- Katılım
- 2 Ara 2012
- Mesajlar
- 538
- Konu Yazar
- #1
Arkadaşlar merhaba, bir konuda yardımlarınızı rica ediyorum.
Motorum ybr 250, mevcut farın aydınlatmasından memnunum ancak neden daha iyi olmasın dedim ve uzun kısa mercek ve buna uyumlu H1 led ampul aldım.
Motor çalışmadığı zaman far yanmıyor, ancak kontağı açıp selektör yapabiliyorum.
Normal H4 kullanırken motorun elektrik şeması kabaca şekil 1'deki gibi.
Şekil 2'de ise yeni montajladığım mercek var. Bildiğiniz gibi bunlarda ampul sabit yanıyor, uzun huzmeyi yakmak için merceğin arkasındaki perdeyi hareket ettiren röleye akım vermek gerekiyor.
Motoru çalıştırınca kısa yanıyor, selektör yapınca sorun yok, ancak normal uzun yakınca perde iniyor ama bu kez de far sönüyordu. Bu sorunu kahverengi kablodan yeşile direkt bağlantı yaparak çözdüm.
Çözemediğim ve sizlerden yardım beklediğim sorun ise şu:
Selektöre tıkladığımda hem ampul yanacak hem de perde inecek şekilde bağlantıyı nasıl yaparım?
Motorum ybr 250, mevcut farın aydınlatmasından memnunum ancak neden daha iyi olmasın dedim ve uzun kısa mercek ve buna uyumlu H1 led ampul aldım.
Motor çalışmadığı zaman far yanmıyor, ancak kontağı açıp selektör yapabiliyorum.
Normal H4 kullanırken motorun elektrik şeması kabaca şekil 1'deki gibi.
Şekil 2'de ise yeni montajladığım mercek var. Bildiğiniz gibi bunlarda ampul sabit yanıyor, uzun huzmeyi yakmak için merceğin arkasındaki perdeyi hareket ettiren röleye akım vermek gerekiyor.
Motoru çalıştırınca kısa yanıyor, selektör yapınca sorun yok, ancak normal uzun yakınca perde iniyor ama bu kez de far sönüyordu. Bu sorunu kahverengi kablodan yeşile direkt bağlantı yaparak çözdüm.
Çözemediğim ve sizlerden yardım beklediğim sorun ise şu:
Selektöre tıkladığımda hem ampul yanacak hem de perde inecek şekilde bağlantıyı nasıl yaparım?