Elektrikli bisikletten anlayanlar baksın çok önemli!!

Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Beyler sorun daha yeni çıktı sadece bunların tamirinden felan anlayanlara soruyorum, motorum arora xh05z250 motora bişeyler oldu gitmiyor tekliyor yani teker dönmüyo zorluyor dönerken, akü takılı değilken yokuş aşşağı kaptırdım ve öyle kaptırınca vitesi gösteren ışık yanıyo kısmen şarj ediyo yani neyse öyle giderken yanlışlıkla alarmi devreye soktum ve birden alarm öttü öyle zorlamaya başladı normalde alarm ötünce zorluyodu öyle bitek çalmasınlar diye. Koltuğun altını söktüm sarı bi kutu var bu kutunun içine 6 tane karşılıklı kablo giriyo ve birbirlerine bağlılar bunlardan (mavi olandı sanırım)birini söktüm yani birbirinden ayırdım zorlamayı kesti teker rahat rahat dönüyodu eve geldim aküyü taktım o kablo ayrı olunca gaz felan çalışmadı kontağı sigortayı kapatmama rağmen o kabloları birbirine değdirdiğim anda akü takılıyken ibre birden fırlıyo yani motor hiç çalışmasın sigorta bile kapalı olsun sadece akü takılı olsun onları deydirince birbirine birden ibre fırlıyo normalde sınır 60 ama 60 ıda biraz geçip duruyo biraz daha dönse ibre tam tur dönmüş olcak. Ve kontağı açınca normalde 3 kere dıt dıt dıt yapması lazımken sürekli dıt dıt dıt yapıyo hiç kesmiyo sizce sebebi ne olabilir? baya bir inceledim şase yapan kablo yok.
 
Katılım
10 Nis 2013
Mesajlar
189
"kontağı sigortayı kapatmama rağmen o kabloları birbirine değdirdiğim anda akü takılıyken ibre birden fırlıyo yani motor hiç çalışmasın sigorta bile kapalı olsun sadece akü takılı olsun onları deydirince birbirine birden ibre fırlıyo normalde sınır 60 ama 60 ıda biraz geçip duruyo biraz daha dönse ibre tam tur dönmüş olcak." Bu cümleden bi elektronikçi olarak motoru süren devredeki mosfetlerin arızalandığı kuşkusu düştü içime... Tabi tekerleklerde sensör falan da oluyormuş net te okudugum kadarıyla. İşin ehline göstermek lazım ama bir iki farklı yere göstermenizi tavsiye ederim.
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
"kontağı sigortayı kapatmama rağmen o kabloları birbirine değdirdiğim anda akü takılıyken ibre birden fırlıyo yani motor hiç çalışmasın sigorta bile kapalı olsun sadece akü takılı olsun onları deydirince birbirine birden ibre fırlıyo normalde sınır 60 ama 60 ıda biraz geçip duruyo biraz daha dönse ibre tam tur dönmüş olcak." Bu cümleden bi elektronikçi olarak motoru süren devredeki mosfetlerin arızalandığı kuşkusu düştü içime... Tabi tekerleklerde sensör falan da oluyormuş net te okudugum kadarıyla. İşin ehline göstermek lazım ama bir iki farklı yere göstermenizi tavsiye ederim.

Peki bişey sorcam madem elektrikçisin iyi buldum seni :) o anda dönerken yüksek bir akım üretip kablolar 2-3 saniye içinde eriyerek birbirine temas edip şase yapmış olma ihtimali varmı yada yapmış olabilirmi?
 
Katılım
10 Nis 2013
Mesajlar
189
Hmm işin tam ehli değilim. Fakat aklıma ilk gelen şey şu. Zorlama ile birlikte aşırı akım çektiğinde mosfetlerin yanmış olabileceği. Anlaşılır olması için Mosfet bir musluk siz gaz verdikçe voltaj geçişine izin veriyor fakat şuan musluğun conta gitmiş sürekli sızdırıyor. Bu olabilir. Herhangi bi kablo şase olsa motor direk fırlamaz. Aküdeki voltajı ölçebiliyorsanız kabloyu degdırdıgınız an bi ölçün bayılma varsa artı ve eksı kutupları arası bi şase vardır fakat yoksa ve aküler ısınıp aşırı akım cekılıyorsa sürücü katında diyebilirm arıza için. Çevremde kimsede yok malesef içini açıp bakıp tarif etmek isterdim ama siz açsanız bile ölçü aletiyle kontrol etmek lazım sürücü devresindeki parçaları ve diğer kabloları...
 
Katılım
15 Ocak 2013
Mesajlar
231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hmm işin tam ehli değilim. Fakat aklıma ilk gelen şey şu. Zorlama ile birlikte aşırı akım çektiğinde mosfetlerin yanmış olabileceği. Anlaşılır olması için Mosfet bir musluk siz gaz verdikçe voltaj geçişine izin veriyor fakat şuan musluğun conta gitmiş sürekli sızdırıyor. Bu olabilir. Herhangi bi kablo şase olsa motor direk fırlamaz. Aküdeki voltajı ölçebiliyorsanız kabloyu degdırdıgınız an bi ölçün bayılma varsa artı ve eksı kutupları arası bi şase vardır fakat yoksa ve aküler ısınıp aşırı akım cekılıyorsa sürücü katında diyebilirm arıza için. Çevremde kimsede yok malesef içini açıp bakıp tarif etmek isterdim ama siz açsanız bile ölçü aletiyle kontrol etmek lazım sürücü devresindeki parçaları ve diğer kabloları...

AMİN. Başka yardım etcek yokmu ya? :salut:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst