fakirin halinden anlamak

Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Çok saçma olduğu için ihmal ettim. O kadar çok karşıt örnek var ki, Hz Osman'dan bu yana.



Bence bu konuda hükümetimiz gerçekten çok becerikli. Muhtemelen kendilerini de en sona saklıyorlar. Çok akıllıca.

hasmet orda çok yalnızsın ve canın sıkılıyor gibime geliyor nedense.

olayı siyasi parti meselesine indirgemek çok akıllıca değil.
senin gibi "o parti gitsin şu parti gelsin"ciler sistemin garantisidir zaten.
ki ak parti chp elitizmine ve mhp milliyetçiliğe nazaran az daha solda kalır.

türkiye'de sol genel olarak atatürkçü okumuşlukla dindarlığın karşı cephesi arasında sıkışmış bir yerdedir,
nasıl ki harleycilik türkiye'de yaşı geçmiş godaman motorculuğuna tekabül ediyorsa, çankaya "solcu"larıyla sincan "sağcı"ları arasında da bir sınıf mücadelesinden söz edilemez.
çok şeyapma, senlik konu değil.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
saçma?!
düzeyi ile saygı duyduğum bir forumdaştan bunları duymak şaşırttı ilk önce, ama sonra Amerika'da yaşadığınız aklıma geldi..
ya huyundan, ya suyundan..

ayrıca, sürekli dinden bahsediyorsunuz.
din ve siyaset konuşmak istemiyorum.

her düşünce ve inanışa saygım var.

Kişisel algılamayın. Her zenginin haram yemiş olduğu varsayımı saçma. Ben dersem de saçma, siz derseniz de, o derse de. Kuvvetmira derse bile saçma, ama en azından diğer söylemleriyle uyumlu, çok da yok zaten :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:37 ----------

hasmet orda çok yalnızsın ve canın sıkılıyor gibime geliyor nedense.

olayı siyasi parti meselesine indirgemek çok akıllıca değil.
senin gibi "o parti gitsin şu parti gelsin"ciler sistemin garantisidir zaten.
ki ak parti chp elitizmine ve mhp milliyetçiliğe nazaran az daha solda kalır.

Kuvvetmira, öncelikle kendini bu kadar özletme. Az uğra arada. Sensiz bu hayatın tadı yok.

Şaka şaka. Olsan da olur olmasan da. Ama yine tümden karavana bir tahminle eğlendirdin beni, sesli güldürttün yine telefon başında.

Bak daha dün ne yazmışım:

Millet kendi fikriyatini cok yukarida gorup digerlerini yerin dibine batiriyor ama gercek o ki hepimiz ayni b?kuz. O yuzden bu gidisatin elim neticelerini de ayrimcilik olmadan hep beraber birlikte cekecegiz. Cunku bu duruma bizi A partisi veya B sahsi dusurmedi. Biz kendimiz dustuk. Insallah ogreniriz hatalarimizdan.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
dün aksi yönde görüş belirtmiş olman konuyu anladığına değil çelişkili ifadeler verdiğine işaret eder.
ceyranın problemli geliyo, kendine bir meşgale bul derim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
dün aksi yönde görüş belirtmiş olman konuyu anladığına değil çelişkili ifadeler verdiğine işaret eder.
ceyranın problemli geliyo, kendine bir meşgale bul derim.

İlk gün oruç tutarken hep böyle oluyor. Endişeye lüzum yok. Ama sen yine de arada yaz. Hangi konuda ne düşündüğüm tahminlerini eksik etme. Yoksa nasıl geçer bu uzun günler öyle değil mi ama. Kal sağlıcakla.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
burada kasıt: fakirin halinden anlamak için oruç tutmak ise, o iş öyle değil
zira biz, yemeğe akşam kavuşacağımızı biliriz, fakir ise ne zaman kavuşacağını bilmez; bunlar benzerler ama başka hislerdir

para sabittir
bir tarafta çok toplanıyorsa, diğer tarafta o kadar azalıyordur
sorun zenginlik veya fakirlikte değil
gelirin eşit dağılması gibi bir derdimiz de yok; o da hak değil
insanlar hak ettiklerini alabilselerdi...
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
İlk gün oruç tutarken hep böyle oluyor. Endişeye lüzum yok. Ama sen yine de arada yaz. Hangi konuda ne düşündüğüm tahminlerini eksik etme. Yoksa nasıl geçer bu uzun günler öyle değil mi ama. Kal sağlıcakla.

iftarda ne var haşmet abi
 
Katılım
26 Nis 2017
Mesajlar
52
konu daha derin sanırım, nerede ne için söyledi bunu onu anlayıp öyle cevap vermek gerekir. Ancak fakirleri anlamak için fakir olmak, yaşamak gerekir.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
1,442
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Din tüccarları dökülmüş yine.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Vay be ilk defa duydum.Benim bildiğim devletin görevleri Can ve mal güvenliği,eğitim,su,elektirik,gider tarzı şeyleri sağlamak zorunda diye biliyordum.
Eyer dediğiniz doğruysa bana bunu sağlayan 5 ülkenin ismini yazarsanız mutlu olurum.
Kuzey Avrupa ülkelerinden birinde vatandaşlık hakkı olarak her bireye galiba 800 Euro para veriyor Devlet, ister zengin olsun ister fakir.Almanya'da işsizlik sigortası vardır, Devlet sizi aç bırakmaz.Çoğu Avrupa ülkesi halkına sahip çıkar.
Bir de şu var :http://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber/871654-bu-ulkede-hersey-bedava-ustelik-30-bin-maas
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Eyl 2016
Mesajlar
415
temel-hak-ve-%C3%B6zg%C3%BCrl%C3%BCkler.jpg
,

"Hak ettiklerini almalı" kısmına katılıyorum. Olması gerekenler listesi kabarıktır bizim ülkede ama bunu başarmış ülkeler de var. İlla 5 örnek aramaya gerek yok. Herkese eşit dağıtmak adaletsiz ise çabasına uygun olanı dağıtmak da mümkün değilse ne yapacağız ? Bu soruya güzel bir yanıt bulabilirsek bir de bunun ülkemde uygulanabilirliği de olursa işte o zaman zengini fakiri tartışmaktan daha güzel konular bulabiliriz. :mrgreen:
 
Katılım
22 Eyl 2016
Mesajlar
829
Yokluğu ve fakirliği anlamaya çalışmaktan çok mütevazi yaşam bilinci edinmek lazım.
Her insan aynı ibadeti yapar,ama birini bitiş noktasında yarım ekmek,birkaç zeytin beklerken diğerini kuş sütünün eksik olduğu mükemmel bir sofra bekler.Geçen bir radyo programında sunucu sahur sofralarınızı bizimle paylaşırmısınız dedi.
Ne anlamı varki o zaman nefsi terbiye etmenin,fakirlerin halinden anlamaya çalışmanın.Ben bunlarla besleniyorum,sofram dört dörtlük mesajını verdikten sonra manası kalıyor mu?kim Ne yiyorsa yiyor,çok mu önemli..
Beden açlığı iftarda geçiyor ya ruh açlığı???
 
Katılım
9 Nis 2017
Mesajlar
693

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst