FZ6 Fazer S2 (ABS) / CBF 600 S (ABS)

Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
41
Su an sahip oldugum ve yakisikliligi tartisilmaz olan 2006 model Fazer'i hem teknik acidan, hem surucu acisindan 2007 model Yamaha FZ6 Fazer (ABS) ve 2008'de modifiye edilmesi beklenen Honda CBF 600 S (ABS) ile karsilastirmak istiyorum.

Yamaha yeni degisikliklerle motorunu guclendirerek daha hizli bir model ortaya cikardi. Ayrica yakit sistemi enjeksiyonlu iken Honda'da karburator mevcut. Aralarinda daha bircok farkli teknik ozellikleri bulunduguna eminim.

Acaba Honda'nin onumuzdeki gunlerde Fazer'a cevaben bir model cikarmasini bekleyebilir miyiz? Yoksa Honda firmasi CBF 600'u daha oturakli bir makine ve farkli bir kategoride mi goruyorlar?

Bence her ikisi de Naked sinifinin yakisikli uyelerinden. Kimileri CBF'i Fazer kadar cekici bulmasalar da... Fazer biraz daha hasari bir gorunum ortaya koyarken, CBF 600 daha akli basinda gorunuyor.

Surucu acisindan, her iki modeli test etmis arkadasimiz var mi, merak ediyorum...!? Kullanis olarak sehirici ve disinda her ikisinin konforlarinin yakin oldugunu dusunuyorum, ve sanirim uzun yolda her ikisi de SS modellere gore cok daha rahatlardir.

Peki gezi / uzun yol yonunden bakilirsa, cantalarla ve belki artci ile birlikte, bu motorlar tavsiye edilebilir mi? Asfalt disina cikildiginda tepkileri nasil olur? Amacimiz cross yapmak degil elbette, ancak karayollarimizin her yeri maalesef duzgun kapli degil. Bu soruyu sormamin asil nedeni de su an kullanmakta oldugum Fazer'in sinirlarini daha iyi anlamak, stabilize veya cukurla dolu yollarda motora, lastiklere, amortisor ve diger aksama ona gore yuklenmek (veya yuklenmemek).
 
Katılım
22 Ağu 2007
Mesajlar
2
Bu konuyu bende cok merak ediyorum.
Simdi yeni bir cbf 150 aldim.
Ama bir sonraki motorum bunlardan bir tanesi olacak.
O yuzden cok merak ediyorum acikcasi.
CBF 600 bana daha oturakli ve bir sekilde daha guven verici duruyor.
Birde daha yuksek olan tork u daha az vites degistirme demek olurmu acaba?
Uzun yolda hangisi ile daha rahat edilir?
Tecrubesi olanlar bir seyler yazsa...
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
her ne kadar 2 modeli kullanarak değerlendirebileceğim radikal bir düşüncem olmasada benim görüşlerimde şu şekilde...

Çok fazla kaynak araştırmaya gerek yok...teknik bilgileri çıktı alıp karşılaştırırsanız fazla soru aramazsınız zaten...benim dezavantaj olarak gördüğüm konular...

Karbüratör - Enjeksiyon
77,5 - 98 beygir
analog eski tip göstergeler - digital göstergeler
202 kilo 58 tork - 176 kilo 64 tork (kalkış ve ivmelenmede fark ettirir)
160/60 arka lastik - 180/55 arka lastik

şimdilik aklıma gelen artıları bunlar eksilerine gelincede en çok göze çarpan 7'devirden sonrası gaz kolu hatası ve frenlerinin ABS olmaması...ve ister kabul edelim ister etmeyelim CBF600'den daha estetik bir motor...CBF600'ü 500'den ayıran özelliği kafa grenajı ve 4 silindirli motor bloğu bunun haricinde aynı motor... ve bildiğim kadarıyla 2008'de enjeksiyonlusu gelicek bu modelin...şimdilik bu kadar...
 
Katılım
22 Ağu 2007
Mesajlar
2
Hmm... Bu cizilen tabloda Fazer avantajli duruyor.
Tabi artik fazer in da abs si var.
Ama, cbf in enjeksiyonlu modeli cikinca nolur bilemem tabi.
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
1,150
arkadaşlar 2006 fazer abs 17.000 km de,
cbf600 s ise 8000 km de.
sizce bunların:
1.ikisi için tahmini ortalama(ikisi de çok temiz ve bakımlı ve masrafsız.
2.yedek parça fiyatında avantajlı olan hangisi.
3.abs ler arası kullanımda fark var mı?
ve en önemli sorum:
4.orta tecrübeli sürücü bakımından(misal 8-10 bin km yapmış henüz yeni bir sürücü) ikisi arası fark var mı(birinin motoru güçlü diğeri daha ağır.)
 
Katılım
6 Nis 2004
Mesajlar
8
bugun fazer fz6 aldım
test etmeden aldıgım ılk motor
ama alırken heyacanlandırdı
sonucta 2005 den berı motor a bınmemıstım
yakında ızlenımlerımı yazarım
gorusmek uzere
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
evet arkadaşlar, sonunda cbf600 enjeksiyonlusu 2009 model ve üstü. fazer fz6 düşünüyorum. abs li almayı düşünüyorum. ne dersiniz?
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
146
evet arkadaşlar, sonunda cbf600 enjeksiyonlusu 2009 model ve üstü. fazer fz6 düşünüyorum. abs li almayı düşünüyorum. ne dersiniz?
tam zamanı 2000tl indirimi var

---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:02 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:00 AM ----------

FZ6 Fazer S2 ABS 18.250 TL
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst