Demir ayak pegleri üstüne bir şey koyup titreşimi önlemek?

Katılım
22 Şub 2014
Mesajlar
165
Merhaba arkadaşlar. Mt25 motorun ayak pegleri şu şekilde demirden.
Rider-Front-Foot-Pegs-Footrest-Adapter-Motorcycle-For-YAMAHA-YZF-R25-YZF-R3-MT-25-MT.jpg_220x220.jpg


Daha önceki motorum olan cbr250 de üstünde kauçuk mu diyim bir parça vardı resimde görünüyor:
url

mt25 de ayak kısmında ufak bir zırıldı gibi çok az titreşim oluyor yüksek devirlerde. bunu engellemek için şu kauçuk parça olsa sanki işe yarar gibi düşündüm..

Mt25 pegine bu tarz bir parçayı eklemek mümkünmüdür? aliexpress de parça satılıyor olabilir veya burda al diyeiblirsiniz. veya farklı bir yöntem?
cbr250 pegi alıp mt25 e takabilirmiyiz bu da bir seçenek mi acaba aynı universal mı oluyor bağlantı yerleri bunların...

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:34 ----------

url


---------- Mesajlar birleştirildi - 02:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:35 ----------

CBR250R-Foot-Peg-Rubbers.jpg
 

0km

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Ağu 2017
Mesajlar
20
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Eva diye adlandırılan bir malzeme var. İstesiğin şekilde kesip slikon benzeri birşeyle yapıştırabilirsin. Bahsettiğim malzeme ucuza aldığımız parmak arası terliklerde ve kamp matlarında kullanılan malzeme.
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Benim aklımda şu reklamlarda babet giyen kadınlar için bir ürün var Scholl marka jel tabanlık.Bunun erkek için numaralarıda varmış.Acaba alıp kullansak faydası olurmu titreşime.
 
Katılım
24 Eki 2017
Mesajlar
1,494
Merhaba arkadaşlar. Mt25 motorun ayak pegleri şu şekilde demirden.
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1nVvT...AMAHA-YZF-R25-YZF-R3-MT-25-MT.jpg_220x220.jpg

Daha önceki motorum olan cbr250 de üstünde kauçuk mu diyim bir parça vardı resimde görünüyor:
https://www.google.com.tr/url?sa=i&...aw13NivmGLrAdOQ_EqccKW_Y&ust=1509146806154427
mt25 de ayak kısmında ufak bir zırıldı gibi çok az titreşim oluyor yüksek devirlerde. bunu engellemek için şu kauçuk parça olsa sanki işe yarar gibi düşündüm..

Mt25 pegine bu tarz bir parçayı eklemek mümkünmüdür? aliexpress de parça satılıyor olabilir veya burda al diyeiblirsiniz. veya farklı bir yöntem?
cbr250 pegi alıp mt25 e takabilirmiyiz bu da bir seçenek mi acaba aynı universal mı oluyor bağlantı yerleri bunların...

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:34 ----------

https://www.google.com.tr/url?sa=i&...aw13NivmGLrAdOQ_EqccKW_Y&ust=1509146806154427

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:35 ----------

http://atmotorbikeparts.com/wp-content/uploads/2015/08/CBR250R-Foot-Peg-Rubbers.jpg

ayak pegine lastik takarak titreşimi engelleyemessiniz..
 
Katılım
22 Şub 2014
Mesajlar
165
ayak pegine lastik takarak titreşimi engelleyemessiniz..

Titreşimi engellemek isteyen yok hocam onu bi parçayla nasıl yapalım zaten o bilinçteyim merak etmeyin. Demek istediğim peg demiri, titreşimi, bota direk veriyor. araya kauçuk yumuşak bir şey koysak bir nebze titreşimi hissetmemizi azaltır. diğer motorumu da o yüzden örnek verdim. cbr250 de böyleyse demek ki o plastik parça bir işe yarıyordur
 
Katılım
24 Eki 2017
Mesajlar
1,494
Nerden bu kanıya vardınız? Ben ayaklarına vuran titreşim azalsın diye peglere lastik ve bez saran yüzlerce kurye gördüm.

Kesin bir kanıya varmadım. Gördükleriniz kafayı kullanmamış olabilir. Ayaklardaki titreşim zaten vücudu rahatsız edecek derecede olmaz.Çünkü ayakta değil oturarak gidiyorsunuz. Motorun blok sele titreşimini kesmeden ayaklıklara silikonda taksanız o değişmez. Böyle birşey olmuş olsa tabanı jelli ayakkabı giyersiniz iş çözülür. Okadar basit olacağını düşünmüyorum ki basit değil zaten. Birdaha böyle garip uygulamalar gördüğünüzde motorcu arkadaşı durdurup neden yaptığını sorabilirsiniz :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------

Titreşimi engellemek isteyen yok hocam onu bi parçayla nasıl yapalım zaten o bilinçteyim merak etmeyin. Demek istediğim peg demiri, titreşimi, bota direk veriyor. araya kauçuk yumuşak bir şey koysak bir nebze titreşimi hissetmemizi azaltır. diğer motorumu da o yüzden örnek verdim. cbr250 de böyleyse demek ki o plastik parça bir işe yarıyordur

Pegi sadece metal yaparken üretici firmanın bildiği birşey vardır diye düşünüyorum. Arazi ve enduro tüm motorlarda ayak pegleri metal yapılıyor. Şimdi africa twinler ve üst model ağır endurolarda lastik istenildiği zaman çıkarılabilir özellikte bunun bi espirisi olabilir. Yoksa adamlar 2 liralık lastik pahalı bunu bu motora takmayalım dediklerini sanmıyorum. zırıltıyı o üstündeki perçim şeklindeki vidalardaki boşluktan yapabilir. Bir parça silikon damlatmayı denerseniz belki ses gidebilir.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kesin bir kanıya varmadım. Gördükleriniz kafayı kullanmamış olabilir. Ayaklardaki titreşim zaten vücudu rahatsız edecek derecede olmaz.Çünkü ayakta değil oturarak gidiyorsunuz. Motorun blok sele titreşimini kesmeden ayaklıklara silikonda taksanız o değişmez. Böyle birşey olmuş olsa tabanı jelli ayakkabı giyersiniz iş çözülür. Okadar basit olacağını düşünmüyorum ki basit değil zaten. Birdaha böyle garip uygulamalar gördüğünüzde motorcu arkadaşı durdurup neden yaptığını sorabilirsiniz :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------



Pegi sadece metal yaparken üretici firmanın bildiği birşey vardır diye düşünüyorum. Arazi ve enduro tüm motorlarda ayak pegleri metal yapılıyor. Şimdi africa twinler ve üst model ağır endurolarda lastik istenildiği zaman çıkarılabilir özellikte bunun bi espirisi olabilir. Yoksa adamlar 2 liralık lastik pahalı bunu bu motora takmayalım dediklerini sanmıyorum. zırıltıyı o üstündeki perçim şeklindeki vidalardaki boşluktan yapabilir. Bir parça silikon damlatmayı denerseniz belki ses gidebilir.

Hafif de olsa titresim bir sure sonra ayagin uyusmasina sebebiyet verebiliyor. Peg uzeri kaucuk katmanin pozitif etkisi oluyor. \

Off road makinalarda kirli camurlu botun kaymamasi icin metal oluyor bildigim kadariyla.

Jel degil de saglam bi malzeme olmasi lazim uzun vadede ise yaramasi icin.
 
Katılım
24 Eki 2017
Mesajlar
1,494
Hafif de olsa titresim bir sure sonra ayagin uyusmasina sebebiyet verebiliyor. Peg uzeri kaucuk katmanin pozitif etkisi oluyor. \

Off road makinalarda kirli camurlu botun kaymamasi icin metal oluyor bildigim kadariyla.

Jel degil de saglam bi malzeme olmasi lazim uzun vadede ise yaramasi icin.

doğrudur. Ama yamaha gibi bir motorun böyle bir motorda işçilik ve malzemeden kaçtığını düşünmüyorum. Spor motosiklerlerin bir çoğunda 1000rr fazer vs vs hepsinde metal kullanılmış muhtemelen sürüklenme esnasında yanıp tutuşmaması için düşünülmüş olabilir.
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
1,667
Kauçuğu pegin üstüne değilde bağlantı noktasına koymak daha iyi olur gibi sanki.
 
Katılım
22 Şub 2014
Mesajlar
165
Hafif de olsa titresim bir sure sonra ayagin uyusmasina sebebiyet verebiliyor. Peg uzeri kaucuk katmanin pozitif etkisi oluyor. \

Off road makinalarda kirli camurlu botun kaymamasi icin metal oluyor bildigim kadariyla.

Jel degil de saglam bi malzeme olmasi lazim uzun vadede ise yaramasi icin.

Hasmet hocam mt25 pegine ne yapabiliriz bir fikriniz var mı ?
 
Katılım
4 Tem 2015
Mesajlar
278
Klasik bmw lere bakin. Onlarin kaucuklarin masallahi var ama titresimi hissetirmiyor ise yarıyor yani
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hasmet hocam mt25 pegine ne yapabiliriz bir fikriniz var mı ?

Temiz cozum icin kaucuklu peg alinabilir.

doğrudur. Ama yamaha gibi bir motorun böyle bir motorda işçilik ve malzemeden kaçtığını düşünmüyorum. Spor motosiklerlerin bir çoğunda 1000rr fazer vs vs hepsinde metal kullanılmış muhtemelen sürüklenme esnasında yanıp tutuşmaması için düşünülmüş olabilir.

Giris seviyesi 250cc bir motosiklete ne koyup ne koymayacaklarini cok iyi arastirirlar. Cunku butce sinirli. Her yere dagitmalari mumkun degil. ille de bir seyler eksik kalacak. Eger kaucuklu peg'i elediklerinde cok sikayet olmayacagini dusunurlerse direk elerler.

Eski 990 Superduke peglerinde varmis kaucuk, yenisinde yok. Hatta peg yuzeyi de biraz yumusak sekilli oldugunda acaip kayiyor insanin ayagi. Acaba degistirsem mi diye dusunmustum zamaninda...

Peg'in suruklenerek uzerindeki kaucugu tutusturma ihtimalinin oldugunu dusunmuyorum.
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Hasmet hocam mt25 pegine ne yapabiliriz bir fikriniz var mı ?

Temiz cozum icin kaucuklu peg alinabilir.

Hasmet beyin önerdiği çözüm en iyisi. Bende bir ilave yapmak isterim, bajaj pulsar 200ns sürücü pegleri hem kauçuklu, hem görsel olarak güzel hemde fiyat olarak çok uygun(tanesi 25tl falan).

Büyük ihtimalle mt25 e uyar diye tahmin ediyorum ama denemeden bilinmez elbette. Denemeni tavsiye ederim.
 
Katılım
7 Mar 2016
Mesajlar
1,086
Cbr lardaki basamakta siyah lastik var titreşimi ayağa iletirken azaltıyor.

R25 te lastik yok, titreşimi ayaklarda hissediyorsun cidden rahatsız ediyor.

Pulsarın basamağına baktım güzel gibi acaba takılabilir mi r25 e?

Üreticiler bu kadar basit bir şeyi neden düşünmezler anlayamadım.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Eyl 2016
Mesajlar
1,583
Bastığınız yere deılde bağlantı yerıne plastık conta koymak en mantıklısı gıbı.

Bazı fırmalar elcıklerın dıplerıne plastık koyar kı tıtresım fazla hıssedılmesın diye

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------

Tıtresım azalsın dıye motor blogu ıle şase bağlantısı arasınada plastık conta koyar fırmalar hatta arastırırsanız motor blogunu sokup vıdaların arasında plastik conta koyup gerı takan ınsanları görebilirsiniz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst