Dünyanın insan atığı ile ısınan ilk kasabası.

Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
11704642.jpg


BBC 5 Ekim 2010

İngiltere’nin Oxfordshire bölgesindeki Didcot kasabası, insan atığıyla ısınan ilk yerleşim birimi olmaya hazırlanıyor.

Hayata geçirilecek projeyle, kasabadaki 200 ev, üç hafta önce kanalizasyona giden atıkların biyo metan gazına dönüştürülmesiyle ısınacak.

Projenin başarıyla test edilmesinin ardından Brisitih Gas, Thames Water ve Scotia Gas şirketlerinin çalışmasıyla uygulamanın tüm İngiltereye yayılması bekleniyor.

Yetkililer, insan atığıyla ısınma projesi sayesinde, İngiltere’nin 2020’ye kadar enerjisinin yüzde 15’ini yenilenebilir kaynaklardan elde etmeyi umuyor. Bu şekilde Avrupa Birliği’nin (AB) bu alandaki talimatları yerine geitirilmiş olacak.

British Gas yetkilisi Matin Orrill, zamanla İngiltere’nin doğalgaz sisteminin parçası olacak projede yer alan İngilizlerin kendileriyle gurur duymaları gerektiğini belirtti. Orrill, sifonun çekilmesinden itibaren insan atığıyla biyo metan gazının üretilmesine kadar geçen sürecin 23 gün olduğunu söyledi.

Orrill, bir diğer önemli projenin, oksijensiz ortamda yaşayabilen bakterilerin elektrik üretiminde kullanılabilmesi için dışkıya çevrilmesi olduğunu söyldi. 2.3 milyar sterlin değerindeki ısıtma projesinin hayata geçmesinin ardından, aynı altyapının 2011’de Manchester kentine kurulması bekleniyor.


Kaynak: hürriyet
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
-Bey hadi tuvalete git.
-Neden?
-Sogudu içerisi, çocuklar usuycek.
-Tuvaletim yok naapcaz?
-Gözüne dizine dursun,yaptigim kurufasulyeler,boyun posun devrilsin...
:p:cherry:
 
Katılım
28 Haz 2008
Mesajlar
1,076
vay be hayvan dışkısından tamam biliyorda bunu da duymuş olduk valla helel olsun diyeceğim ben sadece her şeyi değerlendiriyorlar
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Kurufasülye esprisini ben yapacaktım, geç kaldım :mrgreen:
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
millet köy kasaba ısıtıyor...
biz hala denizdeki balıklara mama yapıyoruz...
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
bakü-ceyhan-metehan doğalgaz boru hattı mı bu :silent: :p
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
O yediği köftelerle tek başına İstanbul Avrupa yakasına yeter zaten :mrgreen:
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben bundan sonra saklamayı düşünüyorum..


Bide ağlamak istiyorum:salut:

Saklama bence.
Altın bile yastık altında bi işe yaramazken bok nasıl durduğu yerde işe yarasin?
s*ç gitsin. Toprağa faydasi cok büyük :p
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
2,408
-Bey hadi tuvalete git.
-Neden?
-Sogudu içerisi, çocuklar usuycek.
-Tuvaletim yok naapcaz?
-Gözüne dizine dursun,yaptigim kurufasulyeler,boyun posun devrilsin...
:p:cherry:

bu süperdi horozum
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Pöffff burası berbat kokmuş ::arrow::
koku.jpg


sprey.jpg


Tamam şimdi devam edin :cherry:
 
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
296
Suya gideni değerlendirmişler de havayı uçanı nasıl değerlendirecekler?

Bir proje geldi şimdi aklıma ama pek hoş bir görüntü değil. Boşverin :)
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
vücuttan çıkarken ki kokusu ile yanarken çıkardığı dumanın kokusu aynıysa ....
o memleketi düşünmek bile istemiyorum:queen::queen::queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst