Forumdan Uzaklaştırıldı
- Katılım
- 25 Nis 2009
- Mesajlar
- 1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ama nasıl motosiklet tutkumuz varsa, bu işlerinde tutkunu olan kişiler var, hem allah bunları bize faydalanalım diye yaratmış:silent: sonuçta etini yiyoruz:rendeer:
haklısınız ama Allah onları, zevk tatmini konusunda yararlanalım diye yaratmamış, bu noktayı kaçırıyorsunuz. ihtiyaç dahilinde yapılan avlar caizdir zaten. yani aç kalma durumu varsa avlanıp yiyebilirsiniz, buna izin veriliyor ama "canınız sıkıldı ya da hobiniz bu, çıkıp avlanın" gibi bir izin yok, işe manevi dünyadan bakarsanız...
alıkçılığı bunun dışında tutmak lazım. çünkü, kara avcılığı zevk için yapılıyor ve ardından avlanılan hayvanın eti değerlendirilmiyor, ziyan ediliyor (küçük cins kuş, domuz, tilki vs...). oysa balıkçılıkta tutulup sonra çöpe atılan balık yok. eti yenmek üzere değerlendiriliyor. dolayısıyla balıkçılık farklı değerlendirilebilir.
sonuç olarak, bunlar genel öğretilerden öğrendiğimiz bilgiler. fetva olarak algılanmasın. bunu da ekleyeyim de sorumluluk almış olmayayım...