Güzünüzü 4 acin

Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Burada dün buldugum bir video...
Cek te olan bir olay....
Beni alip götürdü...
Sucsuz motorcu ölüyor ve suclu motorcunun sadece iki parmagi kopuyor..
Ve ölen motorcunun yeni evli karisi...
Ama hersey Almanca anasini satayim.... :pale:
Harika bir röpörtaj....
Dikkatli olun...

[YT]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/OvodeNKhJ8A&hl=de_DE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/OvodeNKhJ8A&hl=de_DE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YT]
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Bu kaza videosu motosiklet aleminin en meshur videolarindan biri.
Boyle detayli bir anlatim iyi olmus, bizi de olayin içerisine dahil ediyor çunku.
Daha önce vay salak uff!!! falan diye tepki verdigimiz olayin, bir de geride biraktiklarini degerlendirme firsatimiz oluyor.
Bu kazada en ilginç detay hata yapan motosiklet surucusunun, ilk motosikletle karsilasmasindan sonra seridine girdigi halde, sonra tekrar karsi seride çikmasi.
Yani video ilk seyredildiginde, motosikletli viraji alamamis gibi duruyor ama aslinda almis.
Hatta seridine de girmis.
Motosiklete hiç dokunmasa, yolunda gidecek ve birinin ölümüne de sebep olmayacak.
Ama tekrar karsi seride giriyor.
Bunu niye yapiyor?:silent:
Yol bos halbuki.
Ama kafa az once atlattigi kazada.
Belkide arkasina donup, geçen motosiklete bakti ve tekrar karsi seride girdi.
Tabi ikinciyi atlatamadi.
Olan, kendi halinde,yolunda gidene oldu.:pale:
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Remzi abi,nedediğini anlatırmısın,çözebildiğin kadarıyla...

Burda fransız kaldık:p
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ama kafa az once atlattigi kazada.
Belkide arkasina donup, geçen motosiklete bakti ve tekrar karsi seride girdi.
Tabi ikinciyi atlatamadi.
Olan, kendi halinde,yolunda gidene oldu.:pale:

burda sorun sanırım arkasına dönüp bakmaktan ziyade, tam tersine önüne bakması. çarpmadan hemen önce sıyırdığı ilk motosikletten sonra, muhtemelen onun korkusu ve heyecanıyla ve paniğiyle, çarptığı motosiklete direkt bakmış. yani kural bozulmamış, "nereye bakmışsa oraya gitmiş". ilkini sıyırdıktan sonra ikinci motora bakışlar kilitlenmiş ve artık şeridine geçecek ya da biraz daha motoru yatıracak bir hesaplama yapamamış. zaten çarpmadan hemen önce sürekli sağa-sola yalpa yapması da oradaki bocalamayı ve tereddütü daha net gösteriyor...
 
Katılım
30 Eki 2009
Mesajlar
378
bence ilk motoru çok iyi sıyırdı üstelik iki arabanın arasından hakimiyeti kaybetmeseydi hafif yatırarak ikincisinide çok rahat sıyırabilirdi ama insanız işte üst üste kaçtane kaza atlatabiliriz ki çok kısa zamanda herşey olup bitmiş ustalardan çok yorum gelir bu videoya ders çıkartmak lazım.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
videoyu izleyemediğim içim yine göremiyorum birşey

neyse sağlık olsun....
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
öyle bi kaza atlattıkdan sonra aklı ilk atlattığı kazada kaldı sanırım ama kimin kalmazki?
vay be kaza yerine helikopter ambulansı geliyo olaya bak ne güzel :)
bizde olsa o helikopter, yaralıyı alırlar kalkarlar bu seferde havadayken adamı aşağı düşürürler :D
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
"Kaza değil cinayet" başlıklı kaza haberlerine çok güzel bir örnek.
Kazayı animasyon ile canlandırmaları ve viraj dönüş teknikleri hakkında bilgi vermeleri de (anladığım kadarıyla) güzel.
Şimdi o iki parmağı kopan adam, parmaklar eğer dikilmediyse, o elini gördüğünde o aileye verdiği acıyı değil, sadece eski parmaklı günlerini hatırlıyor büyük ihtimalle.
 
Katılım
21 Tem 2006
Mesajlar
149
öyle bi kaza atlattıkdan sonra aklı ilk atlattığı kazada kaldı sanırım ama kimin kalmazki?
vay be kaza yerine helikopter ambulansı geliyo olaya bak ne güzel :)
bizde olsa o helikopter, yaralıyı alırlar kalkarlar bu seferde havadayken adamı aşağı düşürürler :D

ben daha farkli bi son dusundum,
yaralinin sigortasi karsilamadigi icin helikopter bos geri doner::stretche
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Televizyon programında bu derece eğitici ve ders verici bir şeyler görmek güzel. Bizdeki kanallarda bırakın motosikleti hiçbir kazanın analizini yapan programa rastlamadım.
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Simdi görüyorumki basligi bile yanlis yazmisim.. :pr:
ikinci yanlisim olay Cek te degil Macaristanda yasanmis..
Ve simdi farkina vardimki olay 2007 de yasanmis.

Remzi abi,nedediğini anlatırmısın,çözebildiğin kadarıyla...

Burda fransız kaldık:p

Hangi birini tercüme edeyimki dostum..
Ama kizcagiz biryerde diyorki..
Kazadan sonra beni hicbir motorcu arkadasim olay yerine götürmedi..
Orada ne oldugunu biliyorlardi..
Daha sonra ben bir araba ile olay yerine gittim...

Bunun adı cinayet. Katil eleman ceza aldımı acaba.

Röpörtajda soylenilen
Polis motorcunun hastaneden cikmasini bekliyor..
Sanirim ayvayi yedi..
Nette birseyler bulursam buraya aktaririm nekadar ceza almis..

Televizyon programında bu derece eğitici ve ders verici bir şeyler görmek güzel. Bizdeki kanallarda bırakın motosikleti hiçbir kazanın analizini yapan programa rastlamadım.

Burada böyle güzel programlar var sansimiza...
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Karşı şeride son kez geçmeden hemen önce arka tekerlek tutuşu kaybediyor ve bir anlığına kayıyor. Karşı şeride geçme sebebi bence bu. Hedefe kilitlenme belki de en sık kaza sebebi, ama burada bana öyle gelmedi.
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Karşı şeride son kez geçmeden hemen önce arka tekerlek tutuşu kaybediyor ve bir anlığına kayıyor. Karşı şeride geçme sebebi bence bu. Hedefe kilitlenme belki de en sık kaza sebebi, ama burada bana öyle gelmedi.

Sanmiyorum..
Neden?
Dakika 4:49 da 29 senedir ögretmenlik yapan bir hocaya soruyorlar..
Hocanin dedigi..

Sanirsam burada bir araba gibi direksiyonla tehlikeli durumdan kurtulmayi denedi..
Ve belkide karsidaki motora uzun bakti...


---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:08 ----------

En güzel yeride videonun sonu..
Spiker in dedigi..

Tabiki biliyoruz, cok ama cok dikkatli ve sorumlugugunu bilen motosiklet kullanicisi var...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
burda sorun sanırım arkasına dönüp bakmaktan ziyade, tam tersine önüne bakması. çarpmadan hemen önce sıyırdığı ilk motosikletten sonra, muhtemelen onun korkusu ve heyecanıyla ve paniğiyle, çarptığı motosiklete direkt bakmış. yani kural bozulmamış, "nereye bakmışsa oraya gitmiş". ilkini sıyırdıktan sonra ikinci motora bakışlar kilitlenmiş ve artık şeridine geçecek ya da biraz daha motoru yatıracak bir hesaplama yapamamış. zaten çarpmadan hemen önce sürekli sağa-sola yalpa yapması da oradaki bocalamayı ve tereddütü daha net gösteriyor...

Buradaki olay tam olarak öyle degil.
Videoya dikkat edersen araci solladiktan sonra kendi seridine geçiyor.
Daha sonra tekrar karsi seride geçiyor.
Hedefe kitlenme bu andan sonra olabilir.
Ama oncesinde,
seridine girmisken,tekrar karsi seride geçmesi enteresan.
Saga yatarak, seridine giriyor ve hemen akabinde, tekrar sola yatip, karsi seride geçiyor.
Enteresanlik burada.
O seride geçtikten sonra neler oldugu zaten ortada.
Her ikisi de birbirine kitlenip, kafa kafaya girmis de olabilirler.
Mesele o seride neden geçtigi.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:13 ----------

Sanirsam burada bir araba gibi direksiyonla tehlikeli durumdan kurtulmayi denedi..
Ve belkide karsidaki motora uzun bakti...
Olmaz Remzi.
Adamin yaptigi hareket, oyle kitlenmeyle olacak is degil.
Soylenenler ancak tekrar sol seride geçtikten sonra geçerli olabilir.
Ama onun bosken ve seridine girmisken, tekrar sol seride geçmenin mantikli bir izahi yok.
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Olmaz Remzi.
Adamin yaptigi hareket, oyle kitlenmeyle olacak is degil.
Soylenenler ancak tekrar sol seride geçtikten sonra geçerli olabilir.
Ama onun bosken ve seridine girmisken, tekrar sol seride geçmenin mantikli bir izahi yok.

Üstad ben zaten bir yorum yapamiyorum..
Sanirim zaten hicbirzaman ögrenemeyiz neler düsündügünü o an arkadasin..
Hepimizin basina gelmistir bu sanirim...
Yahu baba ben bunu nasil yaptim?
Bu salakligi nasil yaptim?
Beynim neredeydi?

Benim basimdan gecti bunlar anasini satayim...
Remzi sen ne halt isledin dedigim olmustur.. :pr:
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Buda harika bir video...
Dakika 07:03 ten sonra daha güzel yada daha kötü.. :pale:

[YT]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tMtmrciddFo&hl=de_DE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tMtmrciddFo&hl=de_DE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/YT]

Es gibt auch eine Schattenseite=Bunlarin gölgeli tarafida var
für manchen eines der schönsten Dinge auf der Welt=Bazilari icin dünyada en güzel olay
doch was dich glücklich macht=seni mutlu eden
kann dich auch umbringen=seni öldürebilir
als Biker wirst du gern mal übersehen=Motorcu olarak seni görmeyebilirler
vorher=önce
nachher=sonra
Norbert=Bunlari tercüme etmeme gerek yok sanirim :pale:
Stephan Bartsch=:pr::pr:
Passt auf euch auf!=Kendinize dikkat edin
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Nette gezinirken bu motorcuya verilen cezayi gördüm..
Bu Topic aklima geldi..
4 SENE
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Bilgilendirme için teşekkürler. Burada olsa kısa bir süre hapis cezası istemiyle tutuksuz yargılanırdı, mahkemedeki iyi davranışları ve çoook pişman olması nedeniyle sağlam bir indirim de alır, sonra da bu bilmem kaç aydan oluşan cezası tecil edilir veya para cezasına çevrilir, olay biterdi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst