Dijital Göstergede KM SIFIRLAMAMA ?!?

Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Selamlar,

Motosikletimin 1000 km (500-1000 arası) bakımı için servisle görüştüm. Geçtiğimiz perşembe gelmemi söylediler. Gittim, saat olarak geç kalmışım, bugün olmaz dediler. Cumartesi sabah gelmemi söyledi usta. Bu sabah gittim ben de servise. Ancak bugünde usta teslimata gitmiş yokmuş.

Benim motorun göstergesi %23 fazla gösteriyor. Yani 100 km gidiyorsunuz gösterge 123 km yazıyor. Şuanki gösterge kmsi 1100 de. ~1230 yazdığında gerçekte 1000 km yi doldurmuş olacağım. Servisteki adam km ye baktı ve "ben 1100 gördüm birkere" dedi. Tabi benim biraz şalterler attı bu lafın üstüne. Kendisine 2 seferdir servise çağrıldığımı ve geri çevrildiğimi, bu süreçte km nin arttığını, durumun tamamen benden kaynaklanmadığını, ayrıca göstergenin fazla yazdığını ve bunu perşembe günü ustaya ilettiğimi, ustanın da bu durumdan haberi olduğunu, genel olarak sorunun karşılıklı olduğunu ve anlayışlı davranması gerektiğini ve böyle söyleyerek garanti dışı bırakmayı mı kastettiğini sordum, izah ettim, söyledim. Kendisi de ustanın göstergenin yanlış olduğunu tespit etmesi durumunda bakrız felan gibisinden geçiştirmede bulundu.

Şimdi ben bu adamları zaten şikayet edeceğim. Ancak kabak da bir yandan benim başıma patlayacak gibi. Bayram süresince de biraz yol yapacağım için 1000 km yi geçmemek adına dijital göstergenin bağlantı soketini çıkarmaya karar verdim.

Gösterge; Mondial X-treme göstergesi

Bu durumda göstergenin kendini resetleyerek km yi sıfırlaması gibi bir şey olabilir mi? O zaman olay daha da büyüyecek çünkü.

Not: Km telini teker kısmından sökmek/takmak çok daha zahmetli bir iş.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Bence direk Mondial fabrika ile gorus. Cok kurcalama. Cunku usta gosterge teli cikarilmis diye rapor tutar ise, garanti disi kalir.
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
dostum valla sizin model nasıl bilemiyorum ama teker baglantısını bir noktadan cıkarman gerek, ya tekerden yada saat girişinden
söylediğin olmayacak iş degil yapabilirsin

---------- Post added at 14:45 ---------- Previous post was at 14:42 ----------

Bence direk Mondial fabrika ile gorus. Cok kurcalama. Cunku usta gosterge teli cikarilmis diye rapor tutar ise, garanti disi kalir.

öyle derse sende gevsemişti calısmıyordu sıktım dersin olur biter
servis yamanlık ederse ben daha beterini yaparım
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Bence direk Mondial fabrika ile gorus. Cok kurcalama. Cunku usta gosterge teli cikarilmis diye rapor tutar ise, garanti disi kalir.

Bugün cumartesi, çalışmıyorlar. Çarşambaya kadar da kimse iş başı yapmaz. Sorun burada başlıyor. Bu sürede de km yi geçerim büyük ihtimalle, o zaman resmi olarak ben de mi suçlu oluyorum bilemiyorum işte.

dostum valla sizin model nasıl bilemiyorum ama teker baglantısını bir noktadan cıkarman gerek, ya tekerden yada saat girişinden
söylediğin olmayacak iş degil yapabilirsin


Çıkarmak zor değil, bilgisayar kasalarındaki gibi soket var sonuçta. Ben sadece gösterge çok basit olduğu için kendini sıfırlamasa bari diyorum. Tripmetre bile kontak açıp kapatınca sıfırlıyor kendini, ayrı olarak tuşu yok. Normalde bağlantı kablosu çıktı diye resetlememesi gerek aslında ama ucuz bir ürün olduğu için reset çekerse şaşırmam.

Bayram boyunca gezmeyim desem, mümkün değil... Zorunlu kullanmam gereken durumlar var.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Sen gezmene bak , bayram sonrasi ara fabrikayi sorununu anlat direk ilgi talep et. Boyle seylere kalkismaktan iyidir.
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
dediğin gibi sıfırlansaydı piyasadaki tilkilere gün doğardı..
sök soketii,hooop sıfır km motor....

olmaz öyle şey...
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Bu anlayıştaki bir servisden garanti kapsamında hizmet alabileceğini mi sanıyorsun?

Niye garanti dışına çıkmaktan korkuyorsun ki?

Garanti içinde kalsan da her arızada kullanıcı hatası diyecekler ve para ödeyeceksin, kullanıcı hatası ile ilgili olmayan motor parçalarıda zaten garanti süresi içinde zaten kolay kolay bozulmazlar.

Sırf yağ değişmeye yalandan bakım yaptırmaya para ödemek saçma bence küçük cc motorlarda.

Bence kendi kendinin ustası ol, yağını filtreni değiş ara sıra bujini değiş balatalarını kontrol et al sana bakım.

Emin ol hiç bir usta senin kadar iyi bakamaz motoruna.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Onu şöyle açıklayım;

Zaten motoru ilk aldığımızda ~150 km de iken kendi istediğim yağı koyduım, servisten habersiz. Çinlilerin koyduğuna güvenmiyorum. Eski motorumdaki gibi bunda da ufak tefek işlerini ben hallediyorum. Hani filtre temzileme, genel bakım tarzı şeyler için kesinlikle servise uğramam. Zaten 1 kere ustaya gitmişliğim var onda da gerçekten 2 kişi halledemedik sorunu. Kesinlikle aynı düşünceler içerisindeyim sizinle.

Ancak bu modelin kullanıcılarından gördüğümüz(çoğu tesadüfi, henüz kronik denilemiyecek durumlar) devir daim pompası arızası, ateşleme ünitesi arızası gibi maddi olarak hatrı sayılır sorunlar var. Sorunları yaşayanlar da garantiden değişim yaptırdılar. Aslında Mondialin merkezinin daha duyarlı olduğu ancak sorunun oraya düzgün iletilmediği sonucuna vardık. Şimdi ben de belki benzer bir sorun yaşarsam diye bekliyorum. Malum model yeni, keşfedilme sürecindeyiz. Öyle bir sorunda ben de garanti şansımı deneyeceğim. Gerçi ben sorunlu olabilecek parçalar için daha kaliteli, başka modellerden uyabilecek parçaları da araştırıyorum bir yandan. Çünkü bir değişim söz konusu olursa çinli orjinali yerine daha kaliteli uyumlu parçayı takmayı tercih ederim, bir daha sorun vermesin diye.

Gerçi yaşayacağım sorunlarda "kullanıcı hatası" cevabı almayı da ummuyor değilim ama işte en azından servis ile öyle bir kopma yaşayana kadar motor garantide kalsın istiyorum, ne olur ne olmaz :wiinkk:

Yoksa servisteki usta 1000 km yağ değişiminde filtreyi değiştirmeyeceğini söyledi, ısrar etmeme rağmen kabul etmedi. Hani rodaj sonrasıdır, iyi olur, parası neyse verecez zaten, sen sadece değiştirsen? dedik yine de yok dedi. Bir de "servis yağı" yada castrol koyacaklarmış. Oradan çıktığım gibi Mobil full sentetik yağ koyacam motoruma, yağlar hazır bekliyor, yağ filtresini de kendim değiştiririm artık. Öyle bir ustaya bende gitmek istemiyorum aslında...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Servisle muhatap olmadan durumu mondialin çağrı merkeziyle halledebilirsiniz diye umuyorum..
Şikayetvar vb sitelerdeki şikayetleri okuyorum,adamlar gerçekten ilgilenmeye çalışıyorlar..
Ama servislerde iş yok..
Ayrıca;
Benim mondialde 100 Km'de %12 fazla sayıyor.
Bu km sayacının fazla göstermesinin mantığı nedir ki ?
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
çinli bi markamı aldın? Garanti vs hava gazı onlarda. Yani yok öyle bişey. Motorun garantisi artık sensin. Bu gözle bakman lazım çin malı motor aldığın zaman. Zaten neresi bozulursa bozulsun büyük bi azimle ustalar kullanıcı hatası gösterir. Debelenmeye gerek yok. Ne kadar köfte, o kadar ekmek. Kolay gelsin.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Bu anlayıştaki bir servisden garanti kapsamında hizmet alabileceğini mi sanıyorsun?

Niye garanti dışına çıkmaktan korkuyorsun ki?

Garanti içinde kalsan da her arızada kullanıcı hatası diyecekler ve para ödeyeceksin, kullanıcı hatası ile ilgili olmayan motor parçalarıda zaten garanti süresi içinde zaten kolay kolay bozulmazlar.

Sırf yağ değişmeye yalandan bakım yaptırmaya para ödemek saçma bence küçük cc motorlarda.

Bence kendi kendinin ustası ol, yağını filtreni değiş ara sıra bujini değiş balatalarını kontrol et al sana bakım.

Emin ol hiç bir usta senin kadar iyi bakamaz motoruna.
Çok doğru söylediniz sayın moderatörüm. Çinli motorun garantisi kullanıcıdır. Servis bakımı hikayedir çünkü bu çinli motorlar 1000-2000km bakımsız sürmeye gelmiyo. Gerçekten sıfır sorun istiyorsanız her 200km'de bir motoru gözden geçirmelisiniz. Ben hatta uzak bir yere gidiyorsam 50km'de bir yokluyorum motoru.

Selamlar,

Motosikletimin 1000 km (500-1000 arası) bakımı için servisle görüştüm. Geçtiğimiz perşembe gelmemi söylediler. Gittim, saat olarak geç kalmışım, bugün olmaz dediler. Cumartesi sabah gelmemi söyledi usta. Bu sabah gittim ben de servise. Ancak bugünde usta teslimata gitmiş yokmuş.

Benim motorun göstergesi %23 fazla gösteriyor. Yani 100 km gidiyorsunuz gösterge 123 km yazıyor. Şuanki gösterge kmsi 1100 de. ~1230 yazdığında gerçekte 1000 km yi doldurmuş olacağım. Servisteki adam km ye baktı ve "ben 1100 gördüm birkere" dedi. Tabi benim biraz şalterler attı bu lafın üstüne. Kendisine 2 seferdir servise çağrıldığımı ve geri çevrildiğimi, bu süreçte km nin arttığını, durumun tamamen benden kaynaklanmadığını, ayrıca göstergenin fazla yazdığını ve bunu perşembe günü ustaya ilettiğimi, ustanın da bu durumdan haberi olduğunu, genel olarak sorunun karşılıklı olduğunu ve anlayışlı davranması gerektiğini ve böyle söyleyerek garanti dışı bırakmayı mı kastettiğini sordum, izah ettim, söyledim. Kendisi de ustanın göstergenin yanlış olduğunu tespit etmesi durumunda bakrız felan gibisinden geçiştirmede bulundu.

Şimdi ben bu adamları zaten şikayet edeceğim. Ancak kabak da bir yandan benim başıma patlayacak gibi. Bayram süresince de biraz yol yapacağım için 1000 km yi geçmemek adına dijital göstergenin bağlantı soketini çıkarmaya karar verdim.

Gösterge; Mondial X-treme göstergesi

Bu durumda göstergenin kendini resetleyerek km yi sıfırlaması gibi bir şey olabilir mi? O zaman olay daha da büyüyecek çünkü.

Not: Km telini teker kısmından sökmek/takmak çok daha zahmetli bir iş.

Bu arada syanur kardeşim, heralde dışkapı'daki mutlu ustadan bahsediyosun, onun üslubu sanki biraz dalga geçer gibi öyle, bence aslında gayet iyi niyetli bir usta, sorun çıktığında yardımcı olacaktır. bana da servis bakımına getirmiyorum motorlarımı kendim tamir ediyorum diye kızıyo :cherry:
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Direk fabrika ile irtibata geçeceğim, ilk işim o olacak. Bakalım, ilgilenirler diye umuyorum. Yardımcı olmaya çalışanlara teşekkür ederim, iyi bayramlar dilerim :)

Dışkapıdaki servis evet, ancak sıkıntıyı çıkartan bugün karşılaştığım oradaki birisi. Usta yoktu yani. Bir de gerçek sahibi değildi oranın, ilk defa görüyordum.

Okuma alışkanlığı kazanmamış arkadaşlar için tekrar yazmam gerekiyor sanırım, sorun yaşayan kullanıcılarda devir daim pompası ve ateşleme parçası garanti kapsamında değiştirilmiştir.
 
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
137
Arkadaşlar bu her markada geçerlimi bilmiyorum ama mondialde motor kısmını ellemedigin sürece garanti dışı olmuyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst