- Katılım
- 18 Mar 2015
- Mesajlar
- 35
- Konu Yazar
- #1
Herkeze Merhabalar,
Öncelikle belirtmek isterimki uzun bir yazı olacak
Uzun yazı okumayı sevmeyen arkadaşlar ilk bir kaç satırı okuyarakta önlem alabilirler.
İlk önce ismi en çok duyulan motosiklet kaskocusu olan malum acentenin portföyündeki tüm motosiklet kullanıcısı olan arkadaşları uyararak söze başlamak isterim.
Malum acenteye bilhassa yıllardır motorunu kaskolatan arkadaşlar poliçeleri üzerinde yazılı olan hasarsızlık indirimi yazısına SAKIN aldanmasınlar.Muhakkak suretle başka bir sigorta acentesini arayıp, YASAL hasarsızlık indirimi HAK larının TRAMER sistemine kaydedilip kaydedilmediğinden emin olsunlar..Malum acentenin motosiket kaskosu yaptığı …. Sigorta A.Ş. ile danışıklı olarak bu indirimi diğer sigorta şirketlerinin kullanamayacağı bir zemine oturtarak senelerdir poliçe kesildiği anlaşılmış.
En baştan belirtmek isterimki kendi sigortacım ile hiç bir Ticari bir bağım yoktur.
Geçen sene Motorumu Daha almadan Kaskosunu araştırmaya başladım. Forumlarda gördüğüm kadarıyla ilk önce en çok bilinen malumunuz sigortayı aradım ve fiyat sordum.
Sonrasında Bir arkadaşımın önerisi ile kendi sigortacımı aradım fiyat aldım.kendi sigortacım bana Groupama gibi çok daha bilindik ve sigorta sektöründe daha yaygın bir şirketten 150 tl gibi daha fazla bir fiyat vermişti.Fakat arkadaşımın önerisini ve kendi sigortacım yetkilisinin ilgi ve alakasını görünce bu fazlalığı göze aldım ve kaskomu kendi sigortacıma yaptırmaya karar verdim.(Nitekim bir gün mesai bitimi saatinde eve giderken patlayan lastiğim ile alakalı bile, bizzat kendisi çekici yolladı ve lastiğimi Tamir ettirebileceğim servisle irtibata geçerek ben motorumu çektirinceye kadar servisi bekletti.Böylelikle Akşam vakti motorumu nereye bırakmalıyım ikilemi yaşamamamış oldum.)
Ayrıca Kaskomu yaptırırken şöyle birde söz aldım. "Poliçemin süresi bittiğinde yasal hasarsızlık indirimimi tam olarak uygulayacağını ve seneye çok daha uyguna kasko yaptırabileceğimi" söylediler
Bunun üzerine poliçe bitiş tarihi olan 5 mayısa gelmeden Tekrar aradım ve geçen sene aldığım sözü hatırlattım. tekrar teklif istedim
Tamda diğer firmalar nasıl uygulamıyor? sigorta kasko yaptıranlar Haklarını niye istemiyor deyince uzun bir sohbete başladık
Ve Öğrendiklerim ve anladıklarım beni hayrete düşürdü.Malum acentenin sigortalılarının hasarsızlık indirimini nasıl gasp ettiğini gördüm.Daha sonra bunun ispatı olan ekran verilerini şahsi bilgileri kapatarak sizinle paylaşacağım.Tramerdeki özel isim ve plakayı sildikten sonra tabi..
Örnek vererek açıklamak istiyorum. X isimli bir kullanıcı malum ve bilindik sigorta acentesine Kaskosunu yaptırıyor. Kaskosunu yaptırmadan önce tabiki diğer firmalarıda arıyor fakat en uygunu bu malum firma olduğu için ve genel olarak kasko fiyatları piyasada yüksek olduğu için kaskosunu yaptırıyor. Aradan bir kaç sene geçiyor ve X kişisi motor değiştiriyor, onunda kaskosunu aynı firmaya yaptırmak istiyor(1800 TL). ama şeytan dürtüyor yine farklı firmaları arıyor. Farklı firmalarda fiyat veriyor(2300TL) ve X kişisi kendisinin farklı firmada daha ucuza yaptırdığını söylüyor. aradığı firma hasarsızlık indiriminin olmadığını fiyatın bu yüzden yüksek olduğunu söylüyor.Ve olay bu şekilde ortaya çıkıyor.Burada kilit nokta aradığı diğer firmaların hiç biri Müşterinin hasarsızlık indirimi olduğunu Tramerden göremiyor.Sonra araştırma derinleştiriliyor ve malum acentenin bütün işlerinde bu şekilde hasarsızlık indirimlerini manuel olarak poliçe üzerine yazıp tramere bilinçli olarak aktarmadığı anlaşılıyor.
Müşterinin hasarsızlık indirimini malum firma tramere girmiyor. Bu nedenle müşteri kimi ararsa arasın yüksek fiyat alıyor.İlk sene daha uygun fiyat veriyor gibi görünen bu malum şirket hasarsızlık indirim arttıkça asıl vurgunu yapmaya başlıyor.Tabi uyanamayan müşterilerine…
Halbuki Tramere girilmiş olsa müşterinin ödeyeceği fiyat 1200 tl civarında olacaktır.
Demem o ki. Kaskonuzu, sigortanızı yaptırırken diğer firmalarıda arayıp Yasal hakkınız olan Yasal indirim hakkınızı alıp alamadığınızı öğrenmek olacaktır. (tramere işlenip işlenmediği bilgisi)
Malum firmanın kim olduğunu öğrenmek isteyenlere özelden iletebilirim. Bu konudan hiç bir çıkarım yoktur tek amacım bir kişininde olsa Haksızlığa uğramamış olması, Hakkının yenmemesidir.
Sabredip sonuna kadar okuyanlara teşekkür ederim.
Öncelikle belirtmek isterimki uzun bir yazı olacak
İlk önce ismi en çok duyulan motosiklet kaskocusu olan malum acentenin portföyündeki tüm motosiklet kullanıcısı olan arkadaşları uyararak söze başlamak isterim.
Malum acenteye bilhassa yıllardır motorunu kaskolatan arkadaşlar poliçeleri üzerinde yazılı olan hasarsızlık indirimi yazısına SAKIN aldanmasınlar.Muhakkak suretle başka bir sigorta acentesini arayıp, YASAL hasarsızlık indirimi HAK larının TRAMER sistemine kaydedilip kaydedilmediğinden emin olsunlar..Malum acentenin motosiket kaskosu yaptığı …. Sigorta A.Ş. ile danışıklı olarak bu indirimi diğer sigorta şirketlerinin kullanamayacağı bir zemine oturtarak senelerdir poliçe kesildiği anlaşılmış.
En baştan belirtmek isterimki kendi sigortacım ile hiç bir Ticari bir bağım yoktur.
Geçen sene Motorumu Daha almadan Kaskosunu araştırmaya başladım. Forumlarda gördüğüm kadarıyla ilk önce en çok bilinen malumunuz sigortayı aradım ve fiyat sordum.
Sonrasında Bir arkadaşımın önerisi ile kendi sigortacımı aradım fiyat aldım.kendi sigortacım bana Groupama gibi çok daha bilindik ve sigorta sektöründe daha yaygın bir şirketten 150 tl gibi daha fazla bir fiyat vermişti.Fakat arkadaşımın önerisini ve kendi sigortacım yetkilisinin ilgi ve alakasını görünce bu fazlalığı göze aldım ve kaskomu kendi sigortacıma yaptırmaya karar verdim.(Nitekim bir gün mesai bitimi saatinde eve giderken patlayan lastiğim ile alakalı bile, bizzat kendisi çekici yolladı ve lastiğimi Tamir ettirebileceğim servisle irtibata geçerek ben motorumu çektirinceye kadar servisi bekletti.Böylelikle Akşam vakti motorumu nereye bırakmalıyım ikilemi yaşamamamış oldum.)
Ayrıca Kaskomu yaptırırken şöyle birde söz aldım. "Poliçemin süresi bittiğinde yasal hasarsızlık indirimimi tam olarak uygulayacağını ve seneye çok daha uyguna kasko yaptırabileceğimi" söylediler
Bunun üzerine poliçe bitiş tarihi olan 5 mayısa gelmeden Tekrar aradım ve geçen sene aldığım sözü hatırlattım. tekrar teklif istedim
Tamda diğer firmalar nasıl uygulamıyor? sigorta kasko yaptıranlar Haklarını niye istemiyor deyince uzun bir sohbete başladık
Ve Öğrendiklerim ve anladıklarım beni hayrete düşürdü.Malum acentenin sigortalılarının hasarsızlık indirimini nasıl gasp ettiğini gördüm.Daha sonra bunun ispatı olan ekran verilerini şahsi bilgileri kapatarak sizinle paylaşacağım.Tramerdeki özel isim ve plakayı sildikten sonra tabi..
Örnek vererek açıklamak istiyorum. X isimli bir kullanıcı malum ve bilindik sigorta acentesine Kaskosunu yaptırıyor. Kaskosunu yaptırmadan önce tabiki diğer firmalarıda arıyor fakat en uygunu bu malum firma olduğu için ve genel olarak kasko fiyatları piyasada yüksek olduğu için kaskosunu yaptırıyor. Aradan bir kaç sene geçiyor ve X kişisi motor değiştiriyor, onunda kaskosunu aynı firmaya yaptırmak istiyor(1800 TL). ama şeytan dürtüyor yine farklı firmaları arıyor. Farklı firmalarda fiyat veriyor(2300TL) ve X kişisi kendisinin farklı firmada daha ucuza yaptırdığını söylüyor. aradığı firma hasarsızlık indiriminin olmadığını fiyatın bu yüzden yüksek olduğunu söylüyor.Ve olay bu şekilde ortaya çıkıyor.Burada kilit nokta aradığı diğer firmaların hiç biri Müşterinin hasarsızlık indirimi olduğunu Tramerden göremiyor.Sonra araştırma derinleştiriliyor ve malum acentenin bütün işlerinde bu şekilde hasarsızlık indirimlerini manuel olarak poliçe üzerine yazıp tramere bilinçli olarak aktarmadığı anlaşılıyor.
Müşterinin hasarsızlık indirimini malum firma tramere girmiyor. Bu nedenle müşteri kimi ararsa arasın yüksek fiyat alıyor.İlk sene daha uygun fiyat veriyor gibi görünen bu malum şirket hasarsızlık indirim arttıkça asıl vurgunu yapmaya başlıyor.Tabi uyanamayan müşterilerine…
Halbuki Tramere girilmiş olsa müşterinin ödeyeceği fiyat 1200 tl civarında olacaktır.
Demem o ki. Kaskonuzu, sigortanızı yaptırırken diğer firmalarıda arayıp Yasal hakkınız olan Yasal indirim hakkınızı alıp alamadığınızı öğrenmek olacaktır. (tramere işlenip işlenmediği bilgisi)
Malum firmanın kim olduğunu öğrenmek isteyenlere özelden iletebilirim. Bu konudan hiç bir çıkarım yoktur tek amacım bir kişininde olsa Haksızlığa uğramamış olması, Hakkının yenmemesidir.
Sabredip sonuna kadar okuyanlara teşekkür ederim.
Moderatör tarafında düzenlendi: