F1-SUPERBIKE

Katılım
25 Tem 2004
Mesajlar
11
:mrgreen: acaba diyorum büyük bir organizatör olsam ve M.Schumaer'li FERRARI F1 !!! ile Valentino Rossi'li Radbusa !!! veya Hayabusa'yı !!! :farao: piste cıkarsak olaya ilgi ve yarısın durumu nasıl olur... ??
 
Katılım
25 Tem 2004
Mesajlar
11
europe2002_022.jpg

index_05.jpg
 
Katılım
18 Tem 2004
Mesajlar
311
Aslında ilginç olur ama Shumi tampon atmasın Rossi'ye :mrgreen: Valla ikisinide çok severim. Berabere gelsinler derim :cherry:
 
Katılım
25 Tem 2004
Mesajlar
11
oldu yok abi olmaz öyle şey...
bence her türlü rossi koparır ondan eminim de katılımı merak ederim asıl
 
Katılım
18 Tem 2004
Mesajlar
311
:king:

Katılım çok olur derim neden olmasın illaki f1 seyretmeyen sbk'çı yada sbk seyretmeyen f1'ci vardr. Türkiye'de olsun bizde gidelim hehe :mrgreen:
 
Katılım
1 Ocak 2004
Mesajlar
929
Neler olmaz ki...

1.000.000.000 dan fazla izleyici (çok mu attım)

Trıbunun buyuklugu normal F1 ınkınden 6 kat daha fazla... Nede olsa F1 ile Sbıke meraklıları az da değil yani.. (F1 dunya dakı en cok ızleyıcısı olan spordur)

Bir heyecanki hiç sormayın.. Allah Allaaaaaaahh :farao:

Yarıs baslamasıyla herkes cırlamaya baslıyor.. Ölenler bir yana bayılanlar bir yana. Ve yarıs sonlanıyor...
Rosii onu alt etti canım baska ne olacak...Mi acaba ..
Orasını bilemeyeceğim.. Üstadlar karar vesin.. Ama moto meraklısı olarak Rossi ni kazanması işimize gelir :sunny:
 
Katılım
25 Tem 2004
Mesajlar
11
bencede mükemmel olur yarış başlar ve....millet kopar
ama tahminimce şumi'nin motor sesi bizim egsozu alt eder ee bu da biz motorculrın pek hoşuna gitmez sanırım
ve tur sayısının da fazla olmasını pek istemem açıkçası olay mantara sara çünkü yarış uzadıkça
 
Katılım
1 Ocak 2004
Mesajlar
929
Mr_Bad_Guy' Alıntı:
ama tahminimce şumi'nin motor sesi bizim egsozu alt eder ee bu da biz motorculrın pek hoşuna gitmez sanırım
Olsun kardeş o kadar da önemli değil..
Haticeye değil neticeye bak.. Önemli olan Ferrariyi alt etmek :)
 
Katılım
18 Tem 2004
Mesajlar
311
Pit olmayan kısa bir yarış olmalı motorun işi zor olur yoksa :king:
 
Katılım
1 Ocak 2004
Mesajlar
929
Oytun' Alıntı:
Pit olmayan kısa bir yarış olmalı motorun işi zor olur yoksa :king:
Haklısın.. Uzunu iyi sarmaz zaten.. Bir anlığına olsa çok iyi olur.. Tadını kaçırmayalım :p
Şunlara bak..
Ferrari_Event_20030607%20023.jpg


Ducati hızlı motor dedikte 1'e 10 yarışında demedik.. Adamcagız güyya mtoru bozulmus numarası yapıor :cherry:
 
Katılım
18 Tem 2004
Mesajlar
311
yok o aralardan kaçar trafik tıkanır o kadar ferrari ile. :mrgreen:
 
Katılım
25 Tem 2004
Mesajlar
11
uzun bi yarış herkesi sıkabilir bencede kısa ve net olmalı en neti ise rossi nin çocuğu koyması olmalı
pite falan gerk olmaz bence ama olursa da bizim busa avantajlı olurdu...
kalkışları daha iyi ve mekanik aksam ferrariye kıyasla daha az
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Konunun üstünden çok zaman geçmiş. Hayatımda bir kez de ben konu hortlatayım dedim.
Yukarıda birisi F1 en çok izlenen spordur demiş, yanlış. En çok izlenen spor futboldur.
F1 aracı mı daha hızlıdır, MotoGP motoru mu sorusunun cevabını MotoGP motoru olarak düşündüm. Zira son hızda F1 aracı daha hızlı olabilse (2016 itibariyle büyük ihtimalle motosikletin son sürati daha fazladır) bile yavaş ve orta hızlı virajlar konusunda motosiklet daha atiktir diye düşündüm, yanılmışım.
Her iki serinin takviminde olan Barcelona pistindeki 2016 turlarına baktım.
F1 sezonunda yarış içinde en hızlı tur 1:26.948, pole pozisyonu turu ise 1:23.087 imiş.
MotoGP sezonunda yarış içinde en bızlı tur 1:45.971, pole poziyonu turu ise 1:43.589 imiş.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Konunun üstünden çok zaman geçmiş. Hayatımda bir kez de ben konu hortlatayım dedim.
Yukarıda birisi F1 en çok izlenen spordur demiş, yanlış. En çok izlenen spor futboldur.
F1 aracı mı daha hızlıdır, MotoGP motoru mu sorusunun cevabını MotoGP motoru olarak düşündüm. Zira son hızda F1 aracı daha hızlı olabilse (2016 itibariyle büyük ihtimalle motosikletin son sürati daha fazladır) bile yavaş ve orta hızlı virajlar konusunda motosiklet daha atiktir diye düşündüm, yanılmışım.
Her iki serinin takviminde olan Barcelona pistindeki 2016 turlarına baktım.
F1 sezonunda yarış içinde en hızlı tur 1:26.948, pole pozisyonu turu ise 1:23.087 imiş.
MotoGP sezonunda yarış içinde en bızlı tur 1:45.971, pole poziyonu turu ise 1:43.589 imiş.
Hem Koenigsegg CCXR araba ile hem de MV Agusta F4 RR motosiklet ile Oahu adasının çevresinde 1 saatten uzun süren turlar attım. İkisi de neredeyse aynı hızda olmasına rağmen araba motosiklete 20 dakika civarı fark atıyor. Oynadığım oyun Test Drive Unlimited. 10 senelik bir oyun ama ben de 2010-2011 yıllarında oynadım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motosiklet virajda kaybeder. F1 arabaları viraja tutunmak için sadece 4 teker avantajını değil, aerodinamiği kullanıyorlar. Hatta belli hızın altında dönmeye çalışırlarsa virajdan uçuyorlar. Top gear da Hammond bir kere F1 arabası kullanmıştı da, uzun uzun anlattıydı. Pis iş bayağı.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Yavaş virajlarda hala motosiklet avantajlı geliyor. Düşük hızda F1 aracı yere basma kuvveti kaybedeceği için o avantajdan faydalanamaz. Motosiklet ise yatarak hızlı dönebilir. Belki de adamlar yattığı için hızlı dönüyorlar gibi gözüküyordur, gerçekte hızları F1 aracından düşüktür belki de.
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
F1 araçlarını arabadan saymayın,onlar araç değil yaratık.

normal bir spor otomobil 1.3 g ile viraj döneken f1 3-4 g ye kadar çıkabiliyor.bunu müthiş yere basma kuvveti ile yapıyor. aslında yere basma değil yere yapışma olara adlandırmak daha doğru. bir motorsikletin yada spor otomobilin 180 km ile döndüğü virajı 250 km hız ile dönebiliyor. onun için tur zamanları moto gp deki motosikletlerden 20-30 sn daha iyi

Birde şu var. mesela tünellerin tavanına ters yapışarak gidebilir:) onun için yere basma değil yere yapışma gibi... Bunu nasıl yapıyor atma diyecekler için aracın ağırlığı sürücü yakıt dahil 700 kg civarı. 250 km hızla giderken toplam 2000 kg yere basma kuvveti uyguluyor.

birde virajlarda yanal savrulma direncinde aracın ağırlığı büyük rol oynar. ne kadar ağır ise o kadar savrulmak için kuvvet üretir. örnegin sürücü yakıt dahil 1500 kg yi geçen civic type-R'a aynı downforce verecek kanatları ekleseniz bile o kadar hızlı viraj almak mümkün olmaz.

Aşırı yüksek yere basma kuvvetine ultra hafifliği eklemek zorundasınız.

Bu arada 0-300 km hızlanmasında bir moto gp motoru F1 otomobilini raharlıkla geçer. Buna rağmen 20-30 sn fark yiyor. iş sedece viraj değil iş 300 den 100 km hıza düşmeye geldiğinde F1 in yüksek süratte yere zamk gibi yapışan tekerlekleri neredeyse fren noktasını 100 m ileri alabilir. aynı şey viraj çıkışındada geçerli. motosiklet veya bugatti weyron un viraj çıkısında tam gazı açtığı noktadan çok daha önce f1 hızlanıp uzamaya başlar.

istersiniz 4 tekerlekten çekişli nissan GT-R'ı 2500 beygire hatta 5000 beygire modifiye edin piste 600 hp lik bir F1 otomobilini geçmesi imkansızdır
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
F1 araçları sanırım V10 dönemindeyken 100km/st hıza ulaştıklarında oluşan yere basma kuvveti aracın toplam ağırlığına eşitti. 2017'de daha da fazla yere basma kuvveti oluşturacaklar. Teorik olarak o hızda tavanda ters gidebilmeleri doğru, ancak pratikte değil, çünkü F1 motorları (Büyük ihtimalle de bütün yer aracı motorları) ters pozisyonda çalışamaz.

Fren konusunda da haklısınız. 300km/st'den 80km/st'e 2 saniyede inebiliyorlar.

Şunu da ekleyelim. F1 araçlarının son sürati genelde MotoGP motosikletinden yavaş olur yarışlarda. Bunun sebebi de pistler virajlı olduğundan viraj dönme kapasitesi için son süratten feragat etmeleridir. Tamamen düz bir yola göre ayar yapsalar yine motosikletin ivmelenmesi daha hızlı olur ancak F1 aracının son sürati daha fazla olur (En azından V10 dönemi için öyle).
 
Katılım
1 Nis 2016
Mesajlar
466
:mrgreen: acaba diyorum büyük bir organizatör olsam ve M.Schumaer'li FERRARI F1 !!! ile Valentino Rossi'li Radbusa !!! veya Hayabusa'yı !!! :farao: piste cıkarsak olaya ilgi ve yarısın durumu nasıl olur... ??
Vay arkadaş, kendimden alıntı yaptım :))
2000 li yıllardaki benin açtığı bu konuyu hortlatana teşekkürler :))
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst