Dünyanın En Büyük Çip Üreticisi Artık Samsung..

Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Samsung'un mobil alanda ve bellek teknolojilerinde yaptığı çalışma ile Intel'i kıyaslayıp daha büyük olduğunu söylemek, Tesla ile BMW'yi kıyaslayıp Tesla daha büyük demekle aynı şey. İki firmanın kulvarları çok farklı. Nasıl ki Tesla BMW'den daha iyi içten yanmalı motor yapamaz, Samsung'da Intel'den daha iyi x86 mimarili işlemci yapamaz.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Samsung'un mobil alanda ve bellek teknolojilerinde yaptığı çalışma ile Intel'i kıyaslayıp daha büyük olduğunu söylemek, Tesla ile BMW'yi kıyaslayıp Tesla daha büyük demekle aynı şey. İki firmanın kulvarları çok farklı. Nasıl ki Tesla BMW'den daha iyi içten yanmalı motor yapamaz, Samsung'da Intel'den daha iyi x86 mimarili işlemci yapamaz.

iyide burada toplam üretilen ve ulaşılan kar karşılaştırılmış sizin dediğinize göre intel ne samsung gibi ssd yapabilir ne mobil işlemci nede ram intelin ssdleri pazarda söz sahibi bile değil
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
konuyu biraz araştırdım.
bağzı çiplerin sol el ile yapıldığı iddiası var.
oldukça ciddi bir iddia.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
iyide burada toplam üretilen ve ulaşılan kar karşılaştırılmış sizin dediğinize göre intel ne samsung gibi ssd yapabilir ne mobil işlemci nede ram intelin ssdleri pazarda söz sahibi bile değil

Başlıkta en çok kazanan demiyor, en büyük diyor. Bana göre başlık da karşılaştırma da anlamsız. Diğer yandan bellek konusu Samsung'un uzman olduğu bir konu ve Intel o konuda Samsunga'la yarışamaz. Uğraşmaz çünkü diğeri almış yürümüş.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Başlıkta en çok kazanan demiyor, en büyük diyor. Bana göre başlık da karşılaştırma da anlamsız. Diğer yandan bellek konusu Samsung'un uzman olduğu bir konu ve Intel o konuda Samsunga'la yarışamaz. Uğraşmaz çünkü diğeri almış yürümüş.

eğer dökülen üretilen işlemci sayısına balılırsa samsung yürür bh konuda qualcomm un işlemcilerini samsung döküyor exynoslarda öyle 1050 ti ların gpu larda samsung döküyor
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,123
Apple bu yıl iPhone için Intel’i tercih edebilir!

apple_intel_isbirligi.jpg


Apple’ın, uzun bir süredir Qualcomm ile arasında devam eden ve her geçen gün büyüyen hukuki savaş sonrasında, iPhone modellerinde Qualcomm yongalarını kullanmayı tamamen bırakmayı planladığı defalarca kez dile getirildi.

Bir takım yeni bilgilere göre firma, bu yıldan itibaren Intel yongalarına geçiş yapıyor.

intel_chipset-768x432.jpg


Çin’de iPhone satışının ve üretiminin durdurulması talebi ile mahkemeye giden ve sonuç alamayan Qualcomm’un, yeni davalar ile hukuki savaş büyütmeye devam etmesi sonrasında Apple ve Intel yakınlaşması yeni bir boyut kazandı.

Zira, sektörün oldukça tanınan isimlerinden birisi olan KGI Securities analisti Ming-Chi Kuo, bu yıl satışa sunulacak olan iPhone modellerinin ana modem tedarikçisinin Intel olabileceğini açıkladı.

Geçtiğimiz Kasım ayında ortaya çıkan raporda Apple’ın 4X4 MIMO yongalarını kullanarak LTE hızlarında yükselişe gitmeyi planladığı belirtilmişti. Aynı zamanda firmanın Qualcomm ile gerçekleştirdiği yakın ilişkiye son vererek, kendilerinden sadece %30’luk bir alım gerçekleştireceği söylenmişti.

Yeni yayınlanan raporda ise daha önce bahsedilen %30’luk alımın dahi yapılmayacağı, yonga üretiminin tamamen Intel tarafından üstleneceği belirtilmiş. Yani 2018’de karşımıza çıkacak iPhone’larda Intel yongalar yer alabilir.

Öte yandan rapora göre Apple cephesindeki en büyük sıkıntı, Intel’in 5G’ye tam olarak zamanında hazırlanamama ihtimali.

Yeni yonga, çift sim kart desteğine sahip

iphone_cift_sim_kart.jpg


KGI’nin yayınladığı rapora göre Intel’in iPhone’larda kullanılması planlanan yeni yongası, aynı anda aktif çift sim kart desteğine sahip. Tabii iPhone’ların böylesi bir desteğe sahip olacağını söylemek, oldukça öngörüsüz bir tahmin olacaktır.

Geçtiğimiz dönemlerde Qualcomm yongalarına sahip iPhone’ların, Intel yongalarına sahip olanlardan daha iyi bir performans gösterdiği, benchmark skorlarına yansımıştı.

2018 yılında çıkacak iPhone’larda modeller arasındaki bu uyumsuzluğun oluşmaması için, Apple’ın sadece tek bir yonga üreticisi ile anlaşması gerekiyor.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
intelin wifi çipleri qualcomm a göre çok vasat hatta bi ara test ediyorlardı baya fark vardı intelin tek tercih ettiğim şeyi işlemcileri
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst