi ve teknik veri olarak onlarda üstün.(Sürüşlerini bilmiyorum).Zaten sizin arkadaşınız da cbf150'yi bırakıp Herolara yöneldiğine göre Heroların da belli ki görünüm ve işçilik kalitesi daha iyi. Teknik verileri zaten iyi. kaldı ki Hero bir de üstelik Hindistanda Honda üreten bir firma. Bu sebeple arkasındaki Asya Motor gerçekten ciddi hizmet verirse(ki servisler müdürüyle yaptığım mailleşmelere göre bunu önemsiyor gibiler) ve motorlarda görünüm ve teknik verileri gibi iyiyse o zaman satılmamaları için sebep kalmaz.
Yarınki test sürüşlerimden sonra son kararımı vereceğim büyük ihtimal, zira acilen ulaşımımı sağlamak için bir küçük cc motosiklete ihtiyaç duyuyorum.
Uzun zamandır bu forumlarda yoktum, son günlerde çok bile yazdım. Sanırım test verilerini de paylaşır sonra yine kaybolurum. :)
Müsaadenizle bi düzeltme yapayım; 2011 yılında Honda ve Hero ortaklıklarını sona erdirdiler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------

Bu gün bir bayiye Karizma test aracı varsa sürmek için gittim bana 24 tane Karizma sattığını sattığını:) elinde 1 tek siyah kaldığını söyledi. Israr etti siyahla bir tur at diye müşteriye satılacak motor olduğu için ben istmedim. 3 gün sonra test motoru gelicek dedi.

Orta ayakta motoru çalıştırıp 3 bin devir 5 bin devir yaptım. Benim için sonuç biraz korkutucuydu. 3 bin devirde aynalar dans etmeye başlarken(belkide sıkılı değildi iyi bilmiyorum ama) 5 bin devirde uzun stroktan dolayı motorum kafası sağa sola sallanmaya başladı.

Baya gözüm korktu giderken durum nasıl bilmiyorum ben şoka girdim:p

Dedim karizmayı kullanamadık bajaja uğrayım as150 nin 17 beygirine bir bakıyım gerçekmi diye:p test aracı satılmış. Pulsar 200 ns vardı. dedim geçen yıldan zaman geçti bide burda kullanıyım. Gayet tahammul edilebilir bir titreşim var ve performans iyi bunlarda sorun yok ama motor konfor olarak Honda cbr125 ve cbr250 ye göre kütük gibi rahatsız ve konforsuz bir motor. debriyaj taş gibi dar dönüşler odun gibi. süspansiyon Hondanın yanından geçmiyor. devir sayacı tiril tiril titriyor. aynalar göstermiyor ufak olması bir yana fulu görüntü bükülüyor. inip benim honda cbr a bindim oh dünya varmış diye allah japondan şaşırtmasın diye. Hintliye giremiyeceğimi anladım. Ve sıkıntı oranı istatisliği çok yüksek bir motor. Anlatmıyım 1 saatte arızalı motra doydum görmediğim dinlemediğim sıkıntı kalmadı. Herkezin başka biyerden motoru pörlemiş. Kime ne çıkacağı belli değil. sayısal gibi.

Bu arada TNT 25 sürmeyede gittim. Test motorunda sıkıntı çıkmış:) Beni kimse yanlış anlamasın ama çinlisi hintlisi daha çok fırın ekmek yemesi lazım. Fiyat performansmotoru diye alıp türlü türlü dertle uğraşmak bana göre değil:farao:

Karizma süreken idare ederse benim hissettiğim gibi zangır zangır sallanmıyorsa performansına göre fiyatı çok cazip alanlar güle güle kullansın ama ben amaç ulaşım sorunsızluk ve konforsa 75cc fazla için CBF ten vazgeçilirmi geçilmez dedim. Herşey motor hacmi değil. Servis, 2. el, sorunsuzluk , konfor bunlar önemli...

+1...Altına imzamı atarım.
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
GP500-1st vallahi yazdıklarınızdan sonra soğumaya başladım :) Bendeki sym hd2'yi verip cbf alabileceğim bir bayi bilen varsa istanbulda yazmasını rica ederim :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Tek silindir 223cc motorda titreşimi biraz hoş görün. Sıfır motor olmasa da o motor 2-3 bin km yol yapmış olsa motor sıcakken gayet makul titreşim yapacaktır. İyi kötü bi balansör var motorda, titreşimi azaltır. Motoru bulut gibi saran bir titreşim olmadıkça motorun çalıştığının biraz hissedilmesi sorun değil.
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Tek silindir 223cc motorda titreşimi biraz hoş görün. Sıfır motor olmasa da o motor 2-3 bin km yol yapmış olsa motor sıcakken gayet makul titreşim yapacaktır. İyi kötü bi balansör var motorda, titreşimi azaltır. Motoru bulut gibi saran bir titreşim olmadıkça motorun çalıştığının biraz hissedilmesi sorun değil.

İnsan yinede bir cbf arıyor :)
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
142
Bu gün bir bayiye Karizma test aracı varsa sürmek için gittim bana 24 tane Karizma sattığını sattığını:) elinde 1 tek siyah kaldığını söyledi. Israr etti siyahla bir tur at diye müşteriye satılacak motor olduğu için ben istmedim. 3 gün sonra test motoru gelicek dedi.

Orta ayakta motoru çalıştırıp 3 bin devir 5 bin devir yaptım. Benim için sonuç biraz korkutucuydu. 3 bin devirde aynalar dans etmeye başlarken(belkide sıkılı değildi iyi bilmiyorum ama) 5 bin devirde uzun stroktan dolayı motorum kafası sağa sola sallanmaya başladı.

Baya gözüm korktu giderken durum nasıl bilmiyorum ben şoka girdim:p

Dedim karizmayı kullanamadık bajaja uğrayım as150 nin 17 beygirine bir bakıyım gerçekmi diye:p test aracı satılmış. Pulsar 200 ns vardı. dedim geçen yıldan zaman geçti bide burda kullanıyım. Gayet tahammul edilebilir bir titreşim var ve performans iyi bunlarda sorun yok ama motor konfor olarak Honda cbr125 ve cbr250 ye göre kütük gibi rahatsız ve konforsuz bir motor. debriyaj taş gibi dar dönüşler odun gibi. süspansiyon Hondanın yanından geçmiyor. devir sayacı tiril tiril titriyor. aynalar göstermiyor ufak olması bir yana fulu görüntü bükülüyor. inip benim honda cbr a bindim oh dünya varmış diye allah japondan şaşırtmasın diye. Hintliye giremiyeceğimi anladım. Ve sıkıntı oranı istatisliği çok yüksek bir motor. Anlatmıyım 1 saatte arızalı motra doydum görmediğim dinlemediğim sıkıntı kalmadı. Herkezin başka biyerden motoru pörlemiş. Kime ne çıkacağı belli değil. sayısal gibi.

Bu arada TNT 25 sürmeyede gittim. Test motorunda sıkıntı çıkmış:) Beni kimse yanlış anlamasın ama çinlisi hintlisi daha çok fırın ekmek yemesi lazım. Fiyat performansmotoru diye alıp türlü türlü dertle uğraşmak bana göre değil:farao:

Karizma süreken idare ederse benim hissettiğim gibi zangır zangır sallanmıyorsa performansına göre fiyatı çok cazip alanlar güle güle kullansın ama ben amaç ulaşım sorunsızluk ve konforsa 75cc fazla için CBF ten vazgeçilirmi geçilmez dedim. Herşey motor hacmi değil. Servis, 2. el, sorunsuzluk , konfor bunlar önemli...

Ustad bilgiler için tesekkur ederim feyizlendik fakat denediginiz motorun rodajı durumu kmsi nasildi acaba ya da ne kadar bir sure zarfında ve km de denediniz ?çünkü söylediğiniz şeyler bir çok kişiyi bu motosikletten vazgecirecek iddali kelimeler.

Distbirütör büyük bir yatırımla bu markayı ülkemize getirdi fabrika planları dahi var ki 2014 den beri dünyada satılan bir modeli böyle bir sorunu varsa neden ülkemize ithal ettiler bu adamların bir arge birimi , bir mühendisi , motosikletten anlayan bir bilir kişisi yok mu acaba , sonuçta karizma modeli kapalı bir kutu değil.

İnternette Hero ve Honda bağlantısını araştırdığımda Hero karizmanin ilk versiyonunun cbf 150 nin görüntü olarak aynısı olduğunu gordum teknik verilerini bilmiyorum sadece görüntü olarak ve motosikletlerin üzerinde Hero Honda yazıyor
Bu bağlantı durumu nedir eğer bizim kıyas ettiğimiz cbf 150 aynı fabblrikadan çıktıysa neyi kiyasliyoruz .

Hondanin cbf 150 modelini 10 yıla yakındır ülkemize getirmesini ve güncelleme yapmamisna şaşmamak lazım bizim rakipsiz altermatifimiz çünkü minimum maliyetle güzel rakamlara bolca satılıyor iyi kar bırakıyor geliştirmeye ve güncellemeye gerek yok gözüyle bakıyorlar .

Bajaj ,tvs ,Hero gibi markalar ülkemize geldikçe , piyasada yer edindikce belki Japon firmalarida bu segmentteki modellerini gunceller cc leri ve bg biraz arttırır. :)

Yeni markaları hemen tukaka demektense bir şans verme kanısındayım 75 cc lık fark çok büyük bir fark gorunmeyebilir fakat 150 cc ninde yarısıdır :)
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Hero vr Hondanın ayrıldığını ben de biliyorum.Zamanında Hondaya motor üretmiş adamlar anlamında yazdım.
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
462
Hintli motor kullanıyorum. Motoruma artık tamamen alıştım ve titreşimini hissetmiyorum artık. Uzun yola da çıktım, sabah akşam üstünden inmedim. Motorumu çok seviyorum. Nazar değmesin; debriyaj balatasının bitmesi sonucu benim ihmalsiz oluşumdan dolayı debriyaj tası falan zarar gördü, onu değiştirmem dışında bana masraf açmadı hiç. Rutin bakımları saymıyorum Tabiki. Hiç bozulan bi aksamı olmadı bugüne kadar.
Karizma'yı incelemeye gideceğim. Motoru merak ediyorum gerçekten. Eğer TVS kadar sağlam bi markaysa şans tanınabilir.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Ustad bilgiler için tesekkur ederim feyizlendik fakat denediginiz motorun rodajı durumu kmsi nasildi acaba ya da ne kadar bir sure zarfında ve km de denediniz ?çünkü söylediğiniz şeyler bir çok kişiyi bu motosikletten vazgecirecek iddali kelimeler.

Distbirütör büyük bir yatırımla bu markayı ülkemize getirdi fabrika planları dahi var ki 2014 den beri dünyada satılan bir modeli böyle bir sorunu varsa neden ülkemize ithal ettiler bu adamların bir arge birimi , bir mühendisi , motosikletten anlayan bir bilir kişisi yok mu acaba , sonuçta karizma modeli kapalı bir kutu değil.

İnternette Hero ve Honda bağlantısını araştırdığımda Hero karizmanin ilk versiyonunun cbf 150 nin görüntü olarak aynısı olduğunu gordum teknik verilerini bilmiyorum sadece görüntü olarak ve motosikletlerin üzerinde Hero Honda yazıyor
Bu bağlantı durumu nedir eğer bizim kıyas ettiğimiz cbf 150 aynı fabblrikadan çıktıysa neyi kiyasliyoruz .

Hondanin cbf 150 modelini 10 yıla yakındır ülkemize getirmesini ve güncelleme yapmamisna şaşmamak lazım bizim rakipsiz altermatifimiz çünkü minimum maliyetle güzel rakamlara bolca satılıyor iyi kar bırakıyor geliştirmeye ve güncellemeye gerek yok gözüyle bakıyorlar .

Bajaj ,tvs ,Hero gibi markalar ülkemize geldikçe , piyasada yer edindikce belki Japon firmalarida bu segmentteki modellerini gunceller cc leri ve bg biraz arttırır. :)

Yeni markaları hemen tukaka demektense bir şans verme kanısındayım 75 cc lık fark çok büyük bir fark gorunmeyebilir fakat 150 cc ninde yarısıdır :)

Size katılıyorum.Az önce Bajaj 150ns kullanan bir arkadaşla mesajlaştık, titreşim neredeyse yok diyor. Tvs Apachi ve yamaha cripton kullandım, onlardan sonra bunda titreşim yok sayılır dedi. Gönül rahatlığıyla tavsiye etti.Bence bayide yakından görmeden ve test etmeden hemen kötü yorum yapılmamalı.Ben de eski cbf kullanıcısıyım ama sıfırının 6bini hak etmediğini düşünüyorum. 2 tane markaya tapmış kalmışız, ok bunda diğerlerinin satış sonrası hizmet hatalarının da etkisi var ama olumlu gelişmeler olduğu da belli.Bugün bilhassa bayiye bajaj görmeye giderken o kadar çok Bajaj a rastladım ki, şaşırdım. Konuştuğum kurye arkadaş da ns200 çok sattı, ben de eski cbf kullnıcısıyım ama bunlar aynı türde motor değil kıyaslanmaz dedi.
Şahsi fikrim bazı konuların önyargı ile fazla abartıldığıdır, aynı konu motoru satın alıp kötülemeyecem diye debelenen içinde geçerli, daha motoru canlı görmeden direkt karalayan için de. Bu sebeple ben yakından görüp, test etmeden fazla uçmamak taraflısıyım. Sırf bunfan sebep yapacağım testleri elim erdiğince objektif olarak buradan da kendi bloğumdan da paylaşacağım. Gerçek kullnıcı verileri dışında fotoğrafından ya da menşeinden motor karalamanın anlamı yok zira.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
İnsan yinede bir cbf arıyor :)

GP500-1st vallahi yazdıklarınızdan sonra soğumaya başladım :) Bendeki sym hd2'yi verip cbf alabileceğim bir bayi bilen varsa istanbulda yazmasını rica ederim :)

Motoru henüz sürmedim. orta ayakta 10 derece havada 3 marşta çalıştı. ideal çalışma sıçaklığnda olmadığı için belki fazla zangırdadı .giderken titreşim ne durumda sürmeden bilinmez. Motoru sürmeden test etmeden sakın gidip CBF almayın. Motorun basit bir teknolojisi var aynı cbf gibi ve 12 yıldır hindistanda satılıyor. Bu açıdan sorunlu ve sıkıntılı olduğunu düşünmüyorum.

Ustad bilgiler için tesekkur ederim feyizlendik fakat denediginiz motorun rodajı durumu kmsi nasildi acaba ya da ne kadar bir sure zarfında ve km de denediniz ?çünkü söylediğiniz şeyler bir çok kişiyi bu motosikletten vazgecirecek iddali kelimeler.

Distbirütör büyük bir yatırımla bu markayı ülkemize getirdi fabrika planları dahi var ki 2014 den beri dünyada satılan bir modeli böyle bir sorunu varsa neden ülkemize ithal ettiler bu adamların bir arge birimi , bir mühendisi , motosikletten anlayan bir bilir kişisi yok mu acaba , sonuçta karizma modeli kapalı bir kutu değil.

İnternette Hero ve Honda bağlantısını araştırdığımda Hero karizmanin ilk versiyonunun cbf 150 nin görüntü olarak aynısı olduğunu gordum teknik verilerini bilmiyorum sadece görüntü olarak ve motosikletlerin üzerinde Hero Honda yazıyor
Bu bağlantı durumu nedir eğer bizim kıyas ettiğimiz cbf 150 aynı fabblrikadan çıktıysa neyi kiyasliyoruz .

Hondanin cbf 150 modelini 10 yıla yakındır ülkemize getirmesini ve güncelleme yapmamisna şaşmamak lazım bizim rakipsiz altermatifimiz çünkü minimum maliyetle güzel rakamlara bolca satılıyor iyi kar bırakıyor geliştirmeye ve güncellemeye gerek yok gözüyle bakıyorlar .

Bajaj ,tvs ,Hero gibi markalar ülkemize geldikçe , piyasada yer edindikce belki Japon firmalarida bu segmentteki modellerini gunceller cc leri ve bg biraz arttırır. :)

Yeni markaları hemen tukaka demektense bir şans verme kanısındayım 75 cc lık fark çok büyük bir fark gorunmeyebilir fakat 150 cc ninde yarısıdır :)

Dediğim gibi motoru sürmedim orta ayakta boş biraz gaz verdim. Motor sıcakken ve sürüşte sıkıntı yoksa CBF ve YBR yerine alınabilir. Zaten fiyat ve motorgücü dolayısıyla motora ilgi satış bazında oluşmuş, otomatik belli bi müşteri kitlesi oluşuyor Karizma nın:)

Şimdi bide şöyle bi sıkıntı var millet motora tipsiz diyip duruyor. motor cbr250 R25 le falan kıyaslama hatasında bulunup tipsiz diyor bunu diyen. 15 kağıt bir yanda 6.500 den ucuz fiyat bir yanda elma-armut hesabı:) Motor CBF150 den fazlasıyla gösterişli ön farlarında iki sinyalde led bile var. büyük ön siperlik, alt sakal, mercek farlar.
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Motoru henüz sürmedim. orta ayakta 10 derece havada 3 marşta çalıştı. ideal çalışma sıçaklığnda olmadığı için belki fazla zangırdadı .giderken titreşim ne durumda sürmeden bilinmez. Motoru sürmeden test etmeden sakın gidip CBF almayın. Motorun basit bir teknolojisi var aynı cbf gibi ve 12 yıldır hindistanda satılıyor. Bu açıdan sorunlu ve sıkıntılı olduğunu düşünmüyorum.

O bahsettiğiniz olayı bajajdan biliyorum hocam. Hatta 5bin devir cıvarına kadar gaz verdiğimde orta ayakta iken yeri de titretirdi. Motorun yanında dururken hissediyordum bunu. Aynı şeyi sizde hissettiniz mi?
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Bu gün bir bayiye Karizma test aracı varsa sürmek için gittim bana 24 tane Karizma sattığını sattığını:) elinde 1 tek siyah kaldığını söyledi. Israr etti siyahla bir tur at diye müşteriye satılacak motor olduğu için ben istmedim. 3 gün sonra test motoru gelicek dedi.

Orta ayakta motoru çalıştırıp 3 bin devir 5 bin devir yaptım. Benim için sonuç biraz korkutucuydu. 3 bin devirde aynalar dans etmeye başlarken(belkide sıkılı değildi iyi bilmiyorum ama) 5 bin devirde uzun stroktan dolayı motorum kafası sağa sola sallanmaya başladı.

Baya gözüm korktu giderken durum nasıl bilmiyorum ben şoka girdim:p

Dedim karizmayı kullanamadık bajaja uğrayım as150 nin 17 beygirine bir bakıyım gerçekmi diye:p test aracı satılmış. Pulsar 200 ns vardı. dedim geçen yıldan zaman geçti bide burda kullanıyım. Gayet tahammul edilebilir bir titreşim var ve performans iyi bunlarda sorun yok ama motor konfor olarak Honda cbr125 ve cbr250 ye göre kütük gibi rahatsız ve konforsuz bir motor. debriyaj taş gibi dar dönüşler odun gibi. süspansiyon Hondanın yanından geçmiyor. devir sayacı tiril tiril titriyor. aynalar göstermiyor ufak olması bir yana fulu görüntü bükülüyor. inip benim honda cbr a bindim oh dünya varmış diye allah japondan şaşırtmasın diye. Hintliye giremiyeceğimi anladım. Ve sıkıntı oranı istatisliği çok yüksek bir motor. Anlatmıyım 1 saatte arızalı motra doydum görmediğim dinlemediğim sıkıntı kalmadı. Herkezin başka biyerden motoru pörlemiş. Kime ne çıkacağı belli değil. sayısal gibi.

Bu arada TNT 25 sürmeyede gittim. Test motorunda sıkıntı çıkmış:) Beni kimse yanlış anlamasın ama çinlisi hintlisi daha çok fırın ekmek yemesi lazım. Fiyat performansmotoru diye alıp türlü türlü dertle uğraşmak bana göre değil:farao:

Karizma süreken idare ederse benim hissettiğim gibi zangır zangır sallanmıyorsa performansına göre fiyatı çok cazip alanlar güle güle kullansın ama ben amaç ulaşım sorunsızluk ve konforsa 75cc fazla için CBF ten vazgeçilirmi geçilmez dedim. Herşey motor hacmi değil. Servis, 2. el, sorunsuzluk , konfor bunlar önemli...

Açıkçası ben de kendimi böyle bir tabloya hazırlıyorum ama bir ihtimal yolda giderken rahatsız etmez diye de umudumu koruyorum. Thriller'da da böyleydi ve yolda da rahatsız ediyordu. Eğer rahatsız etmezse o zaman fazla düşünmeye gerek yok. Ben de her küçük motor denememden sonra CBF'e bindiğimde "Oh be, bu sınıfta bundan iyisi yok" diyorum, mutlu oluyorum. Bu hissi CBR250, Mondial RX3 ve Duke 200'den sonra bile yaşadım :). CBF'ten sonra aynı hissi vermesi garantili olan tek motor Inazuma'dır, parası olan gözü kapalı alsın. Bir de MT-125'i çok beğendim ama fiyatı malum.

Bajaj AS150'yi bayide sehpada çalıştırmış, 7 - 8 bin devire kadar da çıkmıştım. Bana göre boşta çalışan bir motor için titreşim çok azdı. Yolda giderken onu da hissetirmeyecektir. Kıyaslama yaparsam kesinlikle NS200 ve RS200'den az olduğunu söyleyebilirim.

Diğer modeller içerisinde bana göre o sınıfın en iyisi ve en güzeli Lifan KP150'dir. Sırf 160 cc olduğu için değmeyeceğinden CBF'i satıp ona geçmiyorum ama kesinlikle tavsiye ediyorum. Bu arada geçen gün KP200'ün çıktığını ve üzerinde KPR200'deki su soğutmalı, 6 vitesli ve enjeksiyonlu motorun olduğunu öğrendim. Eğer Uygun fiyata gelirse (maksimum 7500 TL) tümüne on numara alternatif olacaktır. İşte KP200 bu :

lifan-kp-200-lf200-10b__2_.jpg
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst