Hayallerin peşinde 31 bin kilometre yol gitti.

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
Pekin'den hareket ederek motosikletle tek başına 2 kıta, 12 ülke 30 bin 700 km yol yapan ve herhangi bir lojistik destek almadan yolculuğunu tamamlayan 23 yaşındaki Mingjiao Lian, efsanevi motosikletini Rahmi M. Koç Müzesi'ne park etti. 2012 Model Jianshe Yamaha 250 (JYM250-2A) marka motosiklet sergilenmek üzere Rahmi M. Koç müzesindeki yerini aldı.

Mingjiao Lian, bu yıl Haziran ayında başladığı Asya’dan Avrupa ’ya uzanan barış yolculuğunu 20 Kasım’da İstanbul’da tamamladı. Pekin’den başladığı seyahatini Moğolistan, Rusya, Finlandiya, Estonya, Letonya, Litvanya, Polonya, Almanya, Avusturya, İtalya, Yunanistan’ı geçerek en son İstanbul’da bitirdi. Son durağı İstanbul olan Çinli modern sanatçı ve fotoğrafçı Mingjiao Lian, daha önce de adını tek başına, bisikletiyle yaptığı Tibet sanat geziyle duyurmuştu. Lian’nın, galerilerde sergilenen eserlerinin bir kısmı Lushan deprem bölgesine bağış kampanyalarında kullanılmıştı.

Motosikletin müzeye teslimi için Mingjiao Lian’ın, Çin Halk Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosu Sayın Zhang Qingyang’ın ve Rahmi M. Koç Müzesi Genel Müdürü Ertuğrul Duru’nun katıldığı bir tören düzenlendi. Teslim töreni sonrasında konuşan 170 gün boyunca hep birlikte olduğu motosikletini müzeye bağışlayan Mingjiao Lian, “ Kendimi çocukluğumdan itibaren hayallerimi gerçekleştirmeye adadım. 23 yaşındayım ve yıllar sonra çocuğumla birlikte gelerek ona yaptığım yolculuğu anlatırken bu motoru gösterebilecek olmak beni çok heyecanlandırıyor. Rahmi M. Koç Müzesi’nde, bu yaptığım yolculuğu hep hatırlatacak bir köşenin olacak olması benim için çok önemli. Bu geziye hayallerimin peşinden koşmak için çıktım. Çocukluğumdan beri tek idealim buydu. Tehlikeli bir yolculuktu bu yüzden kimseyi tehlike altına atmak istemedim ve tek başıma seyahate çıktım. Benim için işin en zor kısmı Çin’den harekete geçmekti. Vazgeçmekten çok korkuyordum. Geziye çıkabilmem için arkadaşlarım aralarında para topladılar. Yaklaşık 5 bin dolar destekleri oldu. Gezi bana motorum da dahil 25 bin dolara mal oldu. Şanslı bir insan olduğumu düşünüyorum çünkü gezi bittikten sonra evime uçakla dönmeyi düşündüm ama mortorsikletimi nasıl götüreceğimi bilmiyordum. Onu satmak istemedim çünkü 170 gün sonunda bir gönül bağım olmuştu. Çin konsolosluğuna ulaştım ve müzeye bağışlama yolunu onlar bana gösterdiler. Bundan dolayı çok mutluyum. Türkiye ’ye her zaman gelmek istiyorum. Yıllar sonra çocuklarımla burayı gezmeye geldiğimde onlara anılarımı anlatacağım. Gezerken kameram hep açıktı çektiğim görüntüleri yakında sizlerle paylaşacağım. Bu tarz gezilerim devam edecek. Daha fazla yer keşfetmek istiyorum’’ dedi.

Teslim töreni açılış konuşmasını yapan Çin Halk Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosu Zhang Qingyang konuşmasında; “Çin ve Türkiye kökleri çok uzun tarihlere dayanan iki dost ülkedir. Çin-Türk sivil iletişiminde köprü görevi görecek olan bu motosikletin Rahmi M. Koç Müzesi’nde sergilenecek olması iki ülkenin dostluk simgesinin göstergesidir. Rahmi M. Koç Müzesi’ne böyle bir ortam hazırlamasından dolayı teşekkür ediyorum” dedi.

Kaynak: Radikal
 

Ekli dosyalar

  • Mingjiao-Lian.jpg
    Mingjiao-Lian.jpg
    39 KB · Görüntüleme: 17,098
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
2,232
Motosikleti
Suzuki GSX S1000 & Sym Joyride 300
Eminimki Türkiye'de gezmeyi planlasaydı sağ çıkamazdı :) Şu motoruda gidip görmek lazım..
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
2,782
Motosiklet Çin malımıydı acaba?:queen: Eğer öyleyse bizim çinlilere niye dandik deniyo?
Bir de hemen terket kardeşim burasını başına bi hal gelmeden.Ne zaman böyle tek başına hatunlar çıkıp dünyanın her bi yerini geziyolarsa burda bi haller geliyo başlarına.Hazır sağ ve tecavüze uğramamışken git burdan, bidaha da yalnız başına gelme lütfen.
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
381
O değilde neden motorunu türkiyede bağışlıyor,kendi ülkende bir müzeye bağışlada namın yürüsün:)
Bide uçakla dönmeyi planlıyordum,motoru nasıl götüreceğimi bilemedim diyor,duyanda dünya turunu o yapmadı sanacak
Türkiyeye gelince biri ona klasik ''yaw motorlan burdan te orayami gidilir la'' diyip aklını bulandırıp özgüvenini kırdı heralde:p
Son durak türkiye:cherry:
 
Katılım
23 May 2013
Mesajlar
257
Bizim gençlerden çok da farklı değil aslında. Hangimiz o yaşlarda yapmadık hayallerin peşinde 31...?
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
506
Hayallerimi birilerinin gerçekleştirdiğini görmek çok güzel... Keşke imkanlarım ve cesaretim bu arkadaş kadar olabilse...
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
iyi bizim burda kamyoncular tecavüz edip öldürmedi. genelde bu tür bayan gezginlerin yolu türkiyede son buluyor.
bu arada jianshe üretim motorla 30k çokda fazla bir yol değil.
ben benim motorla bile çıksam en az 100k yol yaparım. okadar güveniyorum karakaçanıma :) 30k nedir yav...
 
Katılım
18 Mar 2013
Mesajlar
570
ben de garipsedim 30.000 km yapınca müzelik oluyorsak bana birisi sponsor olsun istediği motoru versin dünyayı 5 kere turlarım
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
resmen elimize vermiş..
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
O motorun aynısından bende var arkadaşlar kendileri YBR 250 dir... :cherry:
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
506
Zaten belimizi büken maddiyat değil mi? Ne istediğimiz motosikleti alabiliyoruz. Ne istediğimiz gibi gezebiliyoruz (yakıt ücretlerinin pahallılığından dolayı)...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Şub 2013
Mesajlar
167
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
1452569_10201580381125391_959459993_n.jpg

563742_10201580383605453_2031987438_n.jpg
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
bu motor bildiğin ybr 250. Çinli bile güvenememiş zongşenle tura çıkmaya
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
böyle bi tur anca çin malıyla olurdu zaten ::mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst