Debriyajsız Vites Değiştirmek

Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Debriyaj kullanmazsanız debriyaj balatalarını 2 günde elinize alırsınız :rendeer:
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
13
arabada 6000-6500devir aralığında debriyaj ya hiç kullanmıyorum ya da yarısına kadar basıyorum debriyaja 1 senedir yaptığım bişe elimde kalan bişeler olmadı motorda da denedim aynısını onda daha da rahat oluyo fakat vites düşürürken mutlaka basılmalı debriyaja ama tabi ne kadar gerekli bi uygulama tartışılır en iyisi güzel güzel debriyajımıza basmak gibi sanki =)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Debriyaj kullanmazsanız debriyaj balatalarını 2 günde elinize alırsınız :rendeer:

Balatalara bişey olmaz....Balataların aralarındaki 4 adet saç parçaeskir birde geçirdiğin vitesin dişlisini yersin.....

Keşke balataları yese......:cat:
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
346
Yani hep beraber tekrar edelim o halde.Debriyajsız vites değiştirmeyelim.:p

valla mecbur kalırsan çok güzel değiştiriyorsun, tam da başlığa denk geldi,
dün akşam iş çıkışı motoru çalıştırayım dedim, çattttt debriyaj elimde kaldı,
tavsiyem bu işi öğrenin çünkü durumunuz ne olursa olsun böyle bir olay başınıza geldigi zaman servis yada ustalardan pek yardım alamıyorsunuz, 10 dakika mesafedeki bir servise gittim yürüyerek (motorun orjinal servisi değil bu arada başka bir servis) motoru buraya getir dedi, telefon açtım bir iki yere hepsi aynı şeyi söyleyince, telefonda aldıgım kısa bir eğitim sonrası,mecburen çıktım yola, ümraniyeden göztepeye 1 ve 2. viteste gittim ve motorun kendi servisinde yeni tel taktırdım
yapılacak en mantıklı iş, ustalar pek yanaşmasada rutin bakımlarda debriyaj telinizi mutlaka kontrol ettirin, yoksa olur olmaz yerde kalırsınız, düşündümde E5 yada köprü üzerinde bu olay başıma gelseydi, herhalde çok daha ilginç bir macera yaşardım
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
13
o kadar bi zararı olsaydı hadi 2002 model arabada fark etmedim ama 90 model flashın beni yarı yolda bırakması gerekirdi doğru aralıkta yaptığın sürece bi sorun çıkmıyo
 
Katılım
1 Ara 2006
Mesajlar
591
daha once bende baska bi sitede okumustum racer makinelerin boyle ozelligi varmis... dogrumu bilmem artik ben merakımdan 1 kere kendi motorumda denedim gecti ama surekli yapmaya icim el vermedi. seviyom ben motorumu =)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Cahil cahil konuşmayın yaaa....Adamlar neden yapmışlar debriyajı....Sizin paranız çoksa yapın..Ama okuyan da debriyajsız geçiyormuş nasılsa diycek habire çat çut....

Yarın bir gün serviste şanzumanınız açıldığında vites dişlilerine bir bakın o zaman ah ben ne yapmışım diyceksiniz.....Tabi açılırsa...Çünkü açılmadan satma yoluna gidiceksiniz....Motorun ortalama değeri 1000 - 2500 ytl....Ama 2 dişli size aç kapa 600 - 700 ytl ye mal olacak....Sizde yaptırmayıp bir balata değiştirip satıcaksınız dimi.....

Her debriyajsız vites değiştirme şanzumanın ömründen çalmaktır.....Yazık diilmi yaaaa.....:farao:
 
Katılım
15 Haz 2004
Mesajlar
132
motorunuzu iyi tanıyorsanız, debriyajı kullanmadan vites değiştirmedede ustalaşırsanız, hiçbir zararı yok. yükseltirken motor gerekli devire geldiğinde zaten hafifçe dokunmanız vitesin geçmesi için yeterli oluyor. düşürürken daha dikkatli olmalısınız.
uzun zamandır bu sitilde kullanıyorum. Herhangi bir zararını görmedim
 
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
153
debriya güzel bişi ama motor kullanırken sol elimin boşta olmasını tercih ederim... vitesli motorda kullandım ama genede yarı otomatiği özledim ve tekrar yarı oto ya gectim .... ayrıca suanda modenas bakıyorum cup ların kralı honda ve modenas
 
Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
56
Belkı kızacaksınız ama arkadaşlar bos bısey tartısıorsunuz.Eğer debriyaj işe yaramayan bır sıstem olmus olsaydı manuel vitesli araclar da bulunmazdı. Boylelıkle otomatik vites ve manuel vites ayrımı olmazdı.(diyeceksınız madem sacma nıcın yorum yapıosun? tanıstığım bı arkadas sıtemızı bır seyler araken bulmus insanların doğru bılgılenmesı ıçın yapıorum bu yorumu) Debriyajsız vıtes değiştirmenın zaraları zamanla ortaya cıkar 1 sene cokta uzun bır zaman değildir. Debriyajın gorevi sanzumanda baskı balata sayesınde volan ve sanzuman arasında ki kopru gorevi gören bir sistemdir.Eğer bu sistemı kullanmazsak manuel viteslerın yapısı buna uygun olmadığı için sanzuman ve senkromenç dislileri asınarak basımıza buyuk sorunlar acar. Ve malıyetı sizi baya uzer arkadaslar lütfen bu hatadan vazgecelim. Saygılarla
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
2,547
yaww tabiiki zarar veriri ama eger tam uygun devir tutarsa zarari cok az olur.titanla bunu hep uyguladim.bir sey olmadi
ustune 83 model Ford Escort u 6 ay vites gecislerinde cok az debriyaj kullandim ama yine bi sey olmadi
Eger devirine alisirsaniz fazla bi sey olmaz
 
Katılım
8 Ocak 2012
Mesajlar
23
saray kırklarelinden istanbula dönüşte başıma geldi. debriyaj kolu elimde kaldı. daha çaylağım, durdurdum bi motorcu bişi olmaz dedi. debriyajsız da kullanabileceğimi söyledi. tarif ettiği gibi debdebriyajsız 1-5 vites aralığında üç beş defa gidip gelerek 30 km silivriye kadar kullandım. silivride teli değiştirip istanbul a devam ettim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst