Garantisi devam eden yamahaya başka marka yağ katamama sorunu

Denizli İl Temsilcisi
Katılım
15 Nis 2006
Mesajlar
2,254
Merhaba iyi günler yamaha 2014 yzf kullanıcısıyım yamalube marka yağı kullanmak istemiyorum en yakın arkadaşım x markasının yağlarını satmaya başladı dedim alıyım servise kattırıyım ama aldığım cevap garanti dışı kalacağı , o yağı kattıktan sonra hiç bir mesuliyet kabul etmiyeceği ve motosikletimin en kısa sürede bozulacağı cevabı oldu az çok motordan anladığımızdan hikaye gibi geldi çünkü x marka bir dünya devi ve şart namesinde yamaha vb. bir kaç markanın istediği tüm teknik şartnameleri fazlası ile yerine getirdiğini yazıyor x firmanın türkiye distribütörüde aynı şeyi dedi kattır yağı al yazını gönder bana gerisi bende dedi başına böyle bir şey gelen var mı ? yada sizce inat yapıp üstüne gidilmeli mi bilemedim .
 
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
1,286
Sıfır Drift aldım ilk bakıma götürdüm Mondial'in kendi ayçiçek yağını koydurmak istemedim ve Motul alıp verdim ustaya. Bu yağı koyarım ancak bakım kitapçığına not düşerim Motul marka yağ koyduğumuzu her hangi bir durumda mes'uliyet kabul edemem demişti, bende sizin ayçiçek yağlarından bir şey olmuyorsa bundan hiç bir şey olmaz deyip geçiştirmiştim :mrgreen:
 
Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
437
motosikletimin en kısa sürede bozulacağı cevabı İşte buna gülerim :queen:

Yok öyle bir şey ya.
 
Katılım
4 Şub 2014
Mesajlar
450
arkadaşım ile böyle bir konudan bahsederken , yamaha lube yağın dan başka bir yağ koyma demişti benim ybr için sebeb olarak , kendisi yarışlara r6 ile çıkıyordu, yarışçı olduğundan başka yağ koyduğunda, motor yağ işiği yanıyor sönmüyor, 0 yağı boşaltıp lube koyuyor ve yağ ışığı sönüyor, bana dediği bu yamaha nasıl yağ yapıyorsa , karışımı ne kullanıyorsa , kendi motorunda böyle oluyor :) o yüzden yamaha nın yağını koy o motora diye beni uyarırdı .
 
Denizli İl Temsilcisi
Katılım
15 Nis 2006
Mesajlar
2,254
Sıfır Drift aldım ilk bakıma götürdüm Mondial'in kendi ayçiçek yağını koydurmak istemedim ve Motul alıp verdim ustaya. Bu yağı koyarım ancak bakım kitapçığına not düşerim Motul marka yağ koyduğumuzu her hangi bir durumda mes'uliyet kabul edemem demişti, bende sizin ayçiçek yağlarından bir şey olmuyorsa bundan hiç bir şey olmaz deyip geçiştirmiştim :mrgreen:

bu arada firmalar aynıymış bende motul 711 jasoma2 katcam iş inada bindi siz gibi değerli üyelerin başına illaki gelmiştir nasıl bi yol izliyim merak ettim

motosikletimin en kısa sürede bozulacağı cevabı İşte buna gülerim :queen:

Yok öyle bir şey ya.
bende he dedim güldüm :))
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
Merhaba,

garanti kapsamından çıkacağı doğrudur.Motoruna sonucta kitapçıkta yazılı olan işlemleri uygulamak , sürücünün yükümlülüğünde.En yakın zamanda bozulur söylemi ise, safsata geldi.

üstüne git, ustada haddini bilsin.
 
Denizli İl Temsilcisi
Katılım
15 Nis 2006
Mesajlar
2,254
Merhaba,

garanti kapsamından çıkacağı doğrudur.Motoruna sonucta kitapçıkta yazılı olan işlemleri uygulamak , sürücünün yükümlülüğünde.En yakın zamanda bozulur söylemi ise, safsata geldi.

üstüne git, ustada haddini bilsin.

kitapçıkda yazan tavsiye edilen tipte yağ katılmalıdır diyor işin ucu açık sonuçta bana tavsiyeyi yapan motul dedi ki motulun kitapçığında yamaha nın istediği teknik yeterlilikleri yerine getirmektedir diyor
 
Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
1,732
Valla bu tvs servisine hastayım ben adamlarda her çeşit yağ var castol kullanırdım bu defa dışardan ipone aldım kimsenin bişey dediği yok bazı servisler periyodik bakımlar için ücret alıyormuş ben şimdiye kadar filtre ücretleri haricinde beş kuruş vermedim. Hatta zincir bollaşmış dün gittim onu gerdirdim kimse bişey demedi selamı verdim çıktım servisten, ilerde büyük cc yapsın yine alırım tvs' yi. :cat:
 
Katılım
4 Şub 2014
Mesajlar
450
Valla bu tvs servisine hastayım ben adamlarda her çeşit yağ var castol kullanırdım bu defa dışardan ipone aldım kimsenin bişey dediği yok bazı servisler periyodik bakımlar için ücret alıyormuş ben şimdiye kadar filtre ücretleri haricinde beş kuruş vermedim. Hatta zincir bollaşmış dün gittim onu gerdirdim kimse bişey demedi selamı verdim çıktım servisten, ilerde büyük cc yapsın yine alırım tvs' yi. :cat:

hocam hangi servis bu :) inan bu şartlarda bende tvs alırım :)
 
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
kitapçıkda yazan tavsiye edilen tipte yağ katılmalıdır diyor işin ucu açık sonuçta bana tavsiyeyi yapan motul dedi ki motulun kitapçığında yamaha nın istediği teknik yeterlilikleri yerine getirmektedir diyor
Büyük ihtimalle , serviste olan yağdan katacaksın, ellerindeki yağı satacaklar. Sense, yağını kendin getirip,onları yağ parasından mahrum bırakacaksın :mrgreen: onun derdine düşmüşler belli..
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
3,557
Bu is garanti kapsaminda boyle devam eder, firma haklidir, herseyin yolu yordami proseduru vardir hele dunya markalarinin kisisel degil belli standartlari vardir, garanti devam etmesini istiyorsaniz firmanin tum kriterlerine uymak zorundasiniz. Olaya firma tarafindan da bakin.
 
Denizli İl Temsilcisi
Katılım
15 Nis 2006
Mesajlar
2,254
Bu is garanti kapsaminda boyle devam eder, firma haklidir, herseyin yolu yordami proseduru vardir hele dunya markalarinin kisisel degil belli standartlari vardir, garanti devam etmesini istiyorsaniz firmanin tum kriterlerine uymak zorundasiniz. Olaya firma tarafindan da bakin.

bende garanti dışına çıksın istemiyorum , arkadaşlarımızın başına gelmişmi böyle bir şey ben zorunlu olarak dayatılan şeylerden hoşlanmıyorum koycağımız yağ da küçük birşey değil şahsen benim güvenim daha yüksek motula karşı 6 yıl diğer motorumda kullandım bir sıkıntı yaşamadım ki servis kitapçığında yamalube kullanıcaksın azmıyor birde öyle bi durum var
 
Katılım
20 Eki 2014
Mesajlar
1,047
ben sizin yerinizde olsam bu durumu kayıt altına alır ve servisin tavsiye ettiği yağı kullanmaya devam ederdim. ileride yağdan kaynaklı oluşacak en ufak bir arızada ise ben arızanın büyüğünü çıkarır idim.

"bu yağdan başka bir şey kullanırsan motor bozulur, bizde sorumluluk almayız" buna yakın ama farklı bir cümleyi bize de sarf ettiler (bahse konu araç bir otomobil idi). servisten konuyla ilgili yazı talep ettik. yazıyı da aldık. eğer onların tavsiyesi hatalı çıkarsa tüketici hakemine baş vurmak suretiyle canlarına okuyacağız. Yazıyı vermeyi ret ederlerse de farklı bir yağ kullandığınıza dair her hangi bir not düşme hakları olamaz. o notu düşmek için şifahi değil yazılı sebep talep ediniz.
 
Katılım
9 Şub 2011
Mesajlar
881
Motorum Yamaha 2013 xj6 garantisi devam ediyor. Castrol yağımı kendim aldım ve serviste değiştirdim. Herhangi bir sorun olmadı.
Motorun hemen bozulacağı komik olmuş resmen. Çocukla eğlenir gibi.
 
Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
1,732
hocam hangi servis bu :) inan bu şartlarda bende tvs alırım :)

Ben kağıthane sürat motordan aldım motorumu sürekli oraya gidiyorum ön taraftan ses duyarım giderim, gidişinden huylanırım gider onlara sürdürürüm, servis ışığı yanar onun için giderim söndürtürüm. İş ve ev arasında kalıyor benim için servisin yolu o yüzden bıktırdım adamları hatta geçen usta bu kadar çok ilgileniyorum diye hani derler ya eşe dosta gidecek motor diye işte o tam senin ki dedi sevindim kendi çapımda :mrgreen:
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
537
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yamaha icin serviste yag degistirme zorunlu degil

periyodik bakimlar sayfasindaki tabloda yaninda (*) isareti olanlar zorunlu.
(asagidaki ekli linkler benim MT07 kilavuzundan...)


garanti ile musteriyi korkutmak,
yag degistirme olayi ve illaki bir marka yag koyma olayi;
servislerin kendi kendilerine bulduklari bir para kazanma metodu...

ve servislerin bu uygulamasina/durumuna goz yuman yamaha turkiye de ayri bir alem.




http://i.hizliresim.com/gkPvkb.jpg

http://i.hizliresim.com/oAdqA7.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:20 ----------

Merhaba iyi günler yamaha 2014 yzf kullanıcısıyım yamalube marka yağı kullanmak istemiyorum en yakın arkadaşım x markasının yağlarını satmaya başladı dedim alıyım servise kattırıyım ama aldığım cevap garanti dışı kalacağı , o yağı kattıktan sonra hiç bir mesuliyet kabul etmiyeceği ve motosikletimin en kısa sürede bozulacağı cevabı oldu az çok motordan anladığımızdan hikaye gibi geldi çünkü x marka bir dünya devi ve şart namesinde yamaha vb. bir kaç markanın istediği tüm teknik şartnameleri fazlası ile yerine getirdiğini yazıyor x firmanın türkiye distribütörüde aynı şeyi dedi kattır yağı al yazını gönder bana gerisi bende dedi başına böyle bir şey gelen var mı ? yada sizce inat yapıp üstüne gidilmeli mi bilemedim .



servisin bu sozlerini yazin kagida atsin altina imzayi...
gosterin bakalim yamaha turkiye ye ne diyecekler???
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Eyl 2008
Mesajlar
101
bayinin o yağ ile anlaşması olmadığı için karşı çıkmıştır. ben artık servise gitmeden kendim castrol koyuyorum.
 
Katılım
4 Eyl 2014
Mesajlar
616
motosiklet yağların bazı standları vardır, (örn:API SL,JASO MA-2) kullandığınız yağ bu standartları almışsa markaya okadar takılmayın,gerekli standartlara sahip full sentetik ve adı sanı bilinen her marka işinizi görür, Yamalube de kaliteli yağdır, bence yamalube kullanın, R6'ya R1'e de yamalube koyuyorlar, bence inada gerek yok
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
1,428
yamahalube kime yaptırılıyor bunu bilmiyoruz ve hiçbir şekilde yapan firma ile bilgi yok. neden kullanayım castrolden motuldan iponeden dahamı üstün. Motorunuzun kullanım kitapçığında yazdığı standartlara uygun kalitesi belli yağları kullanabilirsiniz kim ne dicek yemişim garantisini korkmayın bu kadar. bu yağı size satmaya çalışıyorlar bunun için garanti dışı kalır diyorlar
 
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
696
Motosikleti
Ybr, Cygnus L
Servis istediği yağı koysun. Servisten çıktıktan sonra kendi uygun gördüğünüz yağı koyun. Hem motorunuz garantiden çıkmaz hem de kafanız rahat olur. Bu size sadece 1 lt yağa malolur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst