Fren Kilitlenmesi

Katılım
7 Kas 2007
Mesajlar
50
Arkdaşlar Merhaba.

Birkaç ay önce aldığım mondial rf 150 marka motorun arka freninde takılma sıkıntısı yaşıyorum. Arka freni sert sıktığımda fren takılı kalıyor haliyle motor gitmiyor tekrar sıkmam gerekiyor salması için .. 2000 bakımından henüz çıktım sıkıntıyı 2 sefer belirttiğim halde servistende sonuç alamadım , sizce sorun nedir ? Şimdiden teşekkürler .
 
Katılım
13 Ocak 2010
Mesajlar
899
Aynı sorun arkadaşımın scooterinda da vrdı.. Ustaya kendim götürdüm kendisi şehir dışında olduğu için bana balatan kırılmmış değitirdim dedi. Sorun düzeldi :)
 
Katılım
7 Kas 2007
Mesajlar
50
motor birkaç aylık ve tek sıkıntım bu değil ama çok şükür herhangi bi kaza yada darbeyede mağruz kalmadı, eğer sıkıntı balatada ise ki periyodik olarak servisede gidiyorum, sence bu servistekilerin vurdum duymazlığımı ?
 
Katılım
13 Ocak 2010
Mesajlar
899
Belki kalitesiz balata olabilir ya da servistekilerin kontrol ettim deyip etmemesi onu bilemem işte:silent: bazı çukurlara sert girdiysen ondan da kaynaklanabilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2007
Mesajlar
50
en iyi çözüm başka bir servise gitmek sanırım.. bilgilendirmen için teşekkür ederim :cat:
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
bendede vardı o olay. ustaya götürdüm, bişe yaptı düzeldi, ne yaptı bilmiyorum ama:)
 
Katılım
4 Eyl 2005
Mesajlar
1,077
sorunun tamamen ucuz balatalardan kaynaklanıyor 25-30 liralık balatalardan al taktır 1 sene arkana bakma:rendeer:
 
Katılım
7 Kas 2007
Mesajlar
50
Peki anlamadığım şey şu servise gidiyorum bi okadarda bakım ücreti alıyorlar fakat elde var sıfır ?!
 
Katılım
13 Ocak 2010
Mesajlar
899
Servislerin kendi kullandıgı malzemeler genelde ucuz malzemelr oluyor :cat:
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Bende de benzer sorun var, arka kampana sıkınca boşalmıyor, mecburen arka frensiz kullanıyorum, son sıkıştığında çekiçle açtım, bakalım serviste ne kadar öpecekler, hiç yapmadığı bir şey balata değişimi artık serviste gözleri dört açarız öğrenmek için :)
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
1,347
Arkadaşım başına gelen olay benimde daha önce başıma geldi.
freni çok sıkmıştım bende. yolda giderken dediğin gibi fren yapıyordu.
Tekerin ordaki fren ayar yerni biliyosundur herhalde. Kayış kutusunun yan tarafında tekerin hemen yanında dışarı 3 cm çıkmış vida şeklinde durur ve dibinde de pense ile rahatlıkla çevirebileceğin vida vardır. o vidayı biraz gevşeterek sorunu çözebilirsin. çok gevşetme fren boşalır, zaten sürünce yeterli olup olmadığını anlarsın.
 
Katılım
7 Kas 2007
Mesajlar
50
Arkadaşım başına gelen olay benimde daha önce başıma geldi.
freni çok sıkmıştım bende. yolda giderken dediğin gibi fren yapıyordu.
Tekerin ordaki fren ayar yerni biliyosundur herhalde. Kayış kutusunun yan tarafında tekerin hemen yanında dışarı 3 cm çıkmış vida şeklinde durur ve dibinde de pense ile rahatlıkla çevirebileceğin vida vardır. o vidayı biraz gevşeterek sorunu çözebilirsin. çok gevşetme fren boşalır, zaten sürünce yeterli olup olmadığını anlarsın.


:mrgreen: tabi biliyorum yerini, fakat sorun ordan kaynaklanmıyor.. dediğini daha önce denedim ki hani bikaç diş daha bıraksam arka fren işlevini tamamen kaybedicek, sanırım balatanın değişmesi gerekiyor diyer arkadaşların tavsiyeleri o yönde
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
1,347
:mrgreen: tabi biliyorum yerini, fakat sorun ordan kaynaklanmıyor.. dediğini daha önce denedim ki hani bikaç diş daha bıraksam arka fren işlevini tamamen kaybedicek, sanırım balatanın değişmesi gerekiyor diyer arkadaşların tavsiyeleri o yönde

Senin bilip bilmediğini nerden bilebilirim ki. O kadar çok var ki bilmeyen kişi. Amaç yardım etmek
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst