Dünyanın En Büyük Çip Üreticisi Artık Samsung..

Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,123
Güle Güle Intel: Dünyanın En Büyük Çip Üreticisi Artık Samsung!

Intel, 2017’de yaşadığı krizlerin de etkisiyle, en büyük çip üreticisi unvanını Samsung’a devretti.
Intel, yıllardan beri çip üretiminde lider konumda yer alıyor(du). Akıllı telefon pazarı bu duruma büyük bir darbe vursa da 2017 yılına kadar bu liderlik devam etmişti. 2017’nin yıllık finansal raporlarına göre bu liderlik değişmiş gözüküyor. Çip üretimi konusunda yeni lider, rakamsal olarak büyük bir farkla Samsung oldu. Bloomberg verilerine göre, Intel’in 62.8 milyar dolarlık yıllık gelirine karşı Samsung, yarı iletken çip üretiminde 69.1 milyar dolardan fazla gelir elde etti. Intel’in bu süreçte PC platformuna daha çok odaklanması ve odak noktasını x86 işlemciler üzerine doğru çekmesi, yıllardan beri bu sektörde iyiden iyiye büyüyen Samsung’un eline sağlam bir koz verdi.

17fec84425586b3a1b9e5e4e2d162466862490fe.jpeg


Samsung’un yarı iletken çip üzerindeki başarısının arkasında RAM ve flash bellekler var. Samsung’un bellekleri, Intel’in işlemcilerine karşı galip gelmeyi başardı. Önümüzdeki yıllarda işlemcilerden ziyade bellek pazarının daha da hareketleneceğini açıklayan analistler, Samsung’un bu pazardan daha çok paralar kazanacağını da aktarmış oldular. Günümüzde satın alınan akıllı telefon ve tabletlerin hemen hemen hepsinde Samsung marka RAM bellekler kullanılıyor. Aynı zamanda bilgisayar sektöründe de söz sahibi olan Samsung, bunlar dışında dünya üzerindeki tüm flash bellek sektörünün üçte birini tek başına elinde tutuyor.

d48b39557c07335bb1f4255c4cb724dcbbd73739.jpeg


Şirket, çiplerini yalnızca akıllı telefon ve PC’lere sunmuyor. Televizyonlar, çeşitli ev aletleri, otomotiv sektörü gibi çok geniş bir alana yarı iletken çip üretmeye devam ediyor. Samsung, 2017’nin dördünce çeyreğinde en büyük kazancını bu belleklerden sağladı. Üstelik şirket, bunlar dışında dünyanın en büyük ekran paneli üreticilerinden biri konumunda. Akıllı telefon, televizyon ve diğer elektronik eşyalar alanında da başarılı olan Samsung, 2017’yi hiç de fena sayılmayacak bir gelirle kapattı.

Webtekno..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Samsung inanılmaz büyük ve başarılı bir şirket. Yine de elmayla armut karşılaştırıyoruz gibi geliyor bana. Samsung ve Intel'in tam olarak rakip olmaları için aynı işi yapıyor olmaları lazım. Dünyada bilgisayar CPU'su (x86) üreten sadece 2 firma var, Intel ve AMD. Birbirinin rakibi olan bunlar.
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
Adamların telefonu patladı çatladı. Yine de yıkılmadı adamlar.
O da ne daha savaştan yeni çıkmış. Zamanında yardım ettiğimiz kardeşlerimiz ne güzel teknoloji ile anılmaları.
Neyse beyler bizim gümrük 22€'a mı düştü şimdi.
Olsun bizim ülkenin jeopolitik konumu var. :farao:
İntel'i de yemeyelim lütfen. Haşmet reisin dediği gibi.:cherry:
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Adamların telefonu patladı çatladı. Yine de yıkılmadı adamlar.
O da ne daha savaştan yeni çıkmış. Zamanında yardım ettiğimiz kardeşlerimiz ne güzel teknoloji ile anılmaları.
Neyse beyler bizim gümrük 22€'a mı düştü şimdi.
Olsun bizim ülkenin jeopolitik konumu var. :farao:
İntel'i de yemeyelim lütfen. Haşmet reisin dediği gibi.:cherry:

intelin güvenlik açığına verdiği yamalar yüzünden i7 7700 hq lu bilgisayarım sağ tıklayınca kasıyor oyunlarda anlık takılma yapıyor intel tek elim diye iyice sıvadı 6700 k ile 7700k arasında neredeyse hiç fark bile yoktu
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Aynı çipi üretmiyorlar ikisi de farklı kulvarlarda, dolayısıyla rakamları karşılaştırmak doğru değil.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
farklı kulvarlarda olsalar da bu kulvarlar ileride birleşecek diye düşünüyorum
arm mimarisi henüz x86 ayarına gelemese de çok fazla yol katettiler ve fark o kadar büyük değil
gelecek mobil teknolojinin
intel atom, amd a serisi cpu+gpu larla buna hazırlık yapıyor zaten
yine de masaüstü kullanırım (bulursam)
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
mesele ürün değil,
üretebilme kabiliyeti,
zaten nitelik değil nicelik üzerinden değerlendirme yapılmış,

esas mesele zamanı yakalamış ya da zamana yön veren ülkeler bunu yapıyor iken,
biz bu dünyanın neresindeyiz ?
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Samsung yatsın kalksın benim oğlana dua etsin. Kırdığı bu kaçıncı telefon. Intelle arasindaki parayı ben ödedim.
:)
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
esas mesele zamanı yakalamış ya da zamana yön veren ülkeler bunu yapıyor iken,
biz bu dünyanın neresindeyiz ?

denizi doldurup, üzerine beton dökerek, dünyayı kıskandırma özelliğimiz var
ya da bu şekilde dünyayı kıskandırdığımıza inanan bir halk kitlemiz var ve bence bu -enazından diğer politikacılar için- kıskanılacak bir durum
 
Katılım
20 Nis 2015
Mesajlar
855
samsung sadece elektronik alet değil gemi bile yapıyor. Hatta dünyanın en iyi tersanelerinden biridir.
Japonlarda da böyle (mitsubishi gibi). Adamların bu koca şirketlerine bayılıyorum

Samsung Heavy Industries
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
mesele ürün değil,
üretebilme kabiliyeti,
zaten nitelik değil nicelik üzerinden değerlendirme yapılmış,

esas mesele zamanı yakalamış ya da zamana yön veren ülkeler bunu yapıyor iken,
biz bu dünyanın neresindeyiz ?

Herkesin kulvarı farklı bizde millet olarak facebook kulvarındayız.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
mesele ürün değil,
üretebilme kabiliyeti,
zaten nitelik değil nicelik üzerinden değerlendirme yapılmış,

esas mesele zamanı yakalamış ya da zamana yön veren ülkeler bunu yapıyor iken,
biz bu dünyanın neresindeyiz ?

Hele bi dindar müslüman mı, yoksa seküler Atatürkçü bir devlet mi olacağımıza hep beraber karar verelim, gerisi kolay... Öteki türlü birbirimizle didişmekten eğitime bilime teknolojiye üretime falan çok vakit kalmıyo.

Siz yine dua edin. Aynı binanın içinde Çinli, Hintli, Yunan, Türk, Ermeni, Amerikali, Japon, Alman, Müslüman, Hristiyan, Yahudi, Agnostik, Ateist bir aradayız... Doğal olarak didişmeye çalışıyorum, "iyi de Haşmet problem ne?" diye soruyolar. Diyorum ki bizde yan yana iki ilçe düşmandır. Siz taa dünyanın öteki ucundansınız. Bizde iki mezhep kavgalıdır, burda kimin neye taptığı belli değil. Hiç anlamıyolar ki benim didişme kültürümden. Çok dertliyim.
 
Son düzenleme:

'-'

Katılım
16 Kas 2017
Mesajlar
804
orada yönetici olmak da tat vermez
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Ağu 2016
Mesajlar
313
Motosikleti
Yamaha XT600
alkışlamak lazım belki birgün bizimde böyle firmalarımız cıkar :/
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
1,347
Kafa bi milyon, dünden beri her gördüğümde Cips diye okuyorum :pr:
Cips ve Samsung :queen: :mrgreen:
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,123
İntel pcyi ve bunun yanında kablosuz iletişimi usb arabirimi gibi birçok birimi sayısız teknolojiyi hayatımıza sokan firma..Büyüklüğü tartışılmaz gerçek.. Tarihinde daha öncede çok zaman hataları olmuştur(ilk pentium işlemcinin hatalı olup geri çekilmesi, p3 serisi işlemcilerin bir bölümünün hatalı olup geri çekilmesi , rambus teknolojisinde umduğunu bulamaması , zamanında kendi ürettiği 133 fsbli p3 serisi işlemcilere uygun çipset üretemeyip via firmasını güçlendirmesi , pentium4 mimarisinin bekleneni verememesi , şu an i serisi işlemcilerdeki güvenlik açıkları son olarak i mimarisinin senelerdir kullanılması )..Son zamanlardaki pc alanındaki yeni mimariler sunmamasına gelir isek ..İntel şu anki pc mimarisinden öte quantum mimarisini sunacak olmasıdır..Şu anki transistör teknolojisinin artık fiziksel sona yaklaştı..Bunu bilen intel artık değişik bir mimari için çalışıyor senelerdir..Ayrıca bu tablodaki en büyük etken pc pazarının dünya genelindeki daralmasıdır..Artık insanlar kocaman bir dizüstü taşımak yerine sosyal medya için telefonları tercih ediyor..Tabiki asla bir telefon tablet ne kadar performans olarak yaklaşsa da bir pcye göre çok kısıtlı imkanlar sunuyor..Bunun da en büyük nedeni yazılım desteği..Muhtemelen intel i serisini yine güncelleyip yeni bir mimari sunmayacak büyük ihtimal en azından geçiş süreci olarak quantum mimarisine geçecek..Ve ilk olarak server tabanlı pclerde sunacak sonra masaüstünde.. İşte o zaman gerçekten çok hızlı pclere ulaşabileceğiz..
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst