drz400s baştan aşağı modifikasyon

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
287
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
An itibariyle hem hobi amaçlı hem de gerçek bir "biker" olmak için motorsikletin parçalarının ne işe yaradığını, nasıl çalıştığını vs öğrenmek için böyle bir işe kalkıştım. Drz'yi satmayı düşünmüyorum. Yaşadığım ülke için en iyi alternatif bu, belki bu yıl içerisinde sırf enduro için 2 zamanlı 200cc bir motosiklet daha alırım, ama dual sport klasmanında drz tam benlik alet.

İlk olarak konfor ve görüntüyle başladım.

Sele, çamurluklar, yeni bar, yeni fren-debriyaj manetleri, gaz kolu, ayna, elcik, geniş pegler, yeni plastikler.
Tüm bunlar bu hafta elime ulaşacak, 3-4 hafta içinde de,

Hava filtresi, DJ jet-kit elime ulaşacak. 3x3 mod yapıp şnorkeli sökeceğim.
Şimdiden "süspansiyon incili" adlı kitabı okumaya başladım. ThumperTalk adlı forumda çatır çutur bilgi kovalıyorum, süspansiyonları sipariş ettim-ececeğim, tamamen boyuma-kiloma,kullanış tarzıma ve motorsikletin aerodinamiğine göre prof- süspansiyon dizeceğim.
Ardından Mrd full exhaust sipariş edeceğim.
Hiç hız kesmeyip Mrc39 karbüratör ile devam edeceğim.
Sonra big-bore kit.
Yeni cantlar, zincir, buji vs ile devam ederim diye düşünüyorum.

Tüm bu modlar yaklaşık 3000 euro tutuyor, motoru da 3000 euroya aldım zaten. Fakat 33 beygirden 50 beygire ulaşıyor alet. SM yapmayacağım için beygir önemli değil benim için, asıl olay Mrd exhaust, yeni jet kit ve 39mm racing karbüratör kombosuyla alet inanılmaz bir gaz tepkimesine kavuşuyor. Tüm bu performans modlarını yapan elemanlar arazide bir dirt-bike olamasa da, ktm300-450ecx lerin arkasından ayrılmadan seyredebiliyor. Sıfır drz400s 7000 euro bu arada.

Başka neleri değiştirebilirim? Tavsiyelere açığım.
Konu kalsın. İlk paket elime ulaşır ulaşmaz yavaş yava fotoları eklemeye başlayacağım.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 May 2016
Mesajlar
1,960
SM yapmayacaksan bana drz modlamak boş geliyor.Al bi tane 525exc krallar gibi kullan
 
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
iyi de 7000 euro civarlarında full paket ( eksozu meksozu gırtlaktan üstünde geliyor, süspansiyonlar hard enduro vs..) 65 beygir spesyel makinalar var 0 km. Zaten kendinde yazmışsın. Modifiye yapmak iyidir güzeldir ama bu kitlerde vesayrelerde bi uyumsuzluk randımansızlık olması da söz konusu. Umarım verdiğin paranın karşılığını alırsın.

Resimlerle adım adım paylaşırsan konuyu zevkle takip edebiliriz.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
287
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Beyler onu ben de düşündüm fakat lisans alamam ecx e. Imkansiz. Drz400e ye bile Lisans vermiyor İzlanda. Bir ayda 1200km yapmış birisi olarak spesyal makine sıkıntı olacaktır. Çıkıyorum ana yola 80-100km gidip geliyorum zevkli yollara giriyorum vs. O yüzden bana Enduro dan ziyade, Dual sport lazım. Ktm690 Enduro var burda fakat 15.000 euro. Ayrıca aşırı güçlü ve ben onu zapdwsicek kadar tecrübeli değilim. O yüzden böyle bir işe kalkıştım. Alternatif yok çünkü.
 
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
Beyler onu ben de düşündüm fakat lisans alamam ecx e. Imkansiz. Drz400e ye bile Lisans vermiyor İzlanda. Bir ayda 1200km yapmış birisi olarak spesyal makine sıkıntı olacaktır. Çıkıyorum ana yola 80-100km gidip geliyorum zevkli yollara giriyorum vs. O yüzden bana Enduro dan ziyade, Dual sport lazım. Ktm690 Enduro var burda fakat 15.000 euro. Ayrıca aşırı güçlü ve ben onu zapdwsicek kadar tecrübeli değilim. O yüzden böyle bir işe kalkıştım. Alternatif yok çünkü.

50 beygire niye çıkarıyosun makinayı ? kozmetik modifiye yap. Motoru kurcalama madem kendine güvenemiyosan. Ben anlamadım ki amaç nedir. Asvaltta kullanıcaksan bu motor zaten 50 beygirin hakkını vermez. 130 dan sonra sure okutmaya başlar. Viraj zaten yapamazsın. 30 beygir bırak makinayı hard enduro yapmayacaksan. Asvalta da enduroya da fazla bile gücü kuvveti.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
287
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İşe boyayla giriştim.
Akü ve lastikleri zaten değiştirmiştim.
Bugün boyadım kendim.
V3XPoj.jpg

nJmjzB.jpg

Bu hafta jetkit,yeni ayna,k&n hava filtresi, sele, ön çamurluk, yeni fren pedleri vs elime ulaşacak. Haftaya yeni çamurluklu ve seleli fotosunu da ekleyeceğim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:34 ----------

50 beygire niye çıkarıyosun makinayı ? kozmetik modifiye yap. Motoru kurcalama madem kendine güvenemiyosan. Ben anlamadım ki amaç nedir. Asvaltta kullanıcaksan bu motor zaten 50 beygirin hakkını vermez. 130 dan sonra sure okutmaya başlar. Viraj zaten yapamazsın. 30 beygir bırak makinayı hard enduro yapmayacaksan. Asvalta da enduroya da fazla bile gücü kuvveti.

Hocam uzunca bir makale okudum.Drz400s olması gerektiğinden daha güçsüz halde piyasaya sürülmüş street-legal olması açısından. Beygir sadece bir örnekti benim motor şuan bile 120 yi rahat görüyor fakat 90'ı nadir geçiyorum bomboş yolda. 70-80-90 tın-tın gidiyorum sollama bile yapmadan. Hız zerre umrumda değil, fcr karbüratör-mrd exhaust ve bu ikiliye uygun k%n hava filtresi +jet-kit modifikasyonu yapınca, motorun plaka alsın diye kıstıkları gücüne geri kavuşuyorsun. Okuduğum makalede'de tıpkı bundan bahsediyordu, hatta suzuki mühendisleri ilk başta fcr karbüratör ile piyasaya sürmeyi planlamışlar, mikuni karbüratör sonradan değiştirilmiş. Motora tek zarar verecek(ya da sıkıntı çıkaracak) modifikasyon big-bore kit. Onu da yapmamayı düşünüyorum açıkçası, son birkaç gündür araştırıyorum da, pek önerilmiyor. Drz'nin gaz tepkimesi inanılmaz kötü. Kolu çevirince 1 saniye sonra falan gaz geliyor. Sıfır hali de böyle. Motor ya tıkanıyor ya da bağırıyor bu da jet-kit modu ile çözülüyor, onu da geniş hava filtresi ile destekleyince bambaşka bir alete dönüşüyor. Benim amacım gaz tepkimesini arttırmak ve motorun olması gerektiği haline geri döndürmek.(ilk tasarlandığındaki gibi).
Daha önce hiçbir motorun karbüratörünü, egzozunu ve hava filtresini değiştirip, yeni jet-kit atınca 12 beygir güçlendiğini ne gördüm ne duydum. Big bore kitte kafadan 4-5 ekliyormuş.(ayrıca vites geçişlerini kısaltıp ivmelenmeyi arttırıyor). Dolayısıyla aletin sıfır stok halinde, potansiyelinde çok güçlü olduğunu anlayabiliyorum. Hal böyle olunca da o aleti kısılmış, kırpılmış, limitlenmiş halde kullanmak bana saçma geliyor.

Ayrıca araştırmamı çok sağlam yapıyorum. Dünya genelinde çok fazla drz fanı var ve bu adamlar motosikletlerine neredeyse aşık olmuş adamlar, 3 tane drz alıp birini hard endoru, diğerini sm, ötekini touring enduro şeklinde dizen mi dersin, 2000 dolara aldığı motora 6000 dolarlık modifiye yapan mı dersin, 200.000km yapan mı dersin neler neler. Thumpertalk diye bir site keşfettim sürekli konu açıp başını şişiriyorum milletin. O yüzden temkinli yaklaşıyorum olaya.

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:48 ----------

Çok özür dilerim. Tüm modlari yapınca 55beygire falan ulaşıyor. Egzoz, filtre, karburator, jet kit 7-9 arttırıyor. Tabi sm olmadığı için beygir önemli değil ben güce bakıyorum. Baktım fazla güçlü geldi arkaya 50 dişli atarım.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
1,836
eksoz + karbüratör + jet kit + hava filteri bunları yap ama silindir takımını kesinlikle değiştirme.

orjinal olmayan performans silindir kitleri leşşşş. Motorun hararetten kurtulmaz zamanlama parçalarında ( egzantrik ve subaplar) sürekli sorunlar yaşarsın.

Motorun ciğerini fazla kurcalarsan elinde kalır. Randıman vermez. Mümkün mertebe rutin bakımları haricinde sök tak yapma. Nacizane tavsiyelerim bunlar.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
İhtiyacın olan arka dişliyi büyütmek , ön'ü küçültmek , beygir ile işin yok sana tork gerek (okuyup anladığım kadarı ile).

Ancak son hız , hatta tatlı seyir/sıhhatli seyir hızın 70-80 km gibi olur , fazlası için yüksek devir ile harabiyet böğürme, yakıt artışıdır , vitesler çok kısalır ve ses terörü meydana gelir bilgine.

Bana kalır ise / sorar isen blokla oynamadan ön/arka dişliler ile tatmin edici sonuca ulaşırsın , 13/51 gibi dişli ile hayvani/traktör gibi tork elde ediyor idim 23nm torklu alette , drz'de daha keyifli olur.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
287
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İhtiyacın olan arka dişliyi büyütmek , ön'ü küçültmek , beygir ile işin yok sana tork gerek (okuyup anladığım kadarı ile).

Ancak son hız , hatta tatlı seyir/sıhhatli seyir hızın 70-80 km gibi olur , fazlası için yüksek devir ile harabiyet böğürme, yakıt artışıdır , vitesler çok kısalır ve ses terörü meydana gelir bilgine.

Bana kalır ise / sorar isen blokla oynamadan ön/arka dişliler ile tatmin edici sonuca ulaşırsın , 13/51 gibi dişli ile hayvani/traktör gibi tork elde ediyor idim 23nm torklu alette , drz'de daha keyifli olur.

Merhaba.
14/50 ile geldi üzerinde. Gerçekten çekişi çok fazlaydı. Ben yolda'da kullanıyorum aracı. Dual-sport olduğu için seviyorum zaten. 100km çapındaki bir anayolda seyiredip girilmesi eğlenceli görünen yollara dalıyorum. Dolayısıyla lastiklerim k60 %60arazi%40 yol lastikleri. 50 arka fazla gelmişti, 48'e düşürdüm. Şuan hem lastiğe hem benim ağırlığa göre bu rakamlar ideal. 15-44 stok hali sonuçta.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst