Dünyanın En Pahalı Benzini Benim Aracımda T-shirt Satışı

Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
Venezuelle'da bir depo benzin bedeli 1 TL...
Bizde de arkadaşlar en pahalı benzini alırken kargo fiyatını araştırıyorlar..Arkadaşlar 100 Tl benzinin 70 TL si vergi biliyormusunuz..?
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
Venezuelle'da bir depo benzin bedeli 1 TL...
Bizde de arkadaşlar en pahalı benzini alırken kargo fiyatını araştırıyorlar..Arkadaşlar 100 Tl benzinin 70 TL si vergi biliyormusunuz..?

yanlış biliyorsun arkadaşım 100 tl benzinin 70 tl si vergi değil
burdan söylüyorum sadece %15 i vergi geri kalan % 55 inin ise ne olduğunu bilene söz büyük boy pizza ısmarlıyacam
 
Katılım
20 Eyl 2007
Mesajlar
1,129
yanlış biliyorsun arkadaşım 100 tl benzinin 70 tl si vergi değil
burdan söylüyorum sadece %15 i vergi geri kalan % 55 inin ise ne olduğunu bilene söz büyük boy pizza ısmarlıyacam

PETROL PİYASASI KANUNU

Petrol Piyasası Kanunu gereğince 1 Ocak 2005 tarihi itibarı ile Serbest Fiyatlandırma Sistemi`ne geçilmiştir.

Bu sistem ile sektördeki akaryakıt dağıtım şirketleri, farklı fiyat politikalarına göre depo satış fiyatını belirlemekte serbest olduğu gibi, bayiler de dağıtım şirketleri tarafından kendilerine tavsiye edilen tavan pompa satış fiyatlarını uygulamakta veya bulundukları bölgenin rekabet koşullarına göre kendi pompa satış fiyatlarını uygulamakta serbesttirler.

Türkiye`de perakende satış fiyatları rekabet koşulları gözönünde bulundurularak oluşturulmaktadır.

FİYATLANDIRMA

RAFİNERİ FİYAT OLUŞUMU

Gümrüksüz rafineri fiyatı + ÖTV + EPDK payı = Rafineri Satış Fiyatı (KDV hariç)

Gümrüksüz Rafineri Fiyatı
Akdeniz - İtalyan piyasasında yayınlanan CIF Akdeniz ürün fiyatları anlamına gelir.

Türkiye`de bu piyasa izlenir, son fiyat değişiminden itibaren, günlük CIF Akdeniz ürün fiyatları ve günlük Dolar kuru takip edilerek, belli bir fiyat değişim farkında gümrüksüz rafineri tavan satış fiyatı oluşur.

Özel Tüketim Vergisi (ÖTV)
Devletin her ürün için ayrı ayrı belirlediği vergidir.

Ürün bazında ÖTV (TL/M3) aşağıdaki gibidir.
Ürün ÖTV
95 K.Benzin 1.891,50 (TL/M3)
97 K.Benzin 1.891,50 (TL/M3)
S.Benzin 1.891,50 (TL/M3)
Kırsal Motorin 1.234,50 (TL/M3)
Motorin 1.304,50 (TL/M3)
Gazyağı 760,50 (TL/M3)
Fuel Oil 4 476,00 (TL/TON)
Fuel Oil 5-6 224,00 (TL/TON)


EPDK Payı

EPDK (Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu) tarafından alınan gelir payıdır.
Beyaz ürünler için bu pay 1,74 TL/M3 ve Siyah ürünler için 1,84 TL/TON`dur.

Daha fazla bilgi için www.epdk.org.tr


DEPO SATIŞ FİYATI

Temin fiyatı üzerine dağıtım şirketi marjı ve ürün servis ücreti eklenerek dağıtım şirketinin tüm depolar için satış fiyatları belirlenir. Bu marj, dağıtım şirketleri tarafından ürün maliyetleri, yapılan yeni istasyon yatırımları, mevcut istasyonların yenilenmesi, pazarlama ve çeşitli faaliyetler için ayrılan paydır.

POMPA SATIŞ FİYATI

Dağıtım şirketi tarafından, depo satış fiyatı üzerine bayinin çeşitli masrafları ve bulunduğu bölgenin nakliye ücretlerinin de eklenmesiyle, tavsiye edilen pompa satış fiyatı oluşturulur ve bayilere bildirilir.

Bayi, tavsiye edilen pompa fiyatını uygulamakta veya bulunduğu bölgenin rekabet koşullarına göre pompa satış fiyatını belirlemekte serbesttir.

TÜKETİCİNİN BİLMESİ GEREKENLER

Yeni yasa gereği, tüm istasyonların Fiyat panolarının son fiyat değişimine göre güncel olması, pompa ve fiyat panosundaki akaryakıt satış fiyatlarının farklılık göstermemesi gerekmektedir.Bu nedenle, müşterilerimizin konuya gerekli hassasiyeti göstermesini, herhangi bir OPET istasyonumuzun fiyat panosunda güncel fiyatların olmaması veya pompa ve fiyat panosundaki satış fiyatlarının farklılık göstermesi durumunda 444 67 38 nolu Müşteri Hizmetleri Temsilcilerimize veya [email protected] adresine bilgi vermelerini rica ederiz.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:21 ----------

sanırım bu açıklama yeterli olmuştur pizza kalsın pizza parasıyla depona benzin alırsın :p
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
uzatmaya niyetim yok ama;

çoğu kişinin eli mause tutuyo. madem fırsatçı değisiniz verin burdan kalıp öçülerini bedenlerin, giyecek olanda kendi bedenine göre kalıbı 5tl lik beyaz tişörtlere bastırsın. yada 5tl deyin anlayalım.

Farkındamısınız bilmiyorum ama çiftçi zarar ettiği için 1,5 yıldır pamuk ekmiyor. Doğal olarak iplik üretimi yapılmadı. İplikçiler ellerindeki stokları yüksek fiyata satıyorlar. Stokları tükenen malı dışardan getirtiyor. O thist'a kullanılan kumaş ''Süprem'' kumaştır. ve süprem kumaşın kilosu 5 $ civarı. Buda türk parası olarak 7,5 TL'ye denk geliyor. Şimdi ben size maliyet çıkartayım.

1 kg kumaştan ortalama 3 adet thist çıkıyor.

Yani sırf kumaş bedeli : 2,5 TL
Kesim ve dikim bedeli : 3 TL
Üzerindeki baskı bedeli : 1 TL
Ütü paket ve temizleme : 1 TL

Yani toplamda 7,5 tl maliyeti var.

Birde baskıların üzerinde görmüş olduğunuz her bir harf için 70 TL kalıp parası veriliyor. Yani üzerinde 30 tane harf olmuş olsa 2100 TL sırf baskı kalıp ücreti veriliyor.

Ayıptır söylemesi tekstil mühendisi olduğum için bu konularda baya bilgim var :)
 
Katılım
20 Eyl 2007
Mesajlar
1,129
Farkındamısınız bilmiyorum ama çiftçi zarar ettiği için 1,5 yıldır pamuk ekmiyor. Doğal olarak iplik üretimi yapılmadı. İplikçiler ellerindeki stokları yüksek fiyata satıyorlar. Stokları tükenen malı dışardan getirtiyor. O thist'a kullanılan kumaş ''Süprem'' kumaştır. ve süprem kumaşın kilosu 5 $ civarı. Buda türk parası olarak 7,5 TL'ye denk geliyor. Şimdi ben size maliyet çıkartayım.

1 kg kumaştan ortalama 3 adet thist çıkıyor.

Yani sırf kumaş bedeli : 2,5 TL
Kesim ve dikim bedeli : 3 TL
Üzerindeki baskı bedeli : 1 TL
Ütü paket ve temizleme : 1 TL

Yani toplamda 7,5 tl maliyeti var.

Birde baskıların üzerinde görmüş olduğunuz her bir harf için 70 TL kalıp parası veriliyor. Yani üzerinde 30 tane harf olmuş olsa 2100 TL sırf baskı kalıp ücreti veriliyor.

Ayıptır söylemesi tekstil mühendisi olduğum için bu konularda baya bilgim var :)

boşver boş boş yazmış arkadaş ortaya afasına göre zaten alıca da yok burada üç kuruşun hesabını sorarlar ortalığı gereksiz yere karıştırırlar sanırım arkadaş hiç mi hiç düşünmeden yazmız :bounce:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:31 ----------

Hoca kimsede ilgili değil yani normalmiş gibi geliyor insanlara..

ben isterimki benzin 5 tl olsun şu çin malı taşıtlar en azından çogu ortalıktan kalkar fena da olmaz hani :cherry:
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
kardeşlerim daha bir ay öncehaberini yaptı kanal d iyi hatırlayın halen doğru cevap gelmedi
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
boşver boş boş yazmış arkadaş ortaya afasına göre zaten alıca da yok burada üç kuruşun hesabını sorarlar ortalığı gereksiz yere karıştırırlar sanırım arkadaş hiç mi hiç düşünmeden yazmız :bounce:

Abi sen nasıl oldun? kazanın izleri silinmiştir umarım? rahat rahat yürüyebiliyormusun artık?
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şikayet etmeyin işte ne güzel en pahalı benzinle prestijle motosiklet sürüyorsunuz, en ucuz benzinle Harley'e binen amerikalılar kıskançlığından çatlıyordur.:wiinkk:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst