hem sevinç hemde üzüntü

Katılım
11 Eki 2014
Mesajlar
602
Bugün bursaya makam olarak büyük biri geldi galiba , şehir merkezinde polisler 3 kilometrelik mesafeye dağılmış lar, bende muayenesi olmadığını bildiğim abimin motoruna atladım parça almaya gidiyordum, tophaneye çıkarken polis durdurdu ehliyet ruhsat sordu verdim , aracına giderek tableti aldi yanıma geldi, bende sorgulama yapmadan abi eksiğim var dedim , polis abide neyin eksik dedi , muayenem yok dedim , son dakika söyledin sorgulama yapsaydım ceza yazmak zorunda kalırdım dedi, tamam git muayeneni yaptır ama dedi , sevindim tamam abi dedim 500mt gitmeden başka polis durdurdu ehliyet ruhsatı verdim , polise direk abi muayenem yok dedim , oda ceza yazıcam ozaman dedi yazdi ve gönderdi.

Bunu niye anlattım bilmiyorum ama böyle bir çiftte durum yaşadım :)
 
Katılım
3 Ağu 2005
Mesajlar
1,191
Motosikleti
Yamaha Tracer 9 GT+ Honda Activa
Muayene randevusu almadan trafiğe çıkmak bence büyük hata, polisin iyi niyetine denk gelip sana ceza yazmaması bir şans, sonraki ceza yazmış ki bence görevini yapmış, sen de iyi niyetlisin ki bir önceki polisin seni bıraktığını söylememişsin, belki o bu iyiliğinin cezasını çekebilirdi, sonuçta o polisin sana ceza yazmaması kendine sıkıntı yaratabilirdi.

Saadete gelecek olursam burada asıl hatalı sensin, muayenesiz trafiğe kim çıkarsa çıksın hatalıdır.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
muayene mi? 2 senede bir olan muayenenin benim motosikletime ne faydası var? muayene olayı soygunculuktan başka bir şey değil, ben polis olsam full insiyatif kullanırım, sadece durumu iyi olanlara ceza keserdim.. ben motorumun bakımlarını kimi zaman 2 günde bir kimi zaman haftalı kimi zamanda her yola çıkmamda yapıyorum.. nedir bu 2 senede bir muayenenin esprisi? ne faydası var? düşünüyorum ama bir türlü aklıma gelmiyor.. sadece soygun amaçlı yapılan uygulamalardan muhtemelen..

evet, polisler, askerden kalma bir alışkanlık, ben "amirim" diyorum polislere, binde bir "memur bey" şeklinde de hitap edebilirim ama hiç kullanmadım.. askerde iken cezaevi girişinde görev yapıyordum, polisler ve istihbaharat komutanlar sürekli suçlu getirirdi ve bende ceza evine tutukluların girişlerini yapardım...

"polis görevini yapmışmış" görevini yiyeyim onların ben. görevmiş.. halkı soyma ve soydurma görevi. şu maddi durumu yerinde olup da bol keseden atan adamlara da bayılıyorum, hayata renk katıyorsunuz :) var olun.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
muayene mi? 2 senede bir olan muayenenin benim motosikletime ne faydası var? muayene olayı soygunculuktan başka bir şey değil, ben polis olsam full insiyatif kullanırım, sadece durumu iyi olanlara ceza keserdim.. ben motorumun bakımlarını kimi zaman 2 günde bir kimi zaman haftalı kimi zamanda her yola çıkmamda yapıyorum.. nedir bu 2 senede bir muayenenin esprisi? ne faydası var? düşünüyorum ama bir türlü aklıma gelmiyor.. sadece soygun amaçlı yapılan uygulamalardan muhtemelen..

evet, polisler, askerden kalma bir alışkanlık, ben "amirim" diyorum polislere, binde bir "memur bey" şeklinde de hitap edebilirim ama hiç kullanmadım.. askerde iken cezaevi girişinde görev yapıyordum, polisler ve istihbaharat komutanlar sürekli suçlu getirirdi ve bende ceza evine tutukluların girişlerini yapardım...

"polis görevini yapmışmış" görevini yiyeyim onların ben. görevmiş.. halkı soyma ve soydurma görevi. şu maddi durumu yerinde olup da bol keseden atan adamlara da bayılıyorum, hayata renk katıyorsunuz :) var olun.

Muayene dediğiniz şey kullandığınız aracın karayollarında seyri için yeterli teknik kapasiteye sahip olup olmadığının belirlenmesi. Frensiz, stop lambasiz, farsiz yola çıksın o zaman herkes.

Mali kısmına diyeceğim yok, veremeyen olabilir ama teknik zorunluluğu olmalı yola çıkmanın da. Çünkü teknik eksik sonucu oluşacak kazada diğer insanların da canı yanar.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Bile bile lades olmuşsunuz. Muayenesiz aracı affetmezler, siz de adamların üstüne gitmişsiniz. Neyse, geçmiş olsun. 15 gün içinde indirimli yatırabilirsiniz.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,042
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
muayene mi? 2 senede bir olan muayenenin benim motosikletime ne faydası var? muayene olayı soygunculuktan başka bir şey değil, ben polis olsam full insiyatif kullanırım, sadece durumu iyi olanlara ceza keserdim.. ben motorumun bakımlarını kimi zaman 2 günde bir kimi zaman haftalı kimi zamanda her yola çıkmamda yapıyorum.. nedir bu 2 senede bir muayenenin esprisi? ne faydası var? düşünüyorum ama bir türlü aklıma gelmiyor.. sadece soygun amaçlı yapılan uygulamalardan muhtemelen..

evet, polisler, askerden kalma bir alışkanlık, ben "amirim" diyorum polislere, binde bir "memur bey" şeklinde de hitap edebilirim ama hiç kullanmadım.. askerde iken cezaevi girişinde görev yapıyordum, polisler ve istihbaharat komutanlar sürekli suçlu getirirdi ve bende ceza evine tutukluların girişlerini yapardım...

"polis görevini yapmışmış" görevini yiyeyim onların ben. görevmiş.. halkı soyma ve soydurma görevi. şu maddi durumu yerinde olup da bol keseden atan adamlara da bayılıyorum, hayata renk katıyorsunuz :) var olun.

Muayeneye gelene kadar o kadar çok şey var ki? Mesela MTV, mesela ÖTV...

İki senede bir 174₺; yılda 87₺, günde 24Kr. + 1 saat.
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
Muayene işi önemlidir olaya dar pencereden bakıyorsunuz, muayene teknik şartlarını sağlamayan bir motosiklet kazaya ve en kötüsü ölüme sebebiyet verebilir, sizin motosikletiniz veya aracınız dört dörtlük olabilir fakat trafikte dolaşan her motorlu araç kusursuz değildir, muayene koruyucu bir önlemdir, eskiden kahve köşelerinde aracı dahi görmeden muayene yapılıyordu şu an en doğrusu yapılıyor bence, asıl araçların muayeneye girmesi değil muayene fiyatlarının yüksek oluşu tartışılmalıdır, bu hizmet daha uygun fiyatlara en az %50 daha düşük rakamlara yapılmalıdır ki, vatandaş muayeneden kaçmasın cebine yük olmadan bu işi rahatça yaptırsın.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Muayene işi önemlidir olaya dar pencereden bakıyorsunuz, muayene teknik şartlarını sağlamayan bir motosiklet kazaya ve en kötüsü ölüme sebebiyet verebilir, sizin motosikletiniz veya aracınız dört dörtlük olabilir fakat trafikte dolaşan her motorlu araç kusursuz değildir, muayene koruyucu bir önlemdir, eskiden kahve köşelerinde aracı dahi görmeden muayene yapılıyordu şu an en doğrusu yapılıyor bence, asıl araçların muayeneye girmesi değil muayene fiyatlarının yüksek oluşu tartışılmalıdır, bu hizmet daha uygun fiyatlara en az %50 daha düşük rakamlara yapılmalıdır ki, vatandaş muayeneden kaçmasın cebine yük olmadan bu işi rahatça yaptırsın.

bilmem farkında mısınız? muayene 2 senede bir yapılıyor, araç bakımları 10 bin km de bir yapılıyor.. kaldı ki ben ayda 1500 km yapıyorum sadece iş ve ev arasında.. yani senede 18 bin km yapar ve bir motosikletin bakım aralığı türkiyede benim motor için 2500 km dir.. ben kimi zaman günlük bakıyorum diyorum size...

ve evet aracına bakmayanları da gördük, zinciri atmış cbf150 gördüm, arka tekeri kopmuş bir mercedes sprinter, motoru dağılan bmw 3,16 gördüm... bakımını yapmadıkları için facia yaşadılar ve sizin söylediğiniz muayene onların bir işine yaramadı..

sizin gibi insanların troll olduğunu düşünmeye başladım, her şeyin farkındasınız ama bilerek yanlışı savunuyorsunuz.
 
Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
1,013
sen önce benim yazdıklarımı düzgün oku ondan sonra gel buraya yaz, sorduğun soruların cevaplarını alabileceğin mecra ben değilim git ne sorunun varsa muayene istasyonuna sor, siz o kadar anlayışı kıt insanlarsınız ki kusurlu bir aracın trafiğe çıkınca doğabilecek üzücü olayların farkında dahi değilsin hala fardan ampülden bahsediyorsun, muayenede sadece far kontrolü yapılıyor sanacak senin yazdıklarını okuyanlar, freni tutmayan farı yanmayan araç trafiğe çıkamaz arkadaş bu kadar açık bunun neyini savunuyorsun anlamadım birde trafik tescil memuruyum diyorsun, şaşkınlığım iki kat daha artmış bulunmakta, düzensizliği kanunsuzluğu savunan herkesin karşısında dururum bunu buradaki herkes bilsin çizgim net, trol sözünü size de iade ediyorum.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
176
sen önce benim yazdıklarımı düzgün oku ondan sonra gel buraya yaz, sorduğun soruların cevaplarını alabileceğin mecra ben değilim git ne sorunun varsa muayene istasyonuna sor, siz o kadar anlayışı kıt insanlarsınız ki kusurlu bir aracın trafiğe çıkınca doğabilecek üzücü olayların farkında dahi değilsin hala fardan ampülden bahsediyorsun, muayenede sadece far kontrolü yapılıyor sanacak senin yazdıklarını okuyanlar, freni tutmayan farı yanmayan araç trafiğe çıkamaz arkadaş bu kadar açık bunun neyini savunuyorsun anlamadım birde trafik tescil memuruyum diyorsun, şaşkınlığım iki kat daha artmış bulunmakta, düzensizliği kanunsuzluğu savunan herkesin karşısında dururum bunu buradaki herkes bilsin çizgim net, trol sözünü size de iade ediyorum.

üstteki yazan şahsa adam yerine koymadığım için alıntı yapmadım ama, benim motorun far ayarı hatalı idi hafif kusurlu geçti muayeneden, ben fardan dolayı muayeneden geçemeyen görmedim, far hiç yanmıyor yada ışık uzaya bakıyorsa geçmez tabi birde şu troll lafı ezberlemişler, biz trolüz ama mevcut iktidardan hiç bir fayda göremedik osman efendi memurluk yapmış mevcut parti iktidarında asıl trol kendisi demek ki
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
TÜRKİYE'DE ARAÇ MUAYENESİ VE DİĞER YASAL BELGELERİN, SERTİFİKASYONLARIN İSTİSNASIZ TAMAMI VATANDAŞI SOYMAK İÇİN UYDURULMUŞTUR.

Ayrıca 29 yıllık memuriyet görevim sırasında devletin vatandaş yararına koyduğu hemen hemen hiç bir uygulamaya rastlamadım.


Müsaadenizle defalarca araç muayeneye götürmüş biri olarak tecrübelerimi anlatmak istiyorum.

2007 yılına kadar araç muayeneleri yanılmıyorsam karayolları genel müdürlüğü tarafından yapılıyordu. Muayene istasyonlarında göz ile araç kontrol edilir yangın tüpün, ilk yardım çantan , lef rektörün var mı şeklinde şöyle bir bakılır geç denirdi. Hatta muameleci denen iş takipçilerine bir kaç kuruş verdiğinde sadece ruhsat gider gelirdi. Araç hiç bir teknik incelemeden geçmez formalite tamamlanırdı.
Araçlarda ki her hangi bir sorun ancak araç yolda kalınca kaza bela olunca a şu sorunu varmış denirdi.

Tüvtürk çıkınca hiç değilse özel araçlar iki senede ( sıfır araç ta ilk muayene üç yıl sonra ) ticari araçlar her sene teknik aletlerle tabiri caizse adam gibi kontrol ediliyor. Muayene zorunlu olmasa zaten kimsenin de kontrol ettireceği yok.
Ticari araçlarda şehir içinde çalışanları söylüyorum genellik mal sahipleri tarafından söylenen nerede trak orada bırak şurası arızalı diye bir şey yok.
Ticari araçlarda zorunlu muayene varda senede bir kontrol ediliyorlar bakımları yapılıyor.

Ücreti çok mu değil mi tartışılır.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Konu muayene istasyonları değil, konu muayene ücretlerinin astronomik/fahiş fiyatlandırılması.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,042
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Konu muayene istasyonları değil, konu muayene ücretlerinin astronomik/fahiş fiyatlandırılması.

İki senede bir 190₺ astronomik mi oluyor? Abartmayalım lütfen...

Asıl astronomik olan gıda, alkol, ilaç, yakıt, eğitim ... fiyatları.
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
3,235
Muayene dediğimiz şey HAKKIYLA YAPILSA gerekli ve iyi bir şey.

Ancak muayene dediğimiz kontrolde akla mantığa uymayan şeyler var.

Şimdilik aklıma gelen,

*Fahiş fiyatlar.
Doğru dürüst bir gider, emek ve hizmet yokken, motosikletler için bir nebze kabul edilebilirken, özellikle arabalar için çok yüksek fiyatlar.

*Muayeneyi yapan personelin insafına kalan durumlar, yani standartının olmaması, bakılan şeyler belli olsa da, bazı durumlar tamamen insafiyet çerçevesinde.
Kimi personel xenon farı geçiriyor, kimi geçirmiyor, kimi lastik boyutuna takılıyor kimi takılmıyor. Kimi plakadaki deliklere takılıyor kimi takılmıyor. Kimi camdaki çatlağı görmezden geliyor, kimi görüşü engelliyor diye bırakıyor. Bunlar benim bizzat tecrübe ettiklerim. Kim bilir böyle kaç farklı senaryo yaşanmıştır.

*Mantıksal uyuşmazlıklar.
Diş derinliğine bakıyorsun, diş derinliği yeterse eeee lastik 2000 üretimi olsa bile geçiriyorsun?
Orjinalden sadece tek sol dikiz aynası olan reno 12'yi muayeneden geçiriyorsun?
3. stop lambası yanmazsa muayeneden geçirmiyorsun, ama 3. stobu olmayan arabayı geçiriyorsun?

Uygulama güzel olabilir, ama hakkıyla yapılır ve doğru fiyatlandırılırsa.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
2 senede bir 190 lira astronomik oluyor.. ben gider ebc marka fren balatası alabilirdim ama muayene yüzünden param kalmıyor cepte... 2 sene de bir bizden haraç kesiyorlar bizden, geçen ay nakliye yapan arkadaşımın kullandığı kamyonetin kasasında kapak koptu, arkadaşım şu anda ceza evinde, niye biliyor musunuz? kamyonetin kapağını tutan menteşenin civataları gevşemiş ve yolda kopunca karşıdan gelen taksinin tavanına düştü ve sürücünün kafası ezilip öldü...

arkadaşımın kullandığı kamyonetin muayenesi sigortası her şeyi vardı.. ben size felsefeden de girsem, psikolojiden de girsem, kanunları koyanların yeterince ehil olmadığı kişilerden oluştuğunu söylesem de ve ne kadar örnek ve kanıt sunsam da siz yine anlamamaya devam edeceksiniz...

kanun yok kardeşim kanun yok bana çıkıp kanuna uyacaksın demeyin, bana bunu polis bile söylemezken afedersin siz kimin dalkavukluğunu yapıyorsunuz? ne kanunmuş anlamıyorum... 2 senede bir haraç kesiyorlar.. en azıdan araç devri işlemlerinde zorunlu tululsa daha adaletli olurdu..

adama bak ya ne diyor? hindistan gibi olacakmış bura falan filan, orası 1 milyar nüfustan oluşuyor beyefendi. saçma örnekler vermeyin... al benim arkadaşım hapiste şu an.. senin muayene istasyonların işe yaramıyor... muayene istasyonları araçların civatalarını mı kontrol ediyor? 2 senede bir ediyordur oda bir işe yaramıyor, o süre zarfında zaten kaza oluyor......

muayene yerine servislere sertifika ver ve her 10 binde bir yada 6 ayda yada 1 senede bir bakım yapılmıştır ibaresini koysun servi tamamdır.. yani muayene işi tırt diyorum size abilerim... servislerde yetki olacak ve ruhsatın belli bir bölümü olacak ve senelik yada 6 aylık falan bakım aralığına göre bakım yapılmıştır ibaresinde kaşe imza v.s. yada direk servisler sisteme veri girerek yapacak.. böylece polis muayene yerine bakım yapılmışmı ona bakar..

kazıklığını, eşkiyalığını gasplığını herşeyi geçtim allahtan korkun 2 senede bir olan şeyin faydası yok diyorum niye anlamamakta ısrar ediyorsunuz?

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:32 ----------

bakın muayene 2 senede bir oluyor, aralık çok! yeni düzen olacak.. araçlar bakıma 10 binde bir yada senede bir giriyor dimi? polis seni durduracak ve plakandan sisteme giriş yapıp verilerini görecek, senin araç 132 binde 7 ay önce bakıma girmiş ve şu anda 139 binde, yani 3 bin km daha ve 5 ay daha zamanın var.. buyu devam et diyecek.. ama bakacak ki 13 ay önce bakım yapmışsın, bu sefer senin araç zaman aşımı yapmış, bakımsız araçtan ceza kesecek.. yada km aşımı yapmışsın bu sefer bakımsız yıpranma payından ceza kesecek..

bakın o zaman boşa muayene parası vermemiş oluruz ve herkes bakımlı araçlara binmiş olur dimi? saçma sapan şeyleri savunup tartışmak için harcadığınız çabayı insanlık için yapsanız şu anda bu tartışmalar olmazdı..

belki o zaman benim arkadaşımda ceza evinde olmaz ve gencecik bir beden de mezarda olmazdı belki... siz devam edin tartışmaya, bana gına geldi daha bir şey söylemek istemiyorum çünkü anlamak istemiyorsunuz..

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------

ilk mesajımdan beri 2 sene aralık çok diyorum ama bir kişi bile bunla ilgili yorum yapmıyor, kendimi öğrenmesi gereken bilgisi eksik biri sanardım ama görüyorum ki durumu benden çok daha vahim olanlar varmış karşımda ama haberim yokmuş..
 
Son düzenleme:
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
2 senede bir 190 lira astronomik oluyor.. ben gider ebc marka fren balatası alabilirdim ama muayene yüzünden param kalmıyor cepte... 2 sene de bir bizden haraç kesiyorlar bizden, geçen ay nakliye yapan arkadaşımın kullandığı kamyonetin kasasında kapak koptu, arkadaşım şu anda ceza evinde, niye biliyor musunuz? kamyonetin kapağını tutan menteşenin civataları gevşemiş ve yolda kopunca karşıdan gelen taksinin tavanına düştü ve sürücünün kafası ezilip öldü...

arkadaşımın kullandığı kamyonetin muayenesi sigortası her şeyi vardı.. ben size felsefeden de girsem, psikolojiden de girsem, kanunları koyanların yeterince ehil olmadığı kişilerden oluştuğunu söylesem de ve ne kadar örnek ve kanıt sunsam da siz yine anlamamaya devam edeceksiniz...

kanun yok kardeşim kanun yok bana çıkıp kanuna uyacaksın demeyin, bana bunu polis bile söylemezken afedersin siz kimin dalkavukluğunu yapıyorsunuz? ne kanunmuş anlamıyorum... 2 senede bir haraç kesiyorlar.. en azıdan araç devri işlemlerinde zorunlu tululsa daha adaletli olurdu..

adama bak ya ne diyor? hindistan gibi olacakmış bura falan filan, orası 1 milyar nüfustan oluşuyor beyefendi. saçma örnekler vermeyin... al benim arkadaşım hapiste şu an.. senin muayene istasyonların işe yaramıyor... muayene istasyonları araçların civatalarını mı kontrol ediyor? 2 senede bir ediyordur oda bir işe yaramıyor, o süre zarfında zaten kaza oluyor......

muayene yerine servislere sertifika ver ve her 10 binde bir yada 6 ayda yada 1 senede bir bakım yapılmıştır ibaresini koysun servi tamamdır.. yani muayene işi tırt diyorum size abilerim... servislerde yetki olacak ve ruhsatın belli bir bölümü olacak ve senelik yada 6 aylık falan bakım aralığına göre bakım yapılmıştır ibaresinde kaşe imza v.s. yada direk servisler sisteme veri girerek yapacak.. böylece polis muayene yerine bakım yapılmışmı ona bakar..

kazıklığını, eşkiyalığını gasplığını herşeyi geçtim allahtan korkun 2 senede bir olan şeyin faydası yok diyorum niye anlamamakta ısrar ediyorsunuz?

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:32 ----------

bakın muayene 2 senede bir oluyor, aralık çok! yeni düzen olacak.. araçlar bakıma 10 binde bir yada senede bir giriyor dimi? polis seni durduracak ve plakandan sisteme giriş yapıp verilerini görecek, senin araç 132 binde 7 ay önce bakıma girmiş ve şu anda 139 binde, yani 3 bin km daha ve 5 ay daha zamanın var.. buyu devam et diyecek.. ama bakacak ki 13 ay önce bakım yapmışsın, bu sefer senin araç zaman aşımı yapmış, bakımsız araçtan ceza kesecek.. yada km aşımı yapmışsın bu sefer bakımsız yıpranma payından ceza kesecek..

bakın o zaman boşa muayene parası vermemiş oluruz ve herkes bakımlı araçlara binmiş olur dimi? saçma sapan şeyleri savunup tartışmak için harcadığınız çabayı insanlık için yapsanız şu anda bu tartışmalar olmazdı..

belki o zaman benim arkadaşımda ceza evinde olmaz ve gencecik bir beden de mezarda olmazdı belki... siz devam edin tartışmaya, bana gına geldi daha bir şey söylemek istemiyorum çünkü anlamak istemiyorsunuz..

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------

ilk mesajımdan beri 2 sene aralık çok diyorum ama bir kişi bile bunla ilgili yorum yapmıyor, kendimi öğrenmesi gereken bilgisi eksik biri sanardım ama görüyorum ki durumu benden çok daha vahim olanlar varmış karşımda ama haberim yokmuş..

Hocam uzatmayayim diyorum ama birkac nokta var farkli dusundugumuz.

- Birincisi arac muayenesi dedigin sey, aracin trafik sartlarina uyumunu kontrol etmekten ote bir sey degil. Senin aracinin metal yorgunlugunu, teknik sorunlarni incelemezler, incelememeliler zaten. Trafik sartlarinda gereken seyler de belirtilmis zaten. Isiklar/sinyaller/fren sistemleri vs.

- Arkadasinizin yasadigi durum uzucu ve bunu soyledigim icin kizacaksiniz belki ama arkadasinizin durumunda sorumlu elbette kendisi olacakti, her gun arkadasinizin kullandigi aracinda farketmedigi sorunlu menteseyi mi kontrol etmesini bekliyorsunuz herhangi bir kurumdan? Nasil olacak?

Ulke insani oyle sacma ki, muayene sirasinda iken yangin tupu, ecza cantasi degisilirdi eskiden, hala var mi bilmiyorum. Egitimli oldugunu dusundugum babam bile aracini tanidigina verir, kolayca yaptirtirdi, tamamen sacmalik. Youtube'da videolar vardi, TUVTurk muayenelerine "Alman zulmu" diyen dayilar cikmisti. Kolayciliga, sahtekarliga, isini gordurmeye, tembellige alismis dayilar. Ulke olarak tamamimiz sahtekar diyorum herkes bana kiziyor. Herkes isini en kisa surede, en ucuz sekilde yapmak istiyor, babam dahil. Bunun da nasil yapilacagini, yapildiginda kime zarari olacagini, kimin cikari olacagini dusunmuyor asla. Sahtekarlik sadece para kacirmayla, hirsizlikla, dolandiricilikla olmuyor!


Benim kisisel olarak muayene sisteminde gordugum sorun gecikme faizi vs isletilmesi. Yillardir sen muayene yaptirmamissin ben simdi senden daha fazla para alacagim demek sacmalik. Bunun icin de "trafikten cekme" oneriliyor ama o da ucretli. Trafikten cekme islemi ucretsiz olmali bana kalirsa, en azindan trafige faydam daha fazla, yaptigimda.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
muayeesiz cıktıgınız için hak etmişsiniz cezayı, neden inatla kuralları ihlal etmeye calısıyorsunuz anlamıyorum.

Muayene bir aracın sokağa cıkıp cıkamayacağını yeterliliğini ölçen sistemdir.


Fiyat politikası farklı bir konu, ama pahalı diye de insanları riske atamazsınız.
 
Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
1,215
Hocam uzatmayayim diyorum ama birkac nokta var farkli dusundugumuz.

- Birincisi arac muayenesi dedigin sey, aracin trafik sartlarina uyumunu kontrol etmekten ote bir sey degil. Senin aracinin metal yorgunlugunu, teknik sorunlarni incelemezler, incelememeliler zaten. Trafik sartlarinda gereken seyler de belirtilmis zaten. Isiklar/sinyaller/fren sistemleri vs.

- Arkadasinizin yasadigi durum uzucu ve bunu soyledigim icin kizacaksiniz belki ama arkadasinizin durumunda sorumlu elbette kendisi olacakti, her gun arkadasinizin kullandigi aracinda farketmedigi sorunlu menteseyi mi kontrol etmesini bekliyorsunuz herhangi bir kurumdan? Nasil olacak?

Ulke insani oyle sacma ki, muayene sirasinda iken yangin tupu, ecza cantasi degisilirdi eskiden, hala var mi bilmiyorum. Egitimli oldugunu dusundugum babam bile aracini tanidigina verir, kolayca yaptirtirdi, tamamen sacmalik. Youtube'da videolar vardi, TUVTurk muayenelerine "Alman zulmu" diyen dayilar cikmisti. Kolayciliga, sahtekarliga, isini gordurmeye, tembellige alismis dayilar. Ulke olarak tamamimiz sahtekar diyorum herkes bana kiziyor. Herkes isini en kisa surede, en ucuz sekilde yapmak istiyor, babam dahil. Bunun da nasil yapilacagini, yapildiginda kime zarari olacagini, kimin cikari olacagini dusunmuyor asla. Sahtekarlik sadece para kacirmayla, hirsizlikla, dolandiricilikla olmuyor!


Benim kisisel olarak muayene sisteminde gordugum sorun gecikme faizi vs isletilmesi. Yillardir sen muayene yaptirmamissin ben simdi senden daha fazla para alacagim demek sacmalik. Bunun icin de "trafikten cekme" oneriliyor ama o da ucretli. Trafikten cekme islemi ucretsiz olmali bana kalirsa, en azindan trafige faydam daha fazla, yaptigimda.

Benim babam ve tanıdıklarım da öyle yapıyor. Yangın tüpü ve ilk yardım eşyalarını muayene zamanı koyuyor sonra çıkarıyor. Kızıyorum ona ama pek değişen bir şey olmuyor. Bagaj zaten küçük vs diyor. Babam eğitimli biri ama bu konularda ülkece bir eksikliğimiz var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst