Dün motosiklete başladım :) Herkese selamlar...

Katılım
12 May 2015
Mesajlar
39
Selamlar arkadaşlar,

Ben Üsküdar'dan Bahadır. 30 yaşındayım. Yaklaşık 2 ay önce hiç aklımdan geçmiyorken aniden motosiklete başlamaya karar verdim. Hemen ehliyet kursu araştırdım ve kayıt oldum. 2004 yılında B sınıfı ehliyeti aldığım için sadece direksiyon eğitimlerine giderek (daha önce bir tecrübem yoktu) direksiyon sınavına girdim ve cuma günü ehliyetimi teslim aldım.

İlk olarak scooter düşünüyordum. 2 ay motosikletleri araştırarak tanımaya başlayınca fikrim değişti ve vitesli almaya karar verdim. Bu sefer de CBR 125-250 arasında gidip gelmeye başladım. Karar verme aşaması epeyce canımı sıktı açıkçası. Hangi motosikleti alacağıma karar vermeden önce AGV K5 marka kask, IXS marka mont ve Macna marka bir deli eldiven satın aldım. Motosikletle sadece şehir içi değil, bir süre tecrübe ettikten sonra arada bir uzun yolculuklar da yapmayı düşünüyorum. Bu yüzden CBR 250 almaya karar verdim ve dün (11 temmuz) motosikletimi Honda bayiinden teslim aldım. İkinci ele yönelmedim çünkü sıfır motosikletle arasında fiyat olarak pek fark yoktu. Motosikletin üzerindeki lastiklerle ilgili fazlaca olumsuz yorum okuduğum için Pirelli Diablo Rosso II lastik satın aldım ve motosikleti teslim almadan önce lastikleri değiştirttim. Şimdi de koruma takozu alıp almamak arasında gidip geliyorum.

Evim Üsküdar'da. Motosikleti Pendik'teki bayiiden aldım. Sadece 4 kez aldığım direksiyon eğitimi ve direksiyon sınavı dışında bir tecrübem olmadığı için ilk ciddi trafik tecrübemde biraz panik yapacağımı düşünüyordum ama trafiğe çıktıktan 5 dakika sonra hiç heyecan kalmadı diyebilirim. Motosiklet sahibi olduğum gün 98 km. yaptım. İnşallah aksilik olmazsa ay sonuna kadar 1000 km. bakımına gitmeyi düşünüyorum. :)

Çok merkezi bir yerde oturduğum için motosikleti park edeceğim hiçbir yer yok. Motosikleti evin önüne mümkün değil koyamam. Bir gecede çalarlar. Otoparkların günlük ve saatlik ücretleri çok pahalı ama birkaç gün mecbur vereceğim. Mesela bu gece 02:00'de giriş yaptım. Muhtemelen 14:00 gibi alacağım ve bunun için 19 TL ücret ödemem gerekecek.

Şöyle bir sorunum var:

Üsküdar'daki (sahile yakın) hiçbir otopark aylık üyelik kabul etmiyor. Gerekçeleri motosiklet sürücülerinin otoparka girip çıktığı esnada araçları çizmeleriymiş. Kesinlikle açık/kapalı hiçbir otoparka kabul ettiremedim. Bu arada kardeşim de farklı bir motosiklet satın aldı. Yani Üsküdar'da acil olarak 2 motosiklet için aylık üyelik kabul eden otopark arayışımız var. Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa çok sevinirim.

Maşallah deyin :) Allah hepimize kazasız belasız, hayırlı sürüşler nasip etsin.

 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
68
İsparkın kapalı otoparkları motosikletleri alıyo diye biliyorum ama üsküdarı bilmiyorum tabiki
 
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
158
Hayırlı uğurlu olsun allah kaza bela vermesin
okuduğum kadarı ile B sınıf ehliyetin olduğu için sadece direksiyon sınavı vererek ehliyet almışsin peki E sınıfı ehliyet sahipleri için böyle birşey var mi
park konusunda gelince o kadar para verilmez otoparka yakınında varsa hastane taksi durağı gibi 24 saat açık olan bir işyerinin önüne park edebilirsin yine de tedbiri elden bırakma grade 120 zincir ile bağla
 
Katılım
6 Şub 2014
Mesajlar
346
Hayırlı olsun.
Otopark arama boşuna, motosiklete kasko yaptır ve sıradan bir zincirle kapının önüne bağla.:cat:
300-500km tecrübeden sonra güvenli sürüş eğitimi al, çok faydasını göreceksin.
 
Katılım
12 May 2015
Mesajlar
39
İsparkın kapalı otoparkları motosikletleri alıyo diye biliyorum ama üsküdarı bilmiyorum tabiki

Üsküdar'daki kapalı İspark otoparkı 2015 full kapalı deyip geri göndermişti beni bir ay önce. O zaman motosiklet yoktu. Sadece sormak için gitmiştim. Belkide motosikletle giriş yapmaya çalışırken işler değişir. Bunu tekrar deneyeceğim. Teşekkürler :)

Hayırlı uğurlu olsun allah kaza bela vermesin
okuduğum kadarı ile B sınıf ehliyetin olduğu için sadece direksiyon sınavı vererek ehliyet almışsin peki E sınıfı ehliyet sahipleri için böyle birşey var mi
park konusunda gelince o kadar para verilmez otoparka yakınında varsa hastane taksi durağı gibi 24 saat açık olan bir işyerinin önüne park edebilirsin yine de tedbiri elden bırakma grade 120 zincir ile bağla

Öncelikle teşekkür ederim. B sınıfı ehliyetim olduğu için sadece direksiyon sınavına girdim evet. E sınıfı ehliyet sahipleri için aynı uygulama yapılıyor mu bilmiyorum ama B sınıfına yapılan E sınıfına da yapılıyordur mutlaka. Çok merkezi bir yerde oturduğum için dışarı bırakmayı düşünmüyorum. Önerin için teşekkür ederim.

Hayırlı olsun.
Otopark arama boşuna, motosiklete kasko yaptır ve sıradan bir zincirle kapının önüne bağla.:cat:
300-500km tecrübeden sonra güvenli sürüş eğitimi al, çok faydasını göreceksin.

Teşekkürler. Kasko olayını hiç araştırmadım ama bir ara araştıracağım. :)

Mutlaka bir eğitime katılmayı düşünüyorum. Yakın ve uygun tarihte kontenjan bulamadım bir türlü. Biraz geç olacak ama tahminim 1000 km. yaptıktan sonra ancak alabileceğim eğitimi.
 
Katılım
10 Tem 2015
Mesajlar
10
Hayirli olsun .iyi günlerde kullanin.otopark olarakta çetinkayanin karşisindaki büyük katli otoparkta hep motosiklet görüyorum hatta onlara özel yer var oraya bakabilirsiniz
 
Katılım
12 May 2015
Mesajlar
39
Hayirli olsun .iyi günlerde kullanin.otopark olarakta çetinkayanin karşisindaki büyük katli otoparkta hep motosiklet görüyorum hatta onlara özel yer var oraya bakabilirsiniz

Teşekkür ederim. Çetinkaya mağazasının arka tarafında galiba dediğiniz yer. Orası belediyenin katlı otoparkı diye biliyorum. (İspark'a ait)

Buraya sormuştum daha önce... 2015 yılı full dolu gibi bir şeyler demişlerdi ama belki motosikletle gidince problem olmaz. Yeniden deneyeceğim şansımı. Bir an önce bulsam çok iyi olacak. Dünden bu yana 30 TL otopark parası verdim. 2. motor için de bir o kadar vermişizdir.

Ne kaa hızlısın, yolda yavaş git ama :king:

Km 200 oldu :) Otoparka para ödeyeceğime üzerine binip benzine para öderim daha iyi :) Tecrübeleniyoruz işte... Şükür ki şu an her şey yolunda gidiyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Haz 2013
Mesajlar
353
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
çok hızlı giriş yapmışsın ve senelerdir gelemediğimiz noktaya gelivermişsin.biraz düşük motorla başlayıp motosikleti ve ruhunu öğrenip hissetsen daha iyi olurdu. hayatta en önemli şey dengedir. hayat dengeli gittiğinde güzeldir. motosiklet sana bunu öğretecek. yalnız kaldığınızda onunla konuşmayı unutma.başucunda motosiklet bakımı ve zen kitabını almayı unutma. ekonomik durumun iyi anlaşılan.park konusunda şöyle bir çözüm iyi gibi geliyor.http://www.novagaraj.com/modeller.html
tekerin yerden ayrılmasın.
 
Katılım
11 Tem 2015
Mesajlar
1
Ben de ilk defa gecen hafta 250 lik chopper kullandım. Mondial xtreme max 150 almayı düşünüyorum. Bu motorla ilgili bilginiz var mı ?
 
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
2,495
Valla motorunuz hırsızların bir numaralı tercih ettiği marka ve modellerden biri. Bence direk kasko yaptırın hiç vakit kaybetmeden. Benim evim sokağı görmediği halde ve gireni çıkanı pek olmayan bir yerde olmamasına rağmen halat zincir, ön disk kilidi ve alarm ile bırakıyorum.
 
Katılım
13 Haz 2014
Mesajlar
86
geçen sene seninle aynı yaşta aynı motorla başladım. memnunum. güvenli sürüş eğitimimi de aldım. 125 likle başlamadığıma memnunum. yaş itibariyle hızı seven biri de değilim 250 liği kontrol etmek hiç zor olmadı. tekerin düz bassın. hayırlı uğurlu olsun.
 
Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
1,732
Otopark olayı sakat ben kapalı bir depoya koyuyorum arada bi aklıma geliyor depo kapanırsa ne halt ederim diye :pale: Kanun gereği her apartmanda garaj olması gerekiyor diye biliyorum ama takan çok az müteahhit var bu kuralı. Onun yerine bi dükkan daha yapıp para kazanma derdindeler.

Cbr 250 başlangıç için fena olmayabilir ama yazınızdan biraz özgüven sezdin motosiklet üzerinde en olmaması gereken davranış. Kim bu alet üzerinde ben oldum derse mutlaka 3 vakte kadar cezasını yiyor, bunu yaşamayan motosiklet sürücüsü yok önemli olan bu cezayı en ufak şekilde alıp dersi alabilmekte. :cat:

İmkanınız varsa gis akademiden bi temel sürüş ve hakimiyet eğitimleri alın hazır henüz alışkanlık edinmemişsiniz bari düzgün refleksler kazanın. Bunu bir bebeğin kemik gelişimi gibi görün eğer siz çocuğu yanlış kundaklar ve olmadık hareketler yaptırırsanız kemikleri yamuk gelişir ama düzgün bir bebek yetiştirme eğitimi alırsanız çocuk milli sporcu bile olabilir. :) Şu an doğru bildikleriniz yanlış olabilir, yanlış bu diye düşündüğünüz şeyler ise doğru olabilir en iyisi dediğim gibi gidin bir eğitim alın. :cat:
 
Katılım
3 Mar 2015
Mesajlar
132
Hayırlı olsun. Askerlik Şubesinin orda var bir otopark arkadaş aylık 60 TL ye bırakıyorum Demişti. Ama merkeze biraz içerde kalabilir
 
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
497
Hayırlı olsun güle güle binin.
Koruma takozuda taktırabilirsiniz. Zararı olmaz yararı olur:)
Birde abs var demi bunlarda?:sunny:
O kadar paraya koymuşlardır ya
 
Katılım
12 May 2015
Mesajlar
39
çok hızlı giriş yapmışsın ve senelerdir gelemediğimiz noktaya gelivermişsin.biraz düşük motorla başlayıp motosikleti ve ruhunu öğrenip hissetsen daha iyi olurdu. hayatta en önemli şey dengedir. hayat dengeli gittiğinde güzeldir. motosiklet sana bunu öğretecek. yalnız kaldığınızda onunla konuşmayı unutma.başucunda motosiklet bakımı ve zen kitabını almayı unutma. ekonomik durumun iyi anlaşılan.park konusunda şöyle bir çözüm iyi gibi geliyor.http://www.novagaraj.com/modeller.html
tekerin yerden ayrılmasın.

İyi dileklerin için teşekkür ederim. Çok güzel ifade etmişsin. Tavsiyelerini dikkate alacağım.

Ekonomik durumla ilgili de borç yiğidin kamçısıdır diyeyim bari. :)

Ben de ilk defa gecen hafta 250 lik chopper kullandım. Mondial xtreme max 150 almayı düşünüyorum. Bu motorla ilgili bilginiz var mı ?

Size de hayırlı olsun diyelim. Benim pek bilgim yok ama okuyan arkadaşlardan bilgi sahibi olanlar varsa sanırım yardımcı olurlar.

Hayırlı olsun ; şimdi ilk iş Honda GS2 ya da GIS akademide eğitim olmalı ...

Teşekkür ederim. Mutlaka eğitim alacağım.

Valla motorunuz hırsızların bir numaralı tercih ettiği marka ve modellerden biri. Bence direk kasko yaptırın hiç vakit kaybetmeden. Benim evim sokağı görmediği halde ve gireni çıkanı pek olmayan bir yerde olmamasına rağmen halat zincir, ön disk kilidi ve alarm ile bırakıyorum.

Kasko ile maliyet çok artacak. Yaptırabilirim düşüncesi vardı açıkçası ama bugün akşam saatlerinde otopark sorununu çözdüm. Üsküdar'da evime 5 dakika yürüme mesafesinde kapalı bir otopark var. Orayla görüşmemiştim. 2 motosiklet için aylık 150 TL ödeme yapacağız. Yine de disk kilidi almayı düşünüyorum.

geçen sene seninle aynı yaşta aynı motorla başladım. memnunum. güvenli sürüş eğitimimi de aldım. 125 likle başlamadığıma memnunum. yaş itibariyle hızı seven biri de değilim 250 liği kontrol etmek hiç zor olmadı. tekerin düz bassın. hayırlı uğurlu olsun.

Öncelikle çok teşekkür ederim. Sana ve hepimize Allah kaza bela vermesin. Aynı düşüncedeyim her konuda. :)

Otopark olayı sakat ben kapalı bir depoya koyuyorum arada bi aklıma geliyor depo kapanırsa ne halt ederim diye :pale: Kanun gereği her apartmanda garaj olması gerekiyor diye biliyorum ama takan çok az müteahhit var bu kuralı. Onun yerine bi dükkan daha yapıp para kazanma derdindeler.

Cbr 250 başlangıç için fena olmayabilir ama yazınızdan biraz özgüven sezdin motosiklet üzerinde en olmaması gereken davranış. Kim bu alet üzerinde ben oldum derse mutlaka 3 vakte kadar cezasını yiyor, bunu yaşamayan motosiklet sürücüsü yok önemli olan bu cezayı en ufak şekilde alıp dersi alabilmekte. :cat:

İmkanınız varsa gis akademiden bi temel sürüş ve hakimiyet eğitimleri alın hazır henüz alışkanlık edinmemişsiniz bari düzgün refleksler kazanın. Bunu bir bebeğin kemik gelişimi gibi görün eğer siz çocuğu yanlış kundaklar ve olmadık hareketler yaptırırsanız kemikleri yamuk gelişir ama düzgün bir bebek yetiştirme eğitimi alırsanız çocuk milli sporcu bile olabilir. :) Şu an doğru bildikleriniz yanlış olabilir, yanlış bu diye düşündüğünüz şeyler ise doğru olabilir en iyisi dediğim gibi gidin bir eğitim alın. :cat:

Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Aslında bu konuda çok da özgüven sahibi olduğum söylenemez. Genel olarak heyecanlı bir yapım var. Bu yüzden ilk kullanımlarda daha çok problem yaşayacağımı düşünüyordum. Şimdilik fena başlamadım. Söylediğiniz gibi kötü bir durumla karşılaşmadan bu süreci atlatabilirim inşallah. Eğitim konusunda haklısınız. Arayı açmadan eğitim almak istiyorum ben de.

Hayırlı olsun. Askerlik Şubesinin orda var bir otopark arkadaş aylık 60 TL ye bırakıyorum Demişti. Ama merkeze biraz içerde kalabilir

Teşekkür ederim. Birkaç saat önce bu problemi ortadan kaldırabildik...

Hayırlı olsun güle güle binin.
Koruma takozuda taktırabilirsiniz. Zararı olmaz yararı olur:)
Birde abs var demi bunlarda?:sunny:
O kadar paraya koymuşlardır ya

Teşekkür ederim. ABS yok malesef. Türkiye'ye gelen CBR 125 ve 250'de olmadığını biliyorum. 600 ve 1000'de belki vardır hiç araştırmadım onları.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst