Forum Oyunu: Herkes Bi alttakine soru sorsun

Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
1,010
Türkiyeye dönmemek :pr:

şşşşşt alttakii söyle bakayım şimdi bu pi sayısı varya niye bunun adını pi sayısı koymuşlar:silent:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yunan alfabesinden bir harf olduğunu biliyorum sadece.

alttaki en son ne zaman ağladın ?
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
2 yıl önce bir akrabamız vefat etmişti o zaman ağladım sanırım.

Hiç motoruna sinir oluğ yumruk,tekme vs. attın mı?
Yaptıysan neden yaptın?
 
Katılım
20 Ara 2007
Mesajlar
1,010
2 yıl önce bir akrabamız vefat etmişti o zaman ağladım sanırım.

Hiç motoruna sinir oluğ yumruk,tekme vs. attın mı?
Yaptıysan neden yaptın?

motoruma deilde başkasına sinirlenip motora yumruk atmıştım...ayna kırılmıştı...:pale:


şimdi ne sorsam aceba???

dizel bir aracınmı benzinli aracınmı egzoz bilyaları daha fazladır? neden?:silent:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
dizel aracın eksoz bilyaları benzinli aracınkilere eşittir çünkü yoktur.
Söyle bakalım en son ne zaman suları akmayan ve kağıtsız bir tuvalete mide burultuları ile girmek zorunda kaldın?
 
Katılım
22 Ağu 2007
Mesajlar
1,175
sorma abi ya çok zor durumdaydım yoldan aç bir köpek buldum ona yalattım :queen::queen:

alttaki sana soruyorum:
arkadaşlarının kız arkadaşlarına yan gözle bakamaya utanmıyomusun :queen::queen::queen:
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
619
Yok ben genelde arkadaşlarımın kız arkadaşlarının arkadaşlarına yan gözle baktığım için pek utanmıyorum.:queen:
Alttaki söyle bakalım:
koninin hacminin formülü nedir?:)
 
Katılım
9 Şub 2008
Mesajlar
41
koninin hacminin formülü bindiğin motora göre değişir den bmw kullanıyorum şö
yleki wy=x16,y oluyo alttakisöyle bakiim pi sayısını hangi insan evladı ne diye bulmuş?
 
Katılım
16 Haz 2006
Mesajlar
343
Pi ( ∏ ) sayısını bulan ilk uygarlık Mısırlılardır. Milattan önce 2000 yılında Rhind Papirüsü’nde Pi sayısının ilk hesap şekli bulunmuştur. Pi sayısı sabit bir sayı olup, Yunan alfabesinin 16. harfi olan “p” sembolü ile gösterilir. Değeri 3,142857142857 olarak ele alınır.

Eski çağlarda yaklaşık değeri 3 olarak düşünülen pi sayısı bir dairenin
çevresinin çapına olan oranını ifade eder.Arşimed pi için yaklaşık bir sayı
bulmaya çok istekli idi. Bu değerin 3 1/7 ile 3 10/71 arasında olduğunu
gösterdi.Daha sonra pek çok matematikçi pi sayısı için daha yakın değer
bulmaya çalıştılar. Wallis (1616 -1703 ) pi sayısını gösteren


p 2n .2n
-------- = -----------------------------------------
2 (2n-1).(2n-1)


yaklaşımını buldu. Gregory(1638 -1676) pi sayısı için sonsuz terimli bir
seri ortaya koydu.

p/4 = 1-1/3 +1/5-1/7+1/9-1/11+...........

Pi sayısı M.Ö. 20 yy kadar eski tarihi ile insanları çok uğraştırmıştır.
Tekerleğin icadından bile önce insanlar daire denen şekli farkettiler ve
çapı ile çevresi arasında bir ilgi olduğunu buldular. Yunan alfabesindeki
13. Harf olan pi harfi ünlü matematikci Euler in kullanması ile populer
hale geldi. Dairenin çevresinin çapına olan oranının aynı olduğunu
farkeden insanoğlu bu sayıyı bulmaya çalıştı. Yukarıda bahsettiğimiz ana
gelişmelerin dışında çeşitli zamanlarda çeşitli pi sayısı kullanıldı, tabi o
zaman bu bir çevre çap oranı idi,pi sayısı henüz terminolojik olarak yoktu.

Babilliler : 3 1/8
Mısırlılar : (16/9)^2 =3.1605
Çinliler: 3
Batlamyos :377/120
fibonacci :3.141818


SORU :ışık hızında giden bir arabada oturduğumuzu varsayarsak, farları (ışıkları) yakınca ne olur?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
max pardon sorunu yeni gördüm ;İzafiyet teorisine göre, ışık hızına ulaşan bir cisim ışık haline dönüşürmüş. Yani bizim bildiğimiz hiçbir nesne (araba gibi) ışık hızına erişemezmiş.

neymiş bu pi sayısı ya herkes bunu soruo, uğurlu sayınız:mrgreen: mı yoksa
pi sayısını galiba sümerler bulmustu ama nie bulmuslar bilmiyorum. dur google dan bakayım hemen:mrgreen:babiller bulmus yaa öle yazıyo. ama wikipedi de bile nasıl bulunduğu yazmıyor.trt 3de bir belgesel izlemiştim ve pi sayısı şöyle bulunuyordu(biraz saçma gelebilir) : 1 metre uzunluğunda düz bir çubuk , birbirine paralel olarak yere uzatılan 2 ipin üstüne bilmem kaç defa atılıyor ve bu çubuğun iplere denk gelme olasılığı pi sayısını veriyordu. böle bişelerdi .

alttaki , hiç yaptığın için çok utandığın bir şey yada birşeyler oldu mu ? çok özel değilse ,bunlar nedir ?
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
2,824
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
inanırmısın herhalde on dakikadır düşünüyorum ama bulamadım. her halde fazla asık suratlı bi adam oldum.

alttaki sen söyle bakalım, akvaryumun var mı :)
 
Katılım
13 Şub 2007
Mesajlar
609
akvaryum vardı kırıldı balıkları kurtardım ama
altaki en çok ne yersin
 
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
1,027
Motosikleti
Dl650vstorm
ekmek.
hey alttaki zaman makinen olsaydı hangi tarihe giderdin.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
reyzink motor alacak kadar paramın olacağı bir tarihe :p
hey alttaki alttakine hangi soruyu sormayı düşünüyorsun?
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
2,824
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yinilsün içülsün meblağ möhim deel diyen arkadaşım :)

alttakine sorsam sorsam mutlu olmak için ne yaptığını sorardım şu an çünki ben unutmuşum :)

hey alttaki mutlu olmak için neler yaparsın?
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
hiçbirşey yapmam, acıyı da zevki de hayatın akışına bıraktım, sıra hangisindeyse. yalnız acı oyunbozanlık yapıyor sırasını pek savmıyor :küçükemrah_smileyi: :p
hey alttaki senin nikin ne? :cherry:
 
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
2,490
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Endurocu01 benim nickim
altaki sana söylüyom he sen tabi kapıcı değil
1 yıl sonra motosiklet nerelere gelecek daha başka markalar çıkacakmı
 
Katılım
6 Ara 2007
Mesajlar
950
pek bi bilgim yok öss belası var başımda :mrgreen:
şşşş aloooo alttaki şuan bilgisayarda MT den başka nerelere takılıosn napıosn?:cherry:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
nerelere takılmıyorum ki , msn , camfrog ,facebook , okulumuzun sitesi , kawasaki.com (bakıp hayal kuruom),wikipedi , ekşisözlük. bu kadar :D

hey aşağıdaki, evet evet sen, sen nerelere takılıyosun şu an ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst