Forumdan Uzaklaştırıldı
- Katılım
- 6 Mar 2011
- Mesajlar
- 1,442
- Konu Yazar
- #1
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sıradışı enteresan.
http://www.rotasizseyyah.com/her-seyi-birakip-adada-yasamak.html
[/url][/IMG]
Reinerın hayat hikayesini anlatınca konu aşırı ilgi gördü ve bende biraz daha detaylandırayım dedim. Bilen, bilmeyen için herşeyi detaylıca baştan anlatıyorum.
Reiner 1992 yılında dünyayı gezmeye başlayan bir Alman gezgin. Hondurasın yaklaşık 10 km uzunluğundaki bu Utila adasını görünce ben artık gezmeyeyim, burada yaşayayım demiş. Cebinde sadece 7-8 ay dünyayı gezmeye yetecek parası varken bu kararı almış. Onunla ilk tanıştığımızda aramızda geçen sohbetten bazı anlar;
Bu sürede hiç Almanyaya geri döndün mü?
+ 22 Yıldır bu adadayım. Bir, iki kere Hondurasın bazı şehirlerine gittim o kadar. Almanyaya hiç dönmedim.
Ailen yok muydu? Onları nasıl ikna ettin?
+ Vardı. Olamaz, yapmamalısın deseler de ben burada kalmak istedim ve hayatımdan mutluyum. Ailem bu 22 yılda 3 kere ziyaretime geldi ve artık onlar da bana hak veriyor.
Kaç yaşındasın?
+ Haftaya 50ye giriyorum.
Hiç evlendin mi?
+ Hayır. Kız arkadaşlarım oluyor ama evliliği istemiyorum.
Nerede kalıyorsun?
+ Ufak bahçeli bir evim var.
Senin evin gibi idare edecek bir ev kaç lira?
+ Burada 14.000 USDye arsa alıp, 10.000 USDye de ahşap yeni bir ev yaptırabilirsin.
Peki normal bir yaşam için aylık ne kadar yeterli?
+ Alkol ve sigara kullanmıyorsan elektrik, su ve yemek için 130-140 usd yeterli.
Oturma izni nasıl oluyor?
+ 1.400 USD verip ömür boyu Honduras için oturma izni alabilirsin.
Hiç sıkılmıyor musun?
+ Bir sürü hobim ve arkadaşlarım var.
Adadan ayrılmayı düşünüyor musun?
+ Bir gün burada öleceğimi biliyorum.
Bu köpek kaç yıldır seninle?
+ 6 yıldır. Geçen yıla kadar da bir atım vardı. 7 Yıl heryere atla gittim. Denize bile beraber giriyorduk ama geçen yıl öldü.
Başka hayvanların var mı?
+ Etinden ve yumurtasından faydalanmak için bahçemde başka hayvanlarım da var.
Bahsettiğimiz ada 4-5 bin nüfuslu klasik bir Karayip Adası. Herkesin yaparız, hallederiz modunda olduğu, aşırı güvenli ve rahat bir yer. Reiner 22 yıldır hiç internet ve cep telefonu kullanmamış, televizyon da izlemiyor. Bahçede iş yaparken giydiği çizme haricinde de yalınayak geziyor. Bazen isterse buradaki barlarda gitar çalıp ekstra gelir de elde edebiliyor. Adanın %90ı ormanlık olduğu için canı sıkılınca muz, hindistan cevizi, avokado ya da benzeri bir kaç meyveyi daha toplamaya ormana gittiğini de söylüyor. Honduras bankalarına 40.000 USD karşılığı bir para yatırıp, yıllık %9 faiz alarak ömür boyu o parayla burada yaşayabilirsin diyor.Yani anlayacağınız adam o filmlerde gördüğümüz fantastik hayatı yaşıyor.
Ayrılırken hayvanların karınlarını doyurmak için eve gitmem gerekiyor dedi ve sonuna şunu ekledi; İnsanları anlamıyorum. Daha çok şey satın almak için hayatlarını berbat ediyorlar
Buraya kadar olan kısmı facebook sayfamda paylaşınca onlarca kişi hem Utila adası hem de Reiner hakkına bir sürü şey sordu. Bende her gün gittiğim sahile tekrar gittim ve Reinerı aynı saatlerde yine gördüm. Türkiyede meşhur oluyorsun diyerek konuya girdim ve gelen soruları ona ilettim.
Oturma izni 1.400 USD ye herkes için mi veriliyor yoksa Alman vatandaşları için mi?
+ Herkes için. Burada ilgili birime başvurduğunda kendi ülkendeki polis merkeziyle irtibata geçip, siciline bakıyorlar. Eğer sicilin temizse herkes 1.400 USD karşılığı oturma izni alabilir.
Bu adaya ilk geldiğinde paran var mıydı?
+ 7-8 Ay dünyayı gezecek bir param vardı o kadar.
Sonra ne yaptın, nasıl geçindin?
+ Burada dalış kursu çok yaygın. Dalış okulunda çalışıp para biriktirdim. Daha sonra arkadaşımla beraber bir okul açtık. Çok güzel para kazandık. Hem de çok fazla kazandık.
Ama yaşam tarzın zengin bir yaşam değil.
+ Para kazandığımda orta halli bir arsa almıştım. Arsa büyük ama içine küçük bir ev yaptım. Çünkü sadece içinde uyuyorum, niye kocaman bir ev yapayım ki? Hayvanlarım var, köpeğim var, hobilerim var, onlar bana yetiyor. Daha fazlasını istemiyorum.
Gerçekten burada 14.000 USD ye arsa alınıyor mu?
+ İstersen 10.000 USD ye de bulabilirsin ama ortalama güzel bir arsa için 14.000 USD iyidir. Sonra istediğin evi, büyüklüğüne göre 10.000 USD ye bile ahşaptan yaptırabilirsin.
Kaç dil biliyorsun?
+ Almanca, Fransızca, İngilizce ve İspanyolca. Eğer karşıdaki yavaş konuşursa İtalyanca ve Portekizce de konuşabilirim. Adaya ilk geldiğim zamanlar dil kursu verdiğim de olmuştu.
Hangi hayvanların var? Onları neyle besliyorsun?
+ Köpeğim, tavuk, domuz ve ineklerim var. Her sabah buradaki restoranlardan yemek artıklarını toplayıp, hayvanlara götürüyorum. Çok iyi besleniyorlar. Muhtemelen benden bile iyi besleniyorlar.
Dün yaklaşık 40-50 bin USD yi bankaya yatırıp %9 faiz alınabileceğini söylemiştin. O işin detayı nedir?
+ Oturma izni aldıktan sonra buradaki yerel bankalarda dolar ya da euro hesabı açabilirsin. Daha sonra paranı oraya transfer edip, Honduras para birimine çevireceksin. Ve o hesaptaki parandan yıllık %9 faiz getirisi alabilirsin.
Sen ilk geldiğinde böyle yapmadın ama?
+ Yapmadım ama dalış okuluyla güzel paralar kazandım.
Parayı ne yaptın?
+ Arkadaşıma verdim, gitti.
Nasıl yani?
+ Buradaki iyi bir arkadaşımın paraya ihtiyacı vardı. 48.000 USD paramı ona verdim. Verdikten bir hafta sonra adam kalp krizi geçirerek öldü. Hiç bir kağıt vs olmadığı için de verdiğim para öylece gitti.
Ne yaptın peki sonra?
+ Bir şey yapmadım. Arkadaşın para isterse ve sende de varsa verirsin, o kadar. Zenginlik parayla olmuyor. Mesela düşün buraya bir Hollywood yıldızı gelemez. Gelse de şuan bizim konuştuğumuz gibi oturup, bu sahildeki sohbetimizi yapamaz. Çünkü yanında korumaları vardır ve rahat değildir. Özel botla açılır, denize öyle girer. Buradaki sahilin tadını alamaz. Yani zengin olan onlar değil, bizleriz.
Dün senin hayat hikayeni facebook sayfamda paylaşınca çok fazla ilgi gördü. Onlarca soru geldiği için bunları tekrar soruyorum deyip, facebook sayfamdaki fotoğrafı ve yorumları gösterdim.
+ (Adam onca yorum, beğeni ve 800.000 kişiye erişmiş fotoğrafını görünce ilk olarak köpeğim benim, ne güzel çıkmış deyip devam etti.) Eğer bu yorum yapan, ilgi gösteren insanlardan sadece 3-4 tanesinin dünyaya bakışı az da olsa değiştiyse güzel bir iş yaptık demektir, gerisi önemli değil.
Güzel güzel muhabbetimiz yaptık. Daha sonra hayvanları besleyeceğim, gitmem lazım, akşam barda gitar çalacağım gel istersen dedi. Tamam gelirim dedim. Giderken alttaki lafı etti, tek tek 5 maddeyi de parmaklarıyla sayarak.
Parayla sağlığı, arkadaşlığı, mutluluğu, iyi bir uykuyu ve gerçek bir gülüşü satın alamazsın.
http://www.rotasizseyyah.com/her-seyi-birakip-adada-yasamak.html
Reinerın hayat hikayesini anlatınca konu aşırı ilgi gördü ve bende biraz daha detaylandırayım dedim. Bilen, bilmeyen için herşeyi detaylıca baştan anlatıyorum.
Reiner 1992 yılında dünyayı gezmeye başlayan bir Alman gezgin. Hondurasın yaklaşık 10 km uzunluğundaki bu Utila adasını görünce ben artık gezmeyeyim, burada yaşayayım demiş. Cebinde sadece 7-8 ay dünyayı gezmeye yetecek parası varken bu kararı almış. Onunla ilk tanıştığımızda aramızda geçen sohbetten bazı anlar;
Bu sürede hiç Almanyaya geri döndün mü?
+ 22 Yıldır bu adadayım. Bir, iki kere Hondurasın bazı şehirlerine gittim o kadar. Almanyaya hiç dönmedim.
Ailen yok muydu? Onları nasıl ikna ettin?
+ Vardı. Olamaz, yapmamalısın deseler de ben burada kalmak istedim ve hayatımdan mutluyum. Ailem bu 22 yılda 3 kere ziyaretime geldi ve artık onlar da bana hak veriyor.
Kaç yaşındasın?
+ Haftaya 50ye giriyorum.
Hiç evlendin mi?
+ Hayır. Kız arkadaşlarım oluyor ama evliliği istemiyorum.
Nerede kalıyorsun?
+ Ufak bahçeli bir evim var.
Senin evin gibi idare edecek bir ev kaç lira?
+ Burada 14.000 USDye arsa alıp, 10.000 USDye de ahşap yeni bir ev yaptırabilirsin.
Peki normal bir yaşam için aylık ne kadar yeterli?
+ Alkol ve sigara kullanmıyorsan elektrik, su ve yemek için 130-140 usd yeterli.
Oturma izni nasıl oluyor?
+ 1.400 USD verip ömür boyu Honduras için oturma izni alabilirsin.
Hiç sıkılmıyor musun?
+ Bir sürü hobim ve arkadaşlarım var.
Adadan ayrılmayı düşünüyor musun?
+ Bir gün burada öleceğimi biliyorum.
Bu köpek kaç yıldır seninle?
+ 6 yıldır. Geçen yıla kadar da bir atım vardı. 7 Yıl heryere atla gittim. Denize bile beraber giriyorduk ama geçen yıl öldü.
Başka hayvanların var mı?
+ Etinden ve yumurtasından faydalanmak için bahçemde başka hayvanlarım da var.
Bahsettiğimiz ada 4-5 bin nüfuslu klasik bir Karayip Adası. Herkesin yaparız, hallederiz modunda olduğu, aşırı güvenli ve rahat bir yer. Reiner 22 yıldır hiç internet ve cep telefonu kullanmamış, televizyon da izlemiyor. Bahçede iş yaparken giydiği çizme haricinde de yalınayak geziyor. Bazen isterse buradaki barlarda gitar çalıp ekstra gelir de elde edebiliyor. Adanın %90ı ormanlık olduğu için canı sıkılınca muz, hindistan cevizi, avokado ya da benzeri bir kaç meyveyi daha toplamaya ormana gittiğini de söylüyor. Honduras bankalarına 40.000 USD karşılığı bir para yatırıp, yıllık %9 faiz alarak ömür boyu o parayla burada yaşayabilirsin diyor.Yani anlayacağınız adam o filmlerde gördüğümüz fantastik hayatı yaşıyor.
Ayrılırken hayvanların karınlarını doyurmak için eve gitmem gerekiyor dedi ve sonuna şunu ekledi; İnsanları anlamıyorum. Daha çok şey satın almak için hayatlarını berbat ediyorlar
Buraya kadar olan kısmı facebook sayfamda paylaşınca onlarca kişi hem Utila adası hem de Reiner hakkına bir sürü şey sordu. Bende her gün gittiğim sahile tekrar gittim ve Reinerı aynı saatlerde yine gördüm. Türkiyede meşhur oluyorsun diyerek konuya girdim ve gelen soruları ona ilettim.
Oturma izni 1.400 USD ye herkes için mi veriliyor yoksa Alman vatandaşları için mi?
+ Herkes için. Burada ilgili birime başvurduğunda kendi ülkendeki polis merkeziyle irtibata geçip, siciline bakıyorlar. Eğer sicilin temizse herkes 1.400 USD karşılığı oturma izni alabilir.
Bu adaya ilk geldiğinde paran var mıydı?
+ 7-8 Ay dünyayı gezecek bir param vardı o kadar.
Sonra ne yaptın, nasıl geçindin?
+ Burada dalış kursu çok yaygın. Dalış okulunda çalışıp para biriktirdim. Daha sonra arkadaşımla beraber bir okul açtık. Çok güzel para kazandık. Hem de çok fazla kazandık.
Ama yaşam tarzın zengin bir yaşam değil.
+ Para kazandığımda orta halli bir arsa almıştım. Arsa büyük ama içine küçük bir ev yaptım. Çünkü sadece içinde uyuyorum, niye kocaman bir ev yapayım ki? Hayvanlarım var, köpeğim var, hobilerim var, onlar bana yetiyor. Daha fazlasını istemiyorum.
Gerçekten burada 14.000 USD ye arsa alınıyor mu?
+ İstersen 10.000 USD ye de bulabilirsin ama ortalama güzel bir arsa için 14.000 USD iyidir. Sonra istediğin evi, büyüklüğüne göre 10.000 USD ye bile ahşaptan yaptırabilirsin.
Kaç dil biliyorsun?
+ Almanca, Fransızca, İngilizce ve İspanyolca. Eğer karşıdaki yavaş konuşursa İtalyanca ve Portekizce de konuşabilirim. Adaya ilk geldiğim zamanlar dil kursu verdiğim de olmuştu.
Hangi hayvanların var? Onları neyle besliyorsun?
+ Köpeğim, tavuk, domuz ve ineklerim var. Her sabah buradaki restoranlardan yemek artıklarını toplayıp, hayvanlara götürüyorum. Çok iyi besleniyorlar. Muhtemelen benden bile iyi besleniyorlar.
Dün yaklaşık 40-50 bin USD yi bankaya yatırıp %9 faiz alınabileceğini söylemiştin. O işin detayı nedir?
+ Oturma izni aldıktan sonra buradaki yerel bankalarda dolar ya da euro hesabı açabilirsin. Daha sonra paranı oraya transfer edip, Honduras para birimine çevireceksin. Ve o hesaptaki parandan yıllık %9 faiz getirisi alabilirsin.
Sen ilk geldiğinde böyle yapmadın ama?
+ Yapmadım ama dalış okuluyla güzel paralar kazandım.
Parayı ne yaptın?
+ Arkadaşıma verdim, gitti.
Nasıl yani?
+ Buradaki iyi bir arkadaşımın paraya ihtiyacı vardı. 48.000 USD paramı ona verdim. Verdikten bir hafta sonra adam kalp krizi geçirerek öldü. Hiç bir kağıt vs olmadığı için de verdiğim para öylece gitti.
Ne yaptın peki sonra?
+ Bir şey yapmadım. Arkadaşın para isterse ve sende de varsa verirsin, o kadar. Zenginlik parayla olmuyor. Mesela düşün buraya bir Hollywood yıldızı gelemez. Gelse de şuan bizim konuştuğumuz gibi oturup, bu sahildeki sohbetimizi yapamaz. Çünkü yanında korumaları vardır ve rahat değildir. Özel botla açılır, denize öyle girer. Buradaki sahilin tadını alamaz. Yani zengin olan onlar değil, bizleriz.
Dün senin hayat hikayeni facebook sayfamda paylaşınca çok fazla ilgi gördü. Onlarca soru geldiği için bunları tekrar soruyorum deyip, facebook sayfamdaki fotoğrafı ve yorumları gösterdim.
+ (Adam onca yorum, beğeni ve 800.000 kişiye erişmiş fotoğrafını görünce ilk olarak köpeğim benim, ne güzel çıkmış deyip devam etti.) Eğer bu yorum yapan, ilgi gösteren insanlardan sadece 3-4 tanesinin dünyaya bakışı az da olsa değiştiyse güzel bir iş yaptık demektir, gerisi önemli değil.
Güzel güzel muhabbetimiz yaptık. Daha sonra hayvanları besleyeceğim, gitmem lazım, akşam barda gitar çalacağım gel istersen dedi. Tamam gelirim dedim. Giderken alttaki lafı etti, tek tek 5 maddeyi de parmaklarıyla sayarak.
Parayla sağlığı, arkadaşlığı, mutluluğu, iyi bir uykuyu ve gerçek bir gülüşü satın alamazsın.
Son düzenleme: