- Katılım
- 9 May 2013
- Mesajlar
- 3
- Konu Yazar
- #1
Selam arkadaşlar,
Yamaha R6 motosikletimin üzerinde standart gelen Dunlop Sportmax Qualifier lastikler 6.800 km'ye geldiler, aslında sadece arka alsam da ön idare eder fakat fabrikanın taktığı lastik olduğu için değiştirmek istiyorum. Lastik seçimi konusunda türk ve yabancı forumları da araştırmama rağmen, her forum, her kullanıcı farklı yorumlar yaptığı için kafam biraz karıştı.
Motorumu genel olarak otobanda kullanıyorum, şehir içine girmeyi pek sevmiyorum, girsemde hızlı gitmiyorum.
Yüksek süratlere dayanıklı, viraj performansı yüksek, ömrü kısa olmayan (minimum 5.000km) bir lastik arıyorum. Genel olarak okuduğum yorumları aşağıda toparladım;
Lastik ebatları : 120/70/17 ön - 180/55/17 arka.
1. Pirelli Diablo Rosso 2 (takım fiyatı yaklaşık 820 TL) : en mantıklı seçenek bu gibi görünüyor şu an, tutuşu konusunda neredeyse olumsuz bir yorum hiç bir yerde okumadım, genel olarak güzel bir lastik gibi görünüyor, fakat ömrü konusunda şüphelerim var, yabancı forumlarda birisi 8000 km kullandım daha arka tam anlamıyla bitmedi yazarken başka bir forumda 3000-4000 km de bittiğini yazmışlar.
2. Michelin Pilot Power 2 CT (takım fiyatı yaklaşık 770 TL) : Genel olarak güzel yorumlar okudum fakat bazı yerlerde listedeki diğer lastiklere göre tutuşunu beğenmediklerini vs yazmışlar.
3. Bridgestone Battlax S20 (takım fiyatı yaklaşık 854 TL) : çok iyi yorumlar okumama rağmen bir forumda battlax ların katil lastik olarak bilindiğini ve 3 kişinin otobanda yüksek süratlerde giderken lastik kaplamalarının koptuğu konuyu okuyunca battlax almak istemedim.
4. Dunlop Q2 (takım fiyatı yaklaşık 731 TL) : çok fazla araştıramadım, iyi yorumlar okumama rağmen yabancı forumlarda 2ct ve S20 den daha düşük performansı olduğunu yazmışlar.
5. Metzeller M5 (takım fiyatı yaklaşık 732 TL) : Türkiyede çok yaygın kullanıldığını ve tutulduğunu biliyorum. Kullanım ömrü açısından en iyisi de bu sanırım, fakat balon gibi yapısı pek hoşuma gitmiyor. Diğer lastiklerin rakibi M3 mü M5 mi onu da bilmiyorum açıkçası.
Fiyatları aşağı yukarı aynı olan bu 5 lastikten kendi kullanımıma göre (çoğunlukla otobanda yüksek süratler, hızlı dönülen virajlar, daha az şehir içi kullanımı ) sizce hangi lastiği seçmem gerekiyor?
Deneyimli arkadaşlardan yardım bekliyorum
Teşekkür ederim,
Sertaç.
Yamaha R6 motosikletimin üzerinde standart gelen Dunlop Sportmax Qualifier lastikler 6.800 km'ye geldiler, aslında sadece arka alsam da ön idare eder fakat fabrikanın taktığı lastik olduğu için değiştirmek istiyorum. Lastik seçimi konusunda türk ve yabancı forumları da araştırmama rağmen, her forum, her kullanıcı farklı yorumlar yaptığı için kafam biraz karıştı.
Motorumu genel olarak otobanda kullanıyorum, şehir içine girmeyi pek sevmiyorum, girsemde hızlı gitmiyorum.
Yüksek süratlere dayanıklı, viraj performansı yüksek, ömrü kısa olmayan (minimum 5.000km) bir lastik arıyorum. Genel olarak okuduğum yorumları aşağıda toparladım;
Lastik ebatları : 120/70/17 ön - 180/55/17 arka.
1. Pirelli Diablo Rosso 2 (takım fiyatı yaklaşık 820 TL) : en mantıklı seçenek bu gibi görünüyor şu an, tutuşu konusunda neredeyse olumsuz bir yorum hiç bir yerde okumadım, genel olarak güzel bir lastik gibi görünüyor, fakat ömrü konusunda şüphelerim var, yabancı forumlarda birisi 8000 km kullandım daha arka tam anlamıyla bitmedi yazarken başka bir forumda 3000-4000 km de bittiğini yazmışlar.
2. Michelin Pilot Power 2 CT (takım fiyatı yaklaşık 770 TL) : Genel olarak güzel yorumlar okudum fakat bazı yerlerde listedeki diğer lastiklere göre tutuşunu beğenmediklerini vs yazmışlar.
3. Bridgestone Battlax S20 (takım fiyatı yaklaşık 854 TL) : çok iyi yorumlar okumama rağmen bir forumda battlax ların katil lastik olarak bilindiğini ve 3 kişinin otobanda yüksek süratlerde giderken lastik kaplamalarının koptuğu konuyu okuyunca battlax almak istemedim.
4. Dunlop Q2 (takım fiyatı yaklaşık 731 TL) : çok fazla araştıramadım, iyi yorumlar okumama rağmen yabancı forumlarda 2ct ve S20 den daha düşük performansı olduğunu yazmışlar.
5. Metzeller M5 (takım fiyatı yaklaşık 732 TL) : Türkiyede çok yaygın kullanıldığını ve tutulduğunu biliyorum. Kullanım ömrü açısından en iyisi de bu sanırım, fakat balon gibi yapısı pek hoşuma gitmiyor. Diğer lastiklerin rakibi M3 mü M5 mi onu da bilmiyorum açıkçası.
Fiyatları aşağı yukarı aynı olan bu 5 lastikten kendi kullanımıma göre (çoğunlukla otobanda yüksek süratler, hızlı dönülen virajlar, daha az şehir içi kullanımı ) sizce hangi lastiği seçmem gerekiyor?
Deneyimli arkadaşlardan yardım bekliyorum
Teşekkür ederim,
Sertaç.