F 650 GS rodajı

Katılım
6 Eki 2005
Mesajlar
14
merhaba arkadaşlar uzun zamandır hayalini kurduğum F 650 GS imi nihayet aldım.rodaj konusunda kafama takılan bazı şeyler var BMW bayi ilk 1000 km de 3800 deviri geçmemi daha sonra ise deviri biraz artırabilecegimi ifade etti.Ama bazı usta motorcu arkadaşlar ise yavaşça yerine tabiri caizce Allah ne verdiyse bas ki motor açılsın diyorlar hatta 1000 km yi devirmeme bile gerek yokmuş.Lütfen bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz kafam iyice karıştı...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
2,003
Güzel soru.
Aynı şeyi bana da söylemişlerdi.
Bir bilen yok mu:silent:

Ha bu arada hayırlı olsun
 
Katılım
6 Eki 2005
Mesajlar
14
sağol hemşerim (samsunluyumda)peki sen ne yaptın?galiba herkes 2.el alıyor?koca memlekette kimsenin ortak bir görüşü yok:pr: neyse yinede beni dikkate alıp mesajıma cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim.....
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
2,003
Hemşerim ben şu an 400 km deyim ilk . şu ana kadar orta alt devirlerde artçı olmadan motoru zorlamadan kullandım. ancak arada bir (bunu da birisinden duymuştum) motor bayık olmasın diye debriyaja basıp 1 sn kadar gaza asılıp bırakıyorum. Bilmem doğrumudur.
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
1,490
kıtapcıgı oku bence,bu motoru yapan muhendislerin bi bildiği vardır dimi??

adamlar ne diyorsa sen onu yap.sağdan soldan laflar motoruna zarar verebılır.. hayırlı olsun
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Söz ile söylenenleri boşver, kitapda ne yazıosa aynen uygulamaya çalış. Zaten araç BMW teknolojisini taşıyor, ne rodaja uymayınca kötü olur nede rodaja uydun diye sağır olur. Kapasitesi ne ise onu sana verir takma kafana.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
"Usta" motorcu arkadaşlar herhalde BMW mühendislerinden ve dünyadaki diğer motorlu taşıt üreticilerinden daha iyi bilemezler. Bu, yeni alınmış motoru (veaya otomobili) sıkıştırabildiğin kadar sıkıştır fantazisi herhalde dünyada başka bir ülkede yoktur. Sıkıştırarak sadece motorda belki 5000 km'de oluşacak aşınmayı 500 km'de hem de içerisindeki metal aksamlara zarar vererek yaparsın, başka da bir işe yaramaz. Sen kullanma klavuzunu oku BMW'ye yazık etme.
 
Katılım
9 Şub 2006
Mesajlar
225
sen bayinin dediğini yağ allah ne verdiyse bas olurmu rodsaj önemli.ayrıca hayırlı olsun benimde niyetim var kaça patladı acaba.
 
Katılım
4 May 2004
Mesajlar
1,160
Selam hemşeriler, ben de Samsun'luyum :)

aynı konu otomobil aldığımda benim de başıma gelmişti.. millet bas açılsın motor diyor, servis biraz sabret. Bence motorun sağır olması diye bir şey yok o yüzden ilk 1000 km'de sakin kullanmak lazım diye düşünüyorum hem sadece motorun rodajı değil hareket eden, birbiriyle bağlantılı çalışan tüm parçaların belli bir rodaj ve uyum süresi var. Yani lastikler, frenler, pedallar, şanzıman dişlileri gibi.. ve tabi ki motor.. o yüzden ilk 1000 km'de aracı çok zorlamadan kullanmak bence doğrusu, asıl motoru ilk 1000 km'de zorlarsak sağır olacağını, parçalara zarar verip tam performansını alamayacağımızı düşünüyorum.
 
Katılım
20 Mar 2005
Mesajlar
417
Gidip f650 gibi bir motor almışsınız hayırlı olsun da koskoca otomobil ve motosiklet devi BMW'nin mühendislerinin yılların deneyimi sonucunda bildirdikleri direktifler doğrultusunda hazırlanmış kitapçığa bakmayıp sağdan soldan gelen laflara bakmanız gerçekten çok ilginç... Kitapçık sizin asıl yol göstericinizdir, kalanı fasa fisodur. Bir de www.f650.com var ki o da ayrı bi olay...
 
Katılım
6 Eki 2005
Mesajlar
14
9700EU+1200YTL Kasko+200YTL Plaka+Bahşiş=yaklaşık 17000YTL
ayrıca arkadaşlar firmanın tükçeye çevirttiği bir kullanma kılavuzu var o kadar yüzeysel bahsetmişki ne denmek istendiği anlaşılmıyor.1000 km den sonra yavaşça artırılabilir ne demek yani kaç km sonra tam gaz gidebilirim belli değil.
öğrenmek istememde ki tek sebep eşimle beraber bu yaz uzun bir yolculuk yapmak istiyorum ve motor haliyle yüklü olacak onun için yanlış birşey yapmak istemiyorum.ayrıca kockoca bir firmanın kılavuzunda elcik ısıtması ve dörtlü uyarı ışıklarını açıklamak için 2 sayfa ayırırken motor konusuna sadece 2 satırcık ayırmasıda ilginç geldi bana.cevaplarınız için sağolun Allah hepinize daha iyisini nasip etsin.Çin mallarıyla kıyaslayınca o özellikte bir makine için fiyatı abartı değil inanın...:)
 
Katılım
21 Ocak 2006
Mesajlar
602
dur bakalım yaa ne bu hız sen once motru yataklarına alıstırda ondan sonra bas gaza once bır alıssın yataklar:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst