Fren Bakımları Nasıl Yapılır Yardım Edin

Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
979
arkadaşlar ben motoruma ön fren balatası aldım edki balatalarımı değiştirmek istiyorum bikaç sorum olacak
1-)Balata değişirken yağında değişmesi gerekiyormu
2-)Eğer değişecekse DOT4 kullanmayı düşünüyorum uygunmu
3-)Fren hortumuda değişmesi gerekiyormu
4-)Bide şu frenleri temizleme spreylerinden almayı düşünüyorum aynı sprey ile hem kampanayı hemde disk i temizliyebilirmiyim şimdiden teşekkürler arkadaşlar yardımlarınız için
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
balatayı değiştirirken yağ değişimine gerek yok..eger hortumlarda patlak yoksa onlarda değişmiyor....
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
arkadaşım,
frenlerın hepsınde BALATA bulundugundan,
fren spreylerıde balatanın temıslenmesını saglar,
bu nedenlede ön veya arka fren fark etmez temızleyecektır,

hortumların aşınmamış ise gerek yok,
fren kabının üzerınde yazar sanırım DOT 3 olması erektıgı,
ama DOT 4 olabılır,
ben denedım cunkı,

yannız ön fren sonrası hava alma olayı var bılıyorsun sanırım,
8,10 defa pompalıyorsun (fren sıkıyor ve bırakıyorsun yanı)
sonrasında fren yarım basılı iken,
sanıyorum 8 anahtarlık bır cıvata olmalı orayı acıyor ve havası cıkıyor kapatıyorsun,
sanıyelık bır durum ama hava alma olayı,
fazla acarsan hıdrolık bosa akar,
5,6 sefer hava cıkarttırıyorsun,
ve işlemın bıtıyor...

Kolay Gelsın...
 
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
2,946
balata için diski soktüğünde manete sakın basmayın körükleri patlatırsın, bence serviste değişsinler iyice bak nasıl yapıldığına öğrendikten sonra kendi de yapa bilirsin.
 
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
Çok kolay bir işlem,alyan anahtarla açıyorsun balatanın 2 tarafından tutup çıkartıyorsu zaten çıkardığında balata gözükür.Sakın frene basma teker sökükken piston yerinden çıkar:)
 
Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
979
arkadaşlar çok teşekkür ederim değiştirdim balataları yeni olduğu için diske yapışıyo zaten zor girdi çok fena ısınma yapıyo bide motoru üsüsyo ama 2-3 gün içinde yer yapacağını düşünüyorum
 
Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
979
zaten zımparalamadan girmedi bende zımparalayıp zar zor soktum tekrar söylüyorum hepinize bilgilerinizden dolayı teşekkür ederim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst