Esnaf ve Sanatkarlara Bir Uyarı

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Kaçmış aradan işte idare et :p
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Kültür kültürsünüz masallah.
Ayni anda hem maliye hem hukuk, hem de dilbilgisi tartisabiliyorsunuz.:p
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
2,408
güncel yazcam olmayacak bari hemşerime catayım bahaneyle tuba almışmi ögrendinmi :mrgreen::p
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Maliye postası cartı curtu pek gelmez benim büroya.Onlar kime gideceklerini bilirler
Ama Cuma sabahı istisnasız bütün dilenciler,yardım isteyenler,elinde sargı, reçete,doktor raporu,kolunda çocuğu olanlar damlar.Çoğunu yıllardır tanırım geçimi dilenmektendir.
Kapımızı alacaklı gibi çalarlar.
"Mübarek günün,mübarek saatin yüzü suyu hürmetine" diye başlar.
Hatta geçen gün bir tanesi elinde orak ile gelmişti,iftara yakın bir saatte.Cahil olsak tırsacağız.
"Abi orak biçmeye geldik iş bulamadık,mübarek günde oruçluyuz" diye
dellendim,
"Ulan Trakya'da biçerdöverler boşta yatıyor,buğday biçileli 2 ay olmuş,neyi biçeceksin?"
deyip postaladım.
3-Düzce Yığılca .... köyü'nün cami yaptırma dernekleri çok meşhurdur bu arada.
Köy 30 hane cami 4 tane,dernek sayısız,% 30 komisyon+yemek+yol ücretiyle çalışan aile
dernekleri mevcuttur.Minibüsle gezerler.
4-Pazarlamacıları saymıyorum bile.Geçenlerde biri telefon ediyor diyalog aynen bu
-Ankara ...şirketinden arıyorum.Çorlu esnaf odası tarafından adı belirlenmiş 10 değerli esnaf kişiye sınırlı sayıdaki ürünümüzden gönderiyoruz,diye başlar ve sonunda ağzından baklayı çıkarır:Sattığı nane para kontrol kalemi.
-Kardeş benim esnaf odasıyla alakam yok,zaten öyle bir oda da yok,ben de esnaf değilim. rastgele aradınız di mi?
-A özür dileriz beyefendi.
-kaç para o kalem?
-120 Tl.
-tövbe estafurullah
-Çat diye kapandı.
Bir başka kerizleme taktiği de şudur.Son derece beyefendi giyimli bir erkek ve alımlı bir kadın gelir.
-Beyefendi ......nın referansı ile geliyoruz(referans verdiği kişiyi öylesine tanırsınız,alakanız sınırlıdır)Biz sağlık kitapları satıyoruz
Tezgah iyi yerde,30 küsur senedir sigara içmiş bir adam aniden sıhhat hidayetine erip
kitaplardan sağlık öğrenecek.
-iyi o zaman ben o referans şahıstan alır okurum.Hayırlı işler size.





-



-
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
2,408
Maliye postası cartı curtu pek gelmez benim büroya.Onlar kime gideceklerini bilirler
Ama Cuma sabahı istisnasız bütün dilenciler,yardım isteyenler,elinde sargı, reçete,doktor raporu,kolunda çocuğu olanlar damlar.Çoğunu yıllardır tanırım geçimi dilenmektendir.
Kapımızı alacaklı gibi çalarlar.
"Mübarek günün,mübarek saatin yüzü suyu hürmetine" diye başlar.
Hatta geçen gün bir tanesi elinde orak ile gelmişti,iftara yakın bir saatte.Cahil olsak tırsacağız.
"Abi orak biçmeye geldik iş bulamadık,mübarek günde oruçluyuz" diye
dellendim,
"Ulan Trakya'da biçerdöverler boşta yatıyor,buğday biçileli 2 ay olmuş,neyi biçeceksin?"
deyip postaladım.
3-Düzce Yığılca .... köyü'nün cami yaptırma dernekleri çok meşhurdur bu arada.
Köy 30 hane cami 4 tane,dernek sayısız,% 30 komisyon+yemek+yol ücretiyle çalışan aile
dernekleri mevcuttur.Minibüsle gezerler.
4-Pazarlamacıları saymıyorum bile.Geçenlerde biri telefon ediyor diyalog aynen bu
-Ankara ...şirketinden arıyorum.Çorlu esnaf odası tarafından adı belirlenmiş 10 değerli esnaf kişiye sınırlı sayıdaki ürünümüzden gönderiyoruz,diye başlar ve sonunda ağzından baklayı çıkarır:Sattığı nane para kontrol kalemi.
-Kardeş benim esnaf odasıyla alakam yok,zaten öyle bir oda da yok,ben de esnaf değilim. rastgele aradınız di mi?
-A özür dileriz beyefendi.
-kaç para o kalem?
-120 Tl.
-tövbe estafurullah
-Çat diye kapandı.
Bir başka kerizleme taktiği de şudur.Son derece beyefendi giyimli bir erkek ve alımlı bir kadın gelir.
-Beyefendi ......nın referansı ile geliyoruz(referans verdiği kişiyi öylesine tanırsınız,alakanız sınırlıdır)Biz sağlık kitapları satıyoruz
Tezgah iyi yerde,30 küsur senedir sigara içmiş bir adam aniden sıhhat hidayetine erip
kitaplardan sağlık öğrenecek.
-iyi o zaman ben o referans şahıstan alır okurum.Hayırlı işler size.





-



-
:queen::queen:bizede dilenciler gelmez gelemezler :queen:tubiş ögrendinmi bak merak ediyorum :p
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
:queen::queen:bizede dilenciler gelmez gelemezler :queen:tubiş ögrendinmi bak merak ediyorum :p

biz taşra mütesebbisiyiz kapımızda guvenlik gorevlimiz yok :)
PLazalara taşınınca sosyetik dilencilerle muhatap olacagız.
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
aslında bu aynı zamanda bi suç duyurusu niteliği taşıyo olabilir .. :p çünki vergilendirilmeyen kazanç milyonlarca tl .. merak ettiniz dimi :) okuyun ..

Benim peder emekli albaydır .. İlkokul sonrası kuleliye kaydolmuş bi fiil 40 yıl sırtta üniforma ile dolaşmış biridir :)

bu yıl (2009) giderler x marka bir katalitik soba alırlar. bu sobaların şöle bi özelliği vardır ortamda oksijen azalınca soba otamatik söner (nasıl bi sensör varsa artık içinde) .. Oksijen azalsada oda buz gibidir ve bu özelliği bilmeyen emekli abayın kafası atar..

tabi haliyle arar yetkili servisi.. şikayetini dile getirir .. servis yarın gelecez der.. ancak akşam ben evlat olarak üstüme düşeni yapar nedeni anlatırım ..neyse ertesi gün servis ziyarete gelir. sobaya 1 m kadar uzaktan bakar peder dün benim ona aktardığım bilgiyi aktarınca evet der bu arıza değil bir özelliktir.. nese servis sobaya elini sürmediği halde 15 tl servis ücreti talep eder.. peder derki olm elini sürmedin alah rızası için bi vida sıkmadın bu 15 tl nedir ..

Servis efenim bakın araba ile geliyoz benzin yakıyoz der.. oysa araba dizeldir ve servisten bizim pederin evine yakacağı ortalama yakıt 1 tl etmemektedir .. peder bayılır 15 tl yi ve bi servis fişi ister ..

neyse yine hayırlı evlat ben devreye girerim baba derim neden verdin neden itiraz etmedin .. neyse hemen x markanın 444 lü hattını arar konu hakkında bilgi talep ederim 444 lü hatta çıkan bayan bunun servisin insiyatifi olduğunu merkezin buna karışma olanağı olmadığını anlatır.

son umut servis fişini iyice bi inceler ve işte o an final vuruşunu yapacak biliye ulaşırım .. verilen servis fişinin hiçbir mali değer yoktur.. yani bir gelir elde edilmiş vearşılığında hiç bir mali belge verilmememiştir..:p

444 lü hattı arayıp bu sefer usülsüz kazan kozu oynanır ve maliyeye konu hakkında dilekçe ile başvurulacağı ifade edilir ..

444 lü hat 10 dakkada nereleri aradı ise benim cebe nasıl ulaşıldı ise :p beni cepten aralar ve efendim aman olmuş bi hata nası böle bi eşşeklik yapmışlar bizde şaşırdık . affedin hemen servis görevlisi gelip size 15 tlnizi iade edecek der .. tabi eğer kabul edersek. oysa ben bu 10 dakka içinde çoktan alo maliyeyi arayıp elimdeki servis fişindeki numaradan şikayet talebimi yapmışım .. teldeki bey aman bi aha arayın geri alın bi yanlışlık olmuş diyin der ..neyse amaç üzüm yemek bağcı dövmek değilki .. alo maliye bir daha tarafımdan aranır .. aman oda ne efendim der dileçe vermediğiniz için zaten işlem henüz aktif değil.. yani alo maliye hikaye..

servis 10 dakka sonra elde 15 tl gelir .. peder salona alır elemanları ve temiz ticaret nasıl olmalı konusunda 1 saatlik bir konferans sonrası serbest bırakır (bu eziyet zaten onlara yeter:cherry:)

uzun sözün kısası evinize gelip çeşitli beyaz eşyaya servis veren yetkili sewrvislerin iş bitimi aldıları para karşılığı size verdikleri kaatın hiçbir mali değeri yoktur. bu para direk kemiksiz bi şekilde lüp cebe gider.. olurda bi servis size ters yaparsa işte size silah .. hayırlı olsun .. yarın yine bi olay daha var onuda paylaşacam .. vaktim olursa tabi :cherry:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Turkiye'de farkli bir dolandiriciliga ben de alet edilmistim.
Daha dogrusu radyom alet edilmisti.

Ama anlatsam mi anlatmasammi bilmiyorum.:p
 
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
242
bizim iş yerinde sürekli takım elbiseli adamlar geliyor maliyeden geliyoruz diyorlar, önce bi trısıyorum sonra maliye gazetesi alırmsınız diyor...bende maalesef patron yok diyor ve gönderiyorum....:queen: böyle bişey olursa da almam zarfı...teşk...bilgilendirdiğin için...

Onlar maliyeden geliyoruz diyorlar ama aslında yalan! emekli maliyeciler derneği gibi bir yerden geliyorlar aslında özellikle sorduğunuzda söylemek zorunda kalıyorlar. onlar emekli maliyeciler, derneğe bir şeyler koparmaya çalışıyorlar...:wiinkk:
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
Yıllar önce lastik tükkanım varken ben de yutmuştum bu zokayı. :)
Laz bakkal Kemal çok gülmüştü bana.
Ama şişli belediyesi de ona zorla takvim satınca isyan etmişti. :mrgreen:
"Sayfaları azar azar yırtarsan, 4-5 sene kullanırsın bunu" demiştim. :queen:

Hey gidi günler...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Bir dolandırılma hikayeside benden olsun...1988 ler galiba...Küçükçekmeceye yeni taşınmışız...bıçkınım tabi o aralar çok kurnaz geçinirim...neyse Gülhanede Ferdi Tayfur Müslüm Baba konserleri dönemlerindeyiz...Halkalı-Sirkeci banliyö trenlerinde sarkan çocuklardan birine bendim...

Neyse Sirkecide geziniyorum Üsküdar Vapuru iskelesi önünde yürürken biri önüme atlıyor ve abi bu saat altın kaplama paraya ihtiyacım var şu kadar verirsen senindir...

o kadar para var tabi cebimde...

başka biri daha atılıyor önce ben gördüm bana sat diyor...

saati elinde tutan adamlar biraderler bi küçük kura çekelim saatin kimde kalacağını belirleyelim...etrafımda 5 kişi...hepsi kürt...biri gözetlemeci...tipler yamuk at hırsızları...:p

neyse başlanıyor tombalaya...ya saat almak için neden tombala oynuyorum farkında değilim taktım o saati kafaya alıcam onu...:p

neyse tombalada ben kaybediyorum bütün paralar yalan oluyor...ve şaşkın bir şekilde evin yolunu tutuyorum...:p

Bir zamanlar çoktu bu kekorolardan..hepsi 40-45 yaşlarında küçük sevimmli dolandırıcılarımız...:p Bul karayı al parayıda hatırlarsınız değilmi....sonu hep kavgayla biterdi ama...:p
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
2,408
Bir dolandırılma hikayeside benden olsun...1988 ler galiba...Küçükçekmeceye yeni taşınmışız...bıçkınım tabi o aralar çok kurnaz geçinirim...neyse Gülhanede Ferdi Tayfur Müslüm Baba konserleri dönemlerindeyiz...Halkalı-Sirkeci banliyö trenlerinde sarkan çocuklardan birine bendim...

Neyse Sirkecide geziniyorum Üsküdar Vapuru iskelesi önünde yürürken biri önüme atlıyor ve abi bu saat altın kaplama paraya ihtiyacım var şu kadar verirsen senindir...

o kadar para var tabi cebimde...

başka biri daha atılıyor önce ben gördüm bana sat diyor...

saati elinde tutan adamlar biraderler bi küçük kura çekelim saatin kimde kalacağını belirleyelim...etrafımda 5 kişi...hepsi kürt...biri gözetlemeci...tipler yamuk at hırsızları...:p

neyse başlanıyor tombalaya...ya saat almak için neden tombala oynuyorum farkında değilim taktım o saati kafaya alıcam onu...:p

neyse tombalada ben kaybediyorum bütün paralar yalan oluyor...ve şaşkın bir şekilde evin yolunu tutuyorum...:p

Bir zamanlar çoktu bu kekorolardan..hepsi 40-45 yaşlarında küçük sevimmli dolandırıcılarımız...:p Bul karayı al parayıda hatırlarsınız değilmi....sonu hep kavgayla biterdi ama...:p

eee sanada böylesi yaraşır uyanık seni :queen::queen::queen:
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
tıfılken pis tokatladılar beni

o yaşlarda tokatlanmak cesaret göstergesidir ve iyidir muhterem :cat:
laboratuar şartlarında yetişmemişin, takdir ettik :wiinkk:
çok pis kemal sunal gibi bakarım, bentderesindeki bulkarayıcılar hala ellerini ovuşturur beni görünce, :cherry:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
bentderesindeki bulkarayıcılar hala ellerini ovuşturur beni görünce, :cherry:

Eh!
Hepimiz bekardik bir zamanlar tabi.::blusssh:

Ankara'da bul karayi al parayi zarfçilari meshurdu hakikaten.
Ben universitedeyken garaj eski yerindeydi.
Garaj'da otobusten inip, Kizilaya dogru yururdum.
Yolda en az on uç kagitçi onumu çevirirdi.
Ulem ben ogrenci adamim, param olsa, burdan yurumem minibuse binerim.
Neyimi alacan?:p

Biz simitçi arkasini donse de bir tane simit asirsak diye bakiyoruz.:cherry:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
eee sanada böylesi yaraşır uyanık seni :queen::queen::queen:

Böle böle gözümüz açıldı dabi...:p


o yaşlarda tokatlanmak cesaret göstergesidir ve iyidir muhterem :cat:
laboratuar şartlarında yetişmemişin, takdir ettik :wiinkk:
çok pis kemal sunal gibi bakarım, bentderesindeki bulkarayıcılar hala ellerini ovuşturur beni görünce, :cherry:

Bu Organize İşler film senaryosundaki gibi bir zamanlar eski İstanbulda efsane dolandırıcılar varmış dostum...Düşünsene şu zamanda bile Elin Afrikasından Zıncı geliyor ve özel sıvı ile kağıdı dolar yapıyorum diye özellikle Eyong tarzı esnafı dolandırılıyor yıl 2009...:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:08 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:07 PM ----------

o yaşlarda tokatlanmak cesaret göstergesidir ve iyidir muhterem :cat:
laboratuar şartlarında yetişmemişin, takdir ettik :wiinkk:
çok pis kemal sunal gibi bakarım, bentderesindeki bulkarayıcılar hala ellerini ovuşturur beni görünce, :cherry:

Bu arada ben Basınevler Meteorolojide doğdum...En Ankaralıyım galiba...:p
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Eh!
Hepimiz bekardik bir zamanlar tabi.::blusssh:
bi tokatta orda yemişliğim var onlu yaşların sonlarında :cherry:
etlik dolmuşları ordan kalkıyo konuyu saptırmayalım bre :cherry:

Bu Organize İşler film senaryosundaki gibi bir zamanlar eski İstanbulda efsane dolandırıcılar varmış dostum...Düşünsene şu zamanda bile Elin Afrikasından Zıncı geliyor ve özel sıvı ile kağıdı dolar yapıyorum diye özellikle Eyong tarzı esnafı dolandırılıyor yıl 2009...:p

burda bi dostumuz var zıncı olmasada epey esmer, bi mct250'si var, Eyong kardeşimin açık adresini bilen varsa harley çaks.. satsak ona bi tane 2008 :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst