- Konu Yazar
- #1
Arkadaşlar, geçmişim çok uzun. Motorum yağ pompasının kitlemesi üzerine piston kesti. Motoru topladım, ancak ben zorlamadan kaynaklı kestiğini düşünerek notoru tekrar 125cc olarak topladım. O an ki dalgınlığımla motoru topladım haliyle bi 50 kilometre yağsız kullandım, sonra motordan tık tık subap sesi gelmeye ve kafadan lav gibi sıcak gelince motoru açtım ve farkettim. Neyse pompayı yaptım ettim subap sesini hiçbir türlü kesemedim, eski silindir klepeş çektiği için 150cc karbüratör ve piston uygulaması yaptım, zirveyi tam sıfır aldım ve pistonun ucundan aldırdım. Motor ilk topladığjm 125cc gibi verimli olmadı, devir çevirmiyordu çok tekere felan gelen motor artık isteksizleşti sebebini anlayamadım. Neyse o vuruntu sesini ne yaptıysam çözemedim bende yağsızlığa verdim, malum çok yağsız kaldı illaha ki bir yeri yamulttul gibisinden. Subaplar hariç piyanolar külbütörler iticiler herşeyi değiştim en son ümidi kestim., neyse il dışındayken arkadaş motorumu sürüyordu hiç bakmamış yağ var mı yok mu diye, bunun üzerine motor piston pimini kaynattı kranka. Bende bunun üzerine komple motoru toplama kararı aldım. Sormak istediğim, 200 cc civarında, beni en az 3 4 bin km getirecek bir motor toplamak için en ideal perno mm vesaire nedir? 65.5 67 olsun 16 perno 30 perno bunu seçmemde bana yardımcı olabilir misiniz? Krank kaç perno olmalı, silindir boyu, piston mmsi, üst kapak önerisi gibi hassas değerleri bana tam açıklayabilirseniz çok memnun oluruö, dediğim gibi aşırı performans değil dengeli ve uzun ömürlü olması benim için iyi olur, şimdiden çok sağolun.