İki noktaya dikkat çekebilirim. İlk olarak, "Geçmek istediğimiz araba son sollamasını yaptıktan sonra sağ müsait olduğunda bize yol verecek mi?" sorusunun cevabını kendimiz görmek için biraz zamana ihtiyacımız var. Yani araba sağdaki bir sürücüyü geçti, biz arkasına yaklaştık. Bu araba bize yol verecek mi, vermeyecek mi ? Bunu anlamak için kısa bir süre izlemek gerekebilir. uzun değil, kısa bir süre. Ayrıca bizim ona yaklaştığımızı, sağının müsait olduğunu görebilmesi için ona da zaman tanımalıyız. Sol şeridin soluna iyice dayanıp öndekiyle aramıza bir saniye koyarsak o pozisyonda geçecek kısa bir süre içinde ona bizi görmesi ve yol ermesi için şans vermiş oluruz hem de biz onun yol vermeye niyeti olup olmadığını anlarız. BU araba sürücüsü bizi görmüş ve yol vermek istemiş olabilir. Ama biz sağa girmek için çok aceleci olduğumuz için yavaşlamak zorunda kalmış olabiliriz. Öndekilerin niyetini anlayıp ona göre konumlanıp geçip gitmek için onlara algılamak için hem onlara hem kendimize biraz zaman tanımamız lazım. Bu konuda zaman tanımak bizi yavaşlatmaz, aksine daha hızlı ve güvenli yapacaktır.
İkinci nokta da virajlarda araba sürücülerinin içeri gitme eğilimi. Araba sürücülerinin neredeyse tamamı viraj başlar başlamaz içeri kapatır. Yani sağ virajda hemen sağa iyice yanaşır. Emniyet şeridi varsa emniyet şeridine kadar girer. Sol virajda da sol şeridin en soluna dayanır. Bu bilgi doğrultusunda bizim hızlı yaklaştığımız bir sağ virajda geçmek istediğimiz arabaya sol şeridin en solundan yaklaşmamız avantaj olur çünkü çok büyük ihtimalle araba sürücüsü virajı görür görmez içeri kapatır. Bundan faydalanıp en solun en solundan geçip gitmek için konumlanmak avantajlı olurdu. Eğer önümüzdeki sol viraj olsaydı aynı araba sürücüsü iyice sola yanaşırdı. Biz de sağ şeridin en sağından geçip gidebilirdik. Araba sürücülerinin bu erken kapatma eğiliminin farkında olmak sadece sollarken değil, sollanırken de bizi güvende tutar. Bölünmüş yolda sağ viraja sağ şeritten girdiğimizi ve bu virajda bizi bir arabanın solladığını düşünün. Bu araba bizi geçer geçmez önümüze kıracaktır çünkü hız onu tedirgin eder ve virajın dış konumunda kalmayı beceremez bir an önce içe kapatmak ister. Yani bizim önümüze kırar. Sağ virajda sizi sollayan araba emin olun önünüze kıracaktır, hazırlıklı olur ona göre konumlanırsanız sorun yaşamazsınız.