Esnaf ve Sanatkarlara Bir Uyarı

Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
iki köylü kurnalığı hikayeside ben ekleyeyim

90' lı yıllar.toptan et ticereti yapıyordum o zamanlar , işte dönen para anormal büyük olduğu için mecruben silah taşıdığım günler.

Karaköy meydanda bir bankada , çek provizyonu için beklerken , sıkılıp volta atarken başıma şöyle bir iş geldi.

Bir ayakkabı boyacısı , yanında bir çingene mangalı , içinde akkor olmuş uzunca bir demir parçası. bu demirle ara sıra korları düzeltiyor. sigara içiyordum,boyacı siftah yapamadığını , sigarada alamadığını belirterek bir tane sigara istiyor benden , bende verdim bir tane.
sonra verdiğim sigaranın hatırına ücretsiz olarak ayakkabımın tozlarını silmeyi teklif ediyor olur diye ayağımı koyuyorum ayakkabıcı sandığına , adam bir yandan siliyor bir yandan da memleketimi soruyor. Balıkesirliyim diyorum. adam bir başlıyor konuşmaya, güya o da Balıkesirliymiş.nerdeyse akraba çıkacağız. yok eşi evi terketmiş , yok 5 çocuğu varmış. vay bu muhhaç , hemşeri abiye bir güzellik yapmam lazımmış. o zamanın en büyük kağıt parasını istedi. S... Lan dedim.aldı demiri eline , yüzüme doğru tutuyor.sanki saplayacakmış gibi hareketler. deri montumun önünü açtım. Berattanın kabzasını gördü.birden yumuşadı . abi bu gerçekmi demeye başladı. bende istersen kıçında bir deneyelim dedim.aman abim , arslan abim , sen beni yanlış anladın abim. canın sağolsun abim. artık yersen. hoş silah olmasada yemem o ayrı ama , sindirebildiğinin alıyor parasını
çakal.

Yine 90' lı yıllar. validemin rahminde bir kanser oluşumu olduğundan ameliyatla aldılar, Şişli etfal hastanesinde yeterli yer olmadığı için kadın doğum bölümünde yatıyor. o zamanlar değil ,cep telefonu , kartlı telefon bile yok.Annem , boş özel oda olmadığı için , mecburen koğuşta kalıyor , bende refakatçıyım ama , servisin dışında , kapıda bekliyorum.gelen sarılıyor oğlum oldu , giden sarılıyor kızım oldu. servisin girişindede bir jetonlu telefon var. o sevinçle akrabalarını arıyorlar.bende de , ne olur ne olmaz diye sıkı jeton stoğu var , sevabına isteyene ücretsiz veriyorum.

Neyse bir adam zıpladı yine abi oğlum oldu.Allah bağışlasın dedim. abi jetonun varmı ? buyur. arıyor bir yerleri " dayı , oğlum oldu ama çok masraf çıkarttılar , borç verirmisin dayı ? dayı , Allah belanı vere " çat kapatıyor , abi bir jetonun daha varmı. ? buyur "Amca oğlum oldu , bana borç verirmisin , Amca Allah belanı vere " çat kapatıyor.

Neyse geldi yanıma , ben yine bir jeton uzattım. abi dedi ,

ben denizciyim.
eeee ?
kendime çok güzel bir saat almıştım. Türkiyede yok bundan.
eeee ?
bunu sana satayım.
İhtiyacım yok , sağol.
Abi bu altın kaplama.
Olsun , ihtiyaç yok.
Abi ama bu çok güzel
Bende de rolex var. şimdi ben ne yapayım senin saatini.
Abi , değerinin çok çok altına , ucuza vereceğim.
Senin karın nerde yatıyor şu an ?
Adamın tarif ettiği yatakta, annem yatıyor. tarif ettiğin kadın benim annem dedim

Adam kaçarak uzaklaştı , bende ne oluyor ilk önce anlamadım. sonra yolum tahtakaleye düştü. o adamın türkiyede bulunmaz dediği saati nerdeyse her seyyar satıyor. merak edip fiyatını sordum. Hastanedeki adam aynı saati 10 katına bana kakalamaya çalışmış meğer..

Tezgah güzel. doğum hane , adamın oğlu oldu , çok masraf çıkarttılar.parası olmadığından ambalajında sıfır saati satacak , artık yersen. Balıklama atlayan illaki olmuştur.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
2,408
iki köylü kurnalığı hikayeside ben ekleyeyim

90' lı yıllar.toptan et ticereti yapıyordum o zamanlar , işte dönen para anormal büyük olduğu için mecruben silah taşıdığım günler.

Karaköy meydanda bir bankada , çek provizyonu için beklerken , sıkılıp volta atarken başıma şöyle bir iş geldi.

Bir ayakkabı boyacısı , yanında bir çingene mangalı , içinde akkor olmuş uzunca bir demir parçası. bu demirle ara sıra korları düzeltiyor. sigara içiyordum,boyacı siftah yapamadığını , sigarada alamadığını belirterek bir tane sigara istiyor benden , bende verdim bir tane.
sonra verdiğim sigaranın hatırına ücretsiz olarak ayakkabımın tozlarını silmeyi teklif ediyor olur diye ayağımı koyuyorum ayakkabıcı sandığına , adam bir yandan siliyor bir yandan da memleketimi soruyor. Balıkesirliyim diyorum. adam bir başlıyor konuşmaya, güya o da Balıkesirliymiş.nerdeyse akraba çıkacağız. yok eşi evi terketmiş , yok 5 çocuğu varmış. vay bu muhhaç , hemşeri abiye bir güzellik yapmam lazımmış. o zamanın en büyük kağıt parasını istedi. S... Lan dedim.aldı demiri eline , yüzüme doğru tutuyor.sanki saplayacakmış gibi hareketler. deri montumun önünü açtım. Berattanın kabzasını gördü.birden yumuşadı . abi bu gerçekmi demeye başladı. bende istersen kıçında bir deneyelim dedim.aman abim , arslan abim , sen beni yanlış anladın abim. canın sağolsun abim. artık yersen. hoş silah olmasada yemem o ayrı ama , sindirebildiğinin alıyor parasını
çakal.

Yine 90' lı yıllar. validemin rahminde bir kanser oluşumu olduğundan ameliyatla aldılar, Şişli etfal hastanesinde yeterli yer olmadığı için kadın doğum bölümünde yatıyor. o zamanlar değil ,cep telefonu , kartlı telefon bile yok.Annem , boş özel oda olmadığı için , mecburen koğuşta kalıyor , bende refakatçıyım ama , servisin dışında , kapıda bekliyorum.gelen sarılıyor oğlum oldu , giden sarılıyor kızım oldu. servisin girişindede bir jetonlu telefon var. o sevinçle akrabalarını arıyorlar.bende de , ne olur ne olmaz diye sıkı jeton stoğu var , sevabına isteyene ücretsiz veriyorum.

Neyse bir adam zıpladı yine abi oğlum oldu.Allah bağışlasın dedim. abi jetonun varmı ? buyur. arıyor bir yerleri " dayı , oğlum oldu ama çok masraf çıkarttılar , borç verirmisin dayı ? dayı , Allah belanı vere " çat kapatıyor , abi bir jetonun daha varmı. ? buyur "Amca oğlum oldu , bana borç verirmisin , Amca Allah belanı vere " çat kapatıyor.

Neyse geldi yanıma , ben yine bir jeton uzattım. abi dedi ,

ben denizciyim.
eeee ?
kendime çok güzel bir saat almıştım. Türkiyede yok bundan.
eeee ?
bunu sana satayım.
İhtiyacım yok , sağol.
Abi bu altın kaplama.
Olsun , ihtiyaç yok.
Abi ama bu çok güzel
Bende de rolex var. şimdi ben ne yapayım senin saatini.
Abi , değerinin çok çok altına , ucuza vereceğim.
Senin karın nerde yatıyor şu an ?
Adamın tarif ettiği yatakta, annem yatıyor. tarif ettiğin kadın benim annem dedim

Adam kaçarak uzaklaştı , bende ne oluyor ilk önce anlamadım. sonra yolum tahtakaleye düştü. o adamın türkiyede bulunmaz dediği saati nerdeyse her seyyar satıyor. merak edip fiyatını sordum. Hastanedeki adam aynı saati 10 katına bana kakalamaya çalışmış meğer..

Tezgah güzel. doğum hane , adamın oğlu oldu , çok masraf çıkarttılar.parası olmadığından ambalajında sıfır saati satacak , artık yersen. Balıklama atlayan illaki olmuştur.

metehana gönder o alırdı :queen::queen:
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Halis abimin eski mesleği, tahtakalede çaktığı altın saatlerden buldu parayı.:mrgreen:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Maliye uzerinden dolandiricilik hadisesi burada bile var.

Kuçuk isletmeler defterlerini genellikle bireysel çalisan muhasebecilere tutturuyorlar.
Ya da kagit basina çalisiyorlar.

Sonuçta nasil çalisirsan çalis, muhasebecinin bazi yukumlulukleri var.
Hazirlanmasi gereken bazi evraklari onlar hazirlayip sisteme gonderiyorlar.
Tabii bu evraklardan isletmecinin genellikle haberi olmuyor.

5-6 ay kadar once bana boyle bir kagit geldi.
Uzerinde bilmem ne yasasinin bilmem kaç numarali maddesine gore doldurmakla yukumlu oldugunuz bilmem ne kagidini gondermediginiz tespit edilmistir.
Bu evragi doldurmazsaniz cezali duruma dusersiniz, cart-curt...

Ilisikteki evragi doldurup, 730kusur euroluk sirket çekinizle birlikte bir an once bize gondermeniz gerekmektedir.
Lutfen nakit para gondermeyiniz.
Kartla odeme seçenegimiz mevcuttur.

Ben profesyonel bir muhasebe sirketiyle çalisiyorum.
Hemen muhasebecimi arayip boyle bir evrak doldurma zorunlulugumuz varmi? diye sordum.
Var cevabini alinca gozlerim yuvalarindan firladi.

Muhasebeciye basladim firçayi atmaya.
Size bir servet oduyorum, bir kagit parçasi yuzunden cezali duruma dusecegim, siz ne ise yararsiniz diye açtim agzimi yumdum gozumu.
Kizcagiz bana biseyler anlatmaya çalisiyor ama bende sinir tavan yapmis dinlemiyorum ki.

En sonunda ben hemen oraya geliyorum sakin hiçbir sey doldurmayin dedi kapatti.
Az sonra yanima gelip kagidi inceledi.
Efendim bunlar dolandirici dedi.
Evet siz bu evragi doldurmakla mukellefsiniz ama biz muhasebeciler bu tur evraklari otomatik olarak yapar gerekli yerlere iletiriz.
Sizin bisey yapmaniza gerek yok. Dedi.
Peki bu ne? dedim.
Adamlar genelin ucuza mal etmek için bireysel muhasebecilerle çalistigini biliyorlar, guzel tezgah açmislar dedi.:)

Ben bunlari yasal takibe aldiracagim deyip,kagidi aldi gitti.
Ne oldu bitti bir daha sormadim ama Fransa hukumeti boyle seyleri affetmez.
muhtemelen paketlemislerdir herifleri.:cherry:
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
2,408
yanlış anlamayın amacım sadece güncel tutup millet belki birşeyler ogrenir diye :mrgreen:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
yanlış anlamayın amacım sadece güncel tutup millet belki birşeyler ogrenir diye :mrgreen:

Ogreniyoruz hocam.
Disardan egitim boyle bisey oluyor iste.:cherry:

Bir de boylesi var.:p

egitim.png
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
2,408
Abi saat dedinmi ben alırım valla...hep ilgimi çekmiştir saat ambiansı...:p saat gördümmü testesteronlarım 1500 oluyo..saat fetişizmi var bende...

he biliyoz anlatmışsın yukarda ama ne varki cepteki tüm parayı verip yinede saati alamamak:queen::queen:
hadi bende bir olay anlatayım gecen aylarda bir telefon caldı actım sekreter agırcaza savcısı arıyor dedi kimi dedim yetkiliyi dedi bagla dedim başladı anlatmaya savcı BEY şöyle böyle derken emekli oldum bir kitap albüm hazırladım ATATÜRK le ilgili dedi bende tecrübeli oldugum için bu gibi konularda tek başıma karar veremem lütfen bir telefon verin ben size döneyim dedim numarayı verdi genelikle verilen numaralar cevap vermez ama bu sefer acıldı neresi dedim kimi aradınız dedi bende neresi dedim bilmem ne yayın evi dedi kapattım sonra bizim savcı tekrar aradı bende almıyoruz dedim.... ama bu genelikle ya savcı ya hakim ya emniyet muduru konturolor vergi dairesi muduru tezgah aynı ya kıtap adı degişir yada konu farklı olur davatiye satmaya kalkarlar....
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
he biliyoz anlatmışsın yukarda ama ne varki cepteki tüm parayı verip yinede saati alamamak:queen::queen:
hadi bende bir olay anlatayım gecen aylarda bir telefon caldı actım sekreter agırcaza savcısı arıyor dedi kimi dedim yetkiliyi dedi bagla dedim başladı anlatmaya savcı BEY şöyle böyle derken emekli oldum bir kitap albüm hazırladım ATATÜRK le ilgili dedi bende tecrübeli oldugum için bu gibi konularda tek başıma karar veremem lütfen bir telefon verin ben size döneyim dedim numarayı verdi genelikle verilen numaralar cevap vermez ama bu sefer acıldı neresi dedim kimi aradınız dedi bende neresi dedim bilmem ne yayın evi dedi kapattım sonra bizim savcı tekrar aradı bende almıyoruz dedim.... ama bu genelikle ya savcı ya hakim ya emniyet muduru konturolor vergi dairesi muduru tezgah aynı ya kıtap adı degişir yada konu farklı olur davatiye satmaya kalkarlar....

ve heç unutmam galiba o gün 1500 liramı kaptırmıştım...evet 1500 liraydı...:p

o olay şu aralar kontör dolandırıcılığı için kullanılıyor galiba...Şey diyorlar sizin numaranızdan bilmem kimi tehdit ve taciz etmişler hemen 1000 kontör yollayın resmi işlemleri yapmak için gerekli falan...garibanlarda hemen yolluyorlar...


Bu tezgahı çeviren kişiler hep ŞANLIURFADAN çıkıyor...yanlış ata oynayınca polisde peşlerine düşmüş...savcılık serbest bırakmış hep...ve şebekeleride Vodafone...buda işin ilginc yönü...yani bne Avea ne Turkcel bu dolandırıcılık sisteminini yapanlar hep Vodafonu tercih ediyorlar...zamanında Telsimken çok yapılıyordu şimdi azaldı...


sonra bu kontörleri internet üzerinden satıyorlar...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
2,408
hadi birtane daha anlatayım bu yeni oldu 2 ay ya var ya yok x vergi dairesinden arıyoruz deyip (bu sefer muasebe mürümüzle) özürlüler yararına yemek düzenledik diyorlar oda pek düşmez böyle tufaya ama özürlüler diye tamam 2 tane gönderin demiş biletler gelince bir baktık yazıcıdan cıkma biletler bariz allahtan lokantanın telefonu dogru orayı aradık yok kardeşim yemek memek dedi bende zaten canım burnumda bileti gönderen ablayı arayıp biraz konuştum sonra getirenin yanına cıktım sekreterin yanına adam ben kuryeyim falan derken adama sakın seni buralarda görmeyeyim hatta yakınına bile ugrama dedim gönderdim esasında polise vermek lazımda yogun bir gündü kim ugraşcak karakol adliye diye bıraktım :mrgreen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hadi birtane daha anlatayım bu yeni oldu 2 ay ya var ya yok x vergi dairesinden arıyoruz deyip (bu sefer muasebe mürümüzle) özürlüler yararına yemek düzenledik diyorlar oda pek düşmez böyle tufaya ama özürlüler diye tamam 2 tane gönderin demiş biletler gelince bir baktık yazıcıdan cıkma biletler bariz allahtan lokantanın telefonu dogru orayı aradık yok kardeşim yemek memek dedi bende zaten canım burnumda bileti gönderen ablayı arayıp biraz konuştum sonra getirenin yanına cıktım sekreterin yanına adam ben kuryeyim falan derken adama sakın seni buralarda görmeyeyim hatta yakınına bile ugrama dedim gönderdim esasında polise vermek lazımda yogun bir gündü kim ugraşcak karakol adliye diye bıraktım :mrgreen:

ben boşuna demiyorum" iş hanlarına dilenciler,plazalara sosyetik dilenciler gelir" diye:)
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Bir tane de ben anlatayım, herhangi bir motosiklet kardeşliği forumundan seçilmiş godoman arkadaşdır kurban.

Godomanın halis'ine sorulur önce garmin gps'i kaça aldın?

Godomanın halis'i 1200'der...

Ooo çok iyi fiyat bana da al ben sana öderim...

Godomanın halisinin adı tomasdır 1200 ona komasdır, dostunun isteği ona emirdir, hemen alır ve götürür.

Tokatçı motorcu üzerimde nakit yok, sonra havale yapayım parasını der ve o akşam GPS paketiyle uzar.

Sonra pertek godomana gelir sıra, hışırtılı bir ortamdan pertek aranır ve telefonda almanyadayım denir istediğin bir şey var mı? bilmem ne mağazasındayım...

Keko sorar dainese'in şu modeli var mı?

Cevap 5dk sonra gelir.. var var!

Keko her türlü gazcıdır, yine gaza gelir ve lapin gibi atlar.. al abi alllll

Karşı taraf ıyk buyk üzerimde o kadar nakit yok, vardı ama alışveriş yaptım bitti der.

Keko hemen kredi kartı bilgilerini verir, 17bin tl limiti 16bin de kullanılabilir bakiyesi vardır.

Sonra karşı taraf derin bir sessizliğe gömülür...

Mont beklenir ama ekstreye feyzioğlu'mu ne bir siteden yapılan 300tl'lik alışveriş yansır.

Limit düşünülünce 300tl insaflıdır yine...

Pertek müteşekkirdir.:p
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
2,408
Bir tane de ben anlatayım, herhangi bir motosiklet kardeşliği forumundan seçilmiş godoman arkadaşdır kurban.

Godomanın halis'ine sorulur önce garmin gps'i kaça aldın?

Godomanın halis'i 1200'der...

Ooo çok iyi fiyat bana da al ben sana öderim...

Godomanın halisinin adı tomasdır 1200 ona komasdır, dostunun isteği ona emirdir, hemen alır ve götürür.

Tokatçı motorcu üzerimde nakit yok, sonra havale yapayım parasını der ve o akşam GPS paketiyle uzar.

Sonra pertek godomana gelir sıra, hışırtılı bir ortamdan pertek aranır ve telefonda almanyadayım denir istediğin bir şey var mı? bilmem ne mağazasındayım...

Keko sorar dainese'in şu modeli var mı?

Cevap 5dk sonra gelir.. var var!

Keko her türlü gazcıdır, yine gaza gelir ve lapin gibi atlar.. al abi alllll

Karşı taraf ıyk buyk üzerimde o kadar nakit yok, vardı ama alışveriş yaptım bitti der.

Keko hemen kredi kartı bilgilerini verir, 17bin tl limiti 16bin de kullanılabilir bakiyesi vardır.

Sonra karşı taraf derin bir sessizliğe gömülür...

Mont beklenir ama ekstreye feyzioğlu'mu ne bir siteden yapılan 300tl'lik alışveriş yansır.

Limit düşünülünce 300tl insaflıdır yine...

Pertek müteşekkirdir.:p

sonrada tomas işe el koyar ve önce 300tl gelir sonrada 1400 gprs parası dimi levent :queen::queen:
 
Katılım
12 May 2006
Mesajlar
1,224
Bir tane de ben anlatayım, herhangi bir motosiklet kardeşliği forumundan seçilmiş godoman arkadaşdır kurban.

Godomanın halis'ine sorulur önce garmin gps'i kaça aldın?

Godomanın halis'i 1200'der...

Ooo çok iyi fiyat bana da al ben sana öderim...

Godomanın halisinin adı tomasdır 1200 ona komasdır, dostunun isteği ona emirdir, hemen alır ve götürür.

Tokatçı motorcu üzerimde nakit yok, sonra havale yapayım parasını der ve o akşam GPS paketiyle uzar.

Sonra pertek godomana gelir sıra, hışırtılı bir ortamdan pertek aranır ve telefonda almanyadayım denir istediğin bir şey var mı? bilmem ne mağazasındayım...

Keko sorar dainese'in şu modeli var mı?

Cevap 5dk sonra gelir.. var var!

Keko her türlü gazcıdır, yine gaza gelir ve lapin gibi atlar.. al abi alllll

Karşı taraf ıyk buyk üzerimde o kadar nakit yok, vardı ama alışveriş yaptım bitti der.

Keko hemen kredi kartı bilgilerini verir, 17bin tl limiti 16bin de kullanılabilir bakiyesi vardır.

Sonra karşı taraf derin bir sessizliğe gömülür...

Mont beklenir ama ekstreye feyzioğlu'mu ne bir siteden yapılan 300tl'lik alışveriş yansır.

Limit düşünülünce 300tl insaflıdır yine...

Pertek müteşekkirdir.:p

:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
ben de dolandırıldım ve dolandırılıyorum
hemen hemen doğduğumdan beri her daim
hazır bezlere yetişemedim ama lastik don aldırdılar büyüklerime halbuki onların çocukluklarında bu yoktu
ufak çocukken televizyon diye birşey soktular hayatıma (yediğim en büyük kazık)
onu izledikçe orda gördüklerimden istedim (ne ihtiyacım varsa)
ihtiyacım olmayan birsürü şeyi bu yoldan ihtiyacımmış gibi gösterip kakaladılar bana
sonra cep telefonu bilgisayar internet
"ask for more" dediler bana; ben de öyle yaptım zati
1200 lira kazanıp yeme içme ve barınma gibi ihtiyaçlarıma 500 lirasını
ihtiyacım olmayanlarına da kalanını harcayıp kıt kanaat geçiniyorum

bakıyorum da, yediğim kazıkların yanında sizinkiler devede kulak

:)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
2,408
ben de dolandırıldım ve dolandırılıyorum
hemen hemen doğduğumdan beri her daim
hazır bezlere yetişemedim ama lastik don aldırdılar büyüklerime halbuki onların çocukluklarında bu yoktu
ufak çocukken televizyon diye birşey soktular hayatıma (yediğim en büyük kazık)
onu izledikçe orda gördüklerimden istedim (ne ihtiyacım varsa)
ihtiyacım olmayan birsürü şeyi bu yoldan ihtiyacımmış gibi gösterip kakaladılar bana
sonra cep telefonu bilgisayar internet
"ask for more" dediler bana; ben de öyle yaptım zati
1200 lira kazanıp yeme içme ve barınma gibi ihtiyaçlarıma 500 lirasını
ihtiyacım olmayanlarına da kalanını harcayıp kıt kanaat geçiniyorum

bakıyorum da, yediğim kazıkların yanında sizinkiler devede kulak

:)
ooo bunları her evli her kız arkadaşı olan hatta çoluk çoçuk olanların başına gelir bu dolandırıcılık degil hayat hayat :queen::queen:
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
Abartmışlar olayı.Ha hırsızlık ha bu,aslında pek bir farkı yok.İkiside insanları kandırmak ve parasını almaya yönelik.
Vaktin olacak uğraşacaksın adamlarla,gerçi yaptıkları şeyin hukuksal yönden bir yaptırımı olmayabilir,sonuçta kandırarak rıza ile alınan bir para,araştırmak lazım.
Bu arada zarf gelirse almam,ama zarfın içinde Mısır daki dedemin mirası varsa senin peşine düşerim Olcayım :mrgreen:

kanuni işlem yapılabilir. nitelikli dolandırıcılık:bounce:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst