Elektrikli Mont & Pantalon

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
222
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Videonuzda Türkiye'de böyle bir şey duymadım demişsiniz. Keşke arama motorlarından ya da forumumuzdan aratsaydınız.

Duymadım derken internet mağazalarında ya da bulunduğum yerdeki mağazalarda böyle bir cihaz göremedim.Onu demek istemiştim.Yoksa ısıtmalı montlar askeriye dahil birçok alanda kullanılmakta.Ama motosiklete özel cihazlar sanırım pek yok.Sizi tebrik ederim.Güzel bir cihaz olmuş.Cihazınızın fiyatı nedir? Benimkinin maliyeti 2.el elektrikli battaniye ile aynı.Sıfır rezistans alırsak mont+pantalon 20 tl yi geçmez..
 
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
637
Askerde kullandığım yapışkanlı ısıtıcılar vardı...Direk vücudunuza yapıştırıyorsunuz 8 saate yakın bayaa sağlam ısı veriyordu...5 tanesi 10 TL olması lazım yanlış hatırlamıyorsam...Onlarda kullanılabilir motorda, ilgilenenlerin bilgisine...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
222
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Askerde kullandığım yapışkanlı ısıtıcılar vardı...Direk vücudunuza yapıştırıyorsunuz 8 saate yakın bayaa sağlam ısı veriyordu...5 tanesi 10 TL olması lazım yanlış hatırlamıyorsam...Onlarda kullanılabilir motorda, ilgilenenlerin bilgisine...

Çin tabakası mı ne deniyordu onlara.Bir çok modeli var.Nerede satılıyor ?
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
? şimdi patent olayını duyduk ya bunu kendimiz yapıp giyemeyizmi.

kendi kullanımınız için kendiniz yapabilirsiniz ama ticari amaçla kullanamazsınız. yani üretip satışını yapamazsınız... bu durumda patent sahibine tazminat hakkı doğar...
 
Katılım
21 Ağu 2008
Mesajlar
975
Helal olsun kardeş :) Bide kaska Yapsaydın bi sistemde kask içinde olsun Başarılar :)
 
Katılım
6 May 2010
Mesajlar
1,685
videoyu izliyebilen warmı arkadaslar bende acmadı silinmiş falan diyor
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
882
Bu arada arkadaşlar an itibariyle kendi elektrikli ısıtıcımı tamamladım.Çok fazla zamanımı aldı maalesef kolay oldu diyemeyeceğim bu zamanın büyük bir çoğunluğu uygun amper ve direnç değerlerini bulmakla geçti.Yarın motorun aküsünden çıkış alarak cumartesi günü de yolda deneyeceğim.Sonucu buradan yazarım ve yapmak isteyen arkadaşlar olursa da yardımcı olabilirim.
Bunlarda resimler:

http://img440.imageshack.us/i/img3472v.jpg
http://img594.imageshack.us/i/img3471x.jpg
http://img143.imageshack.us/img143/1066/img3479l.jpg
img3468.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
1,686
@audioslave
abi bu telin etrafında yalıtkan bi madde yok mu?Bence koymanızda fayda var zira elektrik, insan sağlığına pek dost birşey değil...:cat:
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
882
Arkadaşlar halen daha tam olarak yolda test edemedim çünkü şansıma havalar mevsim normalleri üzerinde:) Ancak evde denemelerimde verdiği ısının yeterli olduğu yönünde.Devre 3.6amper çekiyor.Toplam alt+üst için direnç 3.6 civarında.Akünün voltajını 13 volt alarak hesapladım.
Teller bobin telidir,yani trafolu adaptörlerin içindeki yüzlerce sarım yapılan teller.Çevresi izoledir,lehim yapmanız için teli çakmakla yapmak ve bu izoleyi kaldırmak gereklidir.Ayrıca çift taraflı bant ile de ön ve arka yüzünü kapatınca yalıtkanlığı daha fazla sağlamış oluyorsunuz.Akünün çıkışa cam sigorta için soket de ekledim,kısa devre olursa direk o sigorta atsın ve sıkıntı yaşanmasın diye.Isıtıcılı içlik yapan mafit arkadaşımız daha kalın tellerle yapmış sanırım resistans teli kullanmış.O telin çevresi izole değildir, ve direnci düşük olduğundan telden fazla kullanmaya gerek yok,bobin teli çok incedir sık döşeyerek çok fazla tel kullanmak lazım direnci ayarlayabilmek için.Isıtıcının tüm olayı uygun direnç değerini tutturmaktır.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
882
Arkadaşlar test ettim sonunda sadece bir defa binerken kullandım.Alt ve üst aynı anda çalışırken baya ısıtıyor yani yakacak kadar değil ancak güzel bir sıcaklık veriyor.Birde alt tarafı iptal ederek kullandım sadece üst tarafı çalıştırdım.Alt ve üstün beraber çalışmasından az biraz daha düşük oldu verdiği ısı.
Ancak şunuda söylemeliyim.Isıl olarak bir sıkıntı yok hatta gayet başarılı ancak bakalım aküye binen yük nasıl olacak.Farlarımı xenon yaptım,eski halojen farlar 55 watt'tı. xenon 35 watt.
Sadece üst ısıtıcı çalışıyorken ki harcadığı watt değeri ise 19-20watt arası.Yani eski farı kullanıyormuş gibi bir yük oluşacak aküde ama alt kısmı da kullanınca nolur bilemiyorum.Onuda test edicem:)
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
şeytan icadı bunlar :p

aslında bende aküye çok fazla yüklenmemek için sele ısıtması yapıp, ceket içinede vücut ısıtıcı paketlerde kullanmayı düşünüyorum. tabi paketlerin maliyeti pahalı gelecektir zamanla..

başarılı bir çalışma.

elektrik tüketimi azaltmanın bir yolu yokmudur acaba?

bobin kablolarını bakır bir plakaya döşeyerek ceketin içine diktirilse daha iyi bir ısıtma sağlar mı?
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
882
şeytan icadı bunlar :p

aslında bende aküye çok fazla yüklenmemek için sele ısıtması yapıp, ceket içinede vücut ısıtıcı paketlerde kullanmayı düşünüyorum. tabi paketlerin maliyeti pahalı gelecektir zamanla..

başarılı bir çalışma.

elektrik tüketimi azaltmanın bir yolu yokmudur acaba?

bobin kablolarını bakır bir plakaya döşeyerek ceketin içine diktirilse daha iyi bir ısıtma sağlar mı?

Benimde yaptığım buna benzer birşeydi.Bozuk adaptörlerin içerisindeki trafodan aldığım bakır renkli ince tellerle yaptım,yani bobin kablosu.
Kullandığım tel için(çok inceyli ölçecek aletim olmadığından kalınlığını bilmiyorum) sadece üst taraf için ısıtıcı parçaların toplamı 6.5ohm luk değerdeler.Buda (aküyü 13volt alırsak) amper değeri 2 amper olur.Yani watt olarak da 26 watt'a tekabül ediyor.Bu değer bazen bana sıcak bile geliyor.Üzerine anahtar koydum onunla aç kapa yapabiliyorum ama en iyisi 2 kademe yapmak.Daha kullanışlı olacağını düşünüyorum.O da şöyle olur:
İlk etapta 6.5-7ohm luk dirence denk gelecek kadar kablo döşenir sonra 3-4 ohm luk daha kablo döşenir ve bu telde ilk döşenen tele bir anahtarla bağlanır.Böylece hem 6.5 hemde 10 ohm luk seçenekler sağlanmış olur.Bu arada ek bilgi; ohm değeri arttıkça açığa çıkan ısı değeri azalır.Ne kadar az ohm değeri olursa tel okadar çok direnç gösterir ve bunu ısı olarak dışarı verir.
Birde temel elektrik bilgisi: V volt,I amper,O ohm, W watt dersek;
I=v/o ve W= V x I
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst