fuardan mont,kaks,eldiven,bot aldım.nasıl???

Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
1,490
vuruğu kırığı hiç birşeyi yok.vizörün tam bağlantı noktalarında azıcık toz vardı.
boy,oncelikle cok saol dostum ,sana bı soru sorucam.madem bu adamı tanıyosun,ne yapmam lazım.ne dıyım ben adama.boyle bısey yapcak adammı?
 
Katılım
8 Tem 2004
Mesajlar
7,735
1 seneden fazla beklemis kaskalara sifir parasi verme, normalde kaskin icinde ki koruma malzemesi 2-3 sene icinde sertlesir ve hemen kirilganlasir, yani anliycan her kaskin max koruma seviyesi darbe almasada her sene azalir

fiber ya da GRP kabuklu kasklarda osmosis hastalığı (katmanlar arasının nem alarak zamanla balık pulu gibi kalkması, dışarıdan görülmeyebilir) , ya da mikon mertebesinde çatlakların direnci azaltması nedeni ile bu tür bir sorun var.

'karbon' kabuğa sahip kaskların "raf" ömrü çok daha uzun, yaklaşık 4-5 sene ancak ortam şartlarından dolayı iç kısmında (süngeri kayışı v.b.) deformasyon olabilir. bakımı iyi ise 4-5 sene rahatlıkla kullanılabilir. kabuğu ne olursa olsun düşen kask koruma özelliğinin çok büyük kısmını kaybeder.

MD'den Alıntıdır...
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@BBRR
ya çocuuğun aklını karıştırmayın işte shoei almış daha ne alsın eski model veya değil nolacak son kullanma süresimi geçmiş DD olsa raf ömrü derdi şimdi
Abicim ne demek çocuğun aklını karıştırmayın ??? :silent: Adam bu fiyata çok daha iyi bir kask alabilecekse neden kazık yesin ki? Ayrıca çok daha iyi bir ksak değil, raf ömrü geçmemiş, yeni model bir kask almak varken neden eski üretim bir kask kullanasın ki? Markası Shoei olması eski modelin de 100% güvenilir olduğunu göstermez. Lütfen konu hakkında bilgi sahibi olmadan insanları yanlış yönlendirmeyelim...
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
1,490
boy,oncelikle cok saol dostum ,sana bı soru sorucam.madem bu adamı tanıyosun,ne yapmam lazım.ne dıyım ben adama.boyle bısey yapcak adammı?
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@2move
vuruğu kırığı hiç birşeyi yok.vizörün tam bağlantı noktalarında azıcık toz vardı.
Toz varsa orjinal kılıfı ve kutusunda depolanmadığını gösterir. Dikkat ederseniz o kaskların hepsi dışarıdaydı. Merak ediyorsanız, MotoCity'e gidip normalde kaskların nerede durduğuna da bakabilirsiniz. Alacağınız kask, rafta bekleyen değil, raftakinin orjinal kutusunda olan hiç açılmamış bir tanesi olmalı.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Adam hakkında yorum yapmam. Ama mantık olarak 3-4 senelik rafta beklemiş bir kaskı, vuruğu olmasa bile, yeni modelini alabilecekken neden bu fiyata alasın ki? Ödemiş olduğun para az değil. Bence iade edebilirsen iade et. Ben de fuardan kask alacağım ama bu fuarda kendime uygun kask bulamayacağımı biliyordum, bulamadım da zaten. CNR'daki fuar çok daha büyük, çok daha kapsamlı ve çok daha kaliteli olacak. Bence o fuarı beklemeliydin.

Benim almak istediğim kasklar : Bulabilirsem AGV GPPro, olmadı X-Lite Replica. Bunların fiyatı da ortalama 390-450 EUR. Ancak fuarda bir indirim olacağını sanmıyorum. Bu fuarda fiyatlar aynen mağaza fiyatıydı.
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
1,490
eyvallah,cok saolun.pazartesı arayım adamı olmadı atlar gıderım yanına..
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Kasktaki ufacık bir çizik bile darbe anında kaskın kırılmasına neden olabilir. Bu olayın yabancı bir adı vardı ama hatırlayamadım. Yabancı kaynaklarda yazıyordu. Çizik darbe anında derine doğru devam edebiliyor.
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
lastiklerin bir raf ömrü vardır işi burdan bağlayamazsınız bakın DD de bunu iddaa etti biz de bize kanıt göster dedik kanıt olarak helmets shelf life yazıp google da aratmış ve sonuç sayfasını alın kanıt diye bize sunmuş....
bizde bunun üstüne arai shoei ve schuberte mail attık sadece arai
üretimden itibaren 7 sene sora deişirse iyi olur dedi
bakın iyi olur diyo değişin işi biter işe yaramaz demiyo atarken destekli atın benim karşıma biri MD de böle demiş gibi bişi ile çıkmayın lastik farklı kask farklı biraz arayım bulurum
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@BBRR
bakın iyi olur diyo değişin işi biter işe yaramaz demiyo
Buna kimse garanti veremez. Raf ömrü diye birşey var, ben rafta beklemiş ne kask alırım ne de lastik. Hele 4-5 sene eski model bir kask hiç almam :farao:

BBRR, hala bu konuda neden iddia ettiğini anlamadım. Adam gitmiş 5 senelik kaska 450 YTL vermiş. Bu fiyata 2006 model kask alabiliyorken buna ne gerek var? Kimse parayı sokakta bulmuyor.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,961
Motosikleti
Mondial Virago 50i
:) Sinir yapıp ortamı farklı yerlere çekmeyelim asıl sorun kaskın fiyatı ve çok eski model olması. Eskimesi konusunda ise şunu söyleyeyim şu Dünya'da yıpranmayan, niteliğinden kaybetmeyen ürün üretilmedi. Konu güvenlik ise 5 senelik kask almak her bakımdan bir insana hiç güven vermez.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
1,490
gelde bu gece uyu.ne kadar koyuyo insana,heves edip alıyosun,uğraşıyosun ,önemli olan güveniyosun ve kazık yiyorsun.olmadı bunun uzerıne bıraz daha koyup yenı modelinden alıcam.nasıl koyucaksam,
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
5 sene önceki bir kaskın şimdiki kasklar arasındaki teknoloji farkını da unutmayalım ::blusssh:
 
Katılım
10 Nis 2005
Mesajlar
175
Valla malzeme kalitesini, beklemedeki deformasyonunu ne değişir ne değişmez bilmem ama yine de bir ürün alırken o ürünün birkaç yıl önce üretilmiş olması (fiyatı çok cazip değilse) benim pek hoşuma gitmez. Tamamen kişisel fikrim tabi, katılan katılmayan olacaktır.
"0" kilometre 2000 model motosiklet alan olur mu, teknolojisi eski olmasına rağmen 2006 modellerle yakın fiyatlardaysa? Ona da çok fazla bişey olacağını sanmıyorum ama şahsen ben almam...
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
BBRR, hala bu konuda neden iddia ettiğini anlamadım. Adam gitmiş 5 senelik kaska 450 YTL vermiş. Bu fiyata 2006 model kask alabiliyorken buna ne gerek var? Kimse parayı sokakta bulmuyor.
ya ben verdiği parada değilim şu raf ömrü olayındayım yok böle bişi bunu iddaa edenlerin elinde bir adet kanıt yok verdiğim linkte çok teferruatlı bilgi var bi zahmet oku

5 sene önceki bir kaskın şimdiki kasklar arasındaki teknoloji farkını da unutmayalım
yeni kasklar uzaydan mı geldi oda karbon-fiber ötekide karbon-fiber ozmoz olmamışsa yani gözle görülmeyecek kılcal çatlaklar oluşmamışsa en dayanıklı ürünlerin başında gelir...
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,961
Motosikleti
Mondial Virago 50i
Yöneticinin inadı tuttu. :santa:

Benim yukarıdaki mesajı niye düzenledin onu anlayamadım.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Offf yaa sıkıldım artık anlamsız tartışmalardan. Biraz deneyim sahibi olan insanlarla tartışmaktan vazgeçseniz diyorum. Şimdi burada sidik yarışı yapmak istemiyorum ama kullandığın kaskın markasını merak ettim birden. BBRR, kardeşim sen istiyorsan gidip kazık ye ama başkalarının kazık yemesine neden olma bence. 5 senedir kaskların teknolojisi nasıl değişti istersen git bir Shoei'nin sayfasındaki yazıları oku. Onun bunun yazmış olduğu, hiçbir zaman ispatlanamayacak şeyleri de senin düşüncene uyuyor diye savunma bence. Dünyada üretilen her ürünün üretim teknolojisi değişir. Teknolojik olarak gelişme olmazsa zaten herşey yerinde sayar. Raf ömrü diye birşey var. Bu hammaddesi zaman içerisinde nem, sıcaklık, v.s.. gibi etkenlerden etkilenen her ürün için geçerli. O kaskların 5 sene boyunca ne gibi bir ortamda beklediğini biliyor musun? Bilmiyorsan, işini garantiye almak için 5 senelik kask yerine aynı fiyata yeni model kask alırsın.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst