gitsem mi gitmesem mi

Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Karbüratörlü (2008 model) 650cc motosikletimde gazı sabit tuttuğumda sanki motor kendini bir ileri atıyor bir sabit gitmek istiyor sürekli. Düşük hızlarda daha çok hissediliyor.
Aynı motosiklete sahip başka bir arkadaş kendisininkinde de aynı durumun var olduğunu söyledi.
Daha sonra giderken yüksek hızlarda fark edilmiyor var mı yok mu
Sizce sebebi ne olabilir?
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
dostum motorunun marka ve modelini yazarsan en azından kullanıcısıda sana yorum yapar...

sanıyorum karbüratörlerde pislik var...
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Genel basit bir karbüratör sistemi olduğu için yazmamıştım :)
2008 GT650 karbüratörlü. Karbüratörü 4 ay önce temizlettim içinden birşey çıkmadı. Depoda pas var o sebeple biraz paslı benzin vardı fakat tıkayan birşey yoktu.
Geçenlerde benzin filitresini değiştirdim fakat içinde ciddi birşey yoktu.
Motor hızlı giderken ise deliler gibi gidiyor
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Senkron ayarına girmesi gerekiyor olabilir.

İki silindir için ayrı ayrı karburatör var. Her iki Tarafın hava ve yakıt girişinin eşit şekilde ayarlanmasına senkron ayarı denir.

Subap ayarında ( sente ) sonra yaparsan daha randımanlı olur.
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
4 ay önce Karbüratör temizliği yapıldığında senkron ayarı da yapıldı. Bu motosikletlerde Subap ayarı yok şim olduğu için subap ayarı kaymaz
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
4 ay önce Karbüratör temizliği yapıldığında senkron ayarı da yapıldı. Bu motosikletlerde Subap ayarı yok şim olduğu için subap ayarı kaymaz

Subap ayarı da illaki vardır,
ha bu sentille ayarlanmaz da,
Mevcut şimler kumpas,mikrometre vs. ölçülür ve gerekeni ile değiştirilir,
Services manuelini irdelemek lazım,
orda illaki yazmışlardır benim tahminim..
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Subap ayarı da illaki vardır,
ha bu sentille ayarlanmaz da,
Mevcut şimler kumpas,mikrometre vs. ölçülür ve gerekeni ile değiştirilir,
Services manuelini irdelemek lazım,
orda illaki yazmışlardır benim tahminim..
Tabiki şimler değişmesi gerektiğinde değiştirilmeli fakat bu ciddi bir işlem ve bu durumun bu sebepten kaynaklandığına ciddi emin olmak lazım.
Şimlerin değişmesi için motosikletin 60 70bin km civarında olması lazım ama daha 20binde

Daha basit bir sebebi olma ihtimali yok mu =/
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
bizim 2006 hyosungta da 2. ve 3. viteslerde 3-5000 devir arasında gaz yeme konusunda bazen sıkıntı oluyordu
ateşleme ünitesi veya beyinde (her neyse) sorun olduğuna yormuştuk ozaman
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
bizim 2006 hyosungta da 2. ve 3. viteslerde 3-5000 devir arasında gaz yeme konusunda bazen sıkıntı oluyordu
ateşleme ünitesi veya beyinde (her neyse) sorun olduğuna yormuştuk ozaman
Hocam gaz yememekten çok şöyle diyor.
Abi bırak gideyim! Bak giderim ha ? Gideyim mi? Hadi be neolur 8)

İleri atılma yapıyor ufak ufak vermediğim gazı bile yiyor :) Verdiğimde ise sorunsuz gidiyor.
Yakıtı emsalleri kadar. Fazla yakma durumu yok. 140 150 ile giderken uzun yolda 4.2lt/100km yakıt tüketiyor.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
Hocam gaz yememekten çok şöyle diyor.
Abi bırak gideyim! Bak giderim ha ? Gideyim mi? Hadi be neolur 8)

İleri atılma yapıyor ufak ufak vermediğim gazı bile yiyor :) Verdiğimde ise sorunsuz gidiyor.
Yakıtı emsalleri kadar. Fazla yakma durumu yok. 140 150 ile giderken uzun yolda 4.2lt/100km yakıt tüketiyor.

gaz teli ayarı?
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
hacı ne yalan söyliyim bende hiç öyle bi problem olmadı ama senin bahsettiğin olay karbüratör ayarı veya senkron ayarından gibi geliyor
 
Katılım
24 Mar 2008
Mesajlar
393
%90 şu sebeplerden biri yüzündendir:

- Pis benzin almış olabilirsiniz. Bu düşük ihtimal
- Karbüratörün temizlenmesi gerekiyor olabilir.
- Karbüratörün senkron ayarı vakti gelmiş olabilir.
- Sübap ayarı vakti gelmiş olabilir.
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
araya para sıkmışmış diyorsunuz yani. karburatörü daha önce kurcalamadım.
depomda pas var önce bunu çözüp sonra karbürarör işine baktırsam olmadı artık şimlerin kontrol edilmesini düşünsem daha iyi olur gibi
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Benim şimdiye kadar gözlemlediğim,
Statör ve konjektörden bu arıza veriyor gt650 ve gv250'ler ve muhakkak değişiyor bu parçaları,
seninki önceden değişmişmiydi?
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
evet değişti. eski sahibi oto elektirikçiydi daha kalın kablo ile kendi malına ettiği dikkat ile sarmış.
regülatör de yanmayanlar ile değişti.
zenon kısa ve uzunlar aynı anda yanıyorken 13.8 volt sabit veriyor.
benim depoda çok ciddi pas var o tıkamış olabilir karbüratörü .
alırken hiiç aklıma gelmedi bakmak :-*
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Peki Depo ile Karburatör arasında benzin filtresi mevcutmu acaba?
Mevcut ise temizlendi mi hiç,
Eğerki temizlenmedi ise değiştimi?
 
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
2,546
gitsenmi gitmesenmi bilemem ama ne olursan ol yine gel....:)
arkadaşlar herşeyi demiş zaten bende bunu söyleyeyim dedim...
depo
filtreler
karbüratör
buji
senkron
subap
ayarları...
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Peki Depo ile Karburatör arasında benzin filtresi mevcutmu acaba?
Mevcut ise temizlendi mi hiç,
Eğerki temizlenmedi ise değiştimi?
Geçenlerde benzin filitresini değiştirdim fakat içinde ciddi birşey yoktu. İlk filitresiydi üzerindeki ona rağmen içinde birşey yoktu sayılır olanlarda benzin alınırken içine düşen lere benziyordu

gitsenmi gitmesenmi bilemem ama ne olursan ol yine gel....:)
arkadaşlar herşeyi demiş zaten bende bunu söyleyeyim dedim...
depo
filtreler
karbüratör
buji
senkron
subap
ayarları...

İşin ilginci kimle konuşsam herkes evet benim motorda da vardı böyle birşey fakat devir artınca geçiyordu o sebeple önemsemedim diyor.
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Benim XT 600 de özellikle düşük devirde tam gaz açmaya kalkınca yapıyordu bunu. Sorun hava filtresinin rezalet olmasındanmış :) Belki sizinki de bu kadar basittir. Ben az kalsın karbüratör membranı (diyaframı) sipariş ediyordum. Filtreyi denemek için sadece söktüm. Roket oldu mübarek :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst