- Konu Yazar
- #1
Motosiklete başlama maceramı kısaca paylaşmak istedim.
Biraz uzun olacak ancak düşünen arkadaşlara belki ufakta olsa bir yardımım olur.
Motosiklet macerasına başlarken araştırmalarımda sürekli karşıma çıkan ve çok faydalı bilgiler edindiğim Barkın Bayoğlu'nu (Altın Elbiseli Adam)saygıyla ve rahmetle anıyorum.
Önceleri Motosiklet kullanmak bana pek cazip gelmezdi. Ekim 2017 de Motosiklete merak salmaya başladım ve ciddi ciddi düşündüm.
Bir taraftan Motosiklet modellerine bakarken diğer taraftan da bu işin ehliyet ve eğitim kısmını araştırmaya başladım.
Ehliyeti almışken A sınıfı alayım dedim ancak Çorum da olduğumuz için imkanlar kısıtlı, A sınıfı ehliyet alabileceğim sadece 2 kurs varmış bunlardan birisi kullanmayı bilmeyenleri kaydetmediğini söyledi.
Bende diğer kursa gittim ve iyi ki oraya gitmişim. Orada Bahadır Hoca ile tanıştık önce küçük sonra büyük motorla çalışır ve yaparız dedi.
Benim daha önce hiç motor deneyimim yoktu, gençliğimde 7-8 yıl okula sürekli bisiklet ile gidip geldim, yaklaşık 15 yıldır da araç kullanıyorum.
Bu halde iken Bahadır Hocanın da gayretleri sonunda günde bir saat olmak üzere 12 günlük bir eğitim sonrasında MT07 ile ehliyet sınavını başarı ile geçtim ve ehliyetimi aldım.
Eğitimlere başlamamla birlikte bir taraftan da gerekli donanımları almaya başladım. Sezon sonu indirimlerinden yararlanarak ilk önce kask,mont, eldiven ve dizlik aldım, daha sonra pantolon ve ayakkabıyı da tamamladım.
Benim aklımda ilk başlarda klasik (chopper) bir motor vardı, ancak hocamla konuşmalarımın sonunda bana enduro tarzının uygun olduğunu klasik bir motorun çok ilgi alaka ve güzel bir yol istediğini söyledi.
Bende Hocamın tavsiyesine uyarak bir sezon alışma süreci olacağı için parça maliyeti düşük ve satmak istediğinde piyasası olan bir model motosiklet almaya karar verdim ve 2. el mondial 150mh drift modelini aldım.
Motoru şimdi almamın sebebi ölü sezon olması ve 2. el fiyatlarının düşük olması. Tabi hava şartları pek uygun olmadığı için henüz fazla binme şansım olmadı. Havaların ısınmasını sabırsızlıkla bekliyorum.
Yeni başlayacak arkadaşlar için işin maliyet kısmını da paylaşmak istiyorum.
Kurs, Sınav ücreti Ehliyet harçları için yaklaşık 1.350,00 TL
Koruyucu Ekipman (Kask,Eldiven,Mont,Pantolon,Ayakkabı) 1.150,00 TL
Toplam 2.500,00 TL
Tabi ki koruyucu ekipmanlar da çok daha pahalı yada ucuz malzemeler de var ben koruyacağına inandığım ortalama ürünler almaya çalıştım.
Ben otomobili keyif alarak kullanan birisiyim, zaman zaman da karting pistlerine gidip yarışırım ancak motosiklet başka bir keyif. Sezon başlasa da gezsek
Bu arada tecrübeli arkadaşlara şunu sorayım hem yeni başlayan diğer arkadaşlarda okursa bilgi edinmiş olurlar, Motosikletiniz de sürekli taşıdığınız alet ve edevatlar nelerdir ve bunu motosikletiniz de nasıl nerede taşıyorsunuz?
Biraz uzun olacak ancak düşünen arkadaşlara belki ufakta olsa bir yardımım olur.
Motosiklet macerasına başlarken araştırmalarımda sürekli karşıma çıkan ve çok faydalı bilgiler edindiğim Barkın Bayoğlu'nu (Altın Elbiseli Adam)saygıyla ve rahmetle anıyorum.
Önceleri Motosiklet kullanmak bana pek cazip gelmezdi. Ekim 2017 de Motosiklete merak salmaya başladım ve ciddi ciddi düşündüm.
Bir taraftan Motosiklet modellerine bakarken diğer taraftan da bu işin ehliyet ve eğitim kısmını araştırmaya başladım.
Ehliyeti almışken A sınıfı alayım dedim ancak Çorum da olduğumuz için imkanlar kısıtlı, A sınıfı ehliyet alabileceğim sadece 2 kurs varmış bunlardan birisi kullanmayı bilmeyenleri kaydetmediğini söyledi.
Bende diğer kursa gittim ve iyi ki oraya gitmişim. Orada Bahadır Hoca ile tanıştık önce küçük sonra büyük motorla çalışır ve yaparız dedi.
Benim daha önce hiç motor deneyimim yoktu, gençliğimde 7-8 yıl okula sürekli bisiklet ile gidip geldim, yaklaşık 15 yıldır da araç kullanıyorum.
Bu halde iken Bahadır Hocanın da gayretleri sonunda günde bir saat olmak üzere 12 günlük bir eğitim sonrasında MT07 ile ehliyet sınavını başarı ile geçtim ve ehliyetimi aldım.
Eğitimlere başlamamla birlikte bir taraftan da gerekli donanımları almaya başladım. Sezon sonu indirimlerinden yararlanarak ilk önce kask,mont, eldiven ve dizlik aldım, daha sonra pantolon ve ayakkabıyı da tamamladım.
Benim aklımda ilk başlarda klasik (chopper) bir motor vardı, ancak hocamla konuşmalarımın sonunda bana enduro tarzının uygun olduğunu klasik bir motorun çok ilgi alaka ve güzel bir yol istediğini söyledi.
Bende Hocamın tavsiyesine uyarak bir sezon alışma süreci olacağı için parça maliyeti düşük ve satmak istediğinde piyasası olan bir model motosiklet almaya karar verdim ve 2. el mondial 150mh drift modelini aldım.
Motoru şimdi almamın sebebi ölü sezon olması ve 2. el fiyatlarının düşük olması. Tabi hava şartları pek uygun olmadığı için henüz fazla binme şansım olmadı. Havaların ısınmasını sabırsızlıkla bekliyorum.
Yeni başlayacak arkadaşlar için işin maliyet kısmını da paylaşmak istiyorum.
Kurs, Sınav ücreti Ehliyet harçları için yaklaşık 1.350,00 TL
Koruyucu Ekipman (Kask,Eldiven,Mont,Pantolon,Ayakkabı) 1.150,00 TL
Toplam 2.500,00 TL
Tabi ki koruyucu ekipmanlar da çok daha pahalı yada ucuz malzemeler de var ben koruyacağına inandığım ortalama ürünler almaya çalıştım.
Ben otomobili keyif alarak kullanan birisiyim, zaman zaman da karting pistlerine gidip yarışırım ancak motosiklet başka bir keyif. Sezon başlasa da gezsek
Bu arada tecrübeli arkadaşlara şunu sorayım hem yeni başlayan diğer arkadaşlarda okursa bilgi edinmiş olurlar, Motosikletiniz de sürekli taşıdığınız alet ve edevatlar nelerdir ve bunu motosikletiniz de nasıl nerede taşıyorsunuz?