Fren Hidrolik Yağı Değişimi - İmanım Gevredi Yardım

Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
Frendeki son zamanlardaki gariplik yüzünden hidrolik yağını değiştiriyim dedim. Diskin ordan vidayı söküp maneti sıkarak yağı boşalttım, üst taraftaki bölmedende şırınga ile kalan yağı çektim. Olaya tarzanca giriştim kısacası. Neyse yağı dolduruyorum şimdi ama hortuma yağ gitmiyor, hava yaptı sanırım. Nasıl çözücem bu sorunu. Acil yardım edin, motoru bıraktım aşağıda duruyor öyle
 
Katılım
22 Haz 2008
Mesajlar
307
hiç başıma gelmedi , merak ettim bende nasıl yapılacağını doğrusu ...

Ara ara freni bağlayıp pompalıyarak havası alınamaz mı acaba ?
 
Katılım
26 Haz 2009
Mesajlar
374
dostum bır zamanlar benımde cok ımanım gevredı o sorundan ,fıren manetını bol bol pompala ve merkezden havasını al tekrar pompala ıyıce ve havasını al merkezin kapagını sok eksık hıdrolıgı tasmıcak sekılde tamamla bu ıslemlerden sonra yıne tutmaya bılır zamanla sısıyo fren tutuyo bıraz etzantırık yapmış cinli bılgıne (dıkkat et hıdrolıgı saga sola akıtma boyayı bozuyo )
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
fren hidroliğini dolduracaksın. freni pompalayacak, manet sertleşince kaliper üzerindeki rekoru açarak tazikli yağın çıkmasını sağlayacaksın (maneti sıkarken, rekoru açacaksın). bu işlemi bikaç kere tekrar et. ilk bir iki seferde yağ havayla karışık çıkacaktır. sistemdeki hava bitince yağ kesintisiz olarak fışkıracak. fren havası bu şekilde alınır.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
dostum bır zamanlar benımde cok ımanım gevredı o sorundan ,fıren manetını bol bol pompala ve merkezden havasını al tekrar pompala ıyıce ve havasını al merkezin kapagını sok eksık hıdrolıgı tasmıcak sekılde tamamla bu ıslemlerden sonra yıne tutmaya bılır zamanla sısıyo fren tutuyo bıraz etzantırık yapmış cinli bılgıne (dıkkat et hıdrolıgı saga sola akıtma boyayı bozuyo )

bu merkezden havasını al dediğin yeri anlamadım.
birde 10m2 yer yağ oldu artık:) yapacak bişe yok:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:28 ----------

fren hidroliğini dolduracaksın. freni pompalayacak, manet sertleşince kaliper üzerindeki rekoru açarak tazikli yağın çıkmasını sağlayacaksın (maneti sıkarken, rekoru açacaksın). bu işlemi bikaç kere tekrar et. ilk bir iki seferde yağ havayla karışık çıkacaktır. sistemdeki hava bitince yağ kesintisiz olarak fışkıracak. fren havası bu şekilde alınır.

1000 kere maneti sıktım, sürekli hava geliyor.
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
bu merkezden havasını al dediğin yeri anlamadım.
birde 10m2 yer yağ oldu artık:) yapacak bişe yok:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:28 ----------



1000 kere maneti sıktım, sürekli hava geliyor.

YAMAHA%20-YBR%20D%C4%B0SK%20FREN%20MERKEZ%C4%B0%20ON%20ALT.jpg


sol alttaki lastiği kaldır somunu gevşet. maneti pompala yağ aaksın
 
Katılım
26 Haz 2009
Mesajlar
374
bu merkezden havasını al dediğin yeri anlamadım.
birde 10m2 yer yağ oldu artık:) yapacak bişe yok:)

fıren merkezının ordakı rekordan alcan sanırım ordan aldın 10 m yagı :)yagı tamamla tutmazsada acele etme şayet geç tutuyo ben şahit oldum kaç sefer zamanla evresını tamamlıyo her halde dedımya çin işi :cat: şunuda anlamadım heryer yag oldu ( ama hava cıkıyo dıyosun cıkacak cıkmazsa çalışmaz
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
fren hidroliğini dolduracaksın. freni pompalayacak, manet sertleşince kaliper üzerindeki rekoru açarak tazikli yağın çıkmasını sağlayacaksın (maneti sıkarken, rekoru açacaksın). bu işlemi bikaç kere tekrar et. ilk bir iki seferde yağ havayla karışık çıkacaktır. sistemdeki hava bitince yağ kesintisiz olarak fışkıracak. fren havası bu şekilde alınır.


''Runemagick '',

Diğer arkadaşlar ve '' vlad1462 '' gerekli şekilde izahatta bulunmuşlar.

Bu saate kadar, halen fren sorununu tek başına halledemediysen !..

Fren kolunu sıkılı vaziyette tutması için yardımcı bulmanda fayda var.

Hidroliği ilave etmen ve fren kolunu birkaç kez pompalamayı takiben;

son kez freni sıktığın da '' fren rekorunu '' sıkacaksın ki , fren kolunu

bıraktığında içeriye hava tekrar hava girişi olmasın ..
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Şimdi bu işler markaya modele göre değişir mi bilmiyorum ama, benim ön fren son dönemlerde olur olmaz kilitlemeye başlayınca ön amortisörlerin dibe vurarak buna neden olduğunu anladım ve hemen servise gittim. Usta yağı boşalttıktan sonra amortisörleri de söktü. İçinden çıkmakta olan çubuğu yere dayayarak amortisörlerin her birini 8-10 defa yaylandırdı (pompalama da diyebiliriz) ve sonra yerine taktı. Yağ koyma işlemini yaparak havayı aldı ve işlemi tamamladı. Belki senin de böyle birşeyler yapman gerekiyordur :)
 
Katılım
5 May 2006
Mesajlar
1,946
sen birini bulacan dicen ki pompala
adam pompalıcak freni , sen dicen basılı tut adam basılı tutacak sen rekoru 10-11 artık hangisi uyarsa onla gevşetcen rekoru sonra sıkcan . tekrar dicen pompala eleman pompalıcak sen dur dicen frene basılı tutacak sen yine rekoru gevşetip hava alacaksın istersen o rekorun başına ince bi hortum sok diğeri ucu da bir kaba koy etraf batmaz hidrolik te hortum vasıtası ile kaba boşalır ;) bu pompala bırak işlemini 3*4 defa yapsan yeter kolay gelsin
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
yorumlar için teşekkürler, anlatıldığı biçimdede yaptım ama yok, olmuyor. vlad1462 nin yorumu ile aşağı inip başladım dediğini yapmaya ama 2 saat sürermi yahu. mahallenin havasını aldım, fren hortumunun alamadım. bir gariplik var kesin

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:23 ----------

sen birini bulacan dicen ki pompala
adam pompalıcak freni , sen dicen basılı tut adam basılı tutacak sen rekoru 10-11 artık hangisi uyarsa onla gevşetcen rekoru sonra sıkcan . tekrar dicen pompala eleman pompalıcak sen dur dicen frene basılı tutacak sen yine rekoru gevşetip hava alacaksın istersen o rekorun başına ince bi hortum sok diğeri ucu da bir kaba koy etraf batmaz hidrolik te hortum vasıtası ile kaba boşalır ;) bu pompala bırak işlemini 3*4 defa yapsan yeter kolay gelsin

tek yapmadım, iki kişiydik aynen dediğin gibi yaptım ama tam 2 saat yahu. nasıl bir havaymış anlamadım.
 
Katılım
5 May 2006
Mesajlar
1,946
o zaman rekoru değiştir bir de dikkat et rekorla kaliper arasında pul olur genelde onu takmayı unutmuş olmayasın acrıca merkeze giden boruda da pul var onu da kontrol et
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
o zaman rekoru değiştir bir de dikkat et rekorla kaliper arasında pul olur genelde onu takmayı unutmuş olmayasın acrıca merkeze giden boruda da pul var onu da kontrol et

pullara dikkat ettim, aynen denilen gibi yapıyorum alsında, yağ sürekli boşalıyor ama fren boşta kalıyor sürekli

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Servis yolu görünüyor ama bakalım nasıl götüreceksin. Yahu _OLD_ üstad da pek yok ortalıklarda. Can simidi gibi yetişirdi bu konularda.

hakkaten bide o var:) arka frene güven olmaz, helede 150 zatın arka frenine:)
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
bur-k@ ikinci kez rekorları hatırlatıyor. Teknik bilgim az, o konuda birşey diyemiyorum da, eğer şu an İstanbul'da değilsen trafik sorunu olmadan yavaş bir şekilde yarın servise götürürsün artık. Bu saatten onra daha ne yapabilirsin bilmiyorum. Servisin bakacağı bir şey var onda, artık öyle görünüyor.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
bur-k@ ikinci kez rekorları hatırlatıyor. Teknik bilgim az, o konuda birşey diyemiyorum da, eğer şu an İstanbul'da değilsen trafik sorunu olmadan yavaş bir şekilde yarın servise götürürsün artık. Bu saatten onra daha ne yapabilirsin bilmiyorum. Servisin bakacağı bir şey var onda, artık öyle görünüyor.

istanbuldayım malesef. götüriyim dedim sağdan yavaş yavaş ama manyağın biri sıkıştırıcak, o olmazsa birisi önüme atlicak. al başına iş.
 
Katılım
5 May 2006
Mesajlar
1,946
başka da bi yerinden olmaz hortum falan kaçırıyor bence rekorda anlayamazsın üstündeki oring yıpranmış olabilir zaten rekor dediğim şey senin hava boşaltmak için gevşettiğin zımbırtı 3-4 ytl bişidir fiyatı ;) neyse bence de sana servis yolu gözüküyor hocam :)

edit: hortumlar sağlam mı ?
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
başka da bi yerinden olmaz hortum falan kaçırıyor bence rekorda anlayamazsın üstündeki oring yıpranmış olabilir zaten rekor dediğim şey senin hava boşaltmak için gevşettiğin zımbırtı 3-4 ytl bişidir fiyatı ;) neyse bence de sana servis yolu gözüküyor hocam :)

edit: hortumlar sağlam mı ?

bugüne kadar gayet normaldi herşey. sorun olsaydı bu sabahta olurdu heral. biryerde hata yapıyorum galiba. yarın ustaya gidicez artık, bakalım nerdeymiş sorun
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst