gaz yemiyor

Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
bu gün motor çalışmadı bide rolanti düşerek stop ediyodu bu sabah denedim çalışmadı karbratörden benzin akıttı ve bende bi ustaya götürdüm karbrtörü söktü temizledi neredeyse heryerini söküp temizledi en sonunda motor oldu çok güzel çalışıyor gayet iyi neyse aldım yola çıktım normalde gazı yarım açınca motorun ucması birden hızlanması lazım ama şimdi 40 dan yukarı çıkmıyor gazı çerek açıyorum 30 felan oluyor daha fazla açsam bile yemiyor o şekşlde kalıyor bu usta ne yapmış olabilirki çok güzel giden motor böğle olsun???
 
Katılım
8 Eki 2009
Mesajlar
611
hadi koçum sen yaparsın, sen hepsini geçersin, onlar senin yanında motor bile değil, sen kralsın vs. vs. vs. ver gazı gitsin :queen:

şaka bi yana bu durumda ilk bakılacak yer karbüratör.
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
hadi koçum sen yaparsın, sen hepsini geçersin, onlar senin yanında motor bile değil, sen kralsın vs. vs. vs. ver gazı gitsin :queen:

şaka bi yana bu durumda ilk bakılacak yer karbüratör.

iste nereye bakılacak :) zaten 25 lira verdik şimdi gene gitsem bi 20 daha ister
:)
 
Katılım
23 Ocak 2011
Mesajlar
582
benim ki de öyle olmuştu. ustaya götürdüm 50cc lik motor gibi olmuş demişti havayı vakumlayan lastik parça vardı onu değiştirdi. 20 liraya halloldu.
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
benim ki de öyle olmuştu. ustaya götürdüm 50cc lik motor gibi olmuş demişti havayı vakumlayan lastik parça vardı onu değiştirdi. 20 liraya halloldu.

sanırım karbratör monifordunu söylüyorsun ama temizlemeden önce böğle bi sorunum yoktu ki ne olduda böğle oldu
 
Katılım
23 Ocak 2011
Mesajlar
582
o plastik parça yarılmıştı. onu değiştirdi düzeldi. hatta daha iyi oldu.
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
karbüratörü temizledikten sonra jeti ve tırnaklarını doğru takmamıştır. bunu kontrol etmesi için karbüratörün üstündeki 2 vidayı sökünce jetin vakumlamayı yapan zar gibi siyah parçaya bakabilir. o delindiyse dediğin gibi benzin karbüratörden taşma yapar. diyafram sağlamsa tırnaklara baksın. az ileri geri gittiği için hızlanamıyor da olabilirsin.

eğer karbüratörün motora giden kısmı (manifold) düzgün bağlanmadıysa motor fazla hava alır ve gene hızlanmaz. aklıma gelenler bunlar.
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
yaptırdıgın yere tekrar git yaptıgın iş bu kadarmı filan laf söyle düzeltsin ben olsam bi kuruş vermem

ama baya bi uğraştı ve çok güzel oldu monifordun delik dedi ama daha öncede delinmişti ama böle olmamıştı çok güzel gidiyodu şimdi ufacık bi delik yüzünden 40 ka kadar düşecek değil herlde

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:06 ----------

karbüratörü temizledikten sonra jeti ve tırnaklarını doğru takmamıştır. bunu kontrol etmesi için karbüratörün üstündeki 2 vidayı sökünce jetin vakumlamayı yapan zar gibi siyah parçaya bakabilir. o delindiyse dediğin gibi benzin karbüratörden taşma yapar. diyafram sağlamsa tırnaklara baksın. az ileri geri gittiği için hızlanamıyor da olabilirsin.

eğer karbüratörün motora giden kısmı (manifold) düzgün bağlanmadıysa motor fazla hava alır ve gene hızlanmaz. aklıma gelenler bunlar.

tırnak dediğiniz nerede oluyor birde o siyah zar dediğiniz kısım sağlam olmalı ki artık yapmıyor tırnaklara nasıl ayar yapılıyor?
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
ama baya bi uğraştı ve çok güzel oldu monifordun delik dedi ama daha öncede delinmişti ama böle olmamıştı çok güzel gidiyodu şimdi ufacık bi delik yüzünden 40 ka kadar düşecek değil herlde

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:06 ----------



tırnak dediğiniz nerede oluyor birde o siyah zar dediğiniz kısım sağlam olmalı ki artık yapmıyor tırnaklara nasıl ayar yapılıyor?

karbüratörün üstündeki 2 vidayı sökünce jetin vakumlamayı yapan zar gibi siyah parça diye yazmıştım. bunun üzerinde 2 tene pul yan yana gibi duran bir parçayı altta küçük bir yarım pul gibi bir parça tutuyor. takıldığı yer vida gibidir. o yarım pul takarken "çıt" diye ses çıkarır.

o ufacık delik senin hızını düşürebilir.
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
karbüratörün üstündeki 2 vidayı sökünce jetin vakumlamayı yapan zar gibi siyah parça diye yazmıştım. bunun üzerinde 2 tene pul yan yana gibi duran bir parçayı altta küçük bir yarım pul gibi bir parça tutuyor. takıldığı yer vida gibidir. o yarım pul takarken "çıt" diye ses çıkarır.

o ufacık delik senin hızını düşürebilir.

peki bu jet vakuma nasıl bi ayar yapmam lazım birde madem delik var motoru tamire götürmeden önce çok güzel gidiyordu niye şimdi böğle yapsın ki?
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
eğer malzeme plastik ise zaman bile yeterli bir sebep. özellikle vida yerleri yırtılabiliyor.

zaten delik var ama önceden de yapardı o zaman bence başka bi sorun var aldığımdan beri sürekli sorun çıkarıyor bıktım artık motordan iyice soğudum:farao:
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
takıp çıkarırken şu parçayı yırtmış olabilir mi?

productimage-picture-sheng-wey-karburator-gaz-pistonu-scooter-125-cc-no05719.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
manifolda o delikten hava girince silindirin içinde fazla hava normal benzin girer ve yanma azalır. yanma azalırsa gücün düşer sonuç olarak hızın düşer. şu jet dediğim parça Acil112 arkadaşımızın gösterdiği parça. sen iyi bir usta bul. yaşadığın yerdeki mtciler seni yönlendirir.

karbüratörün üst kapağını açarsan o üstteki zar kısmı görürsün. yapabileceksen uğraş bence.
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
manifolda o delikten hava girince silindirin içinde fazla hava normal benzin girer ve yanma azalır. yanma azalırsa gücün düşer sonuç olarak hızın düşer. şu jet dediğim parça Acil112 arkadaşımızın gösterdiği parça. sen iyi bir usta bul. yaşadığın yerdeki mtciler seni yönlendirir.

karbüratörün üst kapağını açarsan o üstteki zar kısmı görürsün. yapabileceksen uğraş bence.

elimden gelir bi bakarım yardımlarınız için çok sağolun
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst