Boza'nın içinde o gazozlardakinin kat kat fazlası alkol var ama hiç bir din adamının çıkıp boza haramdır dediğini duymadım. Arap ülkelerindeki boza hele bizimkinden daha alkollü.
Aklol dinen haramdır ama bu keyif verici olarak tüketilmemesi için. Yoksa gazozun içindeki eser miktarda alkol sizi sarhoşu bırakın çakırkeyf bile etmez, zaten amacı farklıdır.
Alkol'ün mayalanmasına gelince, bazılarının düşündüğü gibi çok özel kimyasal işlemler gerekmez. Gerçek meyve suyu uygun şartlarda kendi kendine fermente olur, yapılan işlemler fermantasyonu hızlandırmak içindir. Yoksa 3000 yıl önce mısırlılar bira nasıl yapacaklar dı? Ayrıca güney amerika yerlileri belli meyveleri çiğneyip tükürerek fermente edip içki haline getirirler, yani vücut enzimleri bile bu işe yarayabilir.
Günah diye yarasını alkolle temizletmeyen, kolonyo sürmeyen insanların olduğu bir memlekette bu tip konuların tartışılması normal. Ama istediğiniz kadar dikkat edin, dolapta 1-2 gün duran herşeyde eser miktarda alkol oluşur.
Ayrıca meyve sularında doğal yolla oluşmuş %0.5-1 arası alkol bulunur. Bu gazozların içine çözücü olarak alkol koymasanız bile meyve esansından dolayı eninde sonunda alkol oluşacaktır.
Dinimiz alkolü değil alkol tüketilmesini yasaklar, sebebi de insanın kontrolünü kaybedip kendisine ve çevresine zarar vermesini engellemektir. Gazozdaki 1 gr alkol kafa yapsın diye 10 lt gazoz içerseniz elbette günah olur. Küfür de haramdır, ama nedense günde 10 posta küfreden adamlar her ramazan küfrede küfrede oruç tutar, sonra da böyle acayip konuları kafaya takar...