Ehliyet için ehliyet alma yaşı neye göre? (Ay veya yıl)

Katılım
24 Ara 2017
Mesajlar
11
Merhaba. Bu konuyu açıcak başka biryer bulamadım, başlıkta bulamadım. Benim aklıma bişey takıldı annem bana ehliyet alırken doğum gününe(02.12.2002 mesela) bakmıyolar, doğduğun yıla bakıyolar (2002 1 ocakta doğmuşum gibi yaş hesaplıyolar.) dedi. Bu şey doğru mu?
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
627
Tabi ki doğru değil. Hangi gün, ay, yıl doğduysanız o tarihten itibaren hesaplanır.

Şu anda 15 yaşınızı bitirip 16'dan gün almaktasınız.

02.12.2018'den sonra 16. yaşınızı dolduracak olmanızdan ötürü ehliyet almaya hak kazanacaksınız.
 
Katılım
11 May 2018
Mesajlar
0
ehliyet alabilmek için sınavın son başvuru tarihi itibari ile yaş kriterini sağlamanız gerekiyor. Yani yıl baz alınıyor olayı şehir efsanesi.
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
660
Aldım, verdim, ben seni yendim hesabı yerine aşağıdaki örnek en doğrusudur.

Diyelim ki 3 Mart 2001 doğumlu bir kişiden bahsediyoruz.

3 Mart 2001 + 16 yaş = 3 Mart 2017 'de ehliyet kursuna başvuruda bulunabilir (A1 için)
3 Mart 2001 + 18 yaş = 3 Mart 2019 'da ehliyet kursuna başvuruda bulunabilir (A2 için)
3 Mart 2001 + 24 yaş = 3 Mart 2025 'de ehliyet kursuna başvuruda bulunabilir (A için, ilk defa ehliyet alacaksa)
 
Katılım
11 Ağu 2017
Mesajlar
4
Selamün aleyküm bende A1 var B alıcam. Yazılıya girmeden sadece teorik sınav olacağımı biliyorum. Haziran 14 ünde doluyor 18 yaş. Fakat direksiyon sınav tarihleri ana sınav ve ara sınav olarak 2 ye ayrılıyor. Ben ana sınavı bekliycekmiyim yoksa ara sınava girebilir miyim???? Ara sınava kalanlar giriyormuş.bilginiz varmıdır?
Ara sınav haziran 15 inde ana sınav
Ağustos 25
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst