En ideal uzun ömürlü 200c Cg motoru toplama

Katılım
2 Haz 2022
Mesajlar
22
Arkadaşlar, geçmişim çok uzun. Motorum yağ pompasının kitlemesi üzerine piston kesti. Motoru topladım, ancak ben zorlamadan kaynaklı kestiğini düşünerek notoru tekrar 125cc olarak topladım. O an ki dalgınlığımla motoru topladım haliyle bi 50 kilometre yağsız kullandım, sonra motordan tık tık subap sesi gelmeye ve kafadan lav gibi sıcak gelince motoru açtım ve farkettim. Neyse pompayı yaptım ettim subap sesini hiçbir türlü kesemedim, eski silindir klepeş çektiği için 150cc karbüratör ve piston uygulaması yaptım, zirveyi tam sıfır aldım ve pistonun ucundan aldırdım. Motor ilk topladığjm 125cc gibi verimli olmadı, devir çevirmiyordu çok tekere felan gelen motor artık isteksizleşti sebebini anlayamadım. Neyse o vuruntu sesini ne yaptıysam çözemedim bende yağsızlığa verdim, malum çok yağsız kaldı illaha ki bir yeri yamulttul gibisinden. Subaplar hariç piyanolar külbütörler iticiler herşeyi değiştim en son ümidi kestim., neyse il dışındayken arkadaş motorumu sürüyordu hiç bakmamış yağ var mı yok mu diye, bunun üzerine motor piston pimini kaynattı kranka. Bende bunun üzerine komple motoru toplama kararı aldım. Sormak istediğim, 200 cc civarında, beni en az 3 4 bin km getirecek bir motor toplamak için en ideal perno mm vesaire nedir? 65.5 67 olsun 16 perno 30 perno bunu seçmemde bana yardımcı olabilir misiniz? Krank kaç perno olmalı, silindir boyu, piston mmsi, üst kapak önerisi gibi hassas değerleri bana tam açıklayabilirseniz çok memnun oluruö, dediğim gibi aşırı performans değil dengeli ve uzun ömürlü olması benim için iyi olur, şimdiden çok sağolun.
 
Katılım
16 May 2020
Mesajlar
277
Öncelikle geçmiş olsun hocam sonrasında motor toplayacağın için hayırlı olsun. Sorduğun soru aşırı teknik aşırı bilgi isteyen özellikle Cg ile uzun zaman geçirmiş kişilerin bileceği bişey o yüzden Honda Cg ve cgl kullanan Japon arkadaşlar kendi forumlarında bu soruya uygun cevaplar vermişlerdir. Burada kullanıcı dinamikleride mühim bana kalırsa kendim için;65.5 mm piston, 16 mm perno, 62 mm krank gibi bir mekanizma kurarım daha tıfıl uzun ömürlü olur ama bu işin piri Japonlar ve hala cg-cgl kullanıp modifiye ediyorlar. Süreç hakkında bilgi verirsen bizede bir tecrübe olur.
 
Katılım
2 Haz 2022
Mesajlar
22
Öncelikle geçmiş olsun hocam sonrasında motor toplayacağın için hayırlı olsun. Sorduğun soru aşırı teknik aşırı bilgi isteyen özellikle Cg ile uzun zaman geçirmiş kişilerin bileceği bişey o yüzden Honda Cg ve cgl kullanan Japon arkadaşlar kendi forumlarında bu soruya uygun cevaplar vermişlerdir. Burada kullanıcı dinamikleride mühim bana kalırsa kendim için;65.5 mm piston, 16 mm perno, 62 mm krank gibi bir mekanizma kurarım daha tıfıl uzun ömürlü olur ama bu işin piri Japonlar ve hala cg-cgl kullanıp modifiye ediyorlar. Süreç hakkında bilgi verirsen bizede bir tecrübe olur.
Hocam peki bu dediğiniz ölçülerde toplam cc kaç oluyor? İllaha 200 değil 180 felan olsa da olur, pernoyu 30 yapsak ne fark olur 30 perno 65,5 piston, silindir boyu ne olmalı? Bide toplarken bildiğiniz püf noktalar var mı? Bildiğim debriyajı 6 lı yapma, piston subap yataklarına torna yapmak var. En çok tartışılan konu da piston tepe noktasının ne olacağı. Tepeli piston mu daha iyidir yoksa düz mü? Kimisi diyor tepe noktası 1 milim aşağı olsun, kimisi sıfıta sıfır olsun. Subapları alsın istemiyorum ama stroke de iyi olsun. Tepeli piston kullanıp subap yuvalarını açmak bana en mantıklısı geldi, sizce?
 
Katılım
16 May 2020
Mesajlar
277
Hocam peki bu dediğiniz ölçülerde toplam cc kaç oluyor? İllaha 200 değil 180 felan olsa da olur, pernoyu 30 yapsak ne fark olur 30 perno 65,5 piston, silindir boyu ne olmalı? Bide toplarken bildiğiniz püf noktalar var mı? Bildiğim debriyajı 6 lı yapma, piston subap yataklarına torna yapmak var. En çok tartışılan konu da piston tepe noktasının ne olacağı. Tepeli piston mu daha iyidir yoksa düz mü? Kimisi diyor tepe noktası 1 milim aşağı olsun, kimisi sıfıta sıfır olsun. Subapları alsın istemiyorum ama stroke de iyi olsun. Tepeli piston kullanıp subap yuvalarını açmak bana en mantıklısı geldi, sizce?
Hocam takriben 170-180 CC arası bir CC değeri verir uzun ömürlü olur çok basmazsanız ama teker yapacağım, hız yapacağım derseniz piston ve bilimum parçalar için değer artışı gerekir oda verimli olabilir ama motorun ömrünü krankdan dolayı kısaltabilir. Torna noktasında çok sağlıklı bir işlem olmaz neden olmaz ilerde rektefiye yapmanız için tolerans kalmayabilir harici olarak tornacı sağlam olmazsa blokta baş ağrıtacak kılcal kırıklar bırakabilir. Benim şahsi tavsiyem alt motoru stok kullanmak, hız ve tork için dişli ayarlarıyla oynamak çünkü frenleme noktasında CC artışı yetersiz kalıyor harici olarak krank kıra biliyor.
 
Katılım
2 Haz 2022
Mesajlar
22
Hocam takriben 170-180 CC arası bir CC değeri verir uzun ömürlü olur çok basmazsanız ama teker yapacağım, hız yapacağım derseniz piston ve bilimum parçalar için değer artışı gerekir oda verimli olabilir ama motorun ömrünü krankdan dolayı kısaltabilir. Torna noktasında çok sağlıklı bir işlem olmaz neden olmaz ilerde rektefiye yapmanız için tolerans kalmayabilir harici olarak tornacı sağlam olmazsa blokta baş ağrıtacak kılcal kırıklar bırakabilir. Benim şahsi tavsiyem alt motoru stok kullanmak, hız ve tork için dişli ayarlarıyla oynamak çünkü frenleme noktasında CC artışı yetersiz kalıyor harici olarak krank kıra biliyor.
Peki hocam bu 50liklerde ki krank 125 ve 100lüklerle aynı sadece silindir küçük diyorlar, doğru mu? Krank seçimini nasıl yapmalıyız marka olarak?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Öncelikle geçmiş olsun hocam sonrasında motor toplayacağın için hayırlı olsun. Sorduğun soru aşırı teknik aşırı bilgi isteyen özellikle Cg ile uzun zaman geçirmiş kişilerin bileceği bişey o yüzden Honda Cg ve cgl kullanan Japon arkadaşlar kendi forumlarında bu soruya uygun cevaplar vermişlerdir. Burada kullanıcı dinamikleride mühim bana kalırsa kendim için;65.5 mm piston, 16 mm perno, 62 mm krank gibi bir mekanizma kurarım daha tıfıl uzun ömürlü olur ama bu işin piri Japonlar ve hala cg-cgl kullanıp modifiye ediyorlar. Süreç hakkında bilgi verirsen bizede bir tecrübe olur.
Dediğiniz ölçüler çok yeterli benim için, 125in orjinal krankı kaç mm hocam? 62 krank 65.5 piston kafama yattı yaptığım araştırmalarda da sanırım en ideali bu gibi gözüküyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Öncelikle geçmiş olsun hocam sonrasında motor toplayacağın için hayırlı olsun. Sorduğun soru aşırı teknik aşırı bilgi isteyen özellikle Cg ile uzun zaman geçirmiş kişilerin bileceği bişey o yüzden Honda Cg ve cgl kullanan Japon arkadaşlar kendi forumlarında bu soruya uygun cevaplar vermişlerdir. Burada kullanıcı dinamikleride mühim bana kalırsa kendim için;65.5 mm piston, 16 mm perno, 62 mm krank gibi bir mekanizma kurarım daha tıfıl uzun ömürlü olur ama bu işin piri Japonlar ve hala cg-cgl kullanıp modifiye ediyorlar. Süreç hakkında bilgi verirsen bizede bir tecrübe olur.
Birde hocam sitede hesapladığım zaman 62 kranl 65.5 piston 208cc çıkıyor, ben mi yanlış hesaplıyorum?
 
Son düzenleme:
Katılım
16 May 2020
Mesajlar
277
Peki hocam bu 50liklerde ki krank 125 ve 100lüklerle aynı sadece silindir küçük diyorlar, doğru mu? Krank seçimini nasıl yapmalıyız marka olarak?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Dediğiniz ölçüler çok yeterli benim için, 125in orjinal krankı kaç mm hocam? 62 krank 65.5 piston kafama yattı yaptığım araştırmalarda da sanırım en ideali bu gibi gözüküyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Birde hocam sitede hesapladığım zaman 62 kranl 65.5 piston 208cc çıkıyor, ben mi yanlış hesaplıyorum?
Benimki takribi bir hesap hocam , krank noktasında bildiğim kadarıyla farklılıklar var tam ölçüyü hatırlamıyorum ama CC ye göre krank farkı mevcut zaten çoğu zaman krank küçük pistonu parçalar,büyük pistonda ise seviyesi yetmediği için krank kırılır sağolsun bizim bazı ustalarımız 50 CC , 100 cc , 125 cc de krank aynı der kenara geçer oda doğru değildir. Mantıken bile terstir maliyeti firmalar her zaman kısarak ilerler çünkü.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst