Dünya'nın En Pahalı Benzinini Kullanıyoruz Yalanı

Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
https://tr.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/Europe/

akapeli değilim. siyasetlerini de sevmem. bu ayrı konu. ama artık şu teraneyi bırakmalı. avrupanın bir çok ülkesinde bizden pahalı benzin. neredeyse alım gücü, gelişmişlik arttıkça artmış bile denebilir istisnalar hariç.

hemen alta "salak, asgari ücretle alınan litre miktarına bak bir de" yazacak arkadaşları tebrik ediyorum. tespit güzel. siz güzel kardeşlerimi alımgücü, gelir dengesi adaletsizliğini eleştirmeye davet ediyorum. emek hırsızlığını eleştirelim. sorunumuz benzin fiyatları değil, döviz kurları da değil. cari açık bütün kötülüklerin anasıdır. üretim şart. imam hatip değil, "kaliteli" meslek lisesi, "kaliteli" fen lisesi açmalı. tarım enstitüleri kurulmalı.
 
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
1,413
Motosikleti
Ns200
çok haklısın

BhUOc2ICIAISs5V.jpg
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
https://tr.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/Europe/

akapeli değilim. siyasetlerini de sevmem. bu ayrı konu. ama artık şu teraneyi bırakmalı. avrupanın bir çok ülkesinde bizden pahalı benzin. neredeyse alım gücü, gelişmişlik arttıkça artmış bile denebilir istisnalar hariç.

hemen alta "salak, asgari ücretle alınan litre miktarına bak bir de" yazacak arkadaşları tebrik ediyorum. tespit güzel. siz güzel kardeşlerimi alımgücü, gelir dengesi adaletsizliğini eleştirmeye davet ediyorum. emek hırsızlığını eleştirelim. sorunumuz benzin fiyatları değil, döviz kurları da değil. cari açık bütün kötülüklerin anasıdır. üretim şart. imam hatip değil, "kaliteli" meslek lisesi, "kaliteli" fen lisesi açmalı. tarım enstitüleri kurulmalı.

Niye sadece benzin fiyatları bir daha ki konu başlığınızda patates fiyatlarını da vermenizi rica ederim.
 
Katılım
25 Nis 2016
Mesajlar
571
İktisat 101 oku, reel nominal alım gücüne bir bak. 1 dolar 3,7 lira ediyor. 1 dolar 1 lira olsaydı ve aynı zamanda ücretler ilkeler arası aynı olsaydı haklı olabilirsin.
 
Katılım
3 Ara 2011
Mesajlar
892
Valla adam haklı. Takılacak daha çok konu var.
Mesela survivor adamlar orda aç sefil.
Üstelik:
Nereye-S%C4%B1%C3%A7acaklar-e1495024723563.jpg
 
Katılım
27 Şub 2018
Mesajlar
195
Yahu dur ; daha karpuz keseceğiz.......
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
1,743
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
alahallaahh halbuki angus ithalatı yeni yasada yasaklanmıştı.yerli hayvana yatırım yapıyor hükümet.yazık
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Yanlış bakış açısı,

Burdaki algoritma birim olarak değerlendirilmeli, Örneğin; Amerikada veya Avrupa ülkesinde 10 birim para ile kaç litre yakıt alıyorsunuz, sizin ülkenizde 10 birim para ile kaç litre alıyorsunuz?

Sonuç olarak burada ortaya daha farklı sorunlar çıkıyor;


1- Paranız değersiz
2- Alım gücünüz düşük.


Bunlar = Yakıtı daha pahalıya alıyor olmanız demek.

Bunu anlamak çok kolay, Hemen 1 USD 1 TL olarak düşünün, ve motosikletinizin 17 Litre deposunu 94,35 TL yerine 25 TL ile dolduğunu düşünün, ve hemen bu gün ile kıyaslayın. Böylece ne kadar pahalıya aldığımız da ortaya çıkmış oluyor. 1.47 usd litresi TL olarak da 1.47 olur (Dolar - TL Eşit cünkü) / 1,4 x 17 = 24,99 TL
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Kas 2016
Mesajlar
197
bir diğer şekilde izah etmeye çalışayım. tek kriterimiz asgari ücret olmasın. belediye memuru maaşı tütün ya da armut fiyatı et doktor maaşı uçak kapı kolu ya da alkollu içki ile... velhasılı kelam paranızın değer bulduğu her şey ile kıyaslayarak buluyoruz ucuz pahalı sonucunu. bire bir teraziye vurmak bize yanıltıcı sonuçlar verecektir bu örnekte olduğu üzere. bize kantar dışı kriterler gerekiyor ve bu tartmayı zorlaştırıyor. ortalama manav geliri ile ne kadar mazot alınır sorusunun cevabı bu sorunun da cevabıdır. diğer bir ölçüm yolu örneğin o ülkede bir litre benzin ile kaç ekmek alınabilmektedir. ya da ne kadar altın...
 
Katılım
20 Nis 2015
Mesajlar
855
bir diğer şekilde izah etmeye çalışayım. tek kriterimiz asgari ücret olmasın. belediye memuru maaşı tütün ya da armut fiyatı et doktor maaşı uçak kapı kolu ya da alkollu içki ile... velhasılı kelam paranızın değer bulduğu her şey ile kıyaslayarak buluyoruz ucuz pahalı sonucunu. bire bir teraziye vurmak bize yanıltıcı sonuçlar verecektir bu örnekte olduğu üzere. bize kantar dışı kriterler gerekiyor ve bu tartmayı zorlaştırıyor. ortalama manav geliri ile ne kadar mazot alınır sorusunun cevabı bu sorunun da cevabıdır. diğer bir ölçüm yolu örneğin o ülkede bir litre benzin ile kaç ekmek alınabilmektedir. ya da ne kadar altın...

aslında bunu ölçen bir yöntem var. gdp per capita ya da ppp (purchasing parity power) diye geçiyor.

bu ölçüme göre türkiye 2016 yılında 25k usd iken, krizdeki yunanistan 26k, portekiz 30k, ispanya 36k, italya 38k imiş.

bizi kıskanan almanya 48k iken portakalını bıçakladığımız hollanda 50k.

yalnız hakkını verelim, bulgaristan, gürcistan, iran, ırak ve suriye'den daha yukarıdayız.

ah bu arada bir zamanlar tükürüğümüzle boğarız dediğimiz israil 37k. eyy amerika 57k.

norveç, isveç filan karıştırmıyorum hiç.

kaynak
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Ülkemizinin her tarafı petrol satan ülkelerle dolu. Irak, suriye, iran, azerbeycan, rusya... Avrupada ise petrol yok. Fakat buna rağmen çoğu avrupa ülkesinden pahalıya benzin alıyoruz çünkü devletimiz hayvan gibi vergi alıyor.

Boru hatlarında suyun başını tutan ülkeyiz ama en pahalı kullanan da biziz.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
aslında şu an dünyanın en pahalı benzini değil sayısal olarak. sebebi de doların uçmuş olması.
misai 2014 mayıs ayında benzin 5tl, dolar da 2,1tl idi, yani 1lt benzin 2,38dolardı, o zaman dolar bazında dünyanın açık ara en pahalı benziniydi.
şu an benzin artmasına rağman dolar olarak düşük, sebebi yazdığım gibi. eskisi mi iyi şimdiki mi düşünün artık.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst