Emniyet şeridinde kaza

Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
1,547
Motosikleti
ϸεџꬶεѻҭ ӽϸ ꜯꝏ ꬶҭ
Çok geçmiş olsun. Ama bu tür kazalarda hastanelerin hiç bir ücret talep etmemesi gerekiyor. Sonuçta ortada bir kaza var ve bu tür kazalarda oluşan hastane masrafları devletin sigorta fonundan karşılanıyor. Şikayetçi olmakla iyi etmişsin, mahkemede hesaplaşırsınız. En kısa zamanda sağlığına kavuşman dileğiyle...
 
Katılım
16 Eyl 2006
Mesajlar
517
peki acil bir durum yokken emniyet şeridini kullanmak suç değil miydi ?? yani emniyet şeridini kullandığın için sende hiç suç yok muydu ??

geçmiş olsun... :):):)

çoook geçmiş olsun ,yine ucuz atmatmışşın fakat arkadaşa kesinlikle katılıyorum simdiye dek yaklaşık 13-14bin kmlik tecrübem var bu rakam yüksek olmadığının farkındayım fakat bunun 1 kmsi bile emniyet şeridinden değildir ki şahsen emniyet şeridinden giden bir araç görünce direk önüne kırıyorum, arabalardan kurallara uymalarını ve motorculara saygılı olmalarını isteyen bizler de onlardan farklı değiliz... yani biz de kesinlikle kullanmamalıyız ki kurallar da bunu söyliyor
 
Katılım
26 Mar 2007
Mesajlar
1,134
çok geçmiş olsun... malesef birkaç arkadaşın da belirttiği üzere emniyet şeridi ihlali yaptığınız için mahkemeden bir sonuç çıkartamazsınız... ben de her gün işe motosikletimle gidip geliyorum ve malesef ben de emniyet şeridini kullanıyorum... hata olduğunu bilmiyor muyum? elbette biliyorum... lütfen çok çok dikkatli olun en azından kaçabilecek ya da ani durabilecek bir hız ile seyretmeye özen gösterin... herkese kazasız belasız sürüşler...
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
Çok geçmişolsun :rendeer:

Emniyet şeridi ihlalini hemen hepimiz zaman zaman yapıyoruz ama bunu yaparkende, bazılarımız yolun boş olmasını (doğal olarak ) hızlı seyir etme hatta sürat yapma izni gibi algılıyor:bounce:
Arkadaşlar, emniyet şeridi ihlali '' first major '' halleri hariç İSTİSNASIZ YASAKTIR
Ama ihlal ederken de, her an önünüze bir aracın çıkabileceğini hesaba katın ve motosiklet yada araç neyse güvenli bir şekilde durabileceğiniz hızla ilerleyin:cat:
mümkünse tabi emniyet şeridini ihlal etmeyin....
 
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
349
şu kısmı anLamıyorum :) neticede yapıLanın hata oLduğu konusunda herkes hemfikir, emniyet şeriti iLerLeme amaçLı kullanıLamaz ama parantez içinde de herkes ( bende kuLLanıyorum ) çoğunLuk yapıyorsa bu hakLı kıLmaz, motosikLet araçların arasından geçsin, makas atsın, sürücüsünü onceLiKLi oLarak uLaştırsın, emniyet şeridine daLıp çıkabiLsin mantığı iLe üretiLmiş bir uLaşım aracı değiL..
Kullanım agrasyonunu kendimizin beLirLediği bir trafiğe de sahip değiLiz.. Bir Trafik Yasamız var ki bu trafik yasamız olmasa dahi bu emniyet şeridi meselesi dünyanın heryerinde aynı mantık ile yürür..
Hastaneye seni götürmesi adamın insanLığı oLmuş,
kendinizi bir kücük araba içinde düşünün LAstiğiniz patLadı, kenara çekiyorsunuz yada sıkıntıLı bir an durmak zorundasınız kücük arabanıza arkadan geLen bir goldwing giriyor yandan.. ( ki boyLE bi durumda olası ihtimaLLe arabanızı ikiye böLer, bir minibüse arkadan girip arkadan ikinci koLtuğa kadar gömülüp bir mağara oLuşturduğunu görmüştüm.. ) arabadaki eşiniz ve çocuklarınız hayatını kaybediyor...
peki gelip bu foruma ukaLa ukaLa yazabilir miydiniz o vakit ? o goldwing in sahibi olarak emniyet şeridindeydim araba onume fırLadı ama herkes kuLLanmıyor mu ki burası türkiye değiL mi ki diye ?
geçmiş oLsun ama %100 haksızsın..
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
@kalyo

Emniyet şeridinden gitmek hem yasak hem de riskli, ancak 30-40 km/sa gibi bir hızla akan veya dur-kalklarla ilerleyen, sürücülerin sık sık şerit değiştirdiği bir trafiğin ortasında kalmak daha da riskli. Ben hangi şeridin daha sağlıklı olduğunu düşünüp ona göre giriyorum emniyet şeridine. Eğer sağ, orta, sol şeritte rahat ve güvenli biri sürüşüm olacaksa zaten işim olmaz emniyette. Ama ülkemizdeki sürücülerin %80'inin ikinci iş olarak kasaplık yaptığını düşünürsek emniyet şeridinden gimenin mantığı daha belirgin olur.
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
ARKADAŞLAR EMNİYET ŞERİDİNİ KULLANMAK YASAKTIR!!!!! çok basit işte bunu niye anlamak istemiyoruz yasak ya yasak.
KAZA VEYA ACİL DURUMLAR DIŞINDA BU KURALI GEÇERSİZ KILACAK ALTERNATİF BİR DURUMDA (motorsikletli olmak,işe geç kalmış olmak vb....) YOKTUR.
Geçmiş olsun ama hatanın buyuk oranıda sana ait.Allah kaza bela vermesin bi daha.
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
2,615
Millet olarak pek bilgili ve savunmacıyız bazı sert kuralların ihlali sözkonusu olunca:silent: bu duruma haretle bakıyorum....
Bakın açıkça yazıyorum. Ben bu ihlali yaptım ve yerine göre yapıyorumda....
Risk alarak tabi amma velakin.....Bu topic'e yazan ve şu ana kadarda ben asla emniyet şeridini ihlal etmedim diyen çıkmadı.......
Arkadaşımız konusunda haksız hem fikiriz ama bundan böyle ben asla bu hatayı yapmayacağım diyeniniz çıkacakmı??

İş'e geç kalmak ya da kalmamak bütün mesele bu işte:bounce:çuvaldız misali:wiinkk:

ARKADAŞLAR EMNİYET ŞERİDİNİ KULLANMAK YASAKTIR!!!!! çok basit işte bunu niye anlamak istemiyoruz yasak ya yasak.
KAZA VEYA ACİL DURUMLAR DIŞINDA BU KURALI GEÇERSİZ KILACAK ALTERNATİF BİR DURUMDA (motorsikletli olmak,işe geç kalmış olmak vb....) YOKTUR.
Geçmiş olsun ama hatanın buyuk oranıda sana ait.Allah kaza bela vermesin bi daha.

belki kızacaksın ama,senin yamzma ve kendini ifade tarzın, senin bu ihlali her fırsatta yaptığını söylüyor ban:bounce: bu benim şahsi fikrim...alınma....
 
Son düzenleme:

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Geçmiş olsun öncelikle.

Emniyet şeridine kırıp durmak için yönlenen araç sahibi bir türlü masum olduğunu ifade edebilirse motor için de aynı şeyler söz konusu değil mi?


Tamam orası ilerlemek için değil (motorda ilerliyor) ama motorcu da kendine göre bir savunma bulabilir diye düşünüyorum. (karşı tarafında o kısma ilerleme amaçlı girdiğini de düşünerek)

Gerçi motorların o kısımda sürekli ilerlediğini düşünürsek bu konuda geliştirilecek bahaneler nasıl türetilir bilmiyorum.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Geçmiş olsun öncelikle.

Emniyet şeridine kırıp durmak için yönlenen araç sahibi bir türlü masum olduğunu ifade edebilirse motor için de aynı şeyler söz konusu değil mi?


Tamam orası ilerlemek için değil (motorda ilerliyor) ama motorcu da kendine göre bir savunma bulabilir diye düşünüyorum. (karşı tarafında o kısma ilerleme amaçlı girdiğini de düşünerek)

Gerçi motorların o kısımda sürekli ilerlediğini düşünürsek bu konuda geliştirilecek bahaneler nasıl türetilir bilmiyorum.

"Kaskımı düzeltmek için emniyet şeridine giriyordum"
"Motor hararet yaptı, kontrol etmek için kenara çekiyordum"
"Kalbim sıkıştı, kenara çektim"
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
Geçmiş olsun ben bazen kullanıyordum emniyet şeridini bir kere kendi motosikletimle bir kerede arkadaşın motosikletiyle eds yakalandım 55-55 110n ytl ceza geldi peşin ödediğim için 84 ytl yatırdım (emniyet şeridi ihlalini kanıtlamak için adrese fotoğraf gönderiyorlar) ondan sonra bir daha emniyet şeridini kullanmadım şimdi sol şeridi kullanıyorum bence daha güvenli
çünki ara yol çıkışları sağda olduğu için yada arıza hallerinde emniyet şeridi sağda olduğu için sağ tarafa aniden çıkış yapabiliyorlar bu yüzden sağ şerit ve orta şeride nazaran sol şerit bana göre daha güvenli Saygılar..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
902
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Geçmiş olsun.




...şimdi sol şeridi kullanıyorum bence daha güvenli çünki ara yol çıkışları sağda olduğu için yada arıza hallerinde emniyet şeridi sağda olduğu için sağ tarafa aniden çıkış yapabiliyorlar bu yüzden sağ şerit ve orta şeride nazaran sol şerit bana göre daha güvenli Saygılar..

Bu konuda sana katılıyorum. Araba ya da motosiklet kullanırken en zorlandığım yer sağ şeritlerdir ve hızlar ise yavaş hızlardayken. En rahat ettiğim yer ise sol şerittir ve akan trafikten %5 daha hızlıyken.
 
Katılım
19 Haz 2008
Mesajlar
5
Emniyet şeridi hakkında

Arkadaşlar,konuyu benim durumum dışında düşünelim,bu yazacaklarım kendimle ilgili değil,ben haklıyım davası yapmayacağım..bu tarz olaylara genel bakalım.

Davulun sesi uzaktan hoş gelir,bilgelik taslamak kolay..

Ben emniyet şeridine çıktığım anda belki motorum bozuldu,frenlerim tutmadı,lastiğim patladı,ben kalp krizi geçiriyorum,şanzımanım bozuldu,vites geçmiyor dur kalk yapamıyorum,önemli bir hastalığım var hastaneye yetişmem gerekiyor,yada anneme hastanede kan vermem gerekiyor.....yada emniyet şeridinden ben değil de ambulans geliyor,polis aracı geçiyor,itfaiye geçiyor.. (kamyon bakın biçer geçer o bakmadan çıkan şahsı)

Siz ehliyet alırken size ''bişi olunca bakılmadan emniyet şeridine çıkılır''
gibi bişey mi öğrettiler??Ben öyle bir eğitim hatırlamıyorum.Aynanızı kullanarak sağa doğru geçilirdir o işin aslı.Hem kendi güvenliğiniz hemde başkalarının güvenliği içindir.Ayrıca bu adamın niyeti orda çıkıp gitmek...

Demekki neymiş...

Emniyet şeridi de olsa HİÇ BİR ŞERİDE BAKMADAN ÇIKILMAZ.istersen kalp krizi geçir,bakmadan çıkmazsın,çıkamazsın.Öyle bişey yok! ''Bakmadan çıktım kriz geçiriyordum'' Eee gelen ambulanstaki 3 kişiyide öldürdün sen,Şöförün bacakları sıkıştı,arkadaki kan verilmesi gereken hasta senin yüzünden öldü.Senin aracının sağ koltuğundaki kişi felç oldu....

Yani oradan geçen bir motorsiklet değilde ambulans olsaydı yada sivil zor durumda frenleri patlamış bir otomobil ve onu biçseydi,kim yaralanacaktı???
Şunu anlamamız gerekiyorki bizim ülkemizde otomobil süren bazı insanlar eğitimsiz ve düşüncesizler.O yüzdende kimse motora binmek yada yakınının binmesini istemiyor.Ondan sonra tek başına 1 ton araç işe gidip gelen insanlar.

Yasak da yasak diyen kardeşlerim siz her gün karşıya geçip dönüyor musunuz??
Ortalarından gitmek daha tehlikeli.Bizimde birer otomobil alıp o trafiğe girdiğimizi düşünün birde,yanlış bu yanlış.

Zamanla bazı kanunlar geçersizleşir.İnsanlar kanun kitabı mı ezberleyip hareketlerini gerçekleştirirler?Ya biri geliyormu diye bakarsın öyle çıkarsın.Oh ne ala. ''ben haklıyım biri gelse onu öldürsem bile kanunen ben haklıyım!!??
Olur mu öyle şey ya??

Deney ve deneyimler sayesinde yeni kanunlar yazılır.Ülkemiz trafiği çok değil 10-15 yıl evvel bu durumda mıydı?Peki bu kadar motosiklet sürücüsü var mıydı?Demekki yollar ve kanunlar o zamanın şartlarına göre yapılmış ve şu anda ne o yollar nede kanunlar işletilemiyor.Siz hiç trafik kanununda geçen motorsiklet azami hız sınırı kaç biliyor musunuz?Hadi hepimiz uyalım bakalım.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Haz 2008
Mesajlar
25
selam arkadaşlar isdanbuldan avruba yakasından shadow modoru olan varsa bana yassın teş şimdiden
:queen:
 
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
254
Geçmiş olsun arkadaşım.Bana göre yaptığın yanlış.o şeritten ne olursa olsun gitmemen lazımdı.Sonra polis sanada o şeridi işgal ettiğin için ceza verebilirdi.birde arkadaşlar bu emniyet şeridi hikayesini bırakın.motosikletler için trafikte bir şerit ayrılmış olsa bile bizim insanımız emin olun arabası ile o şeride de dalar.Metrobüs olayında bunu açıkça görmüştük.afedersiniz ama öküzün biri arabasını metrobüsün yoluna sokmuştu.düşünün artık ne kadar anlayışsız ve ne kadar cahil ne kadar fırsatçı ne kadar saygısız ne kadar çıkarcı bir millet olduğumuzu.
 
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
632
@ 74strat

bazen haksız olmayı kabullenmekte bir erdemdir.Senin ne frenlerin patladı ne de kalp keizi geçiriyordun vs... keza adam içinde aynı şey geçerli olabilir.Adam doktordum hastam arıyordu mecburen emniyet şeridine geçtim diyebilir veya evde hastam var bir durum oldu telefon geldi panikleyip emniyet şeridine geçtim diyebilir illaki kalp krizi veya tansiyon veya teknik arıza şart değil.Bu tür durumlarda sinirlenmemek lazım çünkü sen bu tür riskleri alıp trafiğe çıkıyorsun ve emniyet şeridine giriyorsun.Sen emniyet şeridinden giderken bir devlet büyüğünün arabasıda arkadan son sürat gelebilirdi ki bu tür bir olay yaşandı o zaman ne olacaktı.Ben köprü geçişlerinde emniyet şeridini kullanmıyorum evden 10 dakika erken çıkıyorum daha emniyetli oluyor emniyet şeridinden.Haksızsın kısacası.Yol boştu kırmızıda geçtimden pek bir farkı yok ve ya kgs'em bitti plakayı kapatayım geçiyim... o adam emniyet şeridine girip yola devam ederse zaten cezası eve gönderilecekti,benimde başıma gelse hatamı kabullenirdim,kendimi haklı çıkarmaya çalışmazdım ki önceden yaptığım 2 trafik kazasında da arabaylaydım.Ben hatalıydım çokta rahat karşımdakini haksız duruma düşürebilirdim ayrıntıya girmiyorum maalesef o kadar zamanım yok bileğim kırıldı (canım inanılmaz yanıyordu tarif bile edemem...)ama zabıt tutulurken her iki kazamda da ben hatalıydım dedim,hatam olmasaydı o zaman ayrı.Ha ben hatalıydım dedim karşı taraf yamuk yapmaya başladı ozaman dellendim çünkü ben adamın arabasına yandan çarptım adamın öndede darbe varmış onuda yaptırmak için önden yandan gibi bişiler saçmaladı o zaman nazikçe onu uyardım zaten polisler bu işin kurdu olduğu için dur kardeşim dedi karşı tarafa...,
Senin olayla belki alaka yok ama bende bir trafik kuralını ihlal ettim ondan kaza yaptım bileğim değil kafamda kırılabilirdi,sende kural ihlali yaptın...
Geçmiş olsun ancak bir daha kine emniyet şeridini kullanmazsan en azından bir risk azalmış olur
 
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
758
evet emniyet şeridi yasaktır belki ama hangi şartlarda.. seni sollayan aracın seni bir taşıttan sayıp şerit değiştirdiği durumlarda. motosiklet ne de olsa diye yanından geçtiği zamanlarda değil..
Bu kadar kuralsızlığın içinde kuralı uygulamak da risktir bence..
 
Katılım
11 Haz 2007
Mesajlar
32
Başımıza gelmez inşallah ama bilmemizde de fayda var... Kaza geçiren sigortasız yurttaşların tedavisini Garanti Sigorta Fonu karşılıyor, ama bilen yok!


"Trafik kazasi sonucu yaralanan ve hastaneye kaldirilarak tedavi altina alinan kazazedelerin, kanuna göre tedavi için ücret ödememesi gerektigi belirtildi.
Tüketiciler Birligi, kazazedelerin haklariyla ilgili bir rapor hazirladı.
Kaza sonucu yaralanan ve herhangi bir hastanede tedavi gören kazazedelerden, bu tedavileri sonucu hastane tarafindan ücret talep edilemeyeceginin belirtildigi raporda; 2918 Sayili Trafik Kanunu'nun, herhangi bir trafik kazasi sonucu yaralanan kisinin en kisa sürede hastaneye yetistirilmesi ve gereken tedavinin yapilmasi hükümlerini içerdigi belirtiliyor.
Yönetmelige göre, hastane acil servisi, kendisine gelen kazazedenin maddi durumuna, sosyal güvencesinin olup olmadigina ve hastanin özelligine bakmadan gereken tedaviyi ve müdahaleyi herhangi bir ücret talep etmeden yapmak zorunda.
Bu tedavi sonucu olusan masrafin ise Saglik Bakanligi Karayollari Trafik Döner Sermaye Isletmesi tarafindan karsilanacaginin belirtildigi rapora göre, vatandaslar haklarini bilmedikleri için sorunlar yasaniyor. Hastanelerin de bu kanundan bihabermis gibi gözüküp vatandastan para talep etmelerinin suç oldugu belirtiliyor."
Trafik Kazası Geçirdiğinizde Hastane Masraflarınızı Karşılayan Bir Kuruluş Var !

Karayolları Trafik Sigortası Kanunu gereği eğer kaza yapan araç sigortalı ise, kaza sonucu yaralanan veya ölen kişilerin masrafını sigortalı olsun ya da olmasın şirketi karşılıyor. 7 YILDA 3 ÖDEME Kazaya neden olan araç sigortasız veya plakası bilinmiyorsa zarar görenler direkt birliğe gelip masraflarını alabiliyor. Fon, 1998 sonunda Hazine'den alınarak Türkiye Reasürans Şirketleri Birliği nezrinde bir hesaba aktarıldı. Adi önceden Garanti Sigortası Fonu iken devletin dahil olduğu tüm fonlar kapatılınca Garanti Sigortası Hesabı olarak değiştirildi. 1998' sonuna kadar 7 yılda Hazine'de, 450 milyar lira birikti. Ancak 7 yılda sadece üç kişiye ödeme yapıldı. Birlik bünyesindeki fon bütçesi Hazinenin aksine bankada faizle değerlenince fon 110 trilyona ulaştı. Şimdiye kadar fondan yararlanmak için 1623 kişi başvurmuş, 1042 dosya ise sırada bekliyor. Birlik bünyesindeki fonun yükümlülüğü daha sonraki yıllarda kanuna eklenen maddeler ile sadece bedensel hasarları ödemekten çıkarıldı. İHTİYACI OLAN PARAYI NASIL ALACAK Kaza geçiren vatandaş hastane masraflarını faturalı olarak Türkiye Sigorta Reasürans Şirketleri Birliği'ne iletecek.
Bunun için birliğe, 0-212-324-19-50 nolu telefondan veya http://www.tsrsb.org.tr adresinden ulaşılabilir. Türkiye'nin her yerinden başvuru ayni şekilde yapılacak.
Gerekli belgeler ise hastane faturası, ikametgah senedi, nüfus cüzdan örneği,trafik zaptı ve imza beyanı.
Belgeleri inceleyen birlik, vatandaşın verdiği banka hesap numarasına parayı yatırıyor.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
Arkadaşım şimdi emniyet şeridi ihlalinden siz ve diğer sürücüde hatalı bana göre değil kanunlara göre bu bir suçtur. Dediğin gibi kalp krizide geçirse kendi hayatını kurtarmak için başkasının hayatını tehlikeye atmak bana göre daha büyük bir suç neticede emniyet şeridini anormal bir durum haricinde kullanmak suç .Ve sen demişsinki şu andaki şartlar bundan 15 sene öncesine göre yapılmış diyorsun polis seni emniyet şeridi ihlalinden durdurursa aynen bunları polisede söyler bize 15 sene önceki yolları kullandırıyorsunuz de bakalım polis seni haklı bulacakmı ? Bir türkiye gerçeği var .bunuda unutmayalım .Bende isterim bir motosiklet yolu ama malesef Saygılar
 
Son düzenleme:
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
2 Nis 2007
Mesajlar
423
Bir müsübet bin nasihattan iyidir derler ya doğruymuş. Ben ve yüzlerce arkadaşım bu yazıları okusun okusunki başımıza böyle bir olay gelince şaşkın olup zarar görmeyelim. Evet Emniyet Şeridi Yasak ama bizi zorla ite kaka sokanların hiçmi suçu yok . Geçmiş olsun arkadaşım, Umarım tez zamanda müzisyen hayatına devam edersin. Keşke toplanıp tafiği kitleyerek pretesto edelim, yazık bunca yanan yüreğe :( :(
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst