- Konu Yazar
- #1
Merhaba arkadaşlar,
Honda Forza 250 motosikletim var. Motosiklet ile seyir esnasında motorun arka tarafından bir ses geliyor. Sesi tarif etmem gerekirse yay atması, gıcırtı veya boş bir plastik şişeye baskı uyguladığımızda çatırdaması gibi bir ses diye tarif edebilirim.
Bu ses kesinlikle periyodik geliyor. Periyodu tam kestiremedim fakat yarım veya 1 tam lastik turunda kesin geliyor.
Motorun üzerindeki yük arttıkça ses daha da belirginleşiyor. Bu sıralar ses bazen gelmiyor, geldiğinde ise dikkat çekici bir şekilde değil. Fakat artçı ile binildiği takdirde, yük arttığı için olmalı, ses iyice ayırt edilebilir oluyor. İyice artmaya başladığı bir dönemde kaynağını araştırmak için çok fazla test yaptım. O dönemde motorun kendi ağırlığında bile bu ses çıkıyordu. Periyodik olmasını da motoru elimle ittirirken işaretlediğim yerlerle kesinleştirdim.
Sesin gelmesinin motorun çalışması ile ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Orta sehpaya aldığım zaman tekeri elimle çevirdiğim durumda veya çalışır vaziyette gaz vererek tekeri döndürdüğüm durumda ses gelmiyor.
Benim buradan vardığım sonuç, sesi çıkaran parçanın orta sehpadayken ses gelmemesi bakımından motosikletin üzerine yük binen veya yer ile temas ettiğinde ses çıkarabilecek bir parça olduğudur. Bu çıkarımlara ek olarak periyodik olması da benim düşünceme göre tamamen lastiği işaret ediyor.
Lastiklerin tel atmış olabileceği ihtimalini bir arkadaşım söylemişti. Motosiklet, dolayısıyla lastikler 2023 model. Motosiklet daha 6000 km. olduğu için lastikler çok eski değil. Fakat yıllar eskittiyse de bu durumda daha önce motosikletin kendi ağırlığıyla olan ses bu günlerde artçının binmesini beklemezdi.
Daha önce marka model farketmeksizin böyle bir problem yaşayan oldu mu? Motosiklete her bindiğimde midemi bulandıran bu soruna bir çözüm önerisi, en azından sorunun kaynağını tespit için bir tavsiyesi olan var mı?
Şimdiden hepinize teşekkür ederim. Dikkatli sürün, sağlıcakla kalın.
Honda Forza 250 motosikletim var. Motosiklet ile seyir esnasında motorun arka tarafından bir ses geliyor. Sesi tarif etmem gerekirse yay atması, gıcırtı veya boş bir plastik şişeye baskı uyguladığımızda çatırdaması gibi bir ses diye tarif edebilirim.
Bu ses kesinlikle periyodik geliyor. Periyodu tam kestiremedim fakat yarım veya 1 tam lastik turunda kesin geliyor.
Motorun üzerindeki yük arttıkça ses daha da belirginleşiyor. Bu sıralar ses bazen gelmiyor, geldiğinde ise dikkat çekici bir şekilde değil. Fakat artçı ile binildiği takdirde, yük arttığı için olmalı, ses iyice ayırt edilebilir oluyor. İyice artmaya başladığı bir dönemde kaynağını araştırmak için çok fazla test yaptım. O dönemde motorun kendi ağırlığında bile bu ses çıkıyordu. Periyodik olmasını da motoru elimle ittirirken işaretlediğim yerlerle kesinleştirdim.
Sesin gelmesinin motorun çalışması ile ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Orta sehpaya aldığım zaman tekeri elimle çevirdiğim durumda veya çalışır vaziyette gaz vererek tekeri döndürdüğüm durumda ses gelmiyor.
Benim buradan vardığım sonuç, sesi çıkaran parçanın orta sehpadayken ses gelmemesi bakımından motosikletin üzerine yük binen veya yer ile temas ettiğinde ses çıkarabilecek bir parça olduğudur. Bu çıkarımlara ek olarak periyodik olması da benim düşünceme göre tamamen lastiği işaret ediyor.
Lastiklerin tel atmış olabileceği ihtimalini bir arkadaşım söylemişti. Motosiklet, dolayısıyla lastikler 2023 model. Motosiklet daha 6000 km. olduğu için lastikler çok eski değil. Fakat yıllar eskittiyse de bu durumda daha önce motosikletin kendi ağırlığıyla olan ses bu günlerde artçının binmesini beklemezdi.
Daha önce marka model farketmeksizin böyle bir problem yaşayan oldu mu? Motosiklete her bindiğimde midemi bulandıran bu soruna bir çözüm önerisi, en azından sorunun kaynağını tespit için bir tavsiyesi olan var mı?
Şimdiden hepinize teşekkür ederim. Dikkatli sürün, sağlıcakla kalın.