Güvenli Sürüş Grafikleri ve Bakışları Doğru Kullanmak

Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
Böyle değerli bilgilerin verildiği bir konuya ne kadar az cevap yazılmış. ya Uzun olduğu için ya da herkez herşeyi biliyor olsa gerek. Okursanız kendi yararınıza ,çok güzel, açıklayıcı ve görsel anlatımı için kendisine teşekkür ederim.
 
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
344
Gece gece tekrar okudum yazıyı, bazı şeyleri belli aralarla yapmak iyi oluyor.
Özellikle periferik bakışa takıldım, daha öncede yapmama rağmen yazıda geçen göz tarama alıştırmalarını bir daha yapasım geldi ve bakın ne buldum..

Sol gözüm yakından-uzağa, uzaktan-yakına odaklama yaparken çok zorlanıyor. Üstelik daha geçen hafta göz muayenesinden çıktım.
Doktor sana anca göneş gözlüğü yazabilirim diyerek espiriyle karışık gözlerin çok iyi demişti.

Detay vermek gerekirse: önce sol gözümü kapatıp yakındaki bir nesneye odaklandım, sonra salonun en uzağındaki bir nesneye odaklandım. Odaklanmayı yakın-uzak şeklinde birkaç hızlı hızlı yaptım sorun yok.
Sağı kapatınca sol göz çuvalladı. Yakını odaklıyor uzağı odaklayamıyor. Resmen hafif bulanık görüyorum ve farkında değilim.
Denemeye devam ettim. Yakında sorun yok, 1 metre uzağı odakla sonra yakını ve 2 metre uzağı sonra yakını tekrar ederek yaklaşık 5-6 dakikalık denemeden sonra sol gözümde tekrar uzağı odaklamaya başladı. Gece gece kendimce ilginç bir durum yaşadım.

Yazana, hortlatana ve üşenmeden okuyan bana teşekkürler.
 
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
Gece gece tekrar okudum yazıyı, bazı şeyleri belli aralarla yapmak iyi oluyor.
Özellikle periferik bakışa takıldım, daha öncede yapmama rağmen yazıda geçen göz tarama alıştırmalarını bir daha yapasım geldi ve bakın ne buldum..

Sol gözüm yakından-uzağa, uzaktan-yakına odaklama yaparken çok zorlanıyor. Üstelik daha geçen hafta göz muayenesinden çıktım.
Doktor sana anca göneş gözlüğü yazabilirim diyerek espiriyle karışık gözlerin çok iyi demişti.

Detay vermek gerekirse: önce sol gözümü kapatıp yakındaki bir nesneye odaklandım, sonra salonun en uzağındaki bir nesneye odaklandım. Odaklanmayı yakın-uzak şeklinde birkaç hızlı hızlı yaptım sorun yok.
Sağı kapatınca sol göz çuvalladı. Yakını odaklıyor uzağı odaklayamıyor. Resmen hafif bulanık görüyorum ve farkında değilim.
Denemeye devam ettim. Yakında sorun yok, 1 metre uzağı odakla sonra yakını ve 2 metre uzağı sonra yakını tekrar ederek yaklaşık 5-6 dakikalık denemeden sonra sol gözümde tekrar uzağı odaklamaya başladı. Gece gece kendimce ilginç bir durum yaşadım.

Yazana, hortlatana ve üşenmeden okuyan bana teşekkürler.
bunu ben hortlattım sanıyordum. :D
 
Katılım
3 Ocak 2013
Mesajlar
16
Tecrübe ve sağduyunun uyarıları bölümüne "-dolu idrar torbanızla yolculuk yapmayınız!" diye bir madde de eklenebilir. Uzman bir arkadaşım kaza anında patlayan idrar torbasının 24 saat için de kişinin ölümüne sebep olduğunu söylemişti. İdrar torbanızın dolu olması ağır motosiklet kazaları gibi sayısız darbe alabileceğiniz durumlarda patlama riskini artırıyormuş. Kırık çıkık iyileşir torbaya dikkat derim::utangac:
 
Katılım
3 Tem 2014
Mesajlar
396
Motosikleti
Triumph Tiger 900 GT
Motorcuların bir numaralı eğitim belgesi olacak kadar süper bir çalışma..
Elinize sağlık..
 
Katılım
31 Ara 2014
Mesajlar
156
Mesajım bulunsun motosiklet alınca okurum :) Bu arada böyle güzel konuları hortlatalım daha fazla kişiye ulaşsın..
 
Katılım
9 Ocak 2015
Mesajlar
1,669
çok güzel bir çalışma olmuş,aslında bir pdf belgesi olarakda paylaşılsa ne güzel olurdu.Belki eklenilecek bilgilerde vardır,çok eğitici bir yazı olmuş.
 
Katılım
14 Ocak 2015
Mesajlar
5
Tecrübe ve sağduyunun uyarıları bölümüne "-dolu idrar torbanızla yolculuk yapmayınız!" diye bir madde de eklenebilir. Uzman bir arkadaşım kaza anında patlayan idrar torbasının 24 saat için de kişinin ölümüne sebep olduğunu söylemişti. İdrar torbanızın dolu olması ağır motosiklet kazaları gibi sayısız darbe alabileceğiniz durumlarda patlama riskini artırıyormuş. Kırık çıkık iyileşir torbaya dikkat derim::utangac:
Buna ek olarak...
Discovery kanalında bu konuyla ilgili araba kullanma deneyi vardı :) Deneyin sonucuna gelecek olursam;
Dolu idrar torbasıyla araba kullanmak promil sınırında alkollü kullanmaktan daha tehlikeli!!!
İdrar > Alkol
 
Katılım
24 Eki 2014
Mesajlar
1,454
Düşünüp paylaştığınız için teşekkürler, herkes faydalanır bu bilgilerden inşallah...
 
Katılım
6 Şub 2016
Mesajlar
1,111
Yazi guzel tesekkurler fakat yalnis yazilmis surekli ,yalnis değil yanlış olacak kelimenin doğrusu.
 
Katılım
15 Eyl 2017
Mesajlar
286
selam
yazanın ellerine sağlık yalnız resim linkleri ölü sanırım , tekrar güncellemek çok faydalı olabilir.
 
Katılım
2 Eki 2017
Mesajlar
1
çok yararlı bilgiler. geçen hafta motordan düşüp kaburgamı incitince bu tür yazılar daha da ilgimi çekti. ancak resimler görülmüyor. yazılanlar da beni bayağı korkuttu doğrusu. 1 ay önce aldığım motoru satsam mı, 52 yaşında motor merakı yanlış mı oldu acaba
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst