Kaskoya her yıl 1000-2000 TL vermek bana çok fazla geldiği için paraya acımadım ve her zaman benimle kalacak ve 1 yıllık kasko bedelinin çok altında olan şunları aldım ;
1. 2m zırh korumalı Masterlock Halat. Daha kısasını alma, sonra bağlaman çok sıkıntılı olur.
2. Hatırlatma Kablolu Masterlock Disk Kilidi. Çok unutkanımdır.
3. XENA XX10 Alarmlı Disk Kilidi. Bu adamlar alarm konusunda en başarılı marka. Hatta bu tarz zavanzingoların zirve yaptığı Japonya'da bile bir motorsiklet mağazasına girseniz bu markayı görüyorsunuz. XX serisi ses seviyesini 10 desibel daha yükseltildiği, hassasiyetle ilgili iyileştirilmelerin yapıldığı ve maliyeti daha yüksek 6 adet pil yerine tek adet CR2 3v pile geçilen modeli. 6,10 ve 14 ise pin çapı. Ben 10 luk boyutu seçtim. Türk dağıtıcıda o zaman XX serisi olmadığından İngiltere'den almıştım. Kargo parasına rağmen buradan ucuza gelmişti. Masterlock ile yanyana koyduğumda masterlock kuş kadar kaldı. Hakkaten çok sağlam ve şık duran ,mont cebine biraz zar zor sığan ama memnun kaldığım bir model oldu. Aldığım yer ;
http://www.chainspeed.co.uk/products/Xena-XX10-Stainless-Steel-Disc-Lock-Alarm.html
4. 15 liraya çakma bir branda aldım. Motorun hiç soğumasını beklemeden hep üzerine attım . Napayım, benim zamanım değerli. 1 ay sonra en alttaki lastikler sündü. Ben de 6 liraya 2 tane kancalı halat aldım, hem arkadan hem de önden uçmasın diye bağlıyorum. Hiçbir sıkıntım yok..
E tabi gidon kilidini de mutlaka unutmam. Uğraşsın şerrefsiz, hepsini aşarsa da helal olsun. Sanata saygımız sonsuz
