Derbi Derbi GPR 125 Racing Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
benim bildiğim iridium buji yüksek ısılara dayanıklı olduğu için çok daha uzun ömürlü olması için üretilmiş bir buji. bunu takınca hakikaten de fark ettiriyor mu okadar?? psikolojik olmadığına emin misin bilo?? öyleyse biz de takalım kaç para bu??

abi bende iridium aldım cihan abi ile beraber. ilk taktığımda ivmelenmenin arttığını düşündüm, hatta psikolojik mi acaba diye de düşündüm belli bi müddet :p:p ama sanırım gerçekten işe yarıyor :cat:

Serviste standart BR8ES buji + KDV =29 YTL biz iridiumu 23 ytl ye aldık :) standart buji ise 4.5 ytl.
Şu yağ olayında da bi distribütör bulsak da ucuza bi kaç koli yağ alsak topluca fena olmaz diyorum :)
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Bostancı'da var demişti bir arkadaş. Ben Ethemefendi'deki bir dükkandan almıştım, bilgilerini verdim geçmiş sayfalardan birinde. 35 YTL'ydi orda. Bostancıda daha ucuza buluruz belki. Atıyorum 30 YTL olsun Bostancı'da; 10 kutu birden alırsak 25 lira yapar belki tanesini.
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Sizin motorlar su gibi yağ içiyor abi.Koli koli ucuza alıp da kullanmanız çok daha sağlıklı olur hakikaten:mrgreen:
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
Hatta biraz araştırdım şimdi, en kısa zamanda arayıp ürünlerin fiyatını soracağım, eminim bizim aldığımız fiyatlardan çok çok ucuzdur.....


CASTROL TÜRKİYE DİSTRİBÜTÖRLERİ (İSTANBUL)
Fıratlar Pet. Ve Otom. San. Ve Tic. A.Ş İkitelli Organize San. Bölg. Dolapdere San. Sit.,Ada No. 2 (Camii Yanı) - İkitelli, TEL:0212 671 20 04

Süper Petrol Ve Otom.Ürün. Paz. Loj. San. Ve Tic. Ltd. Şti.
ISISO Snayi Sitesi 2. Kısım U1 Blok No:6 Hoşdere Mevkii Hadımköy
istanbul TEL :0212 623 01 60-61

Zinde Otom.Nak. Ve Pet. Ürünl. Paz. San. Ve Tic. Ltd. Şti.
Zümrüt Evler Mah. Adalar Sok. No.19/1 Maltepe
istanbul TEL: 0216 589 26 50

MOTUL
Çekmeköy Yolu Cad. No:46/A Aşağı Dudullu- Ümraniye tel:0216 4993863
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Işık yandıktan sonra 1 lt yağ koydum ve km'yi kaydettim. Yağı koyalı 400 km oldu, ışık yanmadı. Tahminimce 600 - 700 km civarı yanacak. Yandığı zaman haberdar ederim. Yağı aldığımdan beri yaptığım km'nin çoğu Levent - Tuzla arası. Bol gazlı kullanıyorum ama nihayetinde uzun yol. 4,8 lt/100 km'nin üzerine çıkmadı sarfiyat. Yalnız bahsetmiş olduğum gibi 2-3 kere hararet yaptı; radyatör su eksiltti. Birkaç kez tamamladım, sonunda motor çalışırken koydum su ve antifrizi. Bakalım nolacak...

Motul benim yolumun üzeriymiş. Yarın bir ariim.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
1,788
Işık yandıktan sonra 1 lt yağ koydum ve km'yi kaydettim. Yağı koyalı 400 km oldu, ışık yanmadı. Tahminimce 600 - 700 km civarı yanacak. Yandığı zaman haberdar ederim. Yağı aldığımdan beri yaptığım km'nin çoğu Levent - Tuzla arası. Bol gazlı kullanıyorum ama nihayetinde uzun yol. 4,8 lt/100 km'nin üzerine çıkmadı sarfiyat. Yalnız bahsetmiş olduğum gibi 2-3 kere hararet yaptı; radyatör su eksiltti. Birkaç kez tamamladım, sonunda motor çalışırken koydum su ve antifrizi. Bakalım nolacak...

Motul benim yolumun üzeriymiş. Yarın bir ariim.

ABİ iyi olur valla eğer ucuz bulursak ben baya bi stok yaparım heralde :cat:
 
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
143
iriduim buji taktıktan sonra ivmelenmeyi daha iyi hissediyorsunuz dogru birde daha cabuk marşı alıyor motor 2 zamanlı olmasından dolayı farkettiriyor böyle (= kromoko senin motorun nudemi racingmiydi ben gordummu seni (=
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Beyler bugün işe geldiğimde yine baktım radyatör haznesine, hazne boş. Kafayı yiyecem. Buharlaşıp gidiyor mu ne halt oluyor bu suya anlamadım gitti. Bu işten anlayan neresi var Anadolu veya Avrupa yakası? Bugün götürmek istiyorum artık.
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
iriduim buji taktıktan sonra ivmelenmeyi daha iyi hissediyorsunuz dogru birde daha cabuk marşı alıyor motor 2 zamanlı olmasından dolayı farkettiriyor böyle (= kromoko senin motorun nudemi racingmiydi ben gordummu seni (=

Bende turuncu r var. görmüşsündür muhtemelen caddede
 
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
143
surekli eksiltmemesi lazım bu kadar kısa sürede bence kacak vardır fercoya gotur bence
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
surekli eksiltmemesi lazım bu kadar kısa sürede bence kacak vardır fercoya gotur bence
Kaçak olma ihtimali yüksek ama durduğu yerde su akıtması lazım!Garantisi varken gidip göster bencede...
Bu arada ben burda ngk BR8ES yi bulamıyorum,iridyumu siz nerden aldınız,kışa girmeden bujiyi değiştireyim bari...
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Gidip göstermek en doğrusu ama Ferco'ya hiç güvenemiyorum. Biliyorsunuz Kadir'in motorunda uyduruk bir kablo temassızlığını bile anlayamayıp "Bilmemneyi değiştireceğiz; 500 YTL" gibi saçma birşey söylemişlerdi. Zaten sabah aradım Ferco'yu, durumu anlattım. Bana "Radyatör fan açmıyor mu?" gibi bir soru geldi...
Bugün radyatörü komple boşaltıp motor soğukken %30 antifriz %70 su olacak şekilde hazneyi dolduracağım. Kısa zamanda yine eksiltirse götürürüm Ferco'ya garanti kapsamında olduğu için.
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Kaçak olma ihtimali yüksek ama durduğu yerde su akıtması lazım!Garantisi varken gidip göster bencede...
Bu arada ben burda ngk BR8ES yi bulamıyorum,iridyumu siz nerden aldınız,kışa girmeden bujiyi değiştireyim bari...


Bujiyi Aldıgımız yerin bilgilerini geçmiş sayfalarda vermiştim tekrar yazıyorum.Kargoyla gonderebılırler sanırım.Yanlız tek satmıyorlar.en az 2 tane almak gerekıyor.4 lu set bu iridyum bujiler ondan dolayı.

FCS Dis Ticaret Ltd. Şti.

Atatürk Oto Sanayi Sitesi, Nazmi Akbacı İş Merkezi No: 97

Maslak / İstanbul

Tel.: (0212) 286 26 79, 286 70 68

Fax: (0212) 285 42 47

e-mail: fcsfcs.com.tr
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
Tekrar sağol Cihan.
Benim radyatör sorunumun kaynağını sonunda bulabildim. Radyatör durduğu yerde hiç su kaçırmıyor ama yola çıkıp da ısınınca su kaçırmaya başlıyor. Radyatör suyunu tamamlayıp yola çıktım, 5 km kadar yol yaptım bol gazlı, durduğumda radyatörün altından damlalar geldiğini gördüm. Sorun hortumlar büyük ihtimal. Grenajları sökmeye de kıyamıyorum ama söküp hortumları kontrol edeceğim.
 
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
143
radyator deinmişde olabilir ufak bir taş carpsa bile deler inş delinmemiştir..
motora kafadan bakınca sagda allta kalan hortum kelepcesi gevşemişti bnm birde üst silindire giren horutmun kelepcesinden kacrıyordu seninde öyledir sanırm grenajın yanında baksan alt tarafdan gorebilirsin
arkadaşlar birde şanzuman yagı olarak 10/40 W mi koyuyorsunuz serviste 90 numara koyuyorlar cok kalın bir yag asıl yagı 10/40 w ornek olarak castrol power1 10/40 W olur , 2 zamanlı yagın aynı renginde olan . scooter expert deil
 
Katılım
7 Ocak 2007
Mesajlar
393
radyator deinmişde olabilir ufak bir taş carpsa bile deler inş delinmemiştir..
motora kafadan bakınca sagda allta kalan hortum kelepcesi gevşemişti bnm birde üst silindire giren horutmun kelepcesinden kacrıyordu seninde öyledir sanırm grenajın yanında baksan alt tarafdan gorebilirsin
arkadaşlar birde şanzuman yagı olarak 10/40 W mi koyuyorsunuz serviste 90 numara koyuyorlar cok kalın bir yag asıl yagı 10/40 w ornek olarak castrol power1 10/40 W olur , 2 zamanlı yagın aynı renginde olan . scooter expert deil

ben şanzıman yağı olarak castrol power 1 scooter 10/40 kullanıyorum,servistede bunu koyuyorlar ama ben kendim değiştiriyorum, içinden çıkan orjinal yağda aynı viskozitedeydi zaten,kalında değildi...
Radyatör için grenajları sökmek kolay 5 dk sürer,kıyamama gibi birşey düşünme,servise gittiğinde zaten sürekli söküp takılacak, birde fercoyu tebrik etmek lazım, bizim radyatöre fan takmışlar demek:)
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
417
ben şanzıman yağı olarak castrol power 1 scooter 10/40 kullanıyorum,servistede bunu koyuyorlar ama ben kendim değiştiriyorum, içinden çıkan orjinal yağda aynı viskozitedeydi zaten,kalında değildi...
Radyatör için grenajları sökmek kolay 5 dk sürer,kıyamama gibi birşey düşünme,servise gittiğinde zaten sürekli söküp takılacak, birde fercoyu tebrik etmek lazım, bizim radyatöre fan takmışlar demek:)

Sorma ya, fan taktılar ayaküstü. Ben motorda fan yok diyince de sinir yaptı dayı :queen:
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Gidip göstermek en doğrusu ama Ferco'ya hiç güvenemiyorum. Biliyorsunuz Kadir'in motorunda uyduruk bir kablo temassızlığını bile anlayamayıp "Bilmemneyi değiştireceğiz; 500 YTL" gibi saçma birşey söylemişlerdi. Zaten sabah aradım Ferco'yu, durumu anlattım. Bana "Radyatör fan açmıyor mu?" gibi bir soru geldi...
Bugün radyatörü komple boşaltıp motor soğukken %30 antifriz %70 su olacak şekilde hazneyi dolduracağım. Kısa zamanda yine eksiltirse götürürüm Ferco'ya garanti kapsamında olduğu için.


şaka gibiler abi yaa.Biz bu motorları bu adamlardan daha iyi bildigimize kanaat getirmeye başladım.Resmen getirdikleri motor hakkında ne kadar cahil olduklarını gösterir bi durum olmuş bu soruyla birlikte.Ne fanı yaa.Adamlar motorda fan oldugunu zannedıyolar resmen.Fercoya guvenım en azından Derbi konusunda ciddi anlamda azaldı.Ben ustamı buldum zaten bizim burda Mustafa usta var kendısı aynı zamanda Ferconun yetkılı servisi.Fercoya gıtmeye gerek yok.
 
Katılım
6 Nis 2008
Mesajlar
313
Arkadaşlar bugün hava güzel bi çıkıp gazlıyım dedim. Sahilde bostancıdan kartal istikametine giderken uzun bi düzlük varya orda açtım iyce gazı güzelce de kapandım motorun üstüne.. 140 falandı hızım sanırım yanımdan sanırım bi 1000lik makine geçti ve atraksiyon olsun diye tam yanımdan geçti bomboş yolda.. sanırsınız ben duruyorum ve adam 200le yanımdan geçiyo:) manyak bişiydi ya muhtemelen 260 ın üstünde falan gidiyodu. hiç ummuyodum acaip şaşırdım birden yanımdan vın diye geçince
 
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
143
içinizde ön balatayı degişen varmı orginal balatası 140 ytl civarı lucas vs aradım hiçbiyerde bulamadım hep arka balata var on balata bitiyor acil bulmam lazım bilen arkdaşlar varsa iyi olur kızıltoprakta hiçbir servis bayide yok
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst