Grenaj söküp toplama sonrası motorun arızaları

Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
8
Selamlar

Benzin göstergesinin ve kornanın çalışmamasının nedenini bulmak ve iç aksamını da olabildiğince temizlemek için grenajlarını full sökmüştüm. Şamandıranın kablosu ezilmiş olduğunu ve kornanın jakı hafif çıkmış olduğunu gördüm. Kornayı yaptım ama şamandırayı yapamadım. Motorun sağ tarafında şamandıra kablosuyla beraber bir sürü kablo vardı. Plastik kelepçe ile şase demirine sabitlenmiş bir şekilde duruyordu. Plastik kelepçeyi yan keski ile söktüm. Sonra biraz kabloları kurcalayıp geri plastik kelepçe ile bağladım. Grenajları topladıktan sonra motoru çalıştırayım dedim ama çalıştıramadım. Marş basıyordu ama çalışmadı. Ben de tekrar sağ grenajı söktüm kabloların jaklarını oynadım. İnternetten baktığımda buji kablosunun bağlı olduğu ateşleme bobinine baktım bir kablosunun çıktığını farkettim. Ateşleme bobinin üzerinde kauçuk örtüsü vardı belki onu çıkarırken kablo da çıkmış olabilir bilmiyorum. Taktıktan sonra çalıştırayım dedim ama bu sefer de aküyü bitirdik herhalde motor hiç marş basmadı. Ayak marşını denedim o da olmadı. Kontağı çevirince farlar yanıyor ama ne sinyaller ne korna ne de marş çalışmıyor (ufak bir vızıltı geliyor)

Şimdi ben aküyü şarj ettirsem sizce sorunu çözer miyim? Yoksa buji kablosu, ateşleme bobini, buji falan da girer mi? Motoru her kendim açtığımda bir tarafını bozuyorum. Ustaya versem 5 kuruşluk parça takıyor arızayı şişirip 150-200 lira para alıyor. Daha geçen gidonun rulmanlarını değiştirdi diye 325 lira verdim. Açıkcası sıkıldım bu işten alt tarafı işe gidip gelmeye bir motor alalım dedik masrafı haddini aştı :jocolor:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst