devir 5 i geçmiyo

Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
61
merhabalar arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var motorum twin sport 350 jawa 91 model motorum devir 5 i geçmiyo km 120 yapıo bujiler yeni motor rektefiyeli elden geçti 2 sene falan önce yapıldı elden geçti çabuk çalışıo sorun yok.ama devir 5 i zor buluo gerçi 100 110 yapan motorları çok rahat geçiom ama anlam veremedim sorun nerde çok tşk ederim şimdiden.
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Ben de de yun marka race war ; 5. viteste 8 000 dewri gecemiorm anlamını bende bulamadm !
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Nis 2007
Mesajlar
270
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
devir saatin de bir problem olabilirmi ???
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
1,250
arkadaşım ateşleme problemi var zannedersem.
birde 3 viteste dene eğer devir rahat 7bine geliyosa o zaman sorun motorun ömründe.javalar genelde 3viteste 140km.çıkar ama 4 e atınca düşer bu eski bir motosiklet için normal yani javalar genelde öyle yapar.
 
Katılım
11 Nis 2005
Mesajlar
48
motosikletiniz anladığım kadarı ile diğer viteslerde gaz yeme konusunda sorun yok. sadece son hız denemesinde 5.000d/dk geçmiyor.
Motorunuzda sorun yok artık bitmiş ve dişlileri çevirecek gücü bu kadar.
tekrar yenilenmesi gerekli. üzüldüm.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
61
aynı

küçük vitestede aynı arkadaşım 5 az geçio

arka teker havada yani orta ayakçada ama böle de 140 zor yapıo

platinler eski meksefeler araba meksefesi ondan mı acaba

avans veya sente başka bi elektrik sorunu ayarlarında bi sorun mu var acaba
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
1,250
küçük vitestede aynı arkadaşım 5 az geçio

arka teker havada yani orta ayakçada ama böle de 140 zor yapıo

platinler eski meksefeler araba meksefesi ondan mı acaba

avans veya sente başka bi elektrik sorunu ayarlarında bi sorun mu var acaba

sorun ateşleme ayarında kaymış veya yanlış yapılmış.
zannedersem sesıde bi cins çıkıyodur yani devrini bulamıyo pistonlar şaşırıyo gibi.iyi bi ustaya ateşleme ayarı yaptır derim.
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
küçük vitestede aynı arkadaşım 5 az geçio

arka teker havada yani orta ayakçada ama böle de 140 zor yapıo

platinler eski meksefeler araba meksefesi ondan mı acaba

avans veya sente başka bi elektrik sorunu ayarlarında bi sorun mu var acaba

kendi cevabını kendin vermişin:cat:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Tek sorun ateşlemede.... Hallolur.. İşinden anlıyan bir usta yapar merak etme....
 
Katılım
20 Eyl 2006
Mesajlar
21
1- Motor Eskİ Model Platİnlİ OlduĞu İÇİn Avans Ayari Yaptir Motor Hizli Gİdİyordum Ama Gerİleme Yapiyordur.
2- KarbÜratÖrde Alt Haznede Su Vardir.
3- Hava Fİlİtresİnİ DeĞİŞtİr. 4-5 Ytl Bİr Şey
Jawa YeŞİl Alandan GeÇİp Kirmizi BÖlgeye YaklaŞmasi Lazim....
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
1,470
ya hız sınırlaması varsa :mrgreen: baksanıza özellikle 5. viteste 5bin devri geçmiyormuş bobinler artık fazla sürat yapmamakiçin elektiriği kesiyormuş öyle bişiy duymuştum ama 91 model 350 jawada böyle bişey olurmu bilmem.
 
Katılım
11 Nis 2005
Mesajlar
48
arka teker havada yani orta ayakçada ama böle de 140 zor yapıo

sen bizle kafamı bulmaya çalışıyorsun.
o motorun hiz göstergesi analogtur ve hizi ön tekerden ölçer. sen arka tekeri kaldirip hizi ölçüyorsun yani:queen:

Sormak istedim acaba böyle yapinca eline ne geçecek:silent:
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
sorun platinde iyi bir ayar yaptır meksefeyi değiştirsin bide avans ikinci ve üçüncü viteste birazda sıkıştır bırak makina acılır
 
Katılım
29 Ocak 2007
Mesajlar
4,992
dostum anlattıgına göre hiçbi problem yok motorda,o motor üst hızlara devir yapmadan çıkmaz.şuda var,ibreyi boşver motorun sesi zaten devrini belli ediyordur,saate niye kafayı takmışsın,ya ibrenin tırnaklarında bi şey var,yada benzer bi saat problemi.
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Hem avans ayarına hem hava filtresine hemde karbüratörün ayarına bakman gerekir.
Avas yeterince iyi değilse yüksek devirde güç kaybına yol açar. Belki avası biraz daha öne almak sorunu çözebilir (avans arttırılacak).
Hava filtresi tıkalıysa yine yüksek devirler için yeterli hava motora gelmeyebilir. Buda zengin karışıma ve güç kaybına neden olur.
Karbüratördeki benzin ayarı yada hava ayarı birbiriyle uyumlu değilsede sorunlar olur. Benzin ayar vidası kısıksa yüksek devirlerde güç kaybı oluyor. Ustalar genelde fazla yakmasın diye benzin ayarını kısıyolar. Yüksek devirlerde motorun ihtiyacı olan bol miktarda benzin gelmiyor tabiki bu durumda.
Jawalar için bir diğer sorunda yağ/benzin karışımının düzgün yapılmaması yada uygun olmayan ucuz yağları kullanılmasıdır.
 
Katılım
11 Nis 2005
Mesajlar
48
Arkadaşlar yazılanları okumadan cevap veriyorsunuz sanırım.

önce arkadaş bir söylesin bakalım arka lastikten nasıl hızı ölçmüş
 
Katılım
11 Nis 2005
Mesajlar
48
:cat::cat:

ilk okuduğumda bende düşündüm nasıl oluyor bu bi sorayım demiştim kndi kendi kandime

Bu konuda daha söylecek çok sözüm var arkadaşa ama suçlamak yerine kendisinden cevap gelmesini bekliyorum.
Cevap gelebilcek mi yada ne gelecek merakla bekliyorum.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
61
ayıp ediosun ama arka teker döndüğün de ölçüo iş te yalan mı atı om ben.yok mu jawacı denesin ayıp ettin ama dejavu

km teli şanzumana bağlı jawa da teker dönün ce oda döner bak ben bu motoru ben tamir ettim bende motor ustasıyım ama dizel
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst